Rakenneultrat

Nyt ei kyllä millään jaksaisi odottaa että ru olis ohi. Jostain tullut pelko että mitä jos jokin onkin vialla. Ja sitten samalla reissulla on vielä se diabeteshoitajan aika. Varmana saan lääkkeet kun ei aamupaasto millään laske. Niin että voisitko jo tulla ultraseni pian!!! (Eikä se silti tule kuin vasta 1,5 viikon päästä)

Meillä siirtyi rakenneultra, onneksi vain päivällä. Eli keskiviikon sijaan torstaiaamuun asti jännitetään miten pieni jaksaa. Alkaa kyllä olla taas epävarmat olot, kun edellisestä neuvolasta ja sydänäänien kuuntelusta on jo yli neljä viikkoa.

Sukupuolifiilis ei edelleen ole kovin vahva, mutta ehkä vähän vahvemmin veikkaisin poikaa. Toki kuten äiti just tuossa viikonloppuna totesi: eihän meidän sukuun synny kuin tyttöjä :D

Vähän off-topic tähän ketjuun, mutta suosittelen doppleria mielenrauhaksi ultrien lisäksi :) loppuajan liikelaskuissa apuna myös :)

Rakenneultrassa käyty ja meille on poika tulossa. :Heartblue
Muuten uutiset ei olleetkaan niin mukavia.
Huomenna uusi käynti kun tehtiin suolistosta löydös ja vauvan kasvu jäänyt 2vk jälkeen.
Lapsivesipunktio luultavasti tehdään kun viittaisi näillä tiedoilla kromosomipoikkeavuuteen.
Nyt vaan rukoilen että saataisiin terve vauva :Heartred

Hurjan paljon voimia, Lumissa! Toivotaan, että tänään tulokset ovat paljon parempia <3

Lumissalle tsemppiä! Kuulumisia odotellaan, parasta toivoen :Heartred

Mun rakenneultra aikaistui viikolla radin takia. 8.8 aika. Tänään tuli kirje ja mukana lähete labraan jossa pitää käydä huomenna. Lähetteessä oli vain lyhenteitä, soitin labran ajanvaraukseen että mitäköhän nää on, tarviiko paaston. Hän ei osannut neuvoa mitään. Soitin äitiyspolille, numeroon josta annetaan neuvoja asiaan liittyen. No soittoaika oli loppunut 15.00. Soitin toiseen numeroon joka oli lapuissa, ei edes yhdistänyt mihinkään. Siinä alkoi jo vähän hermo mennä. Sitten soitin kaupungin terveyspalveluiden neuvontaan niin sieltä sanottiin ettei vissiin ole paastoa vaativia kokeita. Yritin kyllä googlata mutta se yksi jäi vähän epäselväksi. Huomenna menen aamulla jonottamaan labraan. Saa nähdä kuinka käy. Kaippa he siellä sanovat että tule huomenna uudestaan paaston jälkeen jos tarvis. Pikkusen on lyhyet varotusajat ku seuraavana päivänä kirjeen saapumisesta pitää mennä labraanä

Lumissalle tsemppiä! Kuulumisia odotellaan, parasta toivoen :Heartred

Mun rakenneultra aikaistui viikolla radin takia. 8.8 aika. Tänään tuli kirje ja mukana lähete labraan jossa pitää käydä huomenna. Lähetteessä oli vain lyhenteitä, soitin labran ajanvaraukseen että mitäköhän nää on, tarviiko paaston. Hän ei osannut neuvoa mitään. Soitin äitiyspolille, numeroon josta annetaan neuvoja asiaan liittyen. No soittoaika oli loppunut 15.00. Soitin toiseen numeroon joka oli lapuissa, ei edes yhdistänyt mihinkään. Siinä alkoi jo vähän hermo mennä. Sitten soitin kaupungin terveyspalveluiden neuvontaan niin sieltä sanottiin ettei vissiin ole paastoa vaativia kokeita. Yritin kyllä googlata mutta se yksi jäi vähän epäselväksi. Huomenna menen aamulla jonottamaan labraan. Saa nähdä kuinka käy. Kaippa he siellä sanovat että tule huomenna uudestaan paaston jälkeen jos tarvis. Pikkusen on lyhyet varotusajat ku seuraavana päivänä kirjeen saapumisesta pitää mennä labraanä
Onpas ollut huonoa palvelua. Luulis kuitenkin että siinä kirjeessä jo olis sanottu jos paastoa tarvitaan. Mitä kokeita siinä sitten oli, tai siis lyhenteitä? Jos saa kysyä :)

Tommosia. Toi eka on mulle mysteeri, eikä muutkaan niin selviä, paitsi perusverenkuva. Luulen että ovat unohtaneet yhden paperin jossa ohjeet labraan.

Liitteet

• Screenshot_20180801-184855.png
    Screenshot_20180801-184855.png
    371.1 KB · Katsottu: 52
Lähtökohtaisesti noi ei tarvitse paastoamista. Silloin kun halutaan jokin arvo esim. verensokeri, P-Gluk, tutkia paastona, on edessä pieni f. Eli fP-Gluk. :)

Tommosia. Toi eka on mulle mysteeri, eikä muutkaan niin selviä, paitsi perusverenkuva. Luulen että ovat unohtaneet yhden paperin jossa ohjeet labraan.
Tämmöisellä pikaisella googletuksella, niin ei tarvii paastota. Yks noista oli sellainen minkä voi ottaa joko tai, eli joko paastona tai syömisen jälkeen. Ihme juttu että sua ei sieltä labrasta autettu, niillä on siellä kuitenkin tietokannat käytössä!
Mä varmaan sinuna söisin normisti aamulla. Sitten vain pitää mennä uudestaan jos joku niistä vaatiikin paaston. Lääkäri katsoo sen sitten myöhemmin, jos ei tulokset ehdi tulla. Ei sun sitä tarvii stressata, jos joku muu on mokannut. Sä oot ainakin yrittänyt asiaa selvittää :).

Onpa kyllä ollu outoa palvelua, luulis että labrasta jos jostain osattais vastata.. Kyllä mäki sinuna söisin ja joisin normaalisti, näillä keleillä 12 tunnin täyspaastot on monille kova sana..

Me aloitettiin aamu ultralla, ja voi mikä helpotus oli nähdä kaiken olevan kunnossa <3 pieni möyri niin aktiivisesti, että aika kauan sai kaivella kätilö, että kaikki mitat saatiin. Mutta täysin vastasi viikkoja, kaikki rakenteet olivat ok ja poika on tulossa :)

Takaisin