BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Terveisiä alpeilta!
Heräsin aamulla ja suu oli aika kuiva joten on mahdollista että nukuin suu auki.
Lämmöt on siitä huolimatta edelleen koholla (36.2 yleensä menkkalämpö) ja testissä näkyi viivanpaikka/aneeminen haamu...

Tunnelma siis kaikesta huolimatta hyvä vaikka koitan psyykata itseäni melko todennäköiseen pettymykseen viimeistään dpo19.

ImageUploadedByVau Foorumi1523859179.437407.jpg

Vaiana sulla on kyllä ihan täydellinen käyrä!! Ja miten niin ei oo teidän kierto?! Todellaki on!! :D #makecyclegreatagain

Vaiana, tosi hyvännäkönen käppyrä! Ja estrogeenirysähdys on ihan paras sana! Otan ton käyttöön :D

Mä alan kiinnostua tästä lämpöjen mittailusta enemmän koko ajan... onko teillä joku apps käytössä vai mistä noi hienot käppyrät? [emoji4]
Suusta digimittarilla ennen sängystä nousua?

Dootti: ainakin mun mielestä fertility frend on paras appi/nettisivu. Siellä on myös paljon tietoa asiasta.

Pähkinänkuoressa: mitataan aamulla heti kun heräät ja siis ennen kuin nouset edes istumaan. Kainalo on huonoin, suu ok mut tosi hardcore mittaus on emättimestä :D (ite mittaan suusta).
Suun ongelma on se et et voi tietää ootko nukkunu suu auki. Se laskee lukemaa.
Muitakin ehtoja luotettavuudelle on esim mittausta täytyy edeltää väh 3h unipätkä, mielellään aina samaan aikaan mittaus ja alkoholi/sairastuminen/heräily yöllä/rankka liikunta/jne. voi vaikuttaa lämpöön.

Kaikki nämä seikat huomioon ottaen... suosittelen silti! Se on koukuttavaa ja aamuisin on helppo herätä ku jännittää niin pirusti mikä tulee lukemaksi :D

#makecyclegreatagain Hahahahha!!!
:laughing001 Tää tulee niin käyttöön!

Ja kotikissalle estrogeenirysähdys :hilarious:

Mutta siis joo, kiitos kiitos käyrä kehuista ;D toivottavasti jatkunee mallikkaasti plussaan asti

dootti, ja sieltähän tulikin Smithiltä aika kattava peruskatsaus mittailuun :) pari kiertoa kun mittaa, niin koukkuun jää ;)

Mä mittailin kainalosta. En ilenny suuhun laittaa kaikkien kainalossa ollutta mittaria enkä hommannut sitten omaakaan. Mulla näytti kainalosta mitattuna myös ovikset sun muut. Mutta suosittelen myös mittailua. Siitä saa kaiketi varmistusta että ovis tapahtuu.

Kiitos vastauksista... ehkä pitää testata...

Muitakin ehtoja luotettavuudelle on esim mittausta täytyy edeltää väh 3h unipätkä, mielellään aina samaan aikaan mittaus ja alkoholi/sairastuminen/heräily yöllä/rankka liikunta/jne. voi vaikuttaa lämpöön.

...vaikka ei se pienen taaperon kanssa taida olla kovin luotettavaa. [emoji28] Viime yönä syötiin yöpala tunnin valvomisen jälkeen klo.4 [emoji16]

Kiitos vastauksista... ehkä pitää testata...

...vaikka ei se pienen taaperon kanssa taida olla kovin luotettavaa. [emoji28] Viime yönä syötiin yöpala tunnin valvomisen jälkeen klo.4 [emoji16]

Kannattaa silti aloittaa mittailu! Muutaman kierron (tietty toivotaan ettei tarvitse montaa kiertoa mitata :wink ) ajan kun mittailee, niin opit kyllä huomaamaan että kuinka paljon itselläsi se kellon aika vaikuttaa. Joillakin heittää hurjasti, jos ei mittaa aina ihan samaan aikaan. Ja joillekin riittää se, että on sen 3h unta ennen mittausta.
Fertility Friendin sivuilla on hyvää infoa mm. vuorotyössä olevien mittailuun, jota voi soveltaa taaperon kanssa heräilyyn :)

Tänne vaan meidän joukkoon siis! Me kyllö neuvotaan myös minkä osataan :)

Tervetuloa vain mukaan dootti! Parissa kierrossa kyllä oppii tuntemaan oman kehonsa, sitten mittailu on jo helpompaa. Ja täältä saa kyllä aina tarvittaessa hyviä vinkkejä ja neuvoja:)

B82ABEFD-7CCF-4901-A480-57BEE591D7B1.jpeg

Tällaista käppyrää täällä. Kahdessa edellisessä kierrossa mulla on ollut jo dpo 9 eka dippi alas ja luteaali on jäänyt 11 päivään. Nyt ei ole ainakaan mitään viitteitä mistään dipeistä, koska hersin ja mittasin vielä vähän aikaisemminkin kuin olen muuten mitannut. Ehkä nyt luteaali voisi pidentyä päivällä tai parilla:rolleyes: En varmaan jaksa käydä ostamassa testejä, joten testaan varmaan vasta perjantaina, jos menkkoja ei ole ennen sitä näkynyt.

Hyvältä näyttää Mrs R! :) jospa se siitä vähän pitenisi tai plussa sieltä alkaisi kurkkimaan :)
Koitan itsekin tässä kierrossa malttaa mieleni testailun kanssa.. ei ole testejään kaapissa, muita kuin yksi digi :D

Täällä lämmöt jatkaa nousuaan. Tosin, niin ne jatkoi viime kierrossakin, että jaa :D
C6487E4E-45FC-492C-AC0A-2A39FD0BF237.jpeg

Dpo 8 ja jännittää! Aamulämpö tänään n. 0,4 astetta alempi, onko tämä nyt se kuuluisa kiinnittymisdippi?! [emoji1] Vatsassa muljuu vähän kuin laimeat menkkakivut. Ja oviksesta asti ollut joka päivä jotain oloja/nippailua alavatsassa... En tiedä uskallanko silti testata ennen ku menkat on myöhässä, se nega on aina jotenki super paha mulle päästä yli. Tsemppiä kaikille, toivotaan että plussat kutsuu pian!! [emoji813]️[emoji7]

Kuulostaa hyvältä Turkoosi!!! Toivotaan parasta siis<3

Itsellä tänään myös ihan hetken jomotti ja alushousuissa nuppineulanpään kokoinen piste verta o_O se voi kyllä olla jostain pienestä repeämästä yms, mutta kyllähän se pistää jännittämään :hilarious:
Mulla ei kyllä mitään dippiä ole.. siinä kemiallisessahan oli dpo7-8 dippi ja ihan kiitettävästi pyyhittäessä verta pari päivää.

Mittaan lämpöjä myös pitkin päivää, ihan että vähän pysyisi perillä. Eilen illalla 36,0, tänään illalla äsken mittasin 36,9 [emoji33] jos ei tää ole dippi niin mikä sitten. Melkeen samoissa dpossa mennään Vaiana!

Kuulostaa hyvältä Turkoosi!!! Toivotaan parasta siis<3

Itsellä tänään myös ihan hetken jomotti ja alushousuissa nuppineulanpään kokoinen piste verta o_O se voi kyllä olla jostain pienestä repeämästä yms, mutta kyllähän se pistää jännittämään :hilarious:
Mulla ei kyllä mitään dippiä ole.. siinä kemiallisessahan oli dpo7-8 dippi ja ihan kiitettävästi pyyhittäessä verta pari päivää.

Dippiä ei kai läheskään kaikissa raskauksissa tule, näin olen ymmärtänyt :)

Noniin update tähän dpo7:
Nyt illalla pyyhittäessä vv:n seassa hennon hennosti vaaleanpunaista.
Joko tässä kierrossa aloitettu maca laittanut kropan iiihan sekaisin tai ...ei edes uskalla toivoa.. kiinnittymisvuotoa?

Että kyllä nyt jännittää kamalasti! Kemiallisessa se alkoi myös näillä dpo:lla, mutta paljon runsaampana. Katsotaan mitä huominen tuo tullessaan..

Tiputtelua toki ollut joissain kierroissa ennenkin..ei vain koskaan ihan näin aikaisin.

Mielenkiinnolla seuraamme siis:nailbiting:

Noniin update tähän dpo7:
Nyt illalla pyyhittäessä vv:n seassa hennon hennosti vaaleanpunaista.
Joko tässä kierrossa aloitettu maca laittanut kropan iiihan sekaisin tai ...ei edes uskalla toivoa.. kiinnittymisvuotoa?

Että kyllä nyt jännittää kamalasti! Kemiallisessa se alkoi myös näillä dpo:lla, mutta paljon runsaampana. Katsotaan mitä huominen tuo tullessaan..

Tiputtelua toki ollut joissain kierroissa ennenkin..ei vain koskaan ihan näin aikaisin.

Mielenkiinnolla seuraamme siis:nailbiting:

Joko sä testaat huomenna? :D

Takaisin