Oireet

Eilisestä alkaen ollut alavatsan polttelua, myös levossa (oikeastaan eniten silloin). Panadol auttaa joksikin aikaa. Vähän meinaa huolestuttaa, pitänee mennä näytille jos ei ala helpottaa. En tiedä voisiko kuumuus ja siitä aiheutuva väsymys aiheuttaa tuota polttelua.
 
Eilisestä alkaen ollut alavatsan polttelua, myös levossa (oikeastaan eniten silloin). Panadol auttaa joksikin aikaa. Vähän meinaa huolestuttaa, pitänee mennä näytille jos ei ala helpottaa. En tiedä voisiko kuumuus ja siitä aiheutuva väsymys aiheuttaa tuota polttelua.

Oothan muistanut juoda paljon?
 
Pahoinvointi ja sukkapuikko kivut löytäneet tiensä tänne. Siis nopeat vihlaisut kohdunsuulla/alavatsalla eli vähän eroaa liitoskivuista jotka häpyluu/nivusessa.. :/

Ti pitis olla taas neukku rv30+ niin mainitsempa asiaa. Ke 30v tulis mittariin ja to sanon tahdon. Siinäpä odotettavaa :wink :Heartred
 
Hb103 vaikka rautalisää syön mammavitamiinien päälle. Nyt pitis 2tb/pv syödä. Kaupasta hain eilen nokkosta (viherjauhe) ja lisäilen ruokaan. Jospa lähtisi näillä viimein nousuun.
 
Hb103 vaikka rautalisää syön mammavitamiinien päälle. Nyt pitis 2tb/pv syödä. Kaupasta hain eilen nokkosta (viherjauhe) ja lisäilen ruokaan. Jospa lähtisi näillä viimein nousuun.

Mä oon syöny jo jonkin aikaa ja viimmeks oli 105, eikä lisätty toista tablettia. Neuvolan täti vaan totes, et mennään samalla, että hyvä ettei oo laskenut.
 
Mulla ollut kaks kertaa Hb 105 ja tuplana käskettiin rautaa syödä myös. Tosin johtunee myös siitä, että mulla on tota väsymystä ja erittäin levottomat jalat... Näitä kaikkiahan raudan puute voi pahentaa.
 
Helteet, helteet.... Hikoiluttaa ihan hulluna ja yöt eivät enää ole sitä mitä ennen. Normaalisti ajatus nukkumaanmenosta on ihana: on niin ja niin monta tuntia aikaa ja saa kääriytyä peittoon ja nukahtaa parissa minuutissa. Nyt haluaisin vain että yöt menisivät mahdollisimman nopeasti ohi, niistä on tullut pakkopullaa. Nukun kylmägeelipussin kanssa, peiton käytöstä ei puhettakaan, kääntyilen jatkuvasti kyljeltä toiselle särkevien iskiashermojen kanssa. Ne vaivaavat oikeastaan vain öisin. Monen monituista kertaa herää yöllä siihen että on hiestä märkänä ja joka paikkaa kolottaa. Olin pari päivää sitten reissussa ja hotellissa oli tuuletin jota pidimme koko yön päällä jalkopäädyssä. Nukuin pitkästä aikaa ihan putkessa läpi yön. Kyllä se syksy jo vähän kutkuttais....
 
Helteet, helteet.... Hikoiluttaa ihan hulluna ja yöt eivät enää ole sitä mitä ennen. Normaalisti ajatus nukkumaanmenosta on ihana: on niin ja niin monta tuntia aikaa ja saa kääriytyä peittoon ja nukahtaa parissa minuutissa. Nyt haluaisin vain että yöt menisivät mahdollisimman nopeasti ohi, niistä on tullut pakkopullaa. Nukun kylmägeelipussin kanssa, peiton käytöstä ei puhettakaan, kääntyilen jatkuvasti kyljeltä toiselle särkevien iskiashermojen kanssa. Ne vaivaavat oikeastaan vain öisin. Monen monituista kertaa herää yöllä siihen että on hiestä märkänä ja joka paikkaa kolottaa. Olin pari päivää sitten reissussa ja hotellissa oli tuuletin jota pidimme koko yön päällä jalkopäädyssä. Nukuin pitkästä aikaa ihan putkessa läpi yön. Kyllä se syksy jo vähän kutkuttais....

Tuo kyljeltä toiselle kääntyminen on niin tuttua hommaa.. Tuntuu ettei oo moneen viikkoon saanut enää nukuttua eheitä yöunia kun jatkuvasti herää kääntymään ja se kääntyminen tuntuu jo vaivalloiselta. Nyt erityisesti kun on ollut nämä helteet niin tulee heräiltyä kuumasta johtuen usein ja hikoilut on tullu tutuksi täälläkin. Syksyä odotellessa myös.. :rolleyes:

Oireena ollut kesällä lisäksi jalkojen turpoaminen. Alkoi töissä (istumatyö) jo ennen kesälomaa ja nyt loman jälkeen sama jatkuu. Helteet ei auta siihenkään vaikka töissä sentään saa nauttia ilmastointilaitteen tarjoamasta viileydestä. Viikonloppuisin jalat antaa armoa ja saan elää pari päivää viikossa ilman turpoilua. :)
 
Yritin tänään laittaa sormuksen heti aamulla, en oo muutamaan päivään käyttänyt. Puolen tunnin päästä kesken neuvolan huomasin sen sormen turvonneen kivasti ja piti lähteä hanan alla riuhtoon irti, olipa lujassa. Vissiin turvottaa :rolleyes:
 
Yritin tänään laittaa sormuksen heti aamulla, en oo muutamaan päivään käyttänyt. Puolen tunnin päästä kesken neuvolan huomasin sen sormen turvonneen kivasti ja piti lähteä hanan alla riuhtoon irti, olipa lujassa. Vissiin turvottaa :rolleyes:

Mulla on kanssa turvotusta. Sitä on vähän vaikea muuten havaita, ei ole kovin dramaattisesti, mutta tossut tuntuvat tiukoilta ja ohuinkin sormus on ahdas sormessa (vihkisormusta, joka on leveämpi, en ole voinut kevään jälkeen enää pitää ja vaihdoin ohkaisen tilalle). Kauhistelin eilen sitä että paino on noussut ihan hulluna viime aikoina, tahtia kilon viikossa (jo useita viikkoja! :bored:). No, pieni lohtu tulee sentään siitä että selvästi on myös turvotusta. Aloin pitämään kuitenkin ruokapäiväkirjaa seuratakseni syömisiä tarkemmin ja keskustellakseni viikon päästä neuvolassa. Painoa on kohta tullut sen verran kuin kuvittelin tulevan koko raskauden aikana. Kammottaa.
 
Mulla on kanssa turvotusta. Sitä on vähän vaikea muuten havaita, ei ole kovin dramaattisesti, mutta tossut tuntuvat tiukoilta ja ohuinkin sormus on ahdas sormessa (vihkisormusta, joka on leveämpi, en ole voinut kevään jälkeen enää pitää ja vaihdoin ohkaisen tilalle). Kauhistelin eilen sitä että paino on noussut ihan hulluna viime aikoina, tahtia kilon viikossa (jo useita viikkoja! :bored:). No, pieni lohtu tulee sentään siitä että selvästi on myös turvotusta. Aloin pitämään kuitenkin ruokapäiväkirjaa seuratakseni syömisiä tarkemmin ja keskustellakseni viikon päästä neuvolassa. Painoa on kohta tullut sen verran kuin kuvittelin tulevan koko raskauden aikana. Kammottaa.

Ymmärrän! Itsestä tuntuu, että maha on kasvanut viikossa ihan hirveesti! Tiedän, että nää viikot on nyt niitä viikkoja, kun maha alkaa kasvaa, mutta minkäs sitä päällensä voi.
 
Mites muilla, onko teille sanottu jo neuvolassa että maha-asukki ois jo yllättävän alhaalle siirtynyt asustelemaan? Neuvolatäti sanoi tänään ettei halua säikytellä mut tosi alhaalla tuntui jo pää olevan.
Voiko tuo tarkoittaa että hän voisi ennen aikoja syntyä? Mulla ollu nimittäin tässä kuukauden semmonen omituinen fiilis että tää voi syntyä ennen aikojaan (tuntunut siltä jostakin syystä vaikka kaikki hyvin).. :) sairaalakassinkin oon jo puoliksi pakannu että saan jotakin mielenrauhaa :D
Nyt rv 31+1 menossa tosiaan.
 
Mulla on ollu alhaalla, ihan kohdunsuulla jo pitkään :) mut mulla on ennenaikainen vedenmeno tässä raskaudessa, joten tää nyt tuleekin vähän aiemmin luultavasti syntymään. Tänään päästiin kuitenki jo vikalle kolmannekselle, 28+0 :Heartred
 
Pian helpottaa yöt ainakin lämpötilojen osalta. Viime yö taisi kyllä olla tukalin koko kesästä. Aivan järjettömän hiostavaa! Seiskan aikaan jo 24 astetta lämmintä.... Tulipa sitten pyöriskeltyä ihan kiitettävästi, vaikka univaiheet olivatkin sikeitä. Oon sen verran hyvä nukkuja, että luulen, että mulla muuten nuo yöt menisi aika kivasti, jos tää lämpö laskisi. Vessassa tarvitsee käydä kerran yössä, aina ei sitäkään.

Öisin vaivaa lantion seudun säryt aika paljon. Jossain vaiheessa alkaa särkeä ja kylkeä pitää vaihtaa jatkuvasti. Tällaista on aktiivisten päivien jälkeen, eilenkin tuli käveltyä ja vähän uituakin. Jos on tosi laiskana koko päivän, nukkuu yön hyvin mutta eihän sekään nyt hyväksi ole? Särkyyn auttaa tietty selällään olo, mutta siitä on nyt lukenut niin paljon että en etenkään öisin oikein uskalla siihen asettautua, nukahdan sitten siihen. Ja monta kertaa viime aikoina ole herännyt selältäni. Ajattelin tästä kysellä ensi viikon neuvolakäynnillä.
 
Mites muilla, onko teille sanottu jo neuvolassa että maha-asukki ois jo yllättävän alhaalle siirtynyt asustelemaan? Neuvolatäti sanoi tänään ettei halua säikytellä mut tosi alhaalla tuntui jo pää olevan.
Voiko tuo tarkoittaa että hän voisi ennen aikoja syntyä? Mulla ollu nimittäin tässä kuukauden semmonen omituinen fiilis että tää voi syntyä ennen aikojaan (tuntunut siltä jostakin syystä vaikka kaikki hyvin).. :) sairaalakassinkin oon jo puoliksi pakannu että saan jotakin mielenrauhaa :D
Nyt rv 31+1 menossa tosiaan.

Mulla esikoinen oli tosi alhaalla ja varoteltiin että saattais tulla aikasin. Hän syntyi käynnistyksen jälkeen rv40+5
 
Mulla on ollu alhaalla, ihan kohdunsuulla jo pitkään :) mut mulla on ennenaikainen vedenmeno tässä raskaudessa, joten tää nyt tuleekin vähän aiemmin luultavasti syntymään. Tänään päästiin kuitenki jo vikalle kolmannekselle, 28+0 :Heartred

Tsemppiä! Onneksi viikkoja jo noin hienosti ja toivottavasti tulee vielä hyvin lisää. :Heartred

Minulla edellisessä raskaudessa varhainen lapsivedenmeno (rv17) ja vähillä vesillä selviydyttiin kalvojen eheytymiseen asti. Streptokokki löytyi. Massiivinen hematooma varjosti vuotamisellaan myös pitkään. Päästiin kuitenkin ab/levolla ja rv36+3 meni vedet uudelleen. Taistelijapoika näki päivänvalon 36+5. :Heartred

Tässä raskaudessa seurannassa ja suurempia komblikaatioita ei onneksi ole ollut munuaistulehdusta lukuun. Jospa hän asustelisi kiltisti täysaikaiseksi. Vanhemmat lapset syntyneet rv40+4 ja 39+5. :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Deb
Tuo kuumuus ollut kyllä pitkälti omaa luokkaa päivin ja öin. Nukahdan aamuyöllä vasta sikeästi. Närästys pahana vaik miten söis tai olis syömättä ennen unia Harkkasupistuksia päivittäin väsymyksen kera. Jalkojen särkyyn (päkiät, kuumotus) kylmävesipalju ollut hyvä pelastus! Onneksi ensiviikolle povattu viileämpää viimein.
 
Alkaa olla olo vaan yhtä ähkimistä. Nyt täynnä 30 viikkoa. Tänä aamuna en meinannut saada housun lahkeita käärittyä lyhemmäksi. Vielä pitää 10 viikkoa jaksaa. Kukakohan minulle sitten loppusuoralla pukee sukat ja muut...
 
Takaisin
Top