Vauvalle vakuutus

Pikkuhiljaa alkaisi olla ajankohtaista ottaa. Sisko ottanut jo vkolla 13 eli nt jälkeen Lähitapiolasta, josta mekin otamme vakuutuksen koska kaikki siellä. Hän maksaa raskaus ajalta 90€ ja lapsivakuutus kun astuu voimaab niin 320€. Eli tosi kivasti verrattuna esim kun itse laskin if in laskurilla yli 550€ vuosi...

Ja mikä parasta huomasin että nyt lähitapiolassa -50% eka lapsivuosi :)
 
Eikö vauvavakuutuksen saa vasta rakenneultran jälkeen?
Riippuu vakuutusyhtiöstä. Jotkut myöntää jo nt-ultran jälkeen, esim. If. Itteä rupes ahdistamaan se terveysselvitys ja se et meneekö läpi, kun on kilpirauhasen vajari ja selkävaivoja ym.
 
Luinki netistä et jotku on tosi tarkkoja äidin terveydestä. Jotkut ei oo saanu vakuutusta ku on seulonnassa ollu jotain häikkäö, ja vaikka siis ois myöhemmin todettu vauva terveeks, tai jos äidillä on radi. Myös huomattava ylipaino vaikuttaa, ja ainaki lähitapiolassa sillon kysyttiin painoindeksiä..
 
Luinki netistä et jotku on tosi tarkkoja äidin terveydestä. Jotkut ei oo saanu vakuutusta ku on seulonnassa ollu jotain häikkäö, ja vaikka siis ois myöhemmin todettu vauva terveeks, tai jos äidillä on radi. Myös huomattava ylipaino vaikuttaa, ja ainaki lähitapiolassa sillon kysyttiin painoindeksiä..
Tuo painoindeksi ei edes aina kerro mitään. Punttiksella käyvän lihaksikkaan ihmisen painoindeksi voi olla ns.ylipainon puolella, vaikka rasvaa ei olisi nimeksikään. Aika kapeakatseista menoa kyllä vakuutusyhtiöiltä jos semmosta kyselevät. Syrjinnäksi se kai nykymaailmassa pitäisi nimetä. Toisaalta ymmärtäähän sen, koska ylipaino tuo mukanaan monia vaivoja. En kyllä tajua, miksi se lapseen niin kovin vaikuttaisi. No joo. Vakuutusyhtiöt on monesti kuin toiselta planeetalta.
 
Niimpä.
Mutta ainakin vanhan olettamuksen, ja miksei ehkä vähän nykyisenki, isot ihmiset saa isoja lapsia. Enkä tarkota pelkästään lihavia vaan myös pitkiä ja muuten isokokosia. Ja mitä isompi lapsi, sitä todennäkösemmin on jotain ongelmia joko synnytyksessä rai synnytyksen jälkeen.
Muistaakseni se painoindeksin raja oli sillon pari vuotta sitte jotain 40-42, eli aika korkea. Ehkä samaa luokkaa mitä noissa seulonnoissa, siinä kuulemma tulee häly jos äitin paino on 120kg tai enemmän (näin sano kätilö)

En tosin tiiä mitä niissä lomakkeissa nyt kysytään, tosiaan on reilu 2v ko viimeks niitä täytelly :) enkä muista yhtään et kysykö ne mahdollisesta edellisestä synnytyksestä jotain. Meillähän niitä ongelmia oli et toivottavasti ei vaikuta tulevan lapsen vakuutukseen..
 
Pikkuhiljaa alkaisi olla ajankohtaista ottaa. Sisko ottanut jo vkolla 13 eli nt jälkeen Lähitapiolasta, josta mekin otamme vakuutuksen koska kaikki siellä. Hän maksaa raskaus ajalta 90€ ja lapsivakuutus kun astuu voimaab niin 320€. Eli tosi kivasti verrattuna esim kun itse laskin if in laskurilla yli 550€ vuosi...

Ja mikä parasta huomasin että nyt lähitapiolassa -50% eka lapsivuosi :)

Mulla on kaikki muut vakuutukset lähitapiolassa, mutta silti mietityttää että otanko vauvavakuutuksen sinne vai ifiin. Ifillä äiti on osittain myös vakuutettuna ja korvaukset ovat laajemmat (mm. perusvoiteet) ja omavastuu on x euroa per vakuutuskausi kun taas lähitapiolalla muistaakseni myös tässä on x prosenttia per korvattava sairaus.
 
Ylipainosta: äidin huomattava ylipaino raskausaikana nostaa riskiä mm. synnytyskomplikaatioihin, lapsen diabetekseen ja astmaan, joten ymmärrän kyllä että vakuutusyhtiö ottaa nämäkin huomioon.
 
Meillä on vakuutukset Ifissä, mutta nyt mietitään niiden siirtämistä, jotka voi, Op:hen, koska siellä on meiän pankkiasiatkin. Pitää tutkia noita korvattavuuksia ja omavastuita ym. vielä tarkemmin. Edellisessä raskaudessa jouduin lähettämään terveysselvityksen liitteenä kopion neuvolakortista, jotta sain vakuutuksen ja mulla oli radi.

Ifin kanssa kyllä noi korvaukset on tullu hyvinkin nopealla aikataululla tilille ainut vaan, että kaikki lapsen lääkäri-, siedätys- ym. käynnit täytyy maksaa eka ite, koska väärä lääkärifirma, jossa asioidaan. Mehiläiseen ja muistaakseni myös Terveystaloon suorakorvattavuus. Pohjola Sairaalasta olen kuullut kehuja ja itse olen edelleen siellä asiakkaana oman tapaturmaisen kaatumiseni takia.
 
OP:n vakuutustarjoukset olivat tosi hyvät, mutta sitten kiinnitin huomiota pikkuprinttiin jossain nurkassa. "Vakuutukset ovat määräaikaisia erikoistarjouksia." Siitäpä kyselemään. Kas kummaa, autovakuutus oli 50 % alennuksella eka vuosi, ja lapsivakuutuksessa oli 30 % alennus ekan vuoden. Sen jälkeen nousevat ja summat ovat huimat. Vakuutustarjouksen antaja ei vaan "muistanut" asiaa mainita.
Taidanpa tehdä niin, että siirrän vuodeksi sinne ja sitten takaisin vanhaan, ja jätän koko lapsivakuutuksen veke sen ekan vuoden jälkeen tms. On niin perkeleen hankalaa, että alkaa mennä hermo. Fenniaan jätin yhteydenottopyynnön, ruksasin lomakkeeseen, että yhteydenotto puhelimitse kiitos, niin nää taukit on lähettäneet sähköpostia. Pyysin vauvavakuutukselle tarjousta, en kyllä muista kirjasinko erikseen, että syntymättömälle vauvalle jo otettava, mutta pyysivät lapsen henkilötunnusta. Melkoiselta puuhastelulta vaikuttaa. Mä kun luulin, että tää vakuutuksen ottaminen (tarjouspyynnöt ja valinta) ois helppo homma. Kaukana siitä. Naurettavaa pelleilyä joka suunnasta. Raivostuttaa.
 
Mä en edes jaksa alkaa vertaamaan eri vakuutuksia just tuon takia :D ja koska kaikki vakuutukset on jo lähitapiolassa, ni suosiolla otan tulevanki vakuutukset sinne. Voin säästää muutaman euron toisessa firmassa, tai sitte en. Pääsen ite vaan helpommalla ku laitan kaikki samaan firmaan.
Jos siis saan vakuutuksen syntymättömälle lapselle, sitähän ei koskaan tiiä mitä tulee eteen.
 
Meillä on kaikki vakuutukset OP:llä, myöskin esikoiselle otettiin silloin sieltä. Nyt kysyttiin tarjousta ja hinta onkin pompsahtanut aikalailla... Aateltiin et pitäiskö ootella et tulis joku tarjous (niitä kuitenkin ollu lähes joka vuosi). Ei oo oikein järkee ottaa yhtä vakuutusta jonnekin toiseen vakuutusyhtiöön. Meillä on muutenkin kaikki pankkiasiointi, tilit ja lainat, OP:lla ja saadaan sieltä huomattava summa bonusta joka vuosi vakuutusten maksuun.
 
Mä otin ny tuolta Lähitapiolasta tälle kolmoselle. Esikoisen on myös sieltä, mutta kakkosen on Pohjolasta. Eka vuosi puoleen hintaan houkutteli, sisälsi varausvakuutuksen syntymättömälle lapselle, 185e. Toinen vuosi eteenpäin sitten-->290e kaikkien alennusten jälkeen.
 
Meki taidetaan ottaa LähiTapiolasta vakuutus tälle tokalle. En jaksa alkaa toisen firman kans hoitaan vakuutusasioita ko tällä hetkellä meillä on kaikki vakuutukset tuolla. Eikä esikoisen vakuutusta voi enää vaihtaa toiselle ni sama vaikka kaikki on samassa. Ja joka tapauksessa lähitapiolan vakuutukset tulee meille halvemmaks mitä esim pohjantähdellä, säästää reilu 300€/vuosi..
 
Oottehan huomannut, että ainakin osa vakuutusyhtiöistä vaatii hakemaan vakuutusta viimeistään 3kk ennen laskettua aikaa, jos vakuutuksen haluaa jo syntymättömälle lapselle? T. Nimimerkki hilkulle meni vakuutuksen hakeminen ja saaminen
 
Oottehan huomannut, että ainakin osa vakuutusyhtiöistä vaatii hakemaan vakuutusta viimeistään 3kk ennen laskettua aikaa, jos vakuutuksen haluaa jo syntymättömälle lapselle? T. Nimimerkki hilkulle meni vakuutuksen hakeminen ja saaminen
Mistä otit? Sama homma, hilkulle tulee menemään jos nyt ees otan. Sekin vaihtoehto alkanut houkuttaa. Liian vaikeaa päättää tää asia ni jää kohta sillensä...
 
Joillakin riittää 2kk ja joillakin 3kk, riippuu yhtiöstä mutta tosiaan liian kauaa ei kannata miettiä :)
 
En oo huomannu. Pohjolalla ei ainakaan sellaista vaadita.

Huh, onneks ei! Ois mennyt sivu suun parilla päivällä. Ollaan ottamassa vakuutusta Pohjolasta vauvalle ja mun on pitänyt täyttää se terveysselvitys varmaan kolme viikkoa jo, mutta en millään oo muistanut kun olen ollut koneella. Mieskin siitä tasaiseen tahtiin muistutellut... Taidanpa täyttää saman tein!

Meillä on tällä hetkellä kaikki vakuutukset Pohjolassa, mutta miehelleni soitettiin Tapiolasta muutama viikko sitten ja pyydettiin käymään ja he tekisivät tarjouksen kaikista vakuutuksistamme. Vertailin hieman näiden kahden ehtoja ja ainoana jäi mieleen, että Tapiola taisi korvata jotkut perusrasvat, mitä Pohjola ei... Mutta mieluusti pysyisin kyllä Pohjolassa, montaa kertaa ei tartte olla kipeä, että on maksettu tuo 50 e ero omavastuussa ja sen jälkeen maksat edelleen jokaisesta käynnistä Tapiolan vakuutuksella sen 10%.
 
Fenniasta ainakin piti hakea viimeistään 3kk ennen laskettua aikaa, jos haluaa vakuutuksen olevan voimassa jo ennen syntymää.
 
Takaisin
Top