Joulukuiset 2018

OK, en tiedä ymmärsinkö meidän neuvolan ohjeet väärin :woot: Ohjeissa oli vuoroviikot ja niin, että toisella viikolla pelkkä paasto 4kertaa ja toisella viikolla kerran koko päivän profiili, eli verensokerit ennen ja 1h jälkeen syömisen o_O Eli paastoja ollaan nyt tää viikko mittailtu, tulokset 4.9, 4.8, 4.8 ja 5.1.
Rasituksessa mulla oli paasto 5.4 ja 1h arvo 10.4, eli vaan yks arvo ali sallitun :grumpy:
Saas nähdä mitä nuo arvot sit profiilipäivänä... :troll:

Onko teillä jo ollut neuvolan laajaa terveystarkastusta? Mitä siellä tehtiin? Meillä aika keskiviikkona :)

Onko teillä jo ollut neuvolan laajaa terveystarkastusta? Mitä siellä tehtiin? Meillä aika keskiviikkona :)

Mä oon ollu siinä uskossa, että tuo laaja terveystarkastus tehdään basra sillo ns. Kela käynnillä. Saatan taas olla väärässä.

Missä vaiheesa teillä on muuten lääkäri?

Mä oon ollu siinä uskossa, että tuo laaja terveystarkastus tehdään basra sillo ns. Kela käynnillä. Saatan taas olla väärässä.

Meidän neuvolassa lääkäri taisi olla jo viikolla 14 tai jotain sellaista. Täysin turha käynti jos näin voi sanoa, kun meillä tämä terveyskeskuslääkäri, joka raskaana olevat hoitaa, ei tee edes sisätutkimuksia vaikka neuvolatädin mukaan sen periaatteessa pitäisi raskaus todeta sillä.

Laajasta terveystarkastuksesta en ole edes kuullut vielä :O (rv 18 ), mut veikkaisin et liittyis just tuohon "Kela- käyntiin" eli sit joskus kun on 150 pv raskautta takana.

Ollaan tässä miehen kanssa pohdiskeltu jos käytäis Perhe-Artessa ylimääräisessä ultrassa.. kunhan sais työvuorot heinäkuulle niin sit vois varailla aikaa :)

Niskaturvotuksesta...meillä oli pari viikkoa sitten nt-ultra ja tulos oli 1.7mm ja "jouduin" nipt-seulaan. En oikein ymmärtänyt tätä, kun eikös tuo mitta ole aika normaali ja se raja 3mm..? Nyt sitten odotellaan tuloksia ja jännään että vieläkö edessä lapsivesipunktio.

Ei se suoraan sano se niskaturvotus sitä riskiä, vaan se yhteenlaskettu riski niistä verikokeista ja niskaturvotuksesta. Sit jos siinä lopullisessa tuloksessa riski on suurentunut, sitten nipt tarjotaan.

Taisi olla tuolla tammikuisten puolella, kun joku pistettiin iän puolesta ainakin nipt-testiin.. jotenkin muistelen, että hänellekin ikä suurinpiirtein siellä 38 maastossa.

Sillä testillähän saa halutessaan myös sukupuolen tietoon ja hyvin varmasti lukemat mm. Down-syndroomasta.

Tsemppiä! :)

Kyllä mä kävin joissain verikokeissa...kiva ku tullut ravattua labrassa niin en edes muista mikä oli mikin..
Mut hyvä kun tutkivat!

Mulla on neuvolalääkäriaika tiistaina, silloin on viikot 15+5 :)

Mulla reilun viikon päästä ja silloin on 15+2. Mulle jäi vähän epäselväksi mitä siellä tehdään. Sisätutkimus kai? Saa nähdä ultrataanko.
Onko muilla tietoa mitä ekan läärärikäyntiin kuuluu?

Mulla reilun viikon päästä ja silloin on 15+2. Mulle jäi vähän epäselväksi mitä siellä tehdään. Sisätutkimus kai? Saa nähdä ultrataanko.
Meillä ainakin sisätutkimus, verenpaine jne, ja ultrasi myös. :) Ja jutustelua, ei kummempaa.

Mä kysyin viime neuvolakäynnillä mitä siellä tehdään, niin kuulemma tehdään sisätutkimus ja kuunnellaan sydänäänet.

Meillä päin eka lääkärineuvola vasta rv28.
Ultrattiin ja tehtiin sisätutkimus ainakin edellisissä raskauksissa tuolla käynnillä.

Takaisin