Rakenneultrat

Tällä viikolla kävin rakenne ultrassa ja kaikki näytti olevan kunnossa. Istukkaa vähän katseltiin, kun oli melko alhaalla, mutta oli ihan turvallisen etäisyyden päässä kohdun suusta. Vilkas tuntuu olevan.

Mulla kans katto istukkaa tarkkaan, kun on tässäkin raskaudessa edessä ja mittaili tarkkaan sitä etäisyyttä kohdunsuulle, mutta sanoi että on riittävän kaukana ja katto, että istukka olis niin hyvin kiinnittyny ettei sen pitäis siitä enää siirtyä esteeks alatiesynnytykselle :)Ei laittanu sen takia uutta kontrolliaikaa tai mitään, luotan siis ammattiaiseen..
 
Rakenneultrassa käyty, ja kaikki oikein hyvin! saatiin kahdeksan (!!) kuvaa mukaan, tosin ovat aika samanlaisia. Oli puhelias kätilö joka selitti koko ajan mitä näki. Pikkuinen oli pari päivää isompi kuin mitä lasketun ajan mukaan. Tyttölupaus, ei näkynyt mitään jalkovälissä vaikka vähän töni vauvaa :D
 
Onnittelut kaikille ultrakuulumisista! Kirjailen tonne veikkaus osastolle sit kuulumiset kunhan tietokoneelle jaksan mennä. Tänään tulu nosteltua laatikoita töissä ja sen heti näin illasta kyllä tuntee nahoissaan....
 
Rakenneultrassa käyty. Ultran teki lääkäri radin takia. Menen uudestaan 23 päivä koska kaikkia rakenteita ei nähty. Kaverilla oli niin kova vauhti päällä ja kuulemma nämä viikot 19+4 voi vaikuttaa ettei vielä nähnyt kunnolla. Mutta lääkäri sanoi että tekisi mieli sanoa että kaikki kunnossa, mutta kun kaikkea ei nähty niin otetaan uudestaan. Ja jos häntä olisi epäilyttänyt jokin niin olisi uusinta jo ensiviikolla. Eli luottavaisena mutta hämmentyneenä täytyy vielä odottaa 2 viikkoa
 
Rakenneultrassa käyty. Ultran teki lääkäri radin takia. Menen uudestaan 23 päivä koska kaikkia rakenteita ei nähty. Kaverilla oli niin kova vauhti päällä ja kuulemma nämä viikot 19+4 voi vaikuttaa ettei vielä nähnyt kunnolla. Mutta lääkäri sanoi että tekisi mieli sanoa että kaikki kunnossa, mutta kun kaikkea ei nähty niin otetaan uudestaan. Ja jos häntä olisi epäilyttänyt jokin niin olisi uusinta jo ensiviikolla. Eli luottavaisena mutta hämmentyneenä täytyy vielä odottaa 2 viikkoa

No pitää ajatella positiivisesti et saa vaan yhden ylimääräsen ilmasen kurkistuskerran mahaan ja pääsee kattelemaan pientä :)
 
No pitää ajatella positiivisesti et saa vaan yhden ylimääräsen ilmasen kurkistuskerran mahaan ja pääsee kattelemaan pientä :)
Ylimääräisen muttei ilmaisen. Halvemman kun yksityisellä. Ja kuulemma nyt ultrataan kerran kuussa ja seurataan vauvan kasvua. On se kiva nähdä tyyppiä :) en kyllä nytkään oikein saanut selvää kuvasta ku pari kertaa niin että tajusin sen olevan vauva. Jos ei ollut selvästi selällään että näin sivuprofiilin niin tipuin heti kärryiltä että missä pää ja jalat jne :hilarious:
 
Ei täällä kai maksa ultrat mitään?! Riippuuko maksu jos tarvitsee ylimääräisiä?
 
Poliklinikkamaksu menee ylimääräisistä ultrista. Ja puhutaan siis jostain muutamasta kympistä.
 
Ei täällä kai maksa ultrat mitään?! Riippuuko maksu jos tarvitsee ylimääräisiä?

Mä en esikoisen kohdalla saanu yhtäkään ilmaista ultraa, koska lääkäri ultras. Jos kätilö ultraa nii nt- ja rakenneultrat on ilmaset, mut lääkärin ultratessa menee poliklinikkamaksu myös noista.
 
Mä en esikoisen kohdalla saanu yhtäkään ilmaista ultraa, koska lääkäri ultras. Jos kätilö ultraa nii nt- ja rakenneultrat on ilmaset, mut lääkärin ultratessa menee poliklinikkamaksu myös noista.
Juuri näin. Ja mulla nyt lääkäri ultraa. Ja tosiaan menee se poliklinikkamaksu. Ei oo iso raha sinänsä, mutta vähän laittaa huokaan näin opiskelijana kun menee diabetes lääkkeet ja poliklinikkamaksu joka kk. Mutta ei voi mitään, nään ainakin pikkuisen. Ja toivottavasti saadsan myös hänelle paremmat oltavat lääkkeillä. Tosiaan oli aika järkytys sillon kun tuli kkm ja nt ultrasta lasku perässä. Ei se summa vaan se että mun piti maksaa siitä. Jos kaikki ois ollu ok niin ois ollu ilmanen. Jotenkin siinä surussa se tuntui kauheelta.
 
Mulla oli keskenmeno 2014 joka käytiin kättärillä toteamassa ja sain cytotekit tyhjennyykseen. Lasku tuli perästä. Silloin tuntui vähän kurjalta. Lähettivät sen laskun aika myöhään, mahtoiko olla ihan tarkoituksella.
 
Rakenneultra onnellisesti ohi ja poika se siellä oli, niin kuin arvelinkin. Kaikki näytti hyvältä ja oli vieläkin 3 päivää edellä menkkojen mukaan lasketusta iästä. Np-ulttassa ero oli 4päivää eli käytännössä sama. Kamala vauhti oli murusella päällä. Kätilö oli onneksi kokenut. :) Olipa taas ihanaa nähdä pikkuinen, ihan alkaa itkettämään onnesta. :Heartred
 
Aijaa, mulle oli aivan uus asia noi maksut! Lähinnä aattelin tuolla "ilmaisella" vain sitä että vertasin yksityisellä käymiseen, mutta ilmeisesti tosiaan lääkärin tekemistä ultrista ja "ylimääräisistä" menee tuo pieni maksu..
 
Onkohan tämäkin kuntakohtaista?

Musta on kyllä ihan väärin ja kamalaa, että normiseulontaan kuuluvista ultrista pitää maksaa, jos siellä todetaan keskenmeno!! Jos kerran muuten olis ilmainen. Ihan kohtuutonta ja ei kyllä sairaaloiden budjettia kaataisi jos se näissäkin tapauksissa olisi ilmainen! Jotain palautetta tästä antaisin! Muista toimenpiteistä sit ymmärrän kyllä, vaikka kurjaa onkin. Onneksi meillä silti on tämä todella puoli-ilmainen raskaudenhoito julkisen th kautta Suomessa!
 
Meilläkin oli tänään rv 20+3 rakenneultra ja ihan selvä poika siellä oli hassussa kippurassa :Heartred :Heartred Mulla olikin tosi vahvat poikafiilikset ihan alusta asti ja vaan voimistui. Vaikka tää raskaus onkin ollu tosi samanlainen kun tytönkin odotus oli. Rakenteet kaikki kunnossa ja painoarvio 382g.
 
Onnittelut kaikille ultrakuulumisista! Kirjailen tonne veikkaus osastolle sit kuulumiset kunhan tietokoneelle jaksan mennä. Tänään tulu nosteltua laatikoita töissä ja sen heti näin illasta kyllä tuntee nahoissaan....

Missä tuo "veikkaus osasto" on?:shy:
 
Aijaa, mulle oli aivan uus asia noi maksut! Lähinnä aattelin tuolla "ilmaisella" vain sitä että vertasin yksityisellä käymiseen, mutta ilmeisesti tosiaan lääkärin tekemistä ultrista ja "ylimääräisistä" menee tuo pieni maksu..

Joo onhan tuo poliklinikkamaksu pieni verrattuna siihen jos yksityisellä kävis. :)
Tässä raskaudessa mulla oli nt-ultra ilmainen kun kätilö teki sen, mut ens viikon rakenneultrasta menee toi polimaksu kun lääkäri tekee. Ja seurantaultrista sit tottakai myös. Porissa se polimaksu on 36€, joten ei mikään kovin suuri. Tosin äkkiä siitäkin kertyy kiva summa kun arviolta 2-4 viikon välein siellä käy ja loppuraskaudessa varmaan vielä tiheämpään.
 
Joo onhan tuo poliklinikkamaksu pieni verrattuna siihen jos yksityisellä kävis. :)
Tässä raskaudessa mulla oli nt-ultra ilmainen kun kätilö teki sen, mut ens viikon rakenneultrasta menee toi polimaksu kun lääkäri tekee. Ja seurantaultrista sit tottakai myös. Porissa se polimaksu on 36€, joten ei mikään kovin suuri. Tosin äkkiä siitäkin kertyy kiva summa kun arviolta 2-4 viikon välein siellä käy ja loppuraskaudessa varmaan vielä tiheämpään.

Meillä päin poliklinikkamaksu on muistaakseni 42€, ja kyllä siitä äkkiä kertyy isot summat, kun pitää useammin käydä. Esikoisen aikaan jouduttiin perätilan takia käymään aika monta ylimääräistä käyntiä, niin nopeasti se summa vaan kasvoi. Mutta kyllähän sitä mielellään maksaa, että näkee kaiken olevan ok.
Ja meillä siis kätilön tekemät ultrat on ilmaisia, lääkärin tekemistä menee tuo polimaksu.
 
Takaisin
Top