Vauvan liilkeet

Vauva nukkuu n. 20h tuntia vuorokaudesta nyt. En ole huolissani vaikka liikkeet ovat vähäisiä. Äidin nukkuessa vauvan pitäisi olla aktiivisimmillaan. Itellä saattaa olla pari päivää ettei tunne mitään. Sitten hetken pyörii mahassa ja lopettaa. Vauvan potkaessa olen aina säikähtänyt. :grin
 
En oikein usko että näin varhaisessa vaiheessa pystyy sanoon liikkeiden paljoudesta vielä hirveesti. Itse ainakin huomannut ultrauksen aikana että tosiaan kaikki liikkeet ei vielä välttämättä tunnu. Rv 30 eteenpäin muistaakseni voi tehdä liikelaskentaa, ja silloin huolestuisin jos noilla viikoilla ei tunne liikkeitä. Itsellä ainakin vaihtelee vielä hyvin päiväkohtaisesti paljonko tunnen liikkeitä. Ja sekin vaikuttaa onko työpäivä vai ei kun ei niitä liikkeitä aina töissä rekisteröi. Nyt rv 21+2
 
Tunsin ensimmäisen potkun rv 15+, ja olin melko varma, että se oli vauvan liike, mutta koska sen jälkeen moneen viikkoon en tuntenut mitään, alkoi hieman epäilyttää. Nyt viime torstaina töissä alkoi yhtäkkiä tuntua sellaisia iiiisoooon pulssin tuntuisia liikkeitä keskellä alavatsaa :) Illalla pakotin miehenikin tunnustelemaan vatsaa, ja vauva potki oikein isosti pari kertaa. Vauva taisi osoittaa, että kyllä isäkin voi tuntea liikkeet jo kun hän on ollut kovin skeptinen niiden suhteen (sanoo jo ennen kuin laittaa käden mun vatsalle ettei tunne mitään, olin ihan alkuviikkoina ehkä hieman liian innokas ja pyysin häntä kuuntelemaan ja tunnustelemaan usein vaikken itsekään tuntenut mitään :grin). Mutta aika paljon vauva liikkuu, vaikka viikko takaperin ru:ssa oli tosi rauhallisen oloinen. Öisin en ole tuntenut mitään, tiedä sitten nukunko itse sikeästi vai nukkuuko vauvakin.
 
Kiitos kommenteista :)
Yritän olla huolestumatta liikoja, mutta en mahda itselleni mitään. Onneks on toi doppleri... :rolleyes:
Kuluis viikot nyt vaan äkkiä niin tuntis enemmän liikkeitä! :)
 
Minkäslaisia vauhtiveikkoja tai viilipyttyjä teidän masuasukeista löytyy? :) Meillä tuntuu tämä toinen olevan melko aktiivinen tapaus. Muljuaa ja pyöriihyörii vähän väliä, heittää varmaan kuperkeikkaa :D
 
Minkäslaisia vauhtiveikkoja tai viilipyttyjä teidän masuasukeista löytyy? :) Meillä tuntuu tämä toinen olevan melko aktiivinen tapaus. Muljuaa ja pyöriihyörii vähän väliä, heittää varmaan kuperkeikkaa :D

Aikamoinen ikiliikkuja tuntuu olevan :)
 
Vaihtelevasti liikkuu. Joinaki päivinä hirveesti ja joinaki on rauhallisempi :) iltasin ja öisin tuntuu liikkuvan enemmän, niin ku esikoinenki :)
 
Täällä myös vaihtelee kovasti. Välillä päiviä jolloin liikkuu paljon ja välillä ei juuri ollenkaan. Tai siis en ainakaan tunne niitä liikkeitä. Tosin istukka edessä ja taaksepäin kallellaan oleva kohtu voi vaikuttaa...
 
Kiva kuulla että muillakin vaihtelee liikkeet. Mulla myös välillä hiljaisempia päiviä, jolloin liikkeet saattaa tuntua jotenkin ”syvemmällä” ja aika vähäisinä. Joinain päivinä taas koko maha hyppii kun tulee kunnolla monoa kylkeen. Arvelen edessä olevan istukan vaikuttavan ja osin myös sen, onko vauva naama eteenpäin vai taaksepäin.
 
Jep, hyvä kuulla että muillakin vaihtelee liikkeiden määrä. Justiinsa yhtenä iltana kun ei normaalia iltajumppaa tullutkaan vaan pikkukaveri oli aivan hissukseen niin olin jo hädissäni ja mielessä pyöri ties mitkä kauhukuvat, vaikka mies yrittikin rauhotella että ehkä sillä vaan on hiljaisempi päivä. Mutta ah sitä huojennusta kun heräsin sitten aamuyöstä kunnon potkushowhun :D :Heartred
 
Se on kyllä jännittävää jos liikkeitä ei hetkeen tunne, kun muuten tuntuu olevan kova liikkumaan, mutta mullakin on tuo doppler, jolla voi kuunnella, jos alkaa kovin huolestuttamaan.
Istukka on edessä, joten liikkeet tuntuu enimmäkseen alavatsassa ja vatsan sivuilla.
Vielä ei ole ollut kivuliaita liikkeitä, mutta välillä sitä säpsähtää jos tulee äkillinen kovempi liike. Ja pientä puhkumista aiheuttaa, varsinkin jos liikkeet suuntautuu tuonne alapäähän...
 
Lisäyksenä vielä, että muistan kun tunsin ekan ns. kovan liikkeen, olin aivan ällistynyt ja sitten purskahdin itkuun (ilosta), kun tajusin mikä se oli :)
Ekat pienet liikkeet oli kuin kala olisi sätkytellyt vatsassa, mutta nyt on enempi jo muljahtelua ja monotusta.
 
Lisäyksenä vielä, että muistan kun tunsin ekan ns. kovan liikkeen, olin aivan ällistynyt ja sitten purskahdin itkuun (ilosta), kun tajusin mikä se oli :)
Ekat pienet liikkeet oli kuin kala olisi sätkytellyt vatsassa, mutta nyt on enempi jo muljahtelua ja monotusta.

Mulla oli sama, ensi kunnon mojauksen jälkeen tuli sama reaktio :Heartred
 
Onko muita joilla vauvan liikkeet tuntuu tosi alhaalla? Varmaan potkii johonkin tonne kohdunsuulle o_O Tuntuu välillä tosi inhottavalle.. Nyt viimeiset kaks päivää möyrinyt ihan tosiaan tuolla alhaalla.
 
Joo, vaihtelevasti eri paikoissa mahaa tuntuu liikkeet, ja myös siellä alakerrassa. :)
 
Mulla tuntuu myös alhaalla. Virtsarakko on kovilla kun tahtoo siihen potkia. Nyt vaihtelee vähän asentoja ettei kokoaikaa ole tuolla alhaalla, mutta pitkään viihtyi ihan mykkyrässä siellä ja oli kyllä tuskallista kun rakkoa potkiskeli jatkuvasti. :rolleyes:
 
Mulla myös tuntuu ihan alhaalla liikkeet...viime aikoina ylipäätään kyllä tuntunut tosi vähän liikkeitä. Joskus harvoin tuntuu potkut ylhäällä.
 
Mites muilla tuntuu vauvan liikkeet näin loppuraskaudessa? Ku aina sanotaan että liikkeet vähenee kun tila kohdussa vähenee, mut mulla ainakin tuntuu vaa kokoajan voimistuvan liikkeet loppua kohden :bored: rv 37+6.
 
Mulla on selkeesti liikkeet vähentyny nyt tällä viikolla rv 36+6. joutunut ihan pysähtyy seuraamaan liikkeitä. Voi olla että taas tässä välissä vaan hiljasempia päiviä, tai sitten rupee pienen tila oikeesti loppumaan. melkein enemmän tuntuu liikkeet tuolla ihan alhaalla, kun kädet taitaa heilua sielä :)
 
Mulla on nyt rv 37+2. Mä huomasin kans viime viikolla, että liikkeet vähentyneet. Ensimmäistä kertaa aloin ihan laskemaan niitä liikkeitä, kun oli pitkän aikaa niin hiljaista.
Sit taas on hetkiä, kun vauva liikkuu, että tuntuu tulevan ihon läpi. Joudun suoristamaan itseni, kun kylkiluihin tulee potkuja jne.
Liikkeet on tosi voimakkaita, vaikkakin vähän harvemmassa sellainen möyriminen.
 
Takaisin
Top