Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja tiitu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mietin että ostan tällä kertaa meidän Stokke xploryihin vaunukopan mutta eihän niitä näytä olevan myynnissä enää juur missää! :nailbiting:
Käytettynäki yritin ettiä mut huonoin tuloksin.
Meillä on kyllä emmaljungan city crossit mutta en olis niihin enää koppaa halunnut. :shifty:

Käviks kattoo mammapöksyi? Oliks minkälaisia?

Kävin ostamassa. Ostin kahdet farkut, toiset koossa 38 ja toiset 40. Käytän kokoa 40, mutta ne 38 näytti kaupassa sopivammilta. Molemmat tuntu kuitenki ihan hyviltä ku kotona kokeilin. Lisäksi ostin m-kokoset leggingsit. Ne oli reilun kokoset, joten tulevat käyttöön varmaan vasta viimemetreillä.

Semmonen lisäys vielä, että ne farkut on stetchiä ja se vyötärön venyvä osa noissa farkuissa ei ollu ihan niin napakka ku esim hm äitiyshousuissa. Ja ainaki voisin kuvitella että se napakkuus olis ihan jees sitte ku maha kasvaa.

Mäkin kävin ostasassa yhdet legginsit. Ne on reilua kokoa. Ostin S vaikka mulle normaalisti menis M mutts se näytti niin reilulta että uskalsin ostaa pienemmän. Kotona sovittaessa ässäkin oli vähän reilu mut ok ainakin kotioloissa jo nyt ja myöhemmin varmaan muutenkin. Vähän tekis mieli kyllä kaventaa että pysyis jalassa...

Mä kävin kans lidlis eilen ja ostin yhdet äitiysfarkut ja parit legginsit. Farkuista tykkäsin erityisen paljon ku oli semmoset joustavat. :D

Mä hain kans leggarit. Sit otin kesätunikan ja äitiyssukkahousut. En oo vielä päässyt kokeilemaan, jahka tuo mamma tuosta lähtee :).

Kattoko kukaan Lidlissä sitä äitiys farkkutunikaa?
Näin Lidlin sivuil mainoksen siitä ja näytti ainaki mallin päällä tosi kivalta! :grin

Kattoko kukaan Lidlissä sitä äitiys farkkutunikaa?
Näin Lidlin sivuil mainoksen siitä ja näytti ainaki mallin päällä tosi kivalta! :grin
Oli kivan näköinen! Eikä kyllä oo Lidlissä nuo vaatteet hinnalla pilattuja :)

Mulla oli mennyt ihan ohi tuollaiset lidlin mammavaatteet. Oliko ne minkälaista mitoitusta? Eli kannattaako ottaa ennemmin vähän isompi kuin normi koko vai pienempi? Mietin vain jos laitan äitini asialle, kun en ehkä itse kulje siellä päin.

Mulla oli mennyt ihan ohi tuollaiset lidlin mammavaatteet. Oliko ne minkälaista mitoitusta? Eli kannattaako ottaa ennemmin vähän isompi kuin normi koko vai pienempi? Mietin vain jos laitan äitini asialle, kun en ehkä itse kulje siellä päin.
Normimitoitus mun mielestä. Joku tuossa aikaisemmin taisi todeta että reilua kokoa.

Mä jätin suosiolla farkut kauppaan mut ostin kuitenkin leggingsit ja sen farkkutunikan/mekon. Leggarit vähän löysät ja tunika vähän nafti.... normi homma

Mulla on edelliset äitiysvaatteet tallessa :D Odotan että pääsen käyttämään niitä, koska mulla oli niin hyvät farkut ja leggarit. :) Nyt voisi miettiä enempi mekkoja. Mutta tuskin vatsa vielä kesällä on kauhean iso?
Toivottavasti ei tule kauhean kylmä alkutalvi ettei erikseen tartte hankkia mitään takkia :/ (tosin oon salaa toivonut semmosta äitiys-/ kantotakkia).

Mä olin viimeksi melkein koko talven yli raskaana, eikä silti tarvinnut mitään varsinaista äitiystakkia hommata. Ostin kirpparilta vaan vähä isomman villakangastakin, joka oli sellanen A-mallinen ja pärjäsin sillä hyvin. Tässä siis nuukapihin vinkit selviytymiseen. :grin

Täällä kans suurin osa odotusvatteista tallella, kahdet mammafarkut joskus ostin ja muut vaatteet vain mallilta/koolta isompia tai venyviä. Edellinen tammivauva ja nyt jouluvauva eli lähes samankokoinen maha odotettavissa vuodenaikoihin nähden. Syksytakki muistaakseni koko 42 (normi 36), talvitakkeina pari TOSI retroa sukulaisten vanhaa, joihin mahtui ensin maha ja sitten vauva kantoliinassa sisään. Taas päässe näyttämään barbababalta / vaahtokarkilta niissä. :hilarious: Syksy on minusta ihanaa farkut + villapaita aikaa, sopii hyvin mammamaha lookiin. En ehkä olisi osannut olla kesällä viimeisillään raskaana, olisi iskenyt vaatekriisi vaikka vähemmänhän silloin vaatetta tarvitsee. Ei minuun vain iske toppi ja hame yhdistelmä jonka välistä paistaa suurin osa paljaasta mahasta. Mut kaikki tavallaan!

Täällä esikoiselta aikalailla kaikki tallessa tai lainassa ystävällä.
Tuplia mietin lähinnä talven takia.. helpompi liikkua, kuin seisomalaudalla :D

Meille oli kyllä esikoisen kanssa pelastus:

Telakallinen turvakaukalo (tämä täytyy ostaa uusi)
Unipesä
BabyBjörn balance-sitteri
Tripp Trapp -vauvaosa

Kehto tai pinnasänky täytyy kyllä ostaa :)

P&T ei ole kokemusta, mutta perättäisistä tuplista noin muuten. Eli oli käytössä super vikingit ja harmittaa vieläkin etten ottanut vierekkäin istuttavia. Mutta tää nyt on ihan makukysymys, plus miten lapset jaksaa kävellä, viihtyy ym.

Mä oon kattellut bumbridereja ja mountain buggyja, luultavasti jälkimmäiseen päädyn. :)
Meillä on nyt nuo super vikingit esikoisella, mutta en aio niitä käyttää kahdella. Hommaan mielummin vierekkäiset tuplat. Meidän esikoinen ei todellakaan viihtyisi siellä vauvan alla, niin ettei kunnolla näe ympärille :hilarious:

Meillä nyt harkinnassa bugaboon donkey duot:happy:

Niin ja äitiysvaatteita olen haalinut kirppareilta hieman. Luulen että täytyy kyllä ostaa vähän isomman kokoisia vielä :hilarious:
Lidlin näytti kivoilta, mutta en sitten kuitenkaan ostanut

Onko kellään kokemusta bola-koruista? Tai meinaako kukaan sellaista hankkia? Onko ihan hömpötystä vai toimiva juttu? Esikoisen aikaan sitä ei ollut, nyt himottais ostaa. Mutta onko ihan turhake?! Ja mistä kannattais ostaa, jos ostais?!

Meillä on nyt nuo super vikingit esikoisella, mutta en aio niitä käyttää kahdella. Hommaan mielummin vierekkäiset tuplat. Meidän esikoinen ei todellakaan viihtyisi siellä vauvan alla, niin ettei kunnolla näe ympärille :hilarious:

Meillä nyt harkinnassa bugaboon donkey duot:happy:

Mullakin olis emmaljungat mihin vois hankkia sen lisäosan mutta en usko että esikoinen jaksaa istua siellä alhaalla :D mietin kans noita donkey duoja mutta hitto kun on suolainen hinta niillä :D käytettynäkin!

Onko kellään kokemusta bola-koruista? Tai meinaako kukaan sellaista hankkia? Onko ihan hömpötystä vai toimiva juttu? Esikoisen aikaan sitä ei ollut, nyt himottais ostaa. Mutta onko ihan turhake?! Ja mistä kannattais ostaa, jos ostais?!

Mä oon aina ajatellu et sit ku oon raskaana ni hankin bola-korun :joyful: Eli mulla se on hankintalistalla ja ainakin raskauskeijun-sivuilla oon niitä nähnyt :)

Takaisin