Millaisia raskausoireita sinulla on?

Jo ennen plussaa oli aivan törkeät alavatsa kivut ja peittoa jos erehty heiluttavan nii itkin tuskasta. Ja tissit oli arat, jonku verran huimas. Sit tein testin ku ei menkkoja tullu keltarauhashormonista huolimatta. Nyt parin päivän sisään tullu etovaa oloa. Ja väsymys on kova, tosin johtunee siitä et ukko kun illalla tulee nii ei me osata lopettaa keskusteluja ikinä. :D
 
Kyllä sitä itse on niin optimistinen että jotenkin osaa luottaa siihen kyllä että kaikki ok. Ehkä tää oireettomuus johtuu siittä että nyt onkin tulossa tyttö :D esikosta oksetti ja närästi--> poika tuli. Ja nyt naamassa vaan finnejä ja väsyttää :D
 
Mulla ei ekassa ollut oireita ku vasta rv 10 ja rv8 sain tietää raskaudesta.
Tämä aamu onki mennyt oksentaessa. Ihan erilaiset oireet ku viimeksi. Viimeksi oireet alkoi tosiaan tosi myöhään ja tässä taas heti alussa.
 
Täällä on yksi ja minä plussasin aamulla. Tää vau-laskuri antoi LAksi 9.2. Olis pitänyt alkaa viikonloppuna, eipä alkanut niin tässä ollaan. Tää alku on ollut ihan erilainen kuin esikoisella. Nyt on pari viikkoa kohta ollut menkkakipuja, jotka tavallisesti kestää sen 4-5 päivää. Eli mahan viiltelyä ja juilimista, huonoa oloa ja olen koko ajan vihainen. Edellisen kohdalla olin tosi hyvällä tuulella ja ei oikeastaan koko aikana mitään kummempaa pientä pahaa oloa lukuunottamatta. Nyt ehkä on hieman turvonnut olo.
 
Mä oon selkeesti nyt ollu väsyneempi tällä viikolla kun normaalisti. Tänään koko perheella oli vapaa, lapsi herätti klo 7 ja klo 9 olin jo päikkäreillä.. Koko päivä menny haukotellessa.
 
Mä oon selkeesti nyt ollu väsyneempi tällä viikolla kun normaalisti. Tänään koko perheella oli vapaa, lapsi herätti klo 7 ja klo 9 olin jo päikkäreillä.. Koko päivä menny haukotellessa.

Sama täällä. Nyt käyn esikoisen kanssa yöunille
 
Oikeastaan ei vielä muita oireita kuin jäätävä turvotus lähinnä vatsan alueella, housut eivät enää mene kiinni. Turvotus alkoi jo parisen viikkoa sitten! Rinnat on myös vähän arat ja kasvaneet selvästi, jouduin jo isommat liivit ostamaan, kun puristaa ja kiristää :grin ja sellainen jännä tunne alavatsalla..
 
Hirveä turvotus alkaa iltapäivällä tai illalla ja mielialat heittelee. Muuta ei jaksaisi tehdä kuin nukkua...
 
Valtava turvotus,alavatsa kipuja,kiukkunen meininki vähän väliä ja herää jo ennen kukkoa joka aamu.
 
Millasista hajuista ootte saanu rankimmat pahat olot tässä vaiheessa? Itellä eilen tuli ku täällä Oulussa joku paikallinen tehdas päästeli hajuja ulos.. Kiva mennä prismaan ku vedet silmissä yökkäili siellä. :D Ja tänään eläinpuiston lastenhoito huoneeseen meinasin mennä esikoisen kans. Aika äkkiä piti juosta ulos, siinä neiti vähä ihmetteli et mikä äitille tuli :D
 
Viime päivinä ei niinkään väsymystä ole ollut mutta silmät ovat tuntuneet raskailta, meinaavat painua kiinni. Lisäksi alaselkäsärkyä aika voimakkaastikin.
 
Mulla tää väsymys on kyllä tosi voimakasta. Haukotusta haukotuksen perään vaan. En tosiaan muista että esikoisesta olis väsyttäny näin paljoa. Ja nyt parina iltana on vatsa illalla ihan turvonnut. Muita oireita ei nyt oo ollutkaan. Toivon että säästyisin tälläkin kertaa pahoinvoinnilta.
 
Hilu, mulle ei onneksi hajut pahenna huonoa oloa. Tai onneksi ja onneksi, sillä toisaalta ois kiva jos olisi joku syy, joka joko aiheuttaa tai parantaa pahan olon. En ole joutunut oksentamaan, mutta kuvotukseen ei auta syöminen tai mikään mukaan, mutta ei sitä myöskään pahenna hajut tms.

Mulla on pahoinvoinnin lisäksi rinnat olleet alusta asti arat (ei normaalia negakierroissa koskaan), oon aika väsynyt, vatsa turpoaa iltaisin ja palelen aika paljon. Ihan ensimmäinen oire oli se, että hajuaisti muuttui tarkemmaksi. Anteeksi vähän tällainen ällö juttu, mutta vessassa mun nenään mun oma pissa haisi omituiselta niin sen takia aloin miettiä oisko nyt tärpännyt (ja ei, mulla ei ole mitään tulehdusta tms) :grin:grin

Niin ja oireena vielä, että tekisi mieli syödä kaikkea raikasta sekä suolaista. Mulle yllättävää, että karkkia tms. makeaa herkkua ei tee yhtään mieli vaikka yleensä olen niin niiden perään.
 
Hilu, mulle ei onneksi hajut pahenna huonoa oloa. Tai onneksi ja onneksi, sillä toisaalta ois kiva jos olisi joku syy, joka joko aiheuttaa tai parantaa pahan olon. En ole joutunut oksentamaan, mutta kuvotukseen ei auta syöminen tai mikään mukaan, mutta ei sitä myöskään pahenna hajut tms.

Mulla on pahoinvoinnin lisäksi rinnat olleet alusta asti arat (ei normaalia negakierroissa koskaan), oon aika väsynyt, vatsa turpoaa iltaisin ja palelen aika paljon. Ihan ensimmäinen oire oli se, että hajuaisti muuttui tarkemmaksi. Anteeksi vähän tällainen ällö juttu, mutta vessassa mun nenään mun oma pissa haisi omituiselta niin sen takia aloin miettiä oisko nyt tärpännyt (ja ei, mulla ei ole mitään tulehdusta tms) :grin:grin

Niin ja oireena vielä, että tekisi mieli syödä kaikkea raikasta sekä suolaista. Mulle yllättävää, että karkkia tms. makeaa herkkua ei tee yhtään mieli vaikka yleensä olen niin niiden perään.

Minulla on myös ollut tuo sama, pissa haisee erilaiselta! :grin Minulla olikin sitten ennen plussaa virtsatieinfektio joka hoidettiin kuurilla, mutta tuo haju on siitä huolimatta jäänyt! Siitä on jäänyt vähän kummittelemaan ajatus että entä jos vieläkin joku bakteeri jyllää, mutta uskon että olis kai taas oireitao_O
 
Hilu, mulle ei onneksi hajut pahenna huonoa oloa. Tai onneksi ja onneksi, sillä toisaalta ois kiva jos olisi joku syy, joka joko aiheuttaa tai parantaa pahan olon. En ole joutunut oksentamaan, mutta kuvotukseen ei auta syöminen tai mikään mukaan, mutta ei sitä myöskään pahenna hajut tms.

Mulla on pahoinvoinnin lisäksi rinnat olleet alusta asti arat (ei normaalia negakierroissa koskaan), oon aika väsynyt, vatsa turpoaa iltaisin ja palelen aika paljon. Ihan ensimmäinen oire oli se, että hajuaisti muuttui tarkemmaksi. Anteeksi vähän tällainen ällö juttu, mutta vessassa mun nenään mun oma pissa haisi omituiselta niin sen takia aloin miettiä oisko nyt tärpännyt (ja ei, mulla ei ole mitään tulehdusta tms) :grin:grin

Niin ja oireena vielä, että tekisi mieli syödä kaikkea raikasta sekä suolaista. Mulle yllättävää, että karkkia tms. makeaa herkkua ei tee yhtään mieli vaikka yleensä olen niin niiden perään.

Mulla on toi sama, että makeeta herkkua ei niin paljoa tee mieli.
 
Nyt olen muutamana yönä herännyt aamuyöstä pariksi tunniksi kukkumaan, kun en vaan saa unta takasin. Sitten väsyttää päivisin jonkin verran. Mullakin on ainakin aamu pissa haissut voimakkaalle, ei ennen ole näin ollut. Välillä on hieman etovaa oloa, mut se tulee aikas aaltomaisesti pitkin päivää.
 
Antzkyy mä en kyllä ole käynyt testissä, mutta mulla on ollut elämäni aikana tosi paljon virtsatieinfektioita (oon syönyt estolääkkeitäkin että sai ne hallintaan) niin ei koskaan silloin tältä haissut, eli epäilisin, että on vaan raskausoire. :) Itseasiassa en enää haista tota hajua niin voimakkaasti kuin plussan tienoilla sitä ei voinut olla huomaamatta.
 
Yksi alkuraskauden oire tuntuu vaan vahvistuvan, nimittäin hengästyttää kaikenlainen toiminta ja tuntuu olevan puhti poissa. Yritän tässä just siivota :wtf:
 
Minä oon melko oireeton ollu. Pissillä pitää ehkä tiheemmin juosta, mut ei oikeestaan muuta. Tietysti tuota alamahan nipistelyä ja kuplintaa on, mut niistä vaan nautin.
Päätin ottaa kaikki oireet vastaan ja nauttia tästä olosta kun tää jää todennäkösesti viimeiseksi raskaudeksi. Tosin kohta on odotettavissa noista lääkkeistä pientä pahoinvointia, mut vedetään sekin kunnialla loppuun. Mikäli siis tää raskaus vain menee loppuun asti :)
 
Takaisin
Top