• Foorumilla on huoltokatko aamuyöllä keskiviikko 11.2. noin klo 00.01 – 03.00. Pahoittelemme häiriötä!

Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Zeni, kuivumisen merkit pienellä: tummat silmänaluset, tykyttävä syke, kylmät raajat, kuivat huulet, tuleeko pissaa? Jos otat vatsanahkasta kiinni ja vedät vähän, palautuuko iho heti vai kestääkö palautua? Jos kaksi noista merkeistä täyttyy, vie lääkäriin heti <3

Sain menemään vähän kasvissosekeittoa ja mehua+ripulijuomaa noihin pieniin :smiley-ashamed004 Nelosella on aina tummat silmänaluset (johtuu kuulemma jotenkin keskosuudesta), varpaat oli ainakin ihan lämpimät ja vaipassa näyttäs olevan jotain (eikä haise kakka), tosi unelias vaan tuo nelonen edelleen :sleep011, mutta meni hänelläkin yöunet aika pipariksi, vatsanahkaa en pääse testaamaan, kun nukkuu mahallaan. Kuopus on jo melkein oma itsensä, vaatii koko ajan tissiä ja käy härkkimässä isompia :rolleyes: Pissaa ei oo kyllä häneltä tullu aamun jälkeen... Pitää yrittää saada vielä lisää nestettä menemään molempiin. Mies tulee parin tunnin päästä töistä, mutta ehkä alkais näyttää siltä ettei päivystykseen tarvi lähteä.

Toivottavasti tilanne helpottaa siellä! Hyvä, jos ei päivystystä vaadi. Aina niin kauheaa olla huolissaan noista pienistä.

Dep ihanaa että siellä potkut tuntuu jo:) mulla viikkoja 19, istukka edessä ja tunnen vaan ajoittain pari hipsutusta siellä täällä:(
Sähköä meillä menee törkeän paljan kun asutaan rt jonka lämpenee sähköllä, nyt kun oli nää kylmät kuukaudet niin sähköä meni 200€ edestä sisältäen siirron:o kesällä/lämpösinä kk menee puolet tosta:) veteen menee 15€/kk/hlö eli 105€/kk... vettä meillä ei lorotella huvikseen ja sähkölaitteet tms ollaan hommattu semmosia jotka kuluttaa vähemmän ;) meidän Sanni on oikea sähkö ”natsi” ja sammuttelee valoja suuren draaman saattelemana jos joku on kehdannut jättää valot päälle huoneeseen jossa ei olla :D ihana, äidin tyttö <3
Zeni toivottavasti ei tarvii mennä päivystykseen norkoilemaan ainakin hyvältä kuulostaa jos pikkuset on syönyt/juonut edes vähän jotain:)

Meillä on joku iankaikkisen vanha pyykkikone. Odottelen että tänään vai kuukauden päästäkö sanoo ittensä irti. Mutta kyllä silläkin puhtaita vaatteita tulee. Rumpu ihan ehdoton meillä! Mää täällä pistin kans korvan taa jo noita tein suosituksia..:)

Öö... Vesimaksu on joku muutama kymppi kuussa.. en nyt just muista... Sähköön n. 100 egee kuussa...

Ihana Sanni! :D

Luin tossa äskön keskustelua että saako lapsi syödä kaupassa enne maksamista.. Mitäs mieltä suurperheäidit? Monta lasta ja kauppareissu pitää saada tehtyä, saako teillä nälkäkiukkupussi syödä ennen maksua?

Vanhana kaupantätinä sanon että ei saa syödä ennen kun on maksettu. Pyrin käymään kaupassa joko yksin tai niin että on mahdollisimman vähän lapsia mukana.
Kiukuttelevan lapsen kanssa voin myös lähteä kesken ostosten teon pois kaupasta jos ei puhetta usko. Ollaan joskus käyty kassan ulkopuolella vähän rauhottumassa.

Pötti, ei saa syödä kaupassa jos ei ole maksetttu! Sehän on näpistys... tai ainakin mun mielestä:D
Itse en mene kauppaan niin että lapset on nälkäisiä/janoisia (vaikka kyllähän noi yrittää draamalla vikistä että kun me kuollaaaaaaaan janooooooon/nälkääääään)... tavat ne pitää lapsillekin opettaa! Sit kun on maksettu ja kuolemaa tekemässä niin sit voi sen banaanin syyä ennenku päästään kotiin:D

Ei saa syödä kaupassa.. vettä annan vesipisteeltä jos on sen ilonen että oikeasti jano... ja täällä alkanu tulee niit banaanikojuja joissa lukee että anna tästä lapselle välipalaa.. mut en oo kyl ikin ottanu siit banaania:D kyl meidän pojat huutaa kyl useemmin WC hätää kun nälkää/janoa

Pötti, ei saa syödä kaupassa jos ei ole maksetttu! Sehän on näpistys... tai ainakin mun mielestä:D
Itse en mene kauppaan niin että lapset on nälkäisiä/janoisia (vaikka kyllähän noi yrittää draamalla vikistä että kun me kuollaaaaaaaan janooooooon/nälkääääään)... tavat ne pitää lapsillekin opettaa! Sit kun on maksettu ja kuolemaa tekemässä niin sit voi sen banaanin syyä ennenku päästään kotiin:D

Mää olen ihan samaa mieltä että se on näpistys ja tavat lapsille opetettava!

Jes, mehut ja sipsit pysyi koko illan kaikilla sisällä! Vähän meni jugurttiakin pienimmille.

Mäkin sanon, että ennen maksamista ei syödä. Kassalla kun itsekin toisinaan istun, niin ne limaiset, lähmäiset ja kuolaiset banaaninkuoret on vaan niin ällöttävät :wtf: Siitä ei niin vaan välissä lähetä käsiä pesemään ja sitten on asiakkaan loputkin ostokset jossain törsteessä.

Kauhee raskauskateus meinaa iskee kun lukee teidän juttuja :p Mäkin haluuuuuuuuuuuun!! nyt! Tai en kyllä nyt, ehkä sit ens viikolla kun ollaan terveitä.

Mä oon kerran antanut lapsille kaupassa riisipiirakkaa, kun ensin henkilöstön läsnäollessa punnittiin ne paperipussissa. Mä en oikein saa mentyä ilmn lapsia kauppaan ja siinä kun ne on tunnin huutanut kurkku suorana, niin on aika epätoivoiset fiilikset. Yleensä olen sitten huomioimatta niitä ja vaan hoidan ostokset huudosta huolimatta. Silloin saa kyllä aika tavalla paheksuvia katseita muilta. Mutta ehkä nuo tuosta kasvaa ja alkaa ymmärtämäänkin joskus jotain.

M-inski sama ongelma oli meilläkin jossain kohtaa tyttöjen kanssa... vessassa piti ranpata 30 min väli:/ rasittavaa! Onneksi ollaan siitä jo yli kasvettu:)

Niin ja kerran annoin esikoisen pyöriteltäväksi tuttipaketin, jotta rauhottuisi, niin kassalla huomasin, että kääreet oli sylissä ja tutti suussa jo. Se oli kyllä täysin tahaton :D (maksettiin tietenkin se paketti niinkuin oli tarkoituskin.)

Mua ärsyttää itteänikin se kun osa lapsista syö niit tikkarin (yms.) papereita.. meillä kaikki pistetään kärryihin eikä saa itse kantaa. Joskus jos kuopus ehtii laittaa jotai suuhun ni yritän kyl kuivat sen tai useammin haen toisen ”puhtaan” ja pyydän ottamaa siitä sen koodin kaks kertaa ettei tarvi limasta koskea.

Mä oon ollu tänää jotenkin niin yli loppu tähän perheen pyöritykseen et en ymmärrä miten sitä selvis kunnial tänää.. meillä ei oo ees lapset kipeinä mut muuten vaan niin lopussa. :( huomen oliskin neuvola ja tekis mieli pyytää lähete osastolle et sais ees yhden yön nukkua. Tai edes hetken ilman kipuja. :( laskettu aika lähestyy mut se ei jotenki tunnu siltikään lohduttavalta kun 4 pitkää viikoa viel pitäs tyyppi pitää mahan suojissa. :(

Menninkäinen hepuleita on nääkin repinyt kaupassa ja paheksuvia katseita saatu mutta entä sitten... siinähän hepuloi:p jos itse tiedän että lapsella ei ole mitään hätää kuin hänen oman elämän kriisi niin huutakoon! Jos jollekin kanssa ihmiselle se on ongelma niin olkoon... mut ymmärrän kyllä pointin, onhan se raastava kun yks (tai useampi) huutaa kun tapettava sika oman elämänsä suhteettomuutta ja maailman lopun kriisiä! Pyrin vaan opettamaan että ei sitä herkkua/lelua huutamalla heru ja maailmaan ääntä mahtuu:)

M-inski tiedän tunteen! Meilläkin kaikki terveenä (kopkop) mutta mä oon ihan poikki! Tänään aamulla herätty ihan törkeen aikasin (ja mun unet on kamalan huonot/monessa pätkässä) sit ihan kamalaa hoppua... juoksu alko klo 9 ja loppu 19... siis rehellisesti sanottuna ensimmäinen kerta kun sain jalat potkasta ylös tuli vasta 19 kun rupesin siiriä nukuttamaan... kamala päivä!

Äipällä näemmä ihan samat ajatukset kun mulla! :D

Hyvä kun zeni teillä toipumaan päin!
Mulla kans raskauskateus! Voikun tärppäis vaikka täs alkaneesta kierrosta!

M-inskille jaksuhali! <3

Hei, asiasta toiseen. Oliko jollain odottavalla huomenna rakenneultra?

Mulla on pötti RU 9 päivä! Viikko vielä:o mieskin pääsee mukaan kun anoppi tulee kattomaan mukuloita:)

Takaisin