Vauvan liilkeet

Täällä tuskastelen, kun on niin hiton monta viikkoa vielä rakenneultraan, eikä vauvan liikkeet vielä tunnu kuin satunnaisesti. Ärsyttävä monen viikon "pimento" ilman neuvolaa/ultraa/lääkäriä. Haluaisin vaan tuntea liikkeitä, et ois konkreettisesti tunne vauvasta läsnä :rolleyes::Heartred
 
Minä en tunne vielä mitään. 15+1. Satunnaisesti vihloo, mutta en tiedä, ovatko niitä kohdun kasvukipuja vai mitä. Vihlontakin vähetynyt esim. viikon takaisesta, pitäiskö tässä nyt huolestua vai ei. Ei oikein mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan.
 
Mulla nyt kans 15+1 eikä mitään tuntemuksia! Torstaina neuvola ja jännittää kuuluko sydänäänet vai ei. Tammikuun alussa kaikki oli kuitenkin hyvin.
 
Oon nyt 18+1 ja koska kykyseessä on eka raskaus en tiedä kaikkea vauvan liikkeistä.. Nooh eilen laitoin maate sänkyyn niin tunsin ja kuulin vasemmalla puolella kolme tömäystä. Olin ihmeissäni noista äänistä. Siis sellainen kuin vettä olisi korvassa ja sitä koittaa hyppyyttää pois. Kumahteli. Mutta mahasta. Voiko sen vauvan liikkeitä kuulla noin vai olisiko ollut jokin muu ääni? Koitin googletella mutten löytänyt mitään.
 
Muokattu viimeksi:
Tänään voi ekaa kertaa sanoa varmasti, että tunsin vauvan liikkeet. Alemminkin on tuntunut epämääräisiä muljahduksia, mutta vaikka toinen raskaus onkin, niin en voi varmaks sanoa onko ne ollut vauvasta vai mitä. Tänään uima-altaalla löhötessä tuntui ekaa kertaa varmat liikkeet ja pari kertaa sen jälkeenkin on tuntunut myllerrystä. :) Tänään 18+3.
 
Pieniä potkuja on sadellut tänään. Olen niin onnellinen. Milloin se jaksaa potkia niin että isäkin tuntisi ne? Viikkoja nyt 19+0:Heartpink
 
20+0 tänään ja en tunne mitään! :depressed: Kerran olin melko varma, että tunsin ja innoissani soitin jo miehellenikin. Se oli kuitenkin viikoilla n. 15+, ja sen jälkeen en ole tuntenut siis mitään joten enpä ole enää siitäkään varma mikä lie muljahdus oli. Tänään oli rakenneultra ja kaikki oli kunnossa, mutta silti olisi kiva alkaa pikkuhiljaa tuntea liikkeitä ettei aina tarvitsisi odotella neuvolaa tai ultraa, että tietää onko vatsassa kaikki hyvin.
 
Tunsit ekat selkeät liikkeet rv 15+ jotain ja sen jälkeen ollut päiviä ku en ole tuntenu mitään. Liian monesti oon stressannu ja miettinyt onko vauva enää elossa, niin nyt tänään kävin ostamassa kotidopplerin. Olis pitäny vaan aikasemmin jo ostaa. Mulla siis todennäköisesti istukka etuseinässä joka selittää vaihtelevat liikkeiden tuntemiset :shifty:
 
Täällä rv 19+5 ja ei liiketuntemuksia. Onneks tilasin dopplerin ja sain tänään moelenrauhan. Meillä kun ei pääse ylimääräsesti neuvolaan kuuntelemaan sydän ääniä näillä viikoilla
 
Täälläkään ei liikkeitä tunnu kovin paljoa, ei ees joka päivä. Nyt rv 18+3. Esikoisesta tunsin näillä viikoilla jo liikkeet ja pitkut, sillon oli istukka etuseinässä. Tässä tokassa istukka on kuulemma/mukamas takaseinässä.. doppleri löytyy jo ennestään joten sillä sitte varmistelen et elossa on.
Mulla on kyllä aika kiireistä tää elämä nyt ja ressiäki paljon, joten se varmasti vaikuttaa asiaan jonki verran. Ei edes hirveesti oo aikaa kuulostella liikkeitä.. siitä pitää huolen työt, kotityöt ja 2v esikoinen.
 
Muokattu viimeksi:
Mä ainakin huomaan et työpäivinä ei paljoa liikkeitä tunne. Mut sit kun kotona lepäilee niin tuntuu että liikkuu koko ajan. Luulen että sitä ei vaan huomaa jos ei pysähdy liikkeitä kuulostelemaan.
 
Meillä tyyppi liikkuu aikalailla joka kerta kun syön, mutta veikkaan että johtuu siitä että kotona syön aikalailla aina olkkarissa niin että oon sohvalla istumassa ja nojaan eteenpäin sohvapöydän ääreen. Vissiin tyypillä siinä asennossa ahdasta kun loppuu muljaaminen samantien kun nojaan taas taakse. :D
 
Mä oon tuntenu ekat hipelöinnit ja kutitukset jo viikolla 14, joka on kai tosi aikasin ensisynnyttäjälle. Aloin huolestumaan kun liikkeet eivät yhtään vahvistuneet ja tuntuivat aika satunnaisesti, kunnes selvisi että mulla on istukka etuseinässä. Vieläkään ei mitenkään koko aikaa tunnu, mutta ekat näkyvät potkut olen mahan päältä bongannut. Nyt on alkanut tulla enemmän tumpsahduksia ja muljahteluja. Nyt siis 20+1.
 
Vähän huolestuttaa kun muutaman päivän ajan liikkeitä on tuntunut mun mielestä aika paljon aiempaa vähemmän. Viimeksi perjantaina kuitenkin dopplerilla sain helposti sydänäänet kuuluviin. Voisikohan se edessä oleva istukka vain tehdä tepposiaan vai vaihteleeko liikkeiden määrä ja vahvuus normaalistikin näin paljon? Nyt siis 20+6.
 
Vähän huolestuttaa kun muutaman päivän ajan liikkeitä on tuntunut mun mielestä aika paljon aiempaa vähemmän. Viimeksi perjantaina kuitenkin dopplerilla sain helposti sydänäänet kuuluviin. Voisikohan se edessä oleva istukka vain tehdä tepposiaan vai vaihteleeko liikkeiden määrä ja vahvuus normaalistikin näin paljon? Nyt siis 20+6.

Mulla on nyt tällä viikolla vähentyneet liikkeet huomattavasti mitä oli esimerkiksi alkuviikosta. Mulla on istukka oikean kyljen puolella/takaseinämässä, ettei mulla ainakaan istukka vaimenna liikkeitä. Mä mietin voisko olla, että nukkuu nyt vaan enemmän ja kasvaa? :D
Mun oli myös nyt aamulla pakko kuunnella sykkeet kun niin vähän liikkunut ja hetihän ne sieltä tuli kuuluviin!
Hirveä paniikki kyllä tulee heti kun liikkeet yhtäkkiä vähenee. Rv18+2
 
Takaisin
Top