Painonhallinta raskaana

Mulla tullut pari kiloa, mutta en ihmettele koska ruokaa menee paljon enemmän ku aikasemmin. Leipää tulee mussutettua ja nyt viime päivinä herkkuja, eiköhän se tästä. Normaali painossa vielä seuraavan 5kg ajan :D
 
Mulla tänään 11+3 ja aamulla aamupalan jälkeen vaaka näytti tasan saman lukeman ku neuvolassa 7+0. Tosin silloin kävin päivällä ja oli kevyt vaatetus päällä, joten ehkä tohon sit sen vaatteiden verran on tullut painoa ku nyt oli sama paino ilman vaatteita. On kyllä ihanaa ku ruokavälit alkaa olla jo lähellä normaalia, lähinnä syötävä vähän isompi iltapala jotta sillä pärjää koko yön :) ja töissä syön nykyään jotain pientä ennen lounasta, pelkällä aamupalalla ei pärjää lounaaseen asti :D
 
Paino ei ole noussut nyt reiluun viikkoon, mutta 4kg on painoa pahimmillaan tullut lisää plussatestistä. Nyt menossa 9+1. Rinnat turvonneet kaksinkertaisiksi ja maha turvoksissa. Ikinälkä meni ohi, toivotaan että ei tule takaisin loppuraskaudessa. En ole herkutellut ja olen syönyt vain nälkääni normaalia terveellistä ruokaa. Närästys on melkoista ja tänään olen testannut piimän juomista säännöllisesti, tuntuu auttavan närästykseen, mutta ilmaa kerää kiitettävästi..
 
Mulla on kanssa alkanut nyt tuo turvotus, siks kävin vaa’allakin ku tuntui et olis lihonut ainakin 5kg! Onneks ei sit kuitenkaan, vatsa vaan niin ilmaa täys joka ilta että kaikki vaatteet ahdistaa...
 
Mulla on lähtenyt nyt 2 vrk 1.5kg vaikka oon syönyt normaalisti, itse asiassa jopa epäterveellisemmin kun normaalisti. Paino plussasta noussut nyt 600g. Ylimääräistä on, mutta ei kyl tarttis lähtee laskemaan. Jos pystiä samassa niin hyvä. Ehkä nuo oli vaan jotain nesteitä
 
Mä oon alkanu kokea painetta tästä alkuraskauden painonnoususta, vaikka kuinka yritän suhtautua neutraalisti. Jatkuvasti mielessä syömisen rajoittaminen, vaikken sitä tee, mikäli on nälkä. Raskaus pitäisi olla jo puolen välin paikkeilla tällä nousulla! :hungover:
 
Mä söin yks päivä kerroshampparia ja siinä samalla kyynelehdin miehelle et en haluu lihoa :hilarious:
 
Täällä niin yritetään panostaa kasviksiin, marjoihin ja kaikkeen tosi terveelliseen mutta kun maha on asiassa ihan toista mieltä. Ei meinaa upota vihannekset ja muut terveelliset ei sitten millään. Toissapäivänä käytiin hampparilla ja voi taivas! Olihan se paras hamppari ikinä, niiiin hyvää!! :) koeta tässä sitten sitä terveellistä linjaa pitää... höh
 
Täällä niin yritetään panostaa kasviksiin, marjoihin ja kaikkeen tosi terveelliseen mutta kun maha on asiassa ihan toista mieltä. Ei meinaa upota vihannekset ja muut terveelliset ei sitten millään. Toissapäivänä käytiin hampparilla ja voi taivas! Olihan se paras hamppari ikinä, niiiin hyvää!! :) koeta tässä sitten sitä terveellistä linjaa pitää... höh
Joo sama! Syödään usein miehen kanssa ruuaksi salaattia, raskausaikana ei olla syöty kun ehkä 2krt kun ei tee yhtäään mieli. Vielä kun kielletään fetat siitä päältä :D
 
Täällä niin yritetään panostaa kasviksiin, marjoihin ja kaikkeen tosi terveelliseen mutta kun maha on asiassa ihan toista mieltä. Ei meinaa upota vihannekset ja muut terveelliset ei sitten millään. Toissapäivänä käytiin hampparilla ja voi taivas! Olihan se paras hamppari ikinä, niiiin hyvää!! :) koeta tässä sitten sitä terveellistä linjaa pitää... höh

Sama juttu täälläkin oli melkein koko alkuraskauden, vähän alkoi helpottaa siinä rv 10 eteenpäin. Salaatti menee jo hyvällä ruokahalulla mutta lämpimät vihannekset ei uppoo sitten millään vaikka aina niitä lounaalla heitän lautaselle ajatuksella että josko TÄNÄÄN :hilarious: mut ei. Miehen pizzasta otin yhden viipaleen viikonloppuna ja enää se ei onneksi maistunut hyvältä, mieluummin söin omaa tonnikalasalaattiani:) Mutta muutama viikkoa sitten olis kyl lautaset vaihtuneet! :grin
 
Mies alkoikin eilen vähän osoittamaan mieltä kun päivän ruoat on tehty kuulemma nykyään vain minun mielihalujen mukaan. :D mieheltä ei kuulemma enää edes kysellä mitä tänään syötäs. Vedän kuulemma hänetkin nyt helposti tähän roskaruoan maailmaan. No en tahallani ainakaan... Onko muilla sitä että alat tekemään ruokaa ja kun saat sen valmiiksi ja on aika käydä pöytään, ei sitä ruokaa teekkään enää mieli? Ruoka jää lautaselle ja heität ilmaan pienen varovaisen kysymyksen mentäskö heselle? :) ei vaan saa oikein kannatusta siinä vaiheessa... Melkoista taiteilua tämä on kyllä välillä. Rv12 pärähti just käyntiin. Jospa nämä mielihalut tästä asettus pikkuhiljaa ja palattas normaaliin terveelliseen ruokavalioon. Tai sitten ei. :)
 
Mies alkoikin eilen vähän osoittamaan mieltä kun päivän ruoat on tehty kuulemma nykyään vain minun mielihalujen mukaan. :D mieheltä ei kuulemma enää edes kysellä mitä tänään syötäs. Vedän kuulemma hänetkin nyt helposti tähän roskaruoan maailmaan. No en tahallani ainakaan... Onko muilla sitä että alat tekemään ruokaa ja kun saat sen valmiiksi ja on aika käydä pöytään, ei sitä ruokaa teekkään enää mieli? Ruoka jää lautaselle ja heität ilmaan pienen varovaisen kysymyksen mentäskö heselle? :) ei vaan saa oikein kannatusta siinä vaiheessa... Melkoista taiteilua tämä on kyllä välillä. Rv12 pärähti just käyntiin. Jospa nämä mielihalut tästä asettus pikkuhiljaa ja palattas normaaliin terveelliseen ruokavalioon. Tai sitten ei. :)

Mulla on vähän toisinpäin että se ruoanlaitto tökkii kaikista eniten ja ällöttää siinä kohtaa koko ruoka. Mut sit ku se on valmis ni pystyy syömään ja eritysesti jos se on jonkun muun valmistamaa, ettei tarvinnut katella sitä ruoanlaittoprosessia :p mutta kyllä meilläkin mies on syyttänyt mua roskaruoan syömisen lisääntymisestä, että jos hakee mulle ni hakee samalla itselleen tietenkin :joyful: tosin nyt en kyllä enää oo syönyt roskaruokaa ja silti herra kävi perjantaina kebabilla ja lauantaina haki pizzan, että juu mun vikahan se on ku roskaruoka maistuu :wink ei se yleensä oo paljon roskaruokaa syönyt mutta kun kerran makuun pääsi ni nyt sit näköjään maistuu :hilarious:
 
Meillä muutenki sorrutaan paljon valmiisee roskaruokaa. Nyt vielä enemmän ku ei tee mieli salaatteja ym vaan haluaa jotai hyvää ja nopeasti ja ei huvita se ruoka mitä on valmiina.
 
Me on syöty kans yleensä todella vähän valmisruokia ja roskaruokaa. Nyt on kyllä tilanne muuttunut ihan täysin ja oltiin vähän häkeltyneitä itsekin. :D mutta juu, kyllä se mies ihan itsekin sinne pizzeriaan on löytänyt, ilman minun apuja. Sitä kun on roskaruoan makuun päässyt niin vaikea siitä on taas irti päästää. Toivotaan että tämä on vaihe joka menee kohta ohi, muuten alkaa raskauskiloja näkyä molemmilla!
 
Ääh mikä virhe oli käydä intialaisessa lounaalla ennen iltapäivän neuvolaa ja punnitusta :grin Kotona vaaka näytti että alkupunnituksesta olis tullut lisää 1,4kg mutta neuvolan vaa’assa nousu oli sit jo melkein 4kg:woot: vettäkin olin nimittäin litkinyt huolella ku oli niin tulista ruokaa. Nyt siis rv 14+0. Onneks terkka ei kuitenkaan sanallakaan moralisoinut tai edes sanonut että olisi noussut liikaa. Silti se nyt alkoi vähän ahdistaa ja tuntuu että pitäisi jostain syömisestä vähentää..:confused: Enää ei oo kyllä roskaruoka maistunut enkä oo herkkujakaan juurikaan syönyt kun makea ei vieläkään ihan uppoa, mut ehkä sit ihan perusruokaa liikaa...
 
Itsellä noussu paino vissiin sen 2kg. Voi johtua iha herkuttelusta ja roskaruuasta. Tästä se lähtee nyt vissii se urakalla. Innolla ja kauhulla odotan että paljon loppuusa nousee.
 
Nyt menossa rv 11+5 ja paino melkolailla samoissa lukemissa kuin viimeksi tähän ketjuun kirjotellessa (rv 9+1). Ehkä 0,5-1kg noussut, riippuen päivästä. Kokonaispainonnousu n. 4-5 kg.

Ensimmäisellä neuvolakäynnillä terkka käski hypätä vaa’alle vaatteet päällä (eikä vähentänyt vaatteista painoa) ja lukema tuntui aivan kamalalta. Terveydenhoitaja kommentoi kauhistunutta ilmettäni, että koska raskaus alkoi hormonihoidoilla, voi alkuraskauden nopea painonousu johtua osin myös siitä. Tätä en ollut aiemmin kuullutkaan.
 
Muokattu viimeksi:
Nyt menossa rv 11+5 ja paino melkolailla samoissa lukemissa kuin viimeksi tähän ketjuun kirjotellessa (rv 9+1). Ehkä 0,5-1kg noussut, riippuen päivästä. Kokonaispainonnousu n. 4-5 kg.

Ensimmäisellä neuvolakäynnillä terkka käski hypätä vaa’alle vaatteet päällä ja lukema tuntui aivan kamalalta. Terveydenhoitaja kommentoi kauhistunutta ilmettäni, että koska raskaus alkoi hormonihoidoilla, voi alkuraskauden nopea painonousu johtua osin myös siitä. Tätä en ollut aiemmin kuullutkaan.

Mäkään en oo kuullut että hormonihoidot vois vaikuttaa painonnousuun :O Mulla kanssa hormonihoidoilla avustettiin että tulin raskaaksi ja yllättävän paljon paino noussut heti alussa. Tosin ekalla punnituskerralla terkka vähensi vaatteiden painon lukemasta ja toisella kerralla ei mikä sai nousun näyttämään vieläkin suuremmalta. Plus se mun ruokailu ja veden kittaaminen ennen punnitusta :hilarious: mut mielenkiintoista että hormonit ennen raskautta vois vaikuttaa!
 
Minulle alkaa ahdistus hiipiä painonnoususta, kun esikoisen odotuksessa painoa tuli 20 kg lisää ja loppuraskaudessa oli tosi tukala olo. Lisäksi minulle kertyi hirveästi turvotusta ja synnytyksen jälkeen tuli karpaalitunnelioireyhtymä :/
En syönyt kahden edestä enkä liiemmin herkutellut, mutta jotain piti syödä 2 h välein ettei tule huono olo. Tässä raskaudessa on sama homma kiloja on nyt jo tullut 5 ja viikkoja vasta 14. Jouduin ekassa raskaudessa sokerirasitukseen koska painonnousu oli niin hurjaa. Nyt joudun siihen heti kättelyssä koska BMI on yli 25. Pahimmat painonnousut vasta edessä. Ahistaa :/
 
Minulle alkaa ahdistus hiipiä painonnoususta, kun esikoisen odotuksessa painoa tuli 20 kg lisää ja loppuraskaudessa oli tosi tukala olo. Lisäksi minulle kertyi hirveästi turvotusta ja synnytyksen jälkeen tuli karpaalitunnelioireyhtymä :/
En syönyt kahden edestä enkä liiemmin herkutellut, mutta jotain piti syödä 2 h välein ettei tule huono olo. Tässä raskaudessa on sama homma kiloja on nyt jo tullut 5 ja viikkoja vasta 14. Jouduin ekassa raskaudessa sokerirasitukseen koska painonnousu oli niin hurjaa. Nyt joudun siihen heti kättelyssä koska BMI on yli 25. Pahimmat painonnousut vasta edessä. Ahistaa :/

Niin ahdistaa muakin. En muista ollenkaan paljonko paino nousi kahden ekan kohdalla, ehkä 15kg Muakin ahdistaa, että nousee paljon. Mutta liikunta ei lisää syömistarvetta, ainakaan mulla. Eli kannattaa käydä liikkumassa niin paljon kuin ehtii, sillä saa sentään 200-500kcal jo tasattua..
 
Takaisin
Top