Kosmetiikka raskauden aikana

Hiuksien värjäämiseen lopetin ennen esikoisen odotusta ja nyt on oma väri jo kokonaan kasvanut. Meikkiä käytän vähän, joten en ajatellut raskauden takia muuttaa meikkaustapoja. Ainoastaan kynsien lakkaus sai jäädä kokonaan plussauksen jälkeen ja hajuvedenkin käyttöä olen vähentänyt. En tosin tiedä onko hajuvedestä oikeasti mitään haittaa. Voi olla, että töihin palatessa pitää miettiä asiaa enemmän Ja tuohon deodoranttiasiaan pitää myös syventyä tarkemmin.
 
Laitatin kampaajalla käydessä viimeviikolla raitoja otsatukkaan niin ettei väri osunu päänahkaan, oman värin kasvatus projekti on täälläkin menossa niin josko ei tarvis sitten myöhemmin edes värjäyttää. Tänään ostin tuota Doven alumiinitonta deodoranttia, nyt kainalot tuppaa haisemaan aivan järkyttävälle :yuck: nii josko sitte tuoksuis vähän paremalle. Hajuvesiä en juurikaan käytä. Jos ulee jonnekin kotoa lähdettyä ni värivoiteen laitan naamaan ja ripsiin ripsarin, sitten jos johonkin juhliin on mentävä ni vähän kattavammin meikkaan.
 
Aion värjätä hiuksia raskausaikana, meikkaan normaaliin tapaan = varsin minimaalisesti ja aion loppuraskaudesta otattaa jälleen ripsipidennykset. Ihan normaalia elämää siis aion viettää
 
Mie käytän kemikaaleja muutenkin tosi vähän, ainut on dödö joka on ehkä.pahin mahdollinen. Oon kokeillu ainakin viittä eri versiota alumiinittomista mutten oo tykänny. Shampoot ja pesuaineet ostan luonnontuoteosastolta, niistä oon tykänny ihan muutenkin.

Onko joku keksiny fairylle vastinetta joka toimis hyvin? Epäilyttää ku se on haitallista vesistöille että kuinka sitä tulee astioissa tietämättään syötyä.

Eikös Ecoverilla ole tiskiaine myös?
 
Täällä kans on oma väri jo kasvatettu, eli ei tarvitse käyttää hiusvärejä. Meikit on pitkälti luonnonkosmetiikkaa, niihin vaihdoin jo viime raskauden yhteydessä (meni kesken).
Meikkien lisäksi meillä on kehossa kauhea kemiaalikuorma, varastoituneena rasvakudokseen, sen luovitamme viimeistään imetyksen yhteydessä vauvallemme.
 
Olen jo ennen raskautta koittanut vaihtaa kosmetiikan luonnonkosmetiikkaan, joten suurempia muutoksia enää tee. Hiuksia tuskin värjään tänä aikana.
 
Ajattelin värjätä juurikasvun kyllä loman jälkeen.. Normaalisti värjään kuukauden välein mutta nyt saa koko raskauden ajaksi riittää kerta tai kaksi. Onneksi oma värini ei paljon poikkea väristä, niin juurikasvua sietää.
Meikkiä en käytä koskaan paljon, vain ripsiväriä ja kulmakynää. Dödö mulla onkin jo alumiiniton ja pesuaineina turvallisia luonnontuotteita. Käytän myös paljon itsetehtyä saippuaa, missä ei ole mitään ylimääräisiä kemikaaleja mm. vaahdottamassa saippuaa.
 
Tätä kemikaalikysymystä olen jo aiemmin joutunut miettimään kun mull todettiin allergia eräälle erittäin yleiselle aineelle, sitä on kynsilakanpoistoaineesta hoitoaineisiin, naamarasvoista hajuvesiin jne... Samaten ripsari jäi pois allergiaoireiden takia, en oo sitten uutta viitsinyt etsiä, kun se on vähän sellaista hakuammuntaa (on siis pari muutakin allergiaa ripsarin koostumukseen liittyen). Kampaaja sanoi viimeksi että hiukseni haisee metallilta ja suositteli metallinpoistoshampoota. Mietin olisko se voinut johtua oliivipalasaippuasta? Voisko siinä olla metallia? Sehän on sellasta vihreää..ja eikö oliivipuut kasva aika vulkaanisilla alueilla yleensä...? Tai sit se johtuu vain tän rakennuksen vesiputkista (vanhat). Oon siis joutunu peseen tolla palasaippualla hiuksetkin kun ei löytynyt aluksi syytä oireisiin enkä oo uskaltanu vaihtaa takaisin tavallisiin hajustamattomiin vielä.
Hiusten värjääminen jäi oikeastaan erään toisen kampaajan mokaan kun hiuksia pestessä oli hieman yllättynyt lopputulokseen :D, raitoja olisin ehkä voinut ottaa tänä talvena, mutta en sitten ehkä viitsi tässä tilassa kun ei se ihan pakollista ole. Aika luomuna siis tässä mennään, eipä ole kukaan vaatinut mua meikkaamaan tai huomautellut juhlissakaan meikittömyydestä... Onneks. Dödöä en ajatellu vaihtavani kun olen just vaihtanut em.syystä. Mutta siis oletteko sitä mieltä että alumiini on huonosta deodorantissa?
 
Mio, Onpa hankala sulla mut hyvä et oot löytänyt itselle sopivat tuotteet.
Mä ostin nyt just Doven alumiinittoman dödön, mutta jos ei pidä vaihdan tavalliseen mitä nytkin oon käyttänyt, Erisanin tuoksutonta. En jaksa pelleillä ton kanssa
 
Täytyy tunnustaa, etten ole koskaan tajunnut edes, että dödöissä on alumiinia tai itse asiassa en ollut edes törmännyt asiasta vouhotukseen aiemmin. Pitäisköhän lukea enemmän naistenlehtiä...?

Mutta niinpä näyttää alumiini tuon käyttämäni Rexonan ainesosaluettelossa komeilevan :pompus:

Noh, ehkä se ok. En ole värjännyt hiuksia sitten tammikuun enkä muutenkaan jaksa koskaan väkertää tukkaani. Ja silloin kun meikkaan, käytän oikeastaan vain Idunin meikkejä ja Sensain 38 ripsaria.
 
mä eilen kokeilin nyt sitä Doven aluminitonta ja tuoksu oli kyllä niin voimakas että taitaa mulla jäädä käyttämättä se.
 
En käytä kesäisin minkäänlaista meikkiä tai muuta kosmetikkaa. Kun aurinko muuttuu syksyksi ja ilmat viilenee, alan varmaan meikkaamaan, sillä naamani raskauden aikana on yleensä kuin paloauto:D Mutta perusmeikkejä käytän, Lumenea.
 
Mammuska, mulla itsellä ei oo. Mutta teen niitä työkseni, ja heti muistuu mun yks asiakas mieleen just kellä raskauden ja imetyksen aikana ei pysynyt kun tyyliin viikon. Nyt pikkuhiljaa lopettelee imetystä niin on alkanut pysyä paremmin. Eikä pitäs olla tekniikastakaan kiinni kun kaikilla muilla pysyy tosi hyvin.
Uskon että se ripsi rajoittuu ja kasvaa nopeammin raskausaikana
 
Ootteko te, joilla on ripsienpidennykset, huomannu että ne ei pysy enää nii hyvin?
Mulla taas tuntuu pysyvän tosi hyvin. Mulla on klassiset pidennykset ja pitäis ensi maanantaina mennä ottaa volyymit mut nää ei nyt meinaa tippua millään ennen sitä :D
 
Mä haluaisin käydä värjäämässä kulmat,mutta vähän jotenkin epäilyttää tän raskauden takia. Paikka,jossa käyn suosii luonnonmukaisia tuottteita.
 
mä eilen kokeilin nyt sitä Doven aluminitonta ja tuoksu oli kyllä niin voimakas että taitaa mulla jäädä käyttämättä se.

Erisanillako ei ole alumiinitonta? Muistaakseni niillä oli kahta-kolmea erilaista kun viimeksi dödöosastolla arvoin ja aikailin, mutta en muista mitä -ton ne muut kaksi oli.
 
Erisanillako ei ole alumiinitonta? Muistaakseni niillä oli kahta-kolmea erilaista kun viimeksi dödöosastolla arvoin ja aikailin, mutta en muista mitä -ton ne muut kaksi oli.
On Erisanillakin, mietin just itsekin että pitäskö sitä ostaa. Mietin vaan sitä just että onko se kuitenkin tehokasta. Ärsyttää kun töissä joutuu olee niin lähellä ihmisiä että on nyt käyttäis alumiinillista, et onko se kuinka iso synti. Kun tulee niitä kemikaaleja vaikka mistä paikoista mitä ei itse edes tajua.
 
Mie oon kyllä käyttäny monta vuotta samaa dödöä.Taaperon odotuksessa olin muutenkin ihan pihalla alkuun kaikissa ohjeissa.04 ja 05 on kaks ekaa syntyny eikä silloin näin paljoa ohjeistettu.Paljon on tullut tässä välissä lisää.En meikkaa kuin pari kertaa vuodessa ja hiuksissa oma väri niin niiden suhteen ei onneks tarvi miettiä.
 
Takaisin
Top