Kolmosta kaipaavat kuumeilijat

Mä liityn kans tänne! Esikoinen 3/15, kuopus 7/17 ja kolmannesta haaveillaan :) yritys kyllä aloitettu jo, mutta imetys häiritsee kiertoa, ei siis ole kuukautiset alkaneet. [emoji21]

Siellä tulisi mahdollisesti 3 suht pienellä ikäerolla. Millaisia ajatuksia sulla on asiasta? :)
Täällä esikoinen 11/15 ja kuopus 10/17. Kierto käynnistyi juuri synnytyksen jälkeen ja pelottaa, josko uskaltaisi haaveilla myös kolmosesta pienellä ikäerolla. Ei ehkä tähän ihan putkeen mutta kuitenkin. Välillä ajattelen olevani aivan hullu. :woot:

Flikka, Tuo ei vielä -antaa kyllä toivoa! :wink Tsempit siis sinne jotta saisit miehen vielä lämpenemään ajatukselle. Varmasti ei kauaa vie kun ei kovin ehdotonta eitä tullut kumminkaan. :grin

Siellä tulisi mahdollisesti 3 suht pienellä ikäerolla. Millaisia ajatuksia sulla on asiasta? :)
Täällä esikoinen 11/15 ja kuopus 10/17. Kierto käynnistyi juuri synnytyksen jälkeen ja pelottaa, josko uskaltaisi haaveilla myös kolmosesta pienellä ikäerolla. Ei ehkä tähän ihan putkeen mutta kuitenkin. Välillä ajattelen olevani aivan hullu. :woot:

Flikka, Tuo ei vielä -antaa kyllä toivoa! :wink Tsempit siis sinne jotta saisit miehen vielä lämpenemään ajatukselle. Varmasti ei kauaa vie kun ei kovin ehdotonta eitä tullut kumminkaan. :grin

Mä haluaisin kokea tuollaisen vielä pienemmän ikäeron kuin mitä on esikoisen ja kuopuksen välillä. Mieluiten alle 2vuoden ikäero, tavoitellaan laskettua aikaa ensi kevään ajoille jos siis nyt onnistuukaan tämän imetyksen vuoksi. Mulle on kyllä sanottu että hullu olen kun pienellä ikäerolla kolmannen haluan, mut musta se tuntuu vaan ihan kivalle ajatukselle, kun kaikki lapset ois vielä suht pieniä ja niistä ois kotona seuraa toisilleen (ja varmasti myös tappelukavereita..) :D

Hieman samaa olen itsekin pohtinut. Kolme lasta ois sellainen maksimi meillä. Niin olisi kiva että kaikista ois seuraa toisilleen, eikä niin että yksi on sitten yksinään. Ja toisaalta tuntuu siltä että haluaisi nää vauva-ajat elää tähän putkeen, ettei siihen tarvitsisi sitten myöhemmin enää palata.
Moni varmaan muakin pitäisi hulluna. :D
Toivon kovasti teille pikaista tärppiä! :)

Tunnustaudun teidän hullujen joukkoon! :grin Mulle maximi ikäero ois 3 vuotta. Sen suurempaa ikäeroa en lapsille tahtoisi.
En siis mitenkään tarkoita, että suurempi ikäero olisi huono!

Meillä lasten ikäero on nyt 1v11kk ja pelkään, että suuremmalla ikäerolla lapsista ei tulisi niin läheiset. Ja nuorin jäisi jotenkin ulkopuoliseksi. Itselläni on paljon sisaruksia, joista läheisimmät on minua 3v vanhempi sisko, ja 1v nuorempi sisko. Lapsena pikkusisko oli paras kaverini.
Jotenkin sitä samaa toivoisi omille lapsille :shy:

Aikas samoilla linjoilla ollaan flikka!
Senpä takia tuota mahdollista kolmosta ei voi turhan kauan odotella.. Kai sitä itsekin selviää kun muutkin selviää ja onneksi on tää vertaistuki täällä! :happy:
Mulla ja mun nuoremmalla veljellä on 3 vuotta ikäeroa ja kyllä se oli jo aika iso ikäero jossain kohdin.

Mulla on ollu käytössä Flo sovellus ihan jo vuosia siksi että mun kierrot on olleet aika epäsäännöllisiä aina ja ois kiva saada jotain kaavaa aina.
Nyt katsoin huvikseen oletettua ovista ja jos silloin oiskin tärpännyt niin lasketuksi ajaksi tulisi mun syntymäpäivä :woot: Oli jotenkin ihana ajatus <3
Mutta kyllä tässä nyt ainenkin loppuvuoteen täytyy näitä asioita pohtia, valmistautua jne eikä ryhtyä vauvatehtailemaan :oops:

Onko muilla pienellä ikäerolla ollut ajatuksia siitä miten keho jaksaisi taas uuden raskauden?
Se on yksi asia mikä ehkä mua eniten mietityttää tässä kaikessa.

Meille tulee nyt ainakin 5vuoden ja 7vuoden ikäero vaikka tärppäisi tästä kierrosta.
Musta se on hyvä. Aluksi harmittelin kun ei tullut lähdettyä aiemmin kolmosta yrittämään mutta olen nyt sopeutunut ajatukseen ja olen tyytyväinen että ”ykkössetti” eli nykyiset lapseni saa pitää äidin jakamattoman huomion hieman pidempään.
Lisäksi lyhyt synnytysten väli on suuri rasitus äidin elimistölle.

Ymmärrän kyllä vauvakuumeen ja pienen ikäeron ilot... mutta kannustan muitakin rohkeasti harkitsemaan asiaa joka kantilta.
Ehtiihän sitä vähän myöhemminkin :)

Onko muilla pienellä ikäerolla ollut ajatuksia siitä miten keho jaksaisi taas uuden raskauden?
Se on yksi asia mikä ehkä mua eniten mietityttää tässä kaikessa.

Mää veikkaan et mun kroppa pettäisi jos liian lyhyellä välillä saatais kolmas. Jo ihan sillä että esikoisen ja kuopuksen väliin jäi 1,5v, jonka takia kuopuksen loppuraskaus oli aivan jäätävä särkyineen ym. Muutenkin kuopuksen rakaus tuntui vaikealta kun oli se esikoinen siinä koko ajan. Ja kun esikoinen oli sen 9kk kun raskauduin uudelleen niin ei kroppa ehtinyt juurikaan edellisestä palautua.

Mutta sen kolmannen tahdon! Mulle riittäisi se 2-3v ikäero kun mies haluaa vähintään sen 6v. Itselläni on isosiskoihin 16 ja 12 vuotta ikäeroa ja voin sanoa että en heitä kauhean läheisiksi tunne, vaikkakin tuon 12v vanhemman kanssa ollaan lasten saannin myötä lähennetty. Miehellä taas on pikkusiskoihin 6 ja 12v ikäero ja kuulemma se on hyvä, vaikka on itse sanonut että olisi kaivannut pienemmällä ikäerolla olevaa sisarusta.

Moikka. Kirjoittelen lähinnä tuolla raskaaksi 2017 ryhmässä, kuten jotkut teistä tietää.
Meidän mukelot täyttää ihan kohta 9v ja 7v. Kauhea vauva kuume oli silloin kun ne oli lähemmäs 3v ja 1v. Siitä varmaan johtui, kun ei olekkaan sitä vauvaa siinä enää. Mutta järki (vai olikohan se rakas mieheni), kuitenkin sanoi, etten jaksaisi kolmatta, kun olin jo vuoden kuopuksen kanssa valvonut yöt ja esikoisen kanssa päivät. Vauva kuume hellitti ja palasi vasta n. neljän vuoden päästä siitä.
Nyt ei kolmatta kuulu vaikka ollaan tjottailtu pari vuotta. Siitä huolimatta, onneksi ei tullut myöskään aiemmin. Lasten koulun aloituskin on oma juttunsa. Nyt on ollut aikaa auttaa koulutien alkupuolella, kun ei nuorempia lapsia ole. Uhmat ja myös se "kuuden vuoden kuningas ikä" on takana. Tosin seuraavaksi alkaa pukkaamaan teini-ikää ja siihenkö sitten vauvat sopisi? En tiedä. Silti toivoisin ainakin kahta vielä :shy:

Moikka. Kirjoittelen lähinnä tuolla raskaaksi 2017 ryhmässä, kuten jotkut teistä tietää.
Meidän mukelot täyttää ihan kohta 9v ja 7v. Kauhea vauva kuume oli silloin kun ne oli lähemmäs 3v ja 1v. Siitä varmaan johtui, kun ei olekkaan sitä vauvaa siinä enää. Mutta järki (vai olikohan se rakas mieheni), kuitenkin sanoi, etten jaksaisi kolmatta, kun olin jo vuoden kuopuksen kanssa valvonut yöt ja esikoisen kanssa päivät. Vauva kuume hellitti ja palasi vasta n. neljän vuoden päästä siitä.
Nyt ei kolmatta kuulu vaikka ollaan tjottailtu pari vuotta. Siitä huolimatta, onneksi ei tullut myöskään aiemmin. Lasten koulun aloituskin on oma juttunsa. Nyt on ollut aikaa auttaa koulutien alkupuolella, kun ei nuorempia lapsia ole. Uhmat ja myös se "kuuden vuoden kuningas ikä" on takana. Tosin seuraavaksi alkaa pukkaamaan teini-ikää ja siihenkö sitten vauvat sopisi? En tiedä. Silti toivoisin ainakin kahta vielä :shy:

Elisabeth mulla on siis käytännössä ihan sama tilanne! :) me myös yritetty nyt vuosi ja mitään ei tapahdu... mutta silti oon ihan tyytyväinen et ei alotettu myöhemmin. Tuntuu melkein ku laittas rahaa pankkiin kun pystyy antamaan huomionsa ”vain kahdelle”. Vaikka se kolmaskin on enemmän kuin tervetullut kun tulee :)

Mäki tuun taas juttelemaan tänne ku viimein miehen kans lyötiin lukkoon että kolmosta aletaan syksyllä yrittämään! <3 en malta oottaa.

Meillä pojat 10/15 ja 1/17 ja nyt jo tuntuu että liian pitkä ikäero tulee mutta ei voi mitää, haave kolmosesta on liian iso ja sen haluan. Myöhemmin en suostu enää ajattelemaan koska oma periaate. Oon kans miettiny että 3v on max ikäero kuopuksen kans että yritetään syksy ja jos ei tuu nii sitte niin on tarkotettu. Tai sitte pitää tehdä neljäski mihin mies ei oo suostunu :D

Silti täälä on kans ristiriitaset tunteet ku pojat ei nuku, tappeloo ja huutaa ja kiljuu yms koko ajan että tähän hullunmyllyynkö muka kolmas vielä mutta silti kaipuu vaan kasvaa koko ajan kolmannesta. Joten heinäkuus poistan kierukan ja ootan menkat (jos maltan :D) ja sitte elokuus alkais yritys. Esikoista tehtiin 1v8kk ja väliin mahtui kkm ja toinen tuli yk2 että mitä tahansa on odotettavis.

Plussatuulia ja tuttujaki täälä näkyy :D

Tuo jakamaton huomio on kyllä hieno pointti! :)
Ja se on itseäni osin harmittanutkin näiden pieni ikäeroisten välillä. Tuntuu että en ehtinyt tarpeeksi keskittyä esimerkiksi vain esikoiseen.
Onhan siinä sekin, että isosisaruksista on myös apua sitten vauvanhoidossa. Ja varmasti hekin nauttivat isosisaruksen asemasta aivan eri tavalla vanhempana.

Mutta mutta, mulla on ihan selkeä aikaikkuna, että max 4-5 vuotta jonka jälkeen en enää raskaaksi hankkiudu. Senkin puolesta tuo pieni ikäero. Ja uskallan väittää että tän kanssa oon aika ehdoton.
Sitten jos ei kolmatta oo syystä tai toisesta tuohon mennessä, niin luulen että meidän lapsiluku on tässä. :)

Ihanaa Niemja että mies vihdoin lämpeni ajatukselle! <3 Nyt vaan syksyä odottelemaan. :happy:
Oispa hauska jos oltaisiin taas kerran samassa odottajien ryhmässä. :grin

Noh, täällä yritän kyllä pitää tuon järjen edes jollain tasolla mukana kuumeilussa.
Ja kiitos kun jaoitte ajatuksianne, paljon sain myös itse pohdittavaa taas, että voi miettiä myös useammalta kantilta asiaa. Ja niinhän näissä puuhissa yleensä kannattaakin. Harkita. Harkita. Ja vielä kerran harkita.
Mutta täällä mä innoissani palloilen ja seurailen teitä, toivotellen keväisiä plussatuulia kaikille kolmosesta haaveileville! :happy:

Täällä alkoi menkat imetyksestä huolimatta pari päivää sitten, joten vauvaa aletaan yrittämään heti tästä kierrosta :) tulisijan meille siis tammikuinen[emoji7] ja ikäeroks nuorimmaisille 1v 6kk

Ensi viikolla lähtee kierukka. Ei kylläkään siksi, että päästäisiin aloittamaan yritys, vaan ihan vain koska ei sovi minulle.
Meinasin kyllä miehelle sanoa, että hän tietää minun haaveilevan vielä yhdestä. Ja minä ymmärrän ja kunnioitan hänen kantaasa asiassa. Mutta että ehkäisystä en minä enää huolehdi :grin

Olen koko tämän 9v mikä ollaan yhdessä oltu, huolehtinut ehkäisyn. Nyt on hänen vuoronsa. Siinäpä käy ostamassa kumeja jos ei vauvaa tahdo :p

Nyt eletään tasa-arvon vuotta 2018. Ei ole mikään pakko naisen yksin huolehtia ehkäisystä. Ja ei sitä tiedä, jos se laittaisi miehen ajattelemaan vielä kerran sitä kolmatta :rolleyes:

Juuri näin!

Mä palan jo halusta kans poistattaa kierukan jo aiemmin mutta koitan malttaa mieleni. Pitäis varmaan silti jo pian soitella ku heinäkuus on vähempi lääkäriä lomien takia.

En muista olenko täällä kirjoittanut, joten pieni esittely. Ikää 30v ja 12/15 & 12/16 vauvat meillä on. Nyt maaliskuun lopussa jätettiin ehkäisy, että kolmas saa tulla jos on tullakseen.

a81b2eda524e93cf21cd386a79929dc9

Ylin on 2.5. ilta
Keskimmäinen 3.5. aamu
Alin 3.5. ilta

Onks teidän mielestä lh-huippu ollut tuossa 3.5. aamulla? Viivat on jo toki kuivuneet tuossa mut eivät olleet siltikään ihan yhtä tummat mutta lähes. Eilen talleteltu, tänään mies nukahti kuopusta nukuttaessa joten jäi tältä päivältä[emoji24] toivottavasti riittäisi tuo eilinen jos tuo nyt on hyvä viiva :D

Täällä ihme oireita. Lämmöt koholla, painon tunne alavatsalla ja tolkuton väsymys. Ollaan tjot-asenteella ja menkat pitäisi alkaa tiistaina. Turha sitä on vielä testata, koska eihän siinä mitään vielä voi näkyä vai kuinka??? Neljä päivää ennen menkkoja tuskin on edes mahdollista saada selvyyttä...mutku haaveilen ja oireilen... :)

Takaisin