BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Dpo 14 ja lämmöt edelleen koholla. Testaan huomenna taas jos sama meno jatkuu. Eikös dpo15 tulosta voi jo pitää luotettavana?
Millasta käppyrää oot saanut? Kyllä sen dpo 15 pitäis ihan viimeistään olla luotettava. Sormet ristissä:signs003

No mun käppyrä on niin kurja et en oo viittiny ees laittaa kuvaa :(
Mullahan ei tuu ovulaatiota... tai ei ainakaan oo tullu aiemmin. Ja en oo varma onko mulla jotain teknistä ongelmaa lämmönmittauksessa. Mittaan siis suusta. Varmaan jos tuikkaisin mittarin jonnekin syvemmälle niin saisin kenties tasaisempaa käyrää mutta siinä kulkee mulla raja :D

Tässä (nyt kp62) kierrossa olen aloittanut kp5 syömään d-vitamiinia hevosannoksella ja toivon et sil olis jotain tekemistä tän toivottavasti tapahtuneen oviksen kanssa...

Siis näillä saatesanoilla I give you the rockymountain curve! (Pliis älkää sanoko et se on aivan seko)

Suurimmalla osalla tulos on luotettava dpo 15, mutta sitten on niitä joilla plussa näkyy vasta viikko menkkojen pois jäämisen jälkeen :)

ImageUploadedByVau Foorumi1523689806.211301.jpg

o_O
B105481A-A23B-4DF0-BD73-32DB8D2A5E29.jpeg

Tällaista käppyrää täällä. Muistutan taas, että noi ennen kp 18 otetut lämmöt oon keksinyt tohon edellisten kiertojen perusteella, en mitannut oikeasti:grin Tän päivän lämpö ei kyllä oo ihan luotettava, koska heräsin suunnilleen klo 5 siihen, että koira oksentaa:grumpy: Kävin sitten siivoamassa sen onneksi vain pienen puklun ja jatkoin sitten noin 2 tuntia unia ennen mittausta. Eilen alkoi vähän vihloa alavatsaa oikealta ja tänään ollut myös sitä samaa. Tissit on olleet enemmän ja vähemmän kipeät oikeestaan oviksesta asti. Näitä samoja oireita on ollut negakierroissakin, joten tuskin tarkoittavat mitään. En kyllä tajua sitä, miksi keskenmenon jälkeen rintojen kipeytyminen on vain aikaistunut joka kierrollao_O Osaako joku kertoa tähän jotain syytä?

Smith, kyllä tossa sun käppyrässä näyttäisi olevan keskiarvon muutos oviksen jälkeen. Mullakin tulee muuten välillä vähän vaihtelevaa lämpöä, jos kieli on huonosti ja mittari ei oo ihan kunnolla siinä alla. Huomaan sen erityisesti silloin, kun mittaan iltalämpöjä.

Mulla tulee aina ihan hirveet rocky mountainsit ku 1 vee heräilee taas parin tunnin välein niin en saa koskaan nukkua sellasta pätkää ku pitäis. Lisäks vielä imetän noin 3 kertaa vuorokaudessa, eli ovulaatiotakaan ei välttis tapahdu.

Mrs R, en kyllä osaa sanoa o_O mutta mulla myös tuon kemiallisen jälkeen on ollut tätä rintojen arkuutta oviksen jälkeen! Ja mulla ei siis koskaan ennen ole ollut mitään. Edes esikoisen raskausaikana ei särkenyt rintojen :D

Onko ihan ok et oon nyt jo siinä vaiheessa et huijaan itteeni ja yritän manipuloida aamulämpöä ylemmäs? :D :D
Heräsin 5.30 eli liian aikasin ja torkuin viel puol tuntii ja sitten, super lämmenneenä mittasin huippulukemat! :D

Mrs Smith, joskus tekisi kyllä epätoivoissaan mieli laittaa korkeampia lämpöjä :D järkeähän siinä hommassa olisi nolla

Ja siis Eih.. nega siellä, voihan ketutus!
Kaikki sympatiat ja tsemppihali<3

Ps. Toi sun kuva :hilarious:

Onko ihan ok et oon nyt jo siinä vaiheessa et huijaan itteeni ja yritän manipuloida aamulämpöä ylemmäs? :D :D
Heräsin 5.30 eli liian aikasin ja torkuin viel puol tuntii ja sitten, super lämmenneenä mittasin huippulukemat! :D
Oon joskus myös sortunut vastaavaan toimintaan:grin

78056DBE-3CFA-488F-8E33-601BAD8A54C7.jpeg

Tässä kierrossa lämmöt on kyllä jotenkin oudot. Tänään kyllä mittasin poikkeuksellisen aikaisin, kun satuin heräämään klo 6.00, mutta silti toi käppyrä menee jotenkin väärin päin. Yleensä mulla lämmöt nousee hitaasti ja tässä noin dpo 7-8 ne on korkeimmillaan. Oon aika varma, että multa puhkesi keskiviikkona joku kysta, koska Duodecimin artikkelissa kuvailtu kipu kuulostaa ihan täsmälleen siltä, miltä se kipu tuntu. Ehkä se kysta on tuottanut jonkin verran keltarauhashormonia, joka on pitänyt lämpöjä vähän ylempänä? Oliskoha mahdollista?o_O Hyviä nää mun google-diagnoosit:grin

Ja niin, edelleenkin usko tärppiin suunnilleen 0, eikä tee mieli testailla. Katotaan, miten fiilikset kehittyy ens viikolla.

Oon joskus myös sortunut vastaavaan toimintaan:grin

View attachment 67810
Tässä kierrossa lämmöt on kyllä jotenkin oudot. Tänään kyllä mittasin poikkeuksellisen aikaisin, kun satuin heräämään klo 6.00, mutta silti toi käppyrä menee jotenkin väärin päin. Yleensä mulla lämmöt nousee hitaasti ja tässä noin dpo 7-8 ne on korkeimmillaan. Oon aika varma, että multa puhkesi keskiviikkona joku kysta, koska Duodecimin artikkelissa kuvailtu kipu kuulostaa ihan täsmälleen siltä, miltä se kipu tuntu. Ehkä se kysta on tuottanut jonkin verran keltarauhashormonia, joka on pitänyt lämpöjä vähän ylempänä? Oliskoha mahdollista?o_O Hyviä nää mun google-diagnoosit:grin

Ja niin, edelleenkin usko tärppiin suunnilleen 0, eikä tee mieli testailla. Katotaan, miten fiilikset kehittyy ens viikolla.

Miks ihmeessä joku kysta? Eikö nyt ovulaatio ole todennäkösempi, oviskivut, jne? Ja toi sun lämpökäyrä tukis kans ovisteoriaa. Vai onko multa taas menny jotain ohi? :D

Miks ihmeessä joku kysta? Eikö nyt ovulaatio ole todennäkösempi, oviskivut, jne? Ja toi sun lämpökäyrä tukis kans ovisteoriaa. Vai onko multa taas menny jotain ohi? :D
En usko, että se kipu oli ovis. Lämpö oli noussut huomattavasti jo keskiviikkoaamuna, mutta toi kipu tuli vasta myöhään illalla, joten lämpökäyrä ei tue ovisteoriaa. Lisäksi alakerrassa ollut jo niin kuivaa pari päivää ja edellisellä viikolla kunnon ovislimat, joten sekin viittais siihen, että ovis oli jo mennyt. Lisäksi noi kystat on tosi yleisiä ja käsittääkseni ihan erityisen yleisiä naisilla, joilla on pco-tyyppiset munasarjat.

En usko, että se kipu oli ovis. Lämpö oli noussut huomattavasti jo keskiviikkoaamuna, mutta toi kipu tuli vasta myöhään illalla, joten lämpökäyrä ei tue ovisteoriaa. Lisäksi alakerrassa ollut jo niin kuivaa pari päivää ja edellisellä viikolla kunnon ovislimat, joten sekin viittais siihen, että ovis oli jo mennyt. Lisäksi noi kystat on tosi yleisiä ja käsittääkseni ihan erityisen yleisiä naisilla, joilla on pco-tyyppiset munasarjat.

Okei, no toi pco -asia mulla oli mennyt ohi. Ohuesti asiaan liittyen: mulla ovisoireet tulee noin viikon aikana todella pikkuhiljaa: ensin limat lähtee muuttumaan pikkuhiljaa kuivasta tahmeaksi, käsivoidemainen, valkoinen kananmuna, kirkas, vetinen. Sitten estrogeeni nousee ja parin päivän päästä siitä LH ja seuraavana päivänä lämmöt vähän koholla. Tavallaan ärsyttävää että tulevat niin pitkällä aikavälillä, mutta mä yritän nyt niitä seuraamalla saada kiinni siitä että koska se paras tärppipäivä on.

Okei, no toi pco -asia mulla oli mennyt ohi. Ohuesti asiaan liittyen: mulla ovisoireet tulee noin viikon aikana todella pikkuhiljaa: ensin limat lähtee muuttumaan pikkuhiljaa kuivasta tahmeaksi, käsivoidemainen, valkoinen kananmuna, kirkas, vetinen. Sitten estrogeeni nousee ja parin päivän päästä siitä LH ja seuraavana päivänä lämmöt vähän koholla. Tavallaan ärsyttävää että tulevat niin pitkällä aikavälillä, mutta mä yritän nyt niitä seuraamalla saada kiinni siitä että koska se paras tärppipäivä on.

Tuun taas tänne huutelee vaan väliin.. joittenkin tutkimusten mukaan parhaat päivät ois dpo-1 - -3, eli o+ päivä ja pari päivää ennen sitä. Joten ihan paras tapa varmistaa tärppipäiville osuminen on talletella aina kun eggistä löytyy :) muutenkin eggis on siittiöille paras elinympäristö, pysyvät useita päiviä siinä hengissä..

Täällä päästy ”jo” dpo6.
Sainkin tässä kierrossa näköjään tuon dpo4 dipin, mitä teillä joillakin muillakin oli ollut :D vissiin se toinen estrogeenirysähdys. Aikaisemmissa kierroissa ei ole tuollaista ollut. Ainakaan näin selkeää:
5616768B-D753-4CF2-98BB-0AB3B1762C10.jpeg

Tiedä sitten mitä meinaa.
Tunne on vahvasti se ettei ole tämäkään meidän kierto, mutta mistäs sitä ikinä oikeasti tietää :grin

Takaisin