Kuukautiskuppi - kokemuksia?

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Oletteko te käyttäneet kuukautiskuppia? Mitä olette tykänneet? Plussat ja miinukset?

Harkitsen kupin ostoa, joten kaikenlaiset kokemukset ovat tervetulleita!
 
Kyllä, paluuta entiseen ei ole. Vaatii opetteluun pitkää pinnaa joskus mutta kun oppii niin tajuaa ettei halua enää siteiden kanssa värkätä. Joka euron arvoinen, ympäristöystävällinen ja mielestäni tuhat kertaa hygienisempää entä siteet. :) Jos haet vielä apteekista josta saa S-bonusta niin tämä kerryttää sitäkin. Sekä tietty oikea pesuaine mukaan :) aluksi oli minuksena sen tyhjennys ja pesu mutta sit kun tajus ettei sitä tarvi tehä kun 2-3 kertaa päivässä niin ei oo iso nakki. Ja kertaakaan ei itsellä ole ylivuotanut :)
 
Niin ja se on minusta että jos menee huonosti ja luulet sen olevan paikallaan niin saattaa joutua palaamaan vessaan takaisin asennushommiin mut kun sen vaan oppii niin ei enää mene juuri väärin :)
 
Olen myös tykännyt juuri kätevyyden vuoksi. Voi laittaa ”varmuuden vuoksi”, ei hiosta menkkoja odotellessa ja sama väline sopii ainakin itsellä kaikkiin vuotomääriin. Mökillä tms hankalammassa (vedettömässä) paikassa käytän siteitä, mutta harvoin on jäänyt käyttämättä.
 
Toinen kuppi menossa jo eli pitkä kokemus enkä vaihtais pois. Paljon varmempi ku siteet/tampoonit ja hygieenisempi. Nykyisin saa ostettua myös ihan Prismasta ja sieltä todennut saavan sen kaikken halvimmalla myös :)
 
En enää muuhun vaihda! Ylivuotoja on tullut kahdesti, molemmat ekoilla menkoilla synnytyksen jälkeen kun on vuotanut kun härän kurkusta ja kuppi on ollut hieman huonosti (aloittelijan virhe). Nyt pitäisi varmaan uusi käydä ostamassa ja pesuainetta myös. Tiedätkö Ruttu saako sitä pesuainetta myös Prismasta?
 
En enää muuhun vaihda! Ylivuotoja on tullut kahdesti, molemmat ekoilla menkoilla synnytyksen jälkeen kun on vuotanut kun härän kurkusta ja kuppi on ollut hieman huonosti (aloittelijan virhe). Nyt pitäisi varmaan uusi käydä ostamassa ja pesuainetta myös. Tiedätkö Ruttu saako sitä pesuainetta myös Prismasta?

Joo oman pesuaineen ostin ainaki Prismasta :)
 
Paitsi miinusta on, että tarttis aina lavuaarin, kun käy vessassa, joten menen usein invavessaan. Jos taas ei ole lavuaaria, on kädet veressä veskin jälkeen ja ongelmana, miten nostan housut kaikkea sotkematta ja miten kehtaan poistua kopista kädet veressä...


Tämä on kyllä totta. Ja se kuppikin olisi kiva saada huuhdottua välissä, muttei sitä nyt yleiseen tilaan kehtaa mennä huuhtomaan (jos vessakopissa ei siis ole lavuaaria).
 
Paitsi miinusta on, että tarttis aina lavuaarin, kun käy vessassa, joten menen usein invavessaan. Jos taas ei ole lavuaaria, on kädet veressä veskin jälkeen ja ongelmana, miten nostan housut kaikkea sotkematta ja miten kehtaan poistua kopista kädet veressä...

Savetin intiimi liinoilla voi pyyhkiä :wink j sitä pesuainetta voi käyttää paperin kanssa ilman vettä.
 
Lunetella on puhdistuspyyhkeitä joilla voi pyyhkiä kupin. Mä oon mennyt kupilla jopa thaimaassa missä vessat on mitä on,Reikä lattiassa ja huuhtelu kauhalla saavista. Tuolla käytin huuhteluun ihan pullovettä ja noita pyyhkeitä. Kuukuppi on ihan paras keksintö. Pelastanut monet reissut.
 
Aina ei ole vettä saatavilla. Silloin voi pyyhkiä kupin vaikka vessapaperilla. Pullovesi ja kosteuspyyhkeet on kans hyviä mutta itse olen tiukan paikan tullen pärjännyt ihan vessapaperilla sen muutaman kerran.

Kuppi on reilut 10 vuotta ollut käytössä, pois en vaihtaisi mistään hinnasta!
 
Paras keksintö evö!!❤️❤️
Olin alkuun skeptinen ja olin mielessäni päättänyt, että siinä on kapine, jota en edes periaatteesta harkitse. No onneksi harkitsin! Ei enää ikinä hiostavia ja ällöttäviä kertissiteitä!!
 
Mahtavinta on kun voi uida näillä keleillä rauhassa kupilla. Ei ollut kyllä kuin pienen pientä vuoto kuukausi sitten, mutta Oispa harmittanut jättää uintireissu väliin jos ei ois ollut kuppia. Joo, tamppoonilla voi kans mut mulla ainakin turpoo se niin paljon et saattaa valuu pois.
 
Joko olet hankkinut kupin, Uusperhesatu? :) Mulla on ollut se käytössä muutaman vuoden ja vaikka alussa oli hankalaa, niin en vaihtaisi pois. Sitä melkein unohtaa kokonaan, että edes on menkat, kun ei tunne mitään eikä tarvitse pelätä ohivuotoja. Kamalaa kun jälkivuodon aikana joutui käyttämään pitkästä aikaa siteitä ja sai niistä vaippaihottuman. :laughing002
 
Joko olet hankkinut kupin, Uusperhesatu? :) Mulla on ollut se käytössä muutaman vuoden ja vaikka alussa oli hankalaa, niin en vaihtaisi pois. Sitä melkein unohtaa kokonaan, että edes on menkat, kun ei tunne mitään eikä tarvitse pelätä ohivuotoja. Kamalaa kun jälkivuodon aikana joutui käyttämään pitkästä aikaa siteitä ja sai niistä vaippaihottuman. :laughing002

Joo, hommasin sen toukokuussa juuri ennen lomamatkaa kun alkoi menkat ja halusin päästä uimaan lomalla. Olin aika skeptinen, mutta se on toiminut oikein hyvin. :) Alussa oli välillä hankaluuksia saada se hyvin paikoilleen, mutta sitten alkoi sujua. On tosi kätevä!
 
Mulla on niin järkyttävän runsaat vuodot että kuppi+side 2-3pv,ja sotken silti-MUTTA itse kuppi on hyvä ja kiva ja teinityttärenikin (17v) tykkää,sai kupin liki pari vuotta sitten, ihmeekseni oli motivoitunut opettelemaan käytön ja kehuu että voi unohtaa menkat kokonaan.
 
Mistähän johtuu kun kuukuppi on alkanut yhtäkkiä valumaan? Ennen pysyi hyvin nykyään ei. Varhaisen km jälkeen ei ole pysynyt kunnolla ylhäällä ja tuntuu ikävältä
 
Takaisin
Top