Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Dep ihanaa kuulla että sielläkin kaikki kivasti:) tsempit lääkäriin! Tuuhan kertomaan miltä siellä masussa näyttää ;) onko sulla muuten oloja et kumpi siellä on? Vaikka yhden tekeväähän se on, kunhan on vauva;)

Vähän on fiilis että poika olis :D viime ultrassa yritettiin kurkkia, veikkas kans sen perusteella poikaa mut ei voinu luvata että on varma. Ultrata ei tossa lääkärissä meillä, mutta tehdään sisätutkimus ja kuunnellaan kyllä sydänääniä :) käydään lääkityksiä läpi jne :)

Täällä katsellaan Arman täällä pohjantähden alla Kätilöt jaksoa ja kovin saa kyyneliä niellä, toi vauvan vikinä... en siis kestä!!!! Niin hento mutta silti niin täynnä voimaa<3 voin jo haistaa nenässäni vauvan tuoksun<3 oih kun ois jo syyskuu!!!!

Mä en oo voinu tänne kommentoida kun oon niin kateellinen teän vauvahöpinöille <3

Tosin nyt on kaikki niin hyvin ja ohjelmaa on etten mä sitä koko aikaa osaa kaivata. Ei tähän rakennustouhuun mitään kannata raskaaksitulla, koska tiedän etten saa sit tehä mitään. Ei pihatöitä ei maalausta ja haluan osallistua ihan 100% tähän :) Että lasken vauvakuumeen tasolle 10% ja nostan sen takas kun koti on valmis :D näin unta et mun piti palata töihin. Lapsilla ei ollu hoitoa ja ne jäi raksalle raksaäijien kans päiväksi kun mä vaan painelin töihin. :D

Täällä asiat siis etenee. Vauvakin alkaa syömään taas ja kakka kulkee normaalisti. Hampaitakin tuli pari lksää poskiin niin ihmekään jos kaikki on mennyt päin persettä :D

Oli vielä tossa kovat 1,5päivän menkat niin ärsytti itteä kaikki mut nyt kun ne on ohi niin seksiputki taas jatkuu ja elämä hymyilee :D

Äipällä kivat suunnitelmat. Aika menee nopsaa noin. Mä oon aikoinaan tehnyt kans tota suunnittelua mut mä kerran hoksasin et jos vaan aikataulutan elämää johki isoon tapahtumaan, niin koko elämä menee ohi ja muistan vaan ne isot tapahtumat. Nyt koitan ajatella että kaikki tapahtuu aikanaan ja tulevaisuus on tulevaisuutta, nautin niistä isoista tapahtumista sit kun tulee. Siihen mennessä nautin joka päivästä ilman "etappeja". Ei tuossakaan vikaa ole, mut huomasin aina liikaa laskevani viikkoja tai päiviä et milloin jotain tapahtuu :) Mut se on kuulemma normaalia varsinkin kotiäideillä sanoi mun nlpsykologi. Kotiarki voi olla kuormittavaa ja itsellä se on ollut välillä tosi tylsää niin sitä aina oottaa jotain suunniteltua ja ne normipäivät vaan vilahtaa ohi huomaten että meni pari kk ja se tapahtuma meni ohi päivässä :O mut raskausaika on ymmärrettävää, mäkin oon kaikki raskaudet mennyt etappeina, se on muutenkin mulle ollu raskasta aikaa, paitsi esikoisen raskaus :)

Deb, saas nähä pitääkö vaistot paikkaansa. Mulla on joka kerta pitänyt :)

Zeni, mä en taaskaan muista teän tissihiiren ikää? Mulla käynnisty kierto vasta kun yösyötöt loppu kokonaan, ja siitä meni pari kk et alko kroppa toimii. Mut kun vedän noita pillereitä niin kierto on mitä sattuu ja menkat kestää päivän tai kaks. Ei siis omista hormoneista tietoakaan :D nyt rajoitan tissin 2* päivässä koska ei tää apina syö mitään. Eilen oli eka päivä kun sai vaan aamulla ja illalla ja kappas vaan poika söi itse ja hyvällä ruokahalulla! :D tissi on tärkeä, en kykene lopettamaan mut nyt on pakko äidintahtiseen imetykseen päästä :D

Jännä tosiaan kuulla, osuuko vaistot oikeaan sukupuolesta :) Heh, mäkin odotan siis teidän rakenneultria :D :D En tiedä miksi, mutta jotenkin musta olisi niin kovin hupaisaa, jos sieltä tuliskin ylläripoika äipälle. Pääsisi ehkä todistamaan kriiseilyä, miten pippelin kanssa toimitaan jne :D Ja olikohan Zenin sanoin, että sitten teidän tosiaan täytyisi "tehdä vielä yksi", jotta todistatte kaikki pojan tekemis-puheet vääriksi :P Mutta kumpi vaan, niin parastahan se on ♡ Mulla ei ole ikinä pitänyt sukupuoliaavistukset paikkaansa, että kannattaa lukea vaan huumorilla näitä :D Ja mä olen nähnyt itseni aikanaan vain tyttöparven äitinä, niin olihan se outo asia tulla pojan äidiksi!

Mä luin jostain muusta ketjusta sun fiiliksiä Deb, niin halusin vaan sanoa, että tunnistan ne samat tunteet ♡ Mä en uskaltanut raskausaikana luoda mitään siteitä siihen vauvaan, koska pelkäsin ja odotin sitä menetystä niin kovin. Eikä sitä meinannut ollenkaan tajuta, että yhtäkkiä oli se vauva tuloillaan, kun oli niin varmasti jo pysyvästi lapseton. Ja kun sairaalassa oli alkuajat teholla, niin meni oikeasti tosi pitkään, että se alkoi tuntua omalta se lapsi. Mulla edelleen äitienpäivän lähestyminen tuo ensisijaisesti lapsettomuussurun pintaan. Se näköjään leimaa ajatuksia ja sisintä varmaan sitten lopun elämän. Mutta et ole siis yksin ajatuksiesi kanssa ja vaikka tulisi jotain masentuneitakin fiiliksiä, niin ei se tarkoita mitään pahaa eikä kannata potea huonoa omaatuntoa negatiivisistakin asioista. Lapsen tulo kokonaisuudessaan on niin järkyttävä mullistus elämässä, että suurin osa käy läpi varmaan aikamoisen tunneskaalan ja jos on tällaista muuta henkistä taakkaa asian suhteen, niin se tuskin helpottaa asiaa :)

Twisted, niin mahtavaa päästä suunnittelemaan omaa kotia ja pihaa!

Kuopus on nyt 1v3kk. Pitäs oikeesti alkaa varmaan lopettelee ainakin yösyötöt, mutta mä en pysty yhtään huudattaa :/ Tai siis pystyisin, mutta ei voi, kun neiti huutaaaaaaaa niin kauan että saa tissiä ja esikoisen pitäs aamulla olla skarppina koulussa viikolla ja miehen viikonloppuisin töissä :( Missäs välissä mitään yösyöttöjä lopettelee. Ja onhan meillä lähete laitosunirytmitykseen. On ollut jo 3 kuukautta, mutta muhun ei vaivauduta ottaman yhteyttä ensi- ja turvakodilta (jossa siis unikoulu järjestetään) lupauksista huolimatta :mad: Viime yönäkin pikkuneiti on herännyt n. 1,5 tunnin välein vinkumaan kun tissi hävinnyt suusta... Äiti on vähän väsynyt... Ja lisäksi meillä oli koko porukalla kai joku ruokamyrkytys ke-to välisenä yönä :yuck: Voimat vielä vähän poissa...

Niin pitää siis Äipälle tarkentaa, että en mä mitenkään pahalla :shy:tuota "pitää vielä yksi" -kommenttia tarkoittanut Luin sen uudestaan ja olin ehkä vähän huonosti muotoillut asian :oops: Toivottavasti et loukkaantunut tms.

En mä ainakaan pahalla lukenut! Minkälainen tuo laitosunirytmitys on? Meillä siis 1 vee nukkumaton lapsi kotona. Vetelee päivät ilman päikkäreitä ja yöllä nukkuu pätkissä muutaman tunnin eli ei kyllä todellakaan tarpeeksi. Neuvolasta ollaan toistaiseksi vain voivoteltu.

Hei, tänäänhän oli pötin testipäivä!

Mä voin sanoa vaan, että kun isot lapset on tissillä yöllä, niin ne osaa helpolla lopettaa! Oon lähes varma että yks yö ja sit helpottaa. Meillä kaikki lapset yösyötöistä poistettu lähes 1v tai 1,5v ja 1 yö mennyt. Ihan tuskaa, mut ketään ei tarvitse huudattaa :) Annan omat neuvot mielellään, mutta mun siskon tärkein neuvo oli että kun itteä vituttaa yösyötöt niin niistä on helppo päästä eroon kun seisoo päätöksen takana. Miettikää mikä palkinto sen jälkeen oottaa. Kokonaiset yöunet <3 ketään vähättelemättä onko sellaiseen, moni sanoo että "en mä pysty siihen" mutta jokainen äiti pystyy jos haluaa :) Palkinto on vaan niin mahtava :) Mä en oo huudattanut, oon sylitellyt, silittänyt, tassutellut, jopa jutellut ja muuta kunhan vauva lopettaa itkun. :) Älkääkä ottako pahalla mun sanoja, mä oon vaan sitä mieltä että jos tahtoa löytyy niin yks yö ja se on lähes siinä :) Kaikki vauvat ja taaperot oppii nukkumaan tosi nopeasti ilman ruokaa yöllä kun vaan seisoo päätöksen takana :)

Meillä pitäis vielä vierottaa tosta aamuviiden tissistä. Meillä poika tulee siis viereen joka yö viideltä ja haluan siitä eroon mutta vielä en oo kykenevä puuron keittoon 5.00 :D ehkä kesällä sit :D

Meillä ei siis syödä yöllä, vaan meno on muuten vain kovaa. Mutta ehkä tuo rauhoittuu joskus!

Twisted ihanaa että siellä pikkunen alkaa olla kunnossa:) oispa ihanaa päästä rakentaa omaa taloa... kade;)
Aikatauluttamisesta, osaan kyllä nauttia hetkestä kun semmonen erehtyy vastaan tulemaan... yleensä kun mies vapaalla et päästään jotain tekemään;) tää arki kun rehellisesti olla tylsää!!! Heräät, hoidat lapset/kodin/askareet jne, meet nukkumaan, aloita alusta... puuduttavaa aherrusta päivästä toiseen...noh kyl te tiedätte;) siksi siis innolla odotan sitä päivää kun mies kotona vapailla/kesälomalla tms et päästään tekemään jotain kivaa ja normaalista poikkeavaa;)
Zeni olen verisesti loukkaantunut :D noh en todellakaan oo:D väitän että miehen puolelta noita kommentteja satelee, tyyliin nyt voitte lopettaa kun pojan saitte o.O sukupuoli mulle niin yhden tekevää... jotkut kun tuntee tarpeelliseksi kommentoida asioita jotka edes niille kuulu :o te täällä sentään ymmärrätte mua(kin) paremmin ;)
Metsäläinen joo siis se extra uloko, mitä ihmettä sen kanssa tehdään :o :D
Noh aika näyttää, oon kyllä suuresti yllättynyt jos mun masussa pippeli on:p
Mä oon kyllä kade teille jotka imettää voitte:( mulla ei koskaan maito oo noussut niin nopsaan kun vauva haluis ja sit ne tottunut pulloihin... noh jospa tällä kertaa!

Onkohan pötti pyörtynyt vessaan tai jotain kun ei oo tikku kuvaa tai muutakaan ilmaantunut ;) pötti mikä buugi?:)

Niin en tiedä, voinko sanoa suorastaan nauttineeni niistä hetkistä, kun poika hoitopöydältä pissaa suoraan naamalle ja suuhun :D

Hahhaa :hilarious: meidän toka pissasi lääkärin rintataskuun :grin

Mä oon yrittänyt lopettaa yösyötöt jo monta kertaa, mutta too huutaa oikeesti niin kauan että saa sen tissin. Viisi tuntia jaksoin edelliskerralla kuunnella ja sit oli pakko taipua. Ja mikään sylittely, tassuttelu, hyssyttely ei auttanu, päinvastoin:sorry: vinkkejä lopetteluun otan ilomielin vastaan, mutta huudatus ei tosiaan tule kyseeseen (paitsi jos lomiin mennessä ei ole parannusta tapahtunut, niin ulkoistan perheen telttaan pihalle ja sit huudatan).

Hirveen kiva yrittää saada kuopusta nukkumaan terassille, kun naapurin kakara huutaa vittua omalla pihallaan :mad: ja jos ei huuda itte niin mopoaan ainakin huudattaa...

Hirveen kiva yrittää saada kuopusta nukkumaan terassille, kun naapurin kakara huutaa vittua omalla pihallaan :mad: ja jos ei huuda itte niin mopoaan ainakin huudattaa...

Niinpä!!! Siiri usein nukahtaa tälleen kun esikko haetaan rattailla kotiin ja minä jätän rattaat tohon etupihalla katoksen alle, niin eikös siltä kohta tule naapurin kakara moponsa kanssa ja aukasee urut suoraan rattaiden takana ja jos se ei riitä niin siitä pitää vetää vähintään 5 kertaa jos vaikka sais moponsa keulimaan!!! Noi mopot/mopoautot ja skootterit testaa mun kärsivällisyyttä ihan kympillä... niistä tuu mitään muutakuin ilman ja äänen saastetta! Sit kun niillä oo edes mitään liikenne sääntöjä mitä noudatetaan! Noi kuoleman loukut pitäis kieltää lailla:/
Ja nyt jos joku miettii miksi en laita takapihalle nukkumaan,noh siellä menee sit se tie jolla ne pirun mopot rällää kans! Toivon siis jokaiselle iltapäivälle ihan pirunmoista kaatosadetta näiden mopojen huudattajien iloksi:D
Tänään onneksi nukku melkein 3h aamulla niin tänään tarvii taistella asian kanssa:)

Olisinkin pyörtyny ilosta. :D Kyllä se testi negaa näytti aamulla. Mutta menkat loistaa poissaolollaan. Jostain syystä kierto nyt venyy vaikka oviksen ajankohdasta olen varma...

Toi on niin typerä lause toi "tekivät niin kauan kunnes saivat pojan.."Meil on tosiaan 3 tyttöä ja kolmannen kohdalla jo sukulaiset sanoi että jokos se olis poika..
Että varmasti ajattelevat että me sitä poikaa nyt vaan koitetaan..:D

Pissas lääkärin rintataskuun? Aika hyvin tähdätty. :D

Ton takia mä haluan okt:n! Mä vihaan meän naapureita kun se ukkeli kesällä saattaa pihalle soittaa musaa ja juoda kaljaa. Ja penikat juoksee ja huutaa. Ja eikä siinä mitään. Ei se haittaa. Mut just sillon kun sä sen oman vauvan saat nukkuu pihalle... Kun on oma piha ja naapurit kaukana niin saa nukuttaa vaikka ittensä pihalle eikä naapurit häirihe :D

Joo, mulle sanottu kans et kai te vielä tytön teette :D oon vaan heittänyt et oiski niin helppoa päättää, koska sit Otto ois tyttö :D eli keskimmäinen :D

Pöh. Odotellaan siis lisää testailua! Joo, noi sukupuolijutut oikeesti tossa mielessä :/ Jotenkin oikeasti ajattelisin niin, että jos aiemmat lapset samaa sukupuolta, niin aikamoisella todennäköisyydellä seuraavatkin on eikä kukaan lähtisi nimenomaan sitä seuraavaa siksi tekemään :O

Pöh. Odotellaan siis lisää testailua! Joo, noi sukupuolijutut oikeesti tossa mielessä :/ Jotenkin oikeasti ajattelisin niin, että jos aiemmat lapset samaa sukupuolta, niin aikamoisella todennäköisyydellä seuraavatkin on eikä kukaan lähtisi nimenomaan sitä seuraavaa siksi tekemään :O

Niinpä... mitkä on siis todennäköisyydet että meille poika tulis:D

Takaisin