Neuvolat, ultrat yms.

Vaiana

Varmaotteinen viestittelijä
Tammikuun äidit 2019
Täällä ketjussa olisi kiva jutella neuvoloista yms.
Ultra-aikojakin voisi laitella.
Voidaan jännittää yhdessä :)
 
Itse siis varasin neuvolan jo. Sainkin sen jo ensiviikon perjantaille :wideyed:
Silloin olisi 5+3

Ja meninhän jo varaamaan sen ar-ultrankin :D
Se olisi sitten tiedossa 21.5 mikäli sinne asti päästään :)
 
Meillä neuvolatäti sanoi että ensikäynti neuvolaan on vasta rv 8-10 joten sain ajan rv8+5. Varmaan riippuu paikkakunnasta missä asuu. En millään malttaisi odottaa, että päästään jo neuvolaan.
 
Mulla ar-ultra on 11.5., minkä jälkeen sitten varmaan ilmottaudun neuvolaan. Meillä tuo ultra tulee hoitojen kaupan päälle, mistä johtuen varmaan noin aikaisessa vaiheessa. Ois kyllä kiva, jos siellä näkisi jo sykkeen, mutta tiukoille menee.. :)
 
Meillä neuvolatäti sanoi että ensikäynti neuvolaan on vasta rv 8-10 joten sain ajan rv8+5. Varmaan riippuu paikkakunnasta missä asuu. En millään malttaisi odottaa, että päästään jo neuvolaan.
Joo niin se yleensä onkin. En todellakaan tiedä miten sain jo ensi viikolle :grin
Toki halusin saman hoitajan kuin esikoisella, ja hänellä yleensä aika täynnä ajat.. jospa sen takia sain vain ekan mahdollisen :D
Samapa tuo
 
Mulla ar-ultra on 11.5., minkä jälkeen sitten varmaan ilmottaudun neuvolaan. Meillä tuo ultra tulee hoitojen kaupan päälle, mistä johtuen varmaan noin aikaisessa vaiheessa. Ois kyllä kiva, jos siellä näkisi jo sykkeen, mutta tiukoille menee.. :)
Joo voi olla ettei vielä näy, mutta voihan se yllättää :D
Mulle ei suostunut varaamaan vielä edes 16.5, kun sanoi että hilkulla näkyisikö vielä.
 
No höh, tuntuu joka tapauksessa tosi pitkiltä nää viikot ennen tuota ultraa. Btw, hauska kun ollaan liki samoilla päivillä liikenteessä :)
 
Täälläki pitäs alkaa soitteleen neuvolaan ja kysellä aikaa. Sen verran vielä pelko kurkistelee että pakko venyttää ens viikkoon että saa rohkeutta kerättyä ja itelleen todeksi sen että se viimein tapahtuu. Kuinka nopeaa muut on varannu ensimmäisen neuvolan?
 
Täälläki pitäs alkaa soitteleen neuvolaan ja kysellä aikaa. Sen verran vielä pelko kurkistelee että pakko venyttää ens viikkoon että saa rohkeutta kerättyä ja itelleen todeksi sen että se viimein tapahtuu. Kuinka nopeaa muut on varannu ensimmäisen neuvolan?
Mä oon aina super aikaisessa varaamassa :D hahahah
 
Ekassa raskaudessa odottelin ihan rauhassa neuvolaan soittelua kun halusin jotenkin olla varma että oon oikeesti raskaana. Se valitettavasti meni kesken rv11.
Nyt sitten soitin heti kun piti päästä vähän purkamaan pelkoja. Sain varattua sekä nauvolan, että ar-ultran :)
 
Camomilla, pahoittelut keskenmenosta:Heartred

Kiva että joku muukin varannut ajoissa :)
Oon myös iloinen että pääsen jo ensi viikolla neuvolaan. Ihan vaan
, että pääsee juttelemaan juurikin noista peloista.
 
Mulla oli kakkosen kohdalla joku sellanen outo fiilis, etten olis välittänyt neuvolassa käydä. Esikoisen kohdalla en saanut jälkeenpäin ajateltuna riittävästi neuvoja. En raskausaikana enkä vauva-aikana. Kakkosen kohdalla hankin itse tietoa netistä ja hyvää tietoa löysinkin. Neuvolan täti vaihtui pariin kertaan ja tuntui ihan turhalta ne käynnit. Vauva-ajan neuvola käynnit kakkosen kohdalla oli sentään positiivinen kokemus.
Jos pääsen neuvola-ajan varaamaan niin mietin sit ekan käynnin jälkeen haluanko seuraavan mahdollisimman nopeasti vai mahdollisimman myöhään :rolleyes:
 
Suhtaudun myös jotenkin kriittisesti odottavan äidin painonseurantaan sekä sokerirasitus testiin. Mulla esikoisesta tuli painoa 25 kg. Lähinnä pelkkää nesteen kerääntymistä. Vaikka neuvolassa kauhisteltiin joka kerta että kuin on tullut paljon ja nyt mun pitäis todella yrittää ettei enää painoa tulis, niin mitään toimivia vinkkejä ne ei osannut sanoa. Pitäis välttää suolaa ja rasvaa, eikä ne uskoneet kun sanoin etten syö paljon muuta kuin hedelmiä. Kakkosen kohdalla tulikin alle 10 kg, muistaakseni 8 kg.
Sokerit vippas esikoisen kohdalla, mutta sen verran vähän ettei niitä ollut tarvetta seurata. Kakkosen kohdalla sokerit oli niin hyvät kun voi olla. Ehkäpä juuri siks että olin itse ymmärtäny, että sokeri (myös hedelmien sokeri) on mulle huonompi asia raskaus aikana kuin (kohtuullinen määrä) suolaa. Siks en kolmatta kertaa viitsis vaivautua, jos oma vointi vaan on hyvä. Mutta koska olen lievästi ylipainoinen ja 28v niin varmaan automaattisesti tulee lähete sokerirasitustesteihin.
 
Mä ajattelin ens viikolla soitella neuvolaan ja varata ensimmäisen ajan. :) Otatteko kaikki muuten miehen mukaan neuvolaan? Ja tuleeko mies mukaan joka kerta, vai vaan ensikäynnille ja silloin kun kuunnellaan sydänääniä yms? :)

Kuinkas aikaisin siihen varhaisultraan voi mennä? Tai lähinnä, että kuinka aikaisin siellä voi kuulua tai näkyä mitään. :grin
 
Mä ajattelin ens viikolla soitella neuvolaan ja varata ensimmäisen ajan. :) Otatteko kaikki muuten miehen mukaan neuvolaan? Ja tuleeko mies mukaan joka kerta, vai vaan ensikäynnille ja silloin kun kuunnellaan sydänääniä yms? :)

Kuinkas aikaisin siihen varhaisultraan voi mennä? Tai lähinnä, että kuinka aikaisin siellä voi kuulua tai näkyä mitään. :grin

Meillä mies tulee ekaan neuvolaan ja ultraan mukaan, muihin sit tulee jos töiltä pääsee mut toivotaan et pääsis ainaki kaikki ultrat mukaan. Meidän neuvolassa ei edes oo ultraa vaan ultraan joutuu lähtemään isolle kirkolle niin saa nähdä miten ne muutenkaa järjestyy.
 
Veikkaan että saan käydä neuvolat ynnämuut yksin. Helpompi niin, kun ei tarvi katsoa muuta kuin omaa kalenteria. Toki mies saa halutessaan tulla mukaan, jos vaan ehtii. Tosin se olis kamalaa, jos ultran jälkeen oliskin huonoja uutisia kerrottavana.
Ekassa synnytyksessä kaipasin miehen mukana oloa. Se oli semmonen henkinen tuki. Tokassa taas keskityin vaan siihen synnytykseen ja murehdin välillä, että joko miehellä käy aika pitkäks kun on kestänyt melkein tunti :hilarious:Kolmannella kerralla voisin hyvin mennä yksin, etenkin jos synnytys sujuu yhtä helposti ja nopeasti kuin viimeks, mutta kaipa tuo haluaa olla näkemässä oman lapsensa ensimmäiset hetket tässä maailmassa :Heartpink
 
Minkä hintasia noi varhaisultrat yleensä on? Meneekö niistä joku kelakorvaus vai riippuuko se jostain... Mä jostain luin, että ne olis 50 eurosta ylöspäin ja jostain keskusteluista lukenut et 60 eurolla muka joku saanut, mut mä ainakin löydän vaan jotain 200e maksavia. :grin
Haluisin kovasti mennä, mutta ei silti huvittais maksaa itseäni kipeeks siitä.. :rolleyes:
 
Minkä hintasia noi varhaisultrat yleensä on? Meneekö niistä joku kelakorvaus vai riippuuko se jostain... Mä jostain luin, että ne olis 50 eurosta ylöspäin ja jostain keskusteluista lukenut et 60 eurolla muka joku saanut, mut mä ainakin löydän vaan jotain 200e maksavia. :grin
Haluisin kovasti mennä, mutta ei silti huvittais maksaa itseäni kipeeks siitä.. :rolleyes:
Riippuu ihan paikasta ja lääkäristä.
Helsingissä vissiin Perhe-Arte on halvimpia. Maksaa noin 75€.

Me käydään samassa kuin esikoisen kanssa. Myös sama lääkäri tekee ultran.
Muistaakseni maksoi viimeksi (joku kelavähennys siinä taisi olla) noin 130€.
Meille tuo halvempi paikka on vaikeassa suunnassa, niin käydään keskustassa Femedassa :)
Sielläkin toki hinnat vaihtelee, koska lääkärit pyytää eri palkkioita.

Femedassa töissä myös kuulu Bruno Cacciatore, joka tekee 4D ultria myös sitte myöhemmällä viikoilla. Harkinnassa on halutaanko nähdä pienen piirteet ihan :rolleyes:
Hänelle taitaa olla aika kovat jonot ja hinta ehkä sen mukainen :D
 
Mies oli esikoisen kanssa varmaan 90% neuvolakäynneistä mukana.
Nyt taidan mennä suurimpaan osaan yksin. Melko turhaa aina hänen siellä istuminen :D
 
Okei, no pitääpä katsoa tuota Perhe-Artea :)

Ai joo, mun äiti hehkuttaa tota Brunoa aina, haha. :grin Kyl sillä taitaa aikoja olla, mutta hinnoista en tiedä :P Se työskentelee vissiin kahdessa paikassa, oisko toinen ollut Dextra.
Kieltämättä se 4D saattaa muakin kiinnostaa sitten jossain vaiheessa :P
 
Takaisin
Top