Millaisia raskausoireita sinulla on?

Kävin sitten tänään terveysasemalla, Kalasatama on kätevästi auki iltaan saakka. Lääkäri tutki kohdunkaulan ja paineli ja ronkki. Ei oikeastaan jäänyt mitään käteen siitä muuta kuin se, että hyvin suurella todennäköisyydellä ei ainakaan ole kohdun ulkopuolinen raskaus kyseessä (9+0 viikoilla pitäisi olla tutkimuksessa huomattavasti kipeämpi) eli itse nyt en ainakaan ole hengenvaarassa. Täytyy siis toivoa, että kaikki on hyvin muutenkin. Ei kyllä sen sunnuntain jälkeen ole mitään kipuja ollutkaan, mutta kun se ensimmäinen raskaus oli niin helppo eikä mitään vuotoja tullut, niin oma mielenrauhahan tässä on vaarassa kun tässä nyt onkin ollut ihan toisenlaisia tuntemuksia. Kiitos kuitenkin kaikille kokemuksien jakamisesta :)
 
Pahoinvointi on melkein kokonaan helpottanut, ihan satunnaisesti ja iltaisin yleensä pahin.. Väsymys edelleen painaa mutta hieman virkeämpi olo ollut.. Päiväunet oli tänään vain reilu puoli tuntia.. :) päänsärkyä ajoittain.. Nyt kyllä pientä flunssaa vissiin puskemassa päälle myös..
Odotan kyllä jo sitä toista kolmannesta kun alkuraskauden oireiden pitäisi helpottaa.. Ja tulla energinen olo.. :rolleyes:
 
Tänään oli ensimmäistä kertaa sitten heinäkuun alun melko ok olo! Samoilla viikoilla 13+ viimeksikin alkoi olo normalisoitua. Tosin maha kasvaa ja närästystä on. Syödä pitää lähes jatkuvasti. Mutta siitä olen iloinen, että jos kohta jaksaa taas tehdäkin jotain ja jopa liikuntaakin harrastaa.
 
Nyt käyty neuvolalääkärissä. Vauva vastaa viikkoja 11+3 :joyful:. Mut sit huomas myös, että sappirakossa kolme isoa kiveä :depressed:. Synnytyksen jälkeen sit katotaan niitten tilanne uudelleen, voi nenä:banghead:

Kantsii ottaa tuo sappihomma vakavasti ja noudattaa annettua ruokavaliota. Itse lipsuin siitä jouluna 2012, jonka seurauksena sappirakko tulehtui ja jouduttiin poistamaan kiireellisenä.
 
Hep, oon nyt 10+3 ja raskausoireet kateissa lievää väsymystä lukuun ottamatta. Rinnatkaan ei ole enää niin kipeät, närästys ja etova olo myös kateissa.. Mites muilla?

Mielestäni tunnen seistessäni kohdun, pienen pallukan ihan alavatsalla, huomaakin muut? Ja siis ihan ensimmäistä lasta odotan.
 
Mulla ollu oireettomuutta. Oli jännä mennä neuvolaan ku ei ollu raskausoireita ollenkaan ollu pariin päivään. Sanoin miehelle ett mitä jos en edes ole raskaana. Mut on ne oireet ilmoitellut itsestään aika-ajoin. Kahvi ei enään maistu ja jäätävää väsymystä toisinaan. Yritä nauttia oireettomuudesta, eiköhän ne taas joku päivä ilmoita itsestään.
 
Kyllä vatsan seudulla huomaa että ei ole löllö mahamakkara ja kumartuessakin huomaa siellä olevan täytettä. Sellainen painon tunne mahan seudulla.
 
Pariin päivään ei ole ollut enää iltapahoinvointia oikein nimeksikään. Väsymys iskee kyllä nopeasti ja päikkärit on edelleen pop. Onneksi nyt saa jo nukuttuakin kunnolla! Iltaa kohden maha edelleen turpoaa hankalasti, mutta onneksi maha on alkanut edes hieman toimia. Ummetus on ollut raskausoireista selkeästi se hankalin :sorry: Tänä aamuna huomasin että alamaha on ihan pikkuriikkisen pyöristynyt :) h9+6 nyt menossa.
 
Mulla on myös iltaisin aikalailla turvotusta, joten vaikea sanoa mikä on vauvamahaa, mikä turvotusta ja mikä lihomista :woot: Mutta kai siinä vatsassa pientä pyöreyttä on ilman turvotustakin, nyt rv 12+5 (päivällä aikaistui la ultrassa joten lasken nyt sen mukaan). Ja rinnat kyllä selvästi kasvaneet vaikka saisivat mun puolesta kasvaa vielä lisääkin :grin Varsinaista ummetusta ei vielä ole, mutta vatsa kyllä tosi kovalla... Mikä tietty lisää turvotusta..
 
Mulla on niin järkyttävä väsymys että tiskejä eikä pyykkejä jaksa hoitaa, lapset just ja just jaksaa hoitaa. Pelkkä seisominenkin ottaa koville
 
Onko muut saaneet vauvan sykkeitä kuulumaan kotidopplerilla? Mä sain kerran 10+3, mutta sen jälkeen ei ole kuulunut, vaikka miten päin kääntelen ja yritän. Pelottaa ettei siellä enää olekaan ketään. :sad001 Tänään pitäisi olla 11+0..
 
Mul on kans oireet melkolailla vähentyneet, väsymystä edelleen.. Mut toisaalta flunssaa ollut myös joka osaltaan vie voimia.. Ollut kans monesti fiilis et mitäs jos en olekaan raskaana tms.. Iltaisin on monesti kyl turvotusta ja tosiaan kahvin juontia on pitänyt rajoittaa kun kupillinen maistuu vielä hyvälle mut tyyliin kahta ei päivän aikana voi juoda kun tekee pahaa..
 
Täällä on nyt pahoinvointi helpottanut, vihdoin!! Rv13 käynnistyi juuri ja enää ei okseta. Huh! Olikin melko rankka tuo alkupätkä, koko heinäkuu ja elokuun alku menikin pahoinvoivana ja oksentaessa. Pieni väsymys on päällä edelleen, rinnat on arat ja iltaisin turvotus on kyllä melkoinen. Ummetus on tullut nyt uutena vaivana. Mieliteot vaihtelee tasaisesti suolaisen ja makean välillä. Tuoremehut maistuu ihanalle mutta sen jälkeen tulee tukala olo, närästää.
 
Onko muita joilla ei ole rintoja hirveästi aristanut? Mulla se arkuus oli sellaista samanlaista kuin ennen menkkojakin ja loppui jo monta viikkoa sitten, nyt siis rv 12+6. Rinnat on kyllä kasvaneet mutta kivuttomasti ja pienirintaisena murehdin että onkohan siellä riittävästi kehittynyt maitorauhasia yms että tuleekohan sitten maitoa... Kun tuntuu että teininä rinnat ei oikein kehittyneet, varmaan osin tuosta PCOS:stakin johtuen kun testosteronia oli liikaa ja menkatkin alkoi tosi ”myöhään”. Tuntuu että niin monella täällä on vieläkin rinnat arat tai olleet niin arat ettei voi vatsallaan nukkua yms., ei mulla mitään sellaista ollut..
 
Mulla on rintojen arkuus alkanut tuntua kunnolla vasta tässä vaiheessa. Rinnat on arat iltaisin niin että on hankala pitää mitään yöpaitaakaan päällä jos puristaa. Alkuraskaudessa vain hyvin pientä kihelmöintiä rinnoissa, nyt tuntuu olevan enmpi tuota arkuutta. Mulla ollut kans aina melko pienet rinnat, hieman ovat jo tässä vaiheessa kasvaneet. Yhdet isommat liivit kävin jo ostamassa.
 
Rinnat on vieläki jättiläismäiset verrattuna lähtökohtaa. Ei ihan niin arat kun alussa mutta ei kärsi silti hirveämmin niitä käsitellä :bored: pahoinvoinnista en vielä en osaa sanoa hellittääkö kun vielä toissapäivänä piti yökkäillä. Mandariinit aiheuttaa kamalan närästyksen heti. Pitäs koittaa lähteä ulkoilemaankin mutta kamala laiskotus jotenkin lenkkeilyn suhteen. Hengästyttää heti nii paljon ja taas pitkän ajan jälkeen vähä jänskättää miten jaksaa lenkkeillä ja paljonko. Pakko ois kyllä muuten kilot yllättää ja reidet paisuu ku pullataikina herkuttelusta jos ei yhtää liiku niitä kiinteyttääkseen.
 
Täällä huono olo lisääntynyt aina iltaa kohti tosi paljon. Alaselkää vähä särkenyt jo muutama päiviä, särkeekö muilla? Vähä alamaha juilimisia muttei mitää suurempia. Rinnat kyllä arat aika kovasti varsinkin ku liivit ottaa pois niin tuntuu että tissit räjähtää :smiley-angelic006 ens viikolla nt ultra ja taas vähä jännittää mahassa oleva tilanne kun näitä selkäkipuja on. Nyt 11+3
 
Mulla on tissikipu vähän helpottanu, viimepäivinä taas juilinu alamahaa kun sitä ei vähään aikaan ollu. Alaselkää särkee myös täällä. Ja näpyt. Niitä on nyt tullu myös rintakehään. Ai että.
Tänään on kai 11+4, nt ultraan vielä 9 yötä!! Mut nyt voi vihdoin sanoa et se on ensviikolla :gen014
 
Nännit kipeänä ja tissit ei oo kasvanu,mut niillä kyllä tarpeeks kokoa,kun edellisen imetys loppui kuun alussa.Alavatsa ja alaselkä kipeänä ja kuvotus vaihtelee päivittäin samoin väsymys.Flunssa vie energiaa myös kiitettävästi.
 
Takaisin
Top