Neuvolat, ultrat ym.

Mä kävin Perhe-Artella Lahdessa edellisessä raskaudesta 10+ viikolla, koska halusin vain varmistaa että kaikki on hyvin :) vaikka 7+ viikolla olin varhaisultrassa NKL:lla :D oli asiantuntevaa porukkaa ja paljon halvempaa kuin käydä ultrassa pk-seudulla lääkärillä :) tuolloin ei ollut vielä auennut toimipistettä Helsinkiin.

Kiva kuulla me mietittiin molempia vaihtoehtoja; Lahtea ja Helsinkiä, molempiin kaupunkeihin kun on silloin tällöin asiaa. Päädyttiin Helsinkiin, kun se toimii paremmin yksiin miehen työn kanssa. Jännä nähdä millainen paikka se on.

Mä kävin Perhe-Artessa Helsingissä viime syksynä päivä km-vuodon alkamisen jälkeen - olin alun perin varannut sen ajan ar-ultraan, mut nyt siellä todettiin km. Tosi ihanan lämmin tunnelma vaikka oltiinkin surullisella asialla. Kyllä mä voin suositella.
Tälläkin kertaa oon menossa samaan paikkaan, jännittää jo nyt että onko uutiset samoja vai erilaisia tällä kertaa. :)

Me varattiin kans aika tonne Perhe-Arteen, kiva kuulla hyviä kokemuksia. :) Viimeks käytiin Diacorilla, olihan se aika paljon kalliimpi tuohon verrattuna. Mut oli tosiaan gyne, niin kyllähän ne enemmän veloittaa kun kätilöt..

Mä sain just postitse kutsun sikiöseulontaan!

Nyt on siis ar-ultra 25.4. (Rv 7), ensimmäinen neuvola 30.4. (Rv 8) ja nt-ultra 28.5. (Rv 12).

Kunhan vaan nyt kaikki edistyy hyvin. Jännittää vietävästi. :nailbiting: ...ja samaan aikaan oon tosi innoissani. :joyful:
Yritän ajatella positiivisesti ja olla murehtimatta asioita joille en voi mitään.

Papuska, voi vitsi nyt jo tuli kutsu sikiöseulontaan! Eikö tunnukin asia taas paljon konkreettisemmalta?! Itsestä ainakin jo pelkästään neuvolan varaaminen konkretisoi asiaa. Vaikka toki ei se pois vie sitä pelkoa ja jännitystä siitä, että onko kaikki hyvin.

Papuska, voi vitsi nyt jo tuli kutsu sikiöseulontaan! Eikö tunnukin asia taas paljon konkreettisemmalta?! Itsestä ainakin jo pelkästään neuvolan varaaminen konkretisoi asiaa. Vaikka toki ei se pois vie sitä pelkoa ja jännitystä siitä, että onko kaikki hyvin.

No juuri näin! Tuntuu tosi paljon konkreettisemmalta ton HUSsin kutsulappu kourassa. Mut samalla tosi absurdilta. Enhän mä oo muuta kuin pissinyt pari viivaa tikkuun...:wideyed:

Kylläpäs teillä on ripeetä toimintaa sielläpäin Papuska! Meillä muistaakseni nt-aika tulee vasta joskus ekan neuvolan jälkeen (mulla tulossa 9+2) ja sekin ultra on todennäköisesti vasta joskus rv13-14. Esikoisesta olin nt-ultrassa 13+1, jolloin korjattiinkin viikoiksi 13+6.. eli ymmärtääkseni kauhean myöhään sekin.

Nyt haaveilin, että olis äitienpäiväviikolla eli rv11 päässyt nt-ultraan, mutta taitaa olla turha toivo.

Meillä päin kans saadaan kutsu nt-ultraan vasta ekan neuvolan jälkeen. Eli varmaa joskus rv 13-14?! Piiiiitkät viikot edessä päin.. :/

Mä sain just postitse kutsun sikiöseulontaan!

Nyt on siis ar-ultra 25.4. (Rv 7), ensimmäinen neuvola 30.4. (Rv 8) ja nt-ultra 28.5. (Rv 12).

Kunhan vaan nyt kaikki edistyy hyvin. Jännittää vietävästi. :nailbiting: ...ja samaan aikaan oon tosi innoissani. :joyful:
Yritän ajatella positiivisesti ja olla murehtimatta asioita joille en voi mitään.
Oho, miten sait kutsun jo noin aikaisin? :wideyed: Mutta hyvä homma vaan, siitä se lähtee! :) Mäkin sain viimeksi sen nt-ultrakutsun vasta ekan neuvolan jälkeen.

Meillä on tuttu terkkari neuvolassa (edellisen raskauden ja esikoisen neuvolakäyntien ajalta) ja kun soittelin hänelle viime viikolla plussasta, hän sanoi laittavansa heti lähetteen äitiyspolille. En tiedä onko tämä aina käytäntönä, vai vain silloin kun on kyse vanhoista asiakkaista. Mutta oli miten oli, oon kyllä ihan tyytyväinen nopeeseen toimintaan. Meidän terkkaristakin tykkään kovasti, hän on ihana. :happy:

Mulla neuvola 24.4 ja ar-ultraan odottelen aikaa. Sieltä sitten varmaan saan nt-ultraan ajan :)

Mulla ois ar-ultra ens ma! Mies tulee mukaan. Apua jos siellä ei näykään ketään, jännittää aika paljon :grin viimeksi samassa paikassa todettiin se km. Ei oo paikan vika!

Neuvolaan soitettu eilen ja eka aika meni 2.5 (laskujen mukaan silloin pitäis olla 8+2) sieltä sitten laitetaan lähetettä ultraan josta tulee kutsu postissa... niiin pitkä aikaaa!!!! :arghh:

Ite en oo vielä soitellu neuvolaan, pitää soitella joko loppuviikosta tai maanantaina.. Loppuviikko parempi koska maanantaina sinne ei jaksa erkkikään jonottaa :grin Kattelin kunnan sivuilta että täällä eka kunnallinen ultra vasta n. 10 viikolla, tuntuu aivan hurjalta! Pakko kyllä varata varhaisultra toukokuun alulle..

Siitä päästäänki kysymykseen, että onko suosituksia Oulun varhaisultrista? Gynekossa olen käynyt viimeksi ja oli palvelu tosi hyvää, mutta vähä liian hintavaa, yli satanen muistaakseni.. Nyt oon lueskellu ainakin vanhoja suosituksia MeriOulun neuvolasta, että palvelu pelaa ja hinnasto antaa hintaa 60e, liekköhän on vähennyksen kanssa vai ilman..

Kuulostaa edullisilta nuo teidän ar-ultrat. Meillä päin ei ookku yks vaihtoehto ja sillekin antoi puhelimessa hintaa n. 200€..

Onpas suolainen hinta toi 200€, huhhuh! Ehkä hinnassa sitte näkyyki juurikin se kilpailijoiden puute..Tuolla hinnalla matkustaa jo kauemmas halvemmalla jos mahdollista..

Onpas suolainen hinta toi 200€, huhhuh! Ehkä hinnassa sitte näkyyki juurikin se kilpailijoiden puute..Tuolla hinnalla matkustaa jo kauemmas halvemmalla jos mahdollista..

HUPS, tuli kolmesti :hilarious: Näytti siltä ettei lähteny ollenkaan lähettämään ja painoin sitte liian monta kertaa..

HUPS, tuli kolmesti :hilarious: Näytti siltä ettei lähteny ollenkaan lähettämään ja painoin sitte liian monta kertaa..

Sitähän me mietittiin. Vaikea vain esikoiselle järjestää hoitoa jos lähtis muualle. Kun ei voi kuitenkaan mukana olla. Esikoisen aikaan kun kävin silloin maksoi 165€

Tänään käytt kuopuksen 1v neuvolassa niin sai kätevästi varattua itselle ajan neuvolaan 23.4

Takaisin