Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mun olo on pääasiassa ollu kutakuin normaali, joillain viikoilla lähinnä ohimeneviä oireita. Harmillisin ja eniten häiritsevä on se, että joutuu vessassa käymään joka yö kesken unien :grin raskaus vois siis olla ihan hyvin normaali ilman oireitakin, joten ei niiden poistumisestakaan ilman vuotoja ja erityisiä kipuja varmaan erityisen huolissaankaan kannata olla.
 
Tänään olis 12+0 melkein koko tämän ajan ollut alavatsan nippailua ja mahakipuja ja kramppeja. Nyt pari viime päivää ollut kovat selkäsäryt mihin on ollut pakko ottaa särkylääkettä.
Viime yönä heräsin ja mikään asento ei tuntunut hyvältä kun selkään ja mahaan sattui.
 
Selkäkivut on nyt uusin juttu! 11+6 menossa ja viimeisen viikon aikana on selkä kipeytynyt vasemmalta puolelta pakaran ja selän "yhtymäkohdasta", ihan kuin veitsellä iskettäis kun kumartuu tai istuu pidempään.

Lääkärituttu + muutama netin lääkärisivusto opetti, että tämä voi olla ns. takalantion kipua, joka ilmeisesti on yleistä raskaudessa ja liittyy hormonien aikaansaannoksiin?

Mites muut? Onko selkäkipuja?
 
Selkäkivut on nyt uusin juttu! 11+6 menossa ja viimeisen viikon aikana on selkä kipeytynyt vasemmalta puolelta pakaran ja selän "yhtymäkohdasta", ihan kuin veitsellä iskettäis kun kumartuu tai istuu pidempään.

Lääkärituttu + muutama netin lääkärisivusto opetti, että tämä voi olla ns. takalantion kipua, joka ilmeisesti on yleistä raskaudessa ja liittyy hormonien aikaansaannoksiin?

Mites muut? Onko selkäkipuja?
On, ja lonkat on myös kipeät kun löystyvät...
 
jep aivan samaa kuin teillä rintta ja lauram21
rv 12+5 menossa ja reilu viikon kestänyt.
paskempi homma kun duunissa joutuu kyyristelemään jatkuvaan toistoon jonka johdosta hyvä kun pääsee sängystä ylös aamuisin...päivälläkin kun yrittää nousta/vaihtaa asentoa niin juilii niin vietävästi, jotenkin tuntuu että olisi häntäluun kohdalla?? Unohtamatta jalkasärkyjä, tuntuu kuin nilkat olisi aivan turvoksissa vaikka ne ei siltä näytä. Jalkapohjiakin kiristää "mukavasti" :sad001
yölliset pissaukset on ONNEKSI jo vähentyneet merkittävästi, ennen joutu juoksemaan alle 2 tunnin välein. Aivan järkyttävä väsymys oli päällä ja nyt vähän helpottanut.
Ukkeli/akkeli kyllä pompotti itseään virtsarakkoa vasten ultrassa jo, olisikohan siinä syyllinen o.O?!
onko nämä raskaudesta (todennäköisesti) johtuvat saikut samoilla nimikkeillä kuin normaali selkäkipu saikku? en ole siis töissä kertonut raskaudestani enkä mahdollisen saikun takia sen haluaisi paljastuvankaan.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla myös kipuja alaselässä/takalantiossa, ollut jo viikolta 8... Viimeksi taisi alkaa noin puolivälissä raskautta, mutta luin jostain että uudelleensynnyttäjillä alkaa usein aiemmin. Viimeksi mulla auttoi aika hyvin terveyskeskuksesta lainaan annettu SI-nivelen tukivyö, tällä kertaa ajattelin suunnata tutulle osteopaatille heti nt-ultran jälkeen.
 
On pullahtanut kauhean kipeät ja kosketusarat suonikohjut Ne tuli mulle kolmannessa raskaudessa lievinä ja paheni neljännessä niin ettei aina seisoa kärsinyt kun teki niin kipeää. Välillä ne parani kokonaan, mutta nyt pari viikkoa sitten ne pullahti taas tämän raskauden ja kuuman ilman seurauksena.. Voi kunpa ei vaivais liika paljon niin että seisominen käy hankalaksi.. Pitää alkaa kävellä paljon, se auttaa.. Onko kellään muulla?
 
On pullahtanut kauhean kipeät ja kosketusarat suonikohjut Ne tuli mulle kolmannessa raskaudessa lievinä ja paheni neljännessä niin ettei aina seisoa kärsinyt kun teki niin kipeää. Välillä ne parani kokonaan, mutta nyt pari viikkoa sitten ne pullahti taas tämän raskauden ja kuuman ilman seurauksena.. Voi kunpa ei vaivais liika paljon niin että seisominen käy hankalaksi.. Pitää alkaa kävellä paljon, se auttaa.. Onko kellään muulla?
Mulla ei oo vielä mut äiti on kärsinyt niistä raskauksien aikana ja niiden jälkeen. Käyn heti ostaa tukisukat jos alkaa pohkeissa tuntumaan. Onhan sulla tukisukat tai kompressiosäärystimet?
 
jep aivan samaa kuin teillä rintta ja lauram21
rv 12+5 menossa ja reilu viikon kestänyt.
paskempi homma kun duunissa joutuu kyyristelemään jatkuvaan toistoon jonka johdosta hyvä kun pääsee sängystä ylös aamuisin...

Mä olen käynyt nyt pari kertaa uimassa ja koittanut siellä tehdä selän kiertoa puolelta toisella ja jalkojen taivutuksia eteen ja taakse. Tuntuu, että ainakin hetkellisesti on ollut apua. Voisiko olla että verenkierto ko.paikoissa helpottaa oireita? Suosittelen ainakin kokeilemaan :)
 
Mulla ei oo vielä mut äiti on kärsinyt niistä raskauksien aikana ja niiden jälkeen. Käyn heti ostaa tukisukat jos alkaa pohkeissa tuntumaan. Onhan sulla tukisukat tai kompressiosäärystimet?

Eipä tullut silloin nuorena hippinä sellaisia käytettyä :wink

Kaverini joka oli vielä hetki sitten raskaana oli muuten saanut sellaiset neuvolasta. Voisin kysyä nyt kun käyn äitipolilla keskiviikkona.
 
onko joku ostanut tuota tukivyötä? olen ajatellut kallistua sellaiseen. 4 viikkoa vielä kyyristely töitä jäljellä phuuuh...
 
Hei milloin teillä alkoi pahoinvointi / kuvotus helpottaa? Mulla nyt 11+1 ja vielä jatkuu...:dead:alkoi jo muistaakseni jotain 6-7 vkosta, eikä näytä loppua tulevan. Edellisestä raskaudesta ei ole kyllä yhtään muistikuvaa miten silloin olotilat käyttäytyi...
 
mulla helpottui juuri noihin aikoihin ja silloin iski nämä selkäkivut. kaikkihan on yksilöllistä :wink
 
Kuvotus menee ja tulee. Hajuherkkyys vaan lisääntyy, tuntuu et joka päivä on joku uus asia mikä haisee ihan hirveälle. Ihme kyllä erilaisten ruokien haju ei juuri tee pahaa mutta kaikki muut mahdolliset ympäristöb hajut ja eritoten kosmetiikka ja erilaiset kemikaalit. Myös kotona on ylipäätään helteiden jäljiltä tosi tunkkainen ilma, mikä on kiva kombo kun oon flunssan takia sairaslomalla eikä oikein missään oo hyvä kun jokaisessa huoneessa haisee :D helpottaako tää jossain kohtaa?
 
mulla helpottui juuri noihin aikoihin ja silloin iski nämä selkäkivut. kaikkihan on yksilöllistä :wink

Jep, näinhän se taitaa olla...:dance008 Toivottavasti tän olon jälkeen ei tule ainakaan heti perään uutta hallitsevaa oiretta, että olisi edes yksi viikko ns. normioloja :smiley-angelic001
 
Nyt on 13+5 ja pahoinvointia on suurin piirtein joka toinen päivä tai sitten aamut ja päivät ok mutta ilta/yö huonoa oloa. Eilen oli hirveä olo koko päivän ja tänään taas ihan hyvä, eli kai tässä pikku hiljaa aletaan olla voiton puolella :)
 
Terveisiä tippaletkun päästä! 4 litraa suolaliuosta mennyt, silti oksensin aamulla kahdesti ku maha oli niin tyhjä, koska eilen ei pysynyt mikään alhaalla. Sitten sain pahoinvointilääkettä suoraan suoneen ja sain syötyäkin jotain.

12+4
 
Terveisiä tippaletkun päästä! 4 litraa suolaliuosta mennyt, silti oksensin aamulla kahdesti ku maha oli niin tyhjä, koska eilen ei pysynyt mikään alhaalla. Sitten sain pahoinvointilääkettä suoraan suoneen ja sain syötyäkin jotain.

12+4

Toivottavasti helpottaa pian!
 
Kiitos!
Nyt taas kotona.

Diagnoosina tosiaan hyperemesis eli se pahempi versio raskauspahoinvoinnista. Mut nyt on ainakin suora yhteys hoitavaan tahoon, jonne voin koska vaan soittaa ja mennä hakemaan lisää nestettä suoneen ja vaihtaa lääkkeet, jos nämä uudetkaan ei auta. Yksi uusista lääkkeistä sulaa suussa, eli ei tartte enää murehtia pillereiden oksentamisesta ennenkuin ne on ehtinyt vaikuttaa.
 
Takaisin
Top