Vauvan liilkeet

Susku_79

Oman äänensä löytänyt
Nyt vois jo ruveta kyselemään oletteko tunteneet vauvan liikkeet? Itse viime raskaudessa tunsin ensilikkeet rv14+4.
 
Itellä on menossa nyt 13+3. Aloin tuntemaan hieman vauvan liikkeitä 13+0. Nyt kun kävimme eilen ultrassa niin vauva liikkui yllättävän paljon. Vauva alkoi kutittamaan mahaa sen jälkeen tosissaan. Tuntuu häijyltä. Varmaan venyttelee siellä. En tiiä miksi mutta nyt ajattelen sitä Alien elokuvan loisena, joka puskee kohta mahasta läpi...
 
Oho, olin uskossa että liikkeitä alkaa tuntemaan vasta tyyliin viikolla 16 tai sen jälkeen! Mulla nyt vko 13 menossa, enkä yhtään tunne liikkeitä... mulla tämä myös eka raskaus, joten tajuankohan edes saman tien että miltä ne liikkeet tuntuvat :D
 
Se varmasti on vauvasta ja itsestään kiinni miltä ja milloin ne tuntuvat. Äitini sanoi että minä tunnuin kuplalta. Itellä on tuntuu tarkemmin kuvailtuna et joku hivelee sisältä päin ja välillä pieni työntävä paine.
 
Mulla nyt 13+0, ja yöllä hiljaa maatessani tunsin alavatsassa ihan uutta väreilyä. En tiedä varmaksi, oliko se sikiö, mutta toisaalta kun ultrassa näki miten villisti se siellä liikkui, en yhtään ihmettelisi että kohdussa tai ympäröivissä kudoksissa jotenkin värähtelee. Hurjaa! Joka tapauksessa odotan innolla että, tuntisi "kunnolla" toisen olemassaolon. :)
 
Ekassa raskaudessa tunsin joskus rakenneultran jälkeen eli eiköhän viikkoja ollut yli 20. Toisessa raskaudessa taisin tuntea muutaman viikon aikaisemmin mitä ensimmäisessä. Saa nähdä miten kolmannella kerralla. /12+0
 
Mä tunsin liikkeet jo tosi aikasin, rv. 12. Kävin ylimääräisessä ultrassa ennen joulua epämääräisen vuodon vuoksi. Ultrannut lääkäri sanoi, että se on mahdollista, sillä tunsin liikkeet, jotka myös näkyivät näytöllä. Ja kyseessähän on ne epämääräiset liikkeet eivät mitkään selkeet, jotka myös muut pystyvät havaitsemaan.
 
Melkein joka ilta on tuntunut liikkeitä :) Esikoisella tuntui olevan iltavillit aina klo 22 aikaan ja samoihin aikoihin olen taas tuntenut tämän pikkuisen touhuiluja :Heartred
 
Paikallaan istuessa tunsin yhtäkkiä jonkun hassun tuntemuksen mahassa, tuntui ihan erilaiselta kuin mikään muu. Mutta en tiedä sitten että kuvittelenko, jos se kuitenkin oli vaan jotain suoliston toimintaa :D Kovasti haluaisin jo tuntea liikkeet!
 
Täytyy sanoo et nyt kun joka päivä satunnaisesti tuntee toisen liikkeet nii nyt vähäb alkanut hälvetä pelko siihen et onko toinen hengissä :Heartred
Nyt menossa rv13+1
 
Jännää miten moni tuntee tosi aikaisin liikkeet, toivottavasti alan itsekin kohta puoliin tuntemaan :love7 Rv 12+6.
 
Mulla eilen tuntu ensimmäisen kerran EHKÄ vauvan liikkeet. Makoilin selällä ja tuntu ihan pieni hipsutus ja niinku joku ois kuplinut mahassa :eek:Eikös joku sitä niin kuvaillut? Ensimmäistä odotan joten ihan varmaksi en kyllä voi sanoa. Mut eiköhän ne siitä pikkuhijaa vahvistu. :)
 
Täällä ei vieläkään tunnu mitään muuta kun suoliston liikkeitä. Esikoisesta tunsin muistaakseni siinä rv 18 kieppeillä. Nyt menossa rv 16+3 (istukka on kyllä tällä kertaa etuseinämässä)
 
Esikoisesta tunsin hyvin alussa n 12-13 viikoilla. Nyt 15 viikolla ja einmitään tuntemuksia. Välillä tuntuu että onkohan sitä enää raskaana tai onkos itä kuvitellut kaiken. Kyllä on ultrakuva todisteena, että ultrassa käyty tammikuussa ja pieni on siellä. Perjantaina onneksi neuvola ja pääsee ehkä kuulemaan hänet.
 
Takaisin
Top