Hankintoja

Oon ollut muka niin tiukkana, että kaikki tarvittava sitten ostetaan /otetaan vastaan käytettynä pienellä rahalla. Ja samapa se miltä vaatteet näyttää, kunhan ehjiä ja mukavia päällä ovat. Että ei tässä tällä iällä enää toistakaan tule, ei tule edes tuplahyötyä varusteille. Vaan saapi nähdä rakenneultran jälkeen (jos kaikki on hyvin), että lähteekö sittenkin mopo käsistä ostelun suhteen :wink
 
Tällä melkeinpä jo kaikki vaatteet hankittuun mitä äitiyspakkauksen lisäksi tarvitsee. Kaikki ostettu uutena, mutta vähintään -70%-80% tarjouksista. Plus jotkut noista oli vielä ”osta 3ale tuotetta, maksa 2” kampanjalla niin voin rehellisesti sanoo ostaneeni kaiken uutena samaan hintaan /halvemmalla kun kirpparilta. Usein siellä näkee hirveitä kiskurihintoja, esim äitiyspakkauksen ihan kulahtaneita bodeja 3-5e/kpl. Tänään tuli myös ensimmäinen isompi hankinta, turvaistuin ! Ostettiin jollyroomilta Britax Max-Fix II , oli ihan kivassa alessa ja tämä käy vastasyntyneestä noin neljävuotiaaksi saakka :) luulen että koitetaan olla ilman turvakaukaloa. Onko muut menny myös kokonaan ilman ? :)
 
Lapsi pitää saada jollain ilveellä tuotua synnytyslaitokselta pois, ja siihen turvakaukalo on kätevä. Vastasyntynyt on varsin vetelä ja hauras vielä. Menee useita kuukausia ennen kuin vauvaa saa istuttaa. Tietysti jos satutte asumaan kävelymatkan päässä sairaalalta niin voihan sieltä toki tulla vainuillakin pois.
 
Mutta käsittääkseni tuossa kyseisessä turvaistuimessa se lisäosa mikä pitää vauvaa melkein makuuasennossa , sama kun kaukalossa ? Ja tämän takia soveltuukin vastasyntyneille. Luulen että se haastavin on lapsen kantaminen sairaalasta autoon. :D ja onneks löytyy mies joka sen voi hoitaa
 
Mulla olis edessä turvakaukalon hommaus.. vaatteitakin oon ostanu vähän ja aika riskillä ku oikeestaan vaan tytölle :D tosin kirppikseltä niin ei oo omaisuutta menny niihin ja ehkä ne saa sit myytyä eteenpäin muiden tyttöjen vaatteiden kanssa jos tää tulokas onki poika :D Rakenneultra siis vasta puolentoista viikon päästä mutta mulla on niin olo et meille tulee kolmas tyttö :D ♡♡
 
Mä ostin tänään FB'n kirppiksen kautta 44cm ja 50cm vaatteita pienille 10€:lla. Pakko vissii pikku hiljaa alkaa hankintoja tekee..

Pinnasänky (1kpl) ja hoitopöytä odottaa jo, lakanoitakin on hyvin. 16.päivä menen äidin kanssa Ikeaan, niin ainakin patjan ostan sieltä sitten.

Vaunut ja kaukalot katsottu netistä. Isompaa autoa myös etsitty mun isän kanssa ja asuntohakemus jätetty. Hyvällä mallilla siis alkaa oleen hankinnat. Ainakin suunnitteluasteella.
 
Onko kokemuksia rattaiden seisomalaudoista? Tarkoitus olisi ostaa seisomalauta baby jogger city select-sisarusrattaisiin ja hinta näyttää järestään pyörivän 85-119€ välillä joten mietityttää tuleeko ostettua kallis lisäosa turhaan
 
Onko kokemuksia rattaiden seisomalaudoista?
Mulla oli sillon aikoinaan seisomalauta rattaissa, kun en aina jaksanu tuplarattaita raahata mukana. Koin sulalla kelillä käteväksi, mut lumessa oli turha kapistus. Merkkiä en muista, mutta rattaat oli Jovi Air, mihin sain sen kiinni. Käytettynä ostin laudan ja sain hyvin eteenpäin myytyä.
 
Minäkin pähkäilen kanssa että seisomalauta vai tuplarattaat... Siis poika ois 2v3kk kun bebe syntyisi, niin en tosiaan tiedä kumpi vaihtoehto ois parempi..
 
Meillä ainakin tuplarattaat olleet kovassa käytössä, kuopus nyt 2v3kk ja yhä tykkää ottaa päikkäreitä kerhon jälkeen paluumatkalla rattaissa :) seisomalauta siksi suunnitteilla kun esikoinen vauvan syntyessä 3,5v ja pidemmät kävelyreissut voisi helpottua seisomalaudan avulla
 
Voin suositella sisarusvaunuja jos ikäeroa on vähän. Meillä 21kk ja ei olis ilman pärjätty. Vanhempi vielä sairaudesta johtuen istui tosi pitkään vaunuissa. Käytössä oli myös bumber ride seisomalauta, eli eivät ainakaan meillä poissulkeneet toisiaan. Rakastin Bugaboon Donkey vaunuja, myin ne 5v vanhoina puoleen hintaan ja olivat kovasta käytöstä huolimatta tosi hyvä kuntoiset. Tietenkin jos nyt jo vanhempi lapsi kävelee pitkiä pätkiä niin voi ehkä pärjätä ilman tuplia. Omasta kokemuksesta meillä ainakin vanhempi halus myös olla vauva kun vauva syntyi ja olihan se ihanaa kun molemmat nukkui päikkärit kävelylenkillä. :) Nyt oon päätynyt bugaboon fox vaunuihin.
 
Hei te joilla on noilta sisarusvaunuja, niin pistäkää merkkejä tähän mulle vinkiksi niin vois ruveta kattoo eri vaihtoehtoja.. yhtään tiedä että mitkä olis hyvät.. Ja saa perustella miks te pääsitte tietyn merkkisiin ja olivatko hyvät :)
 
Meillä oli perus Emmaljungan vierekkäin istuttavat. Täysin pätevät, edulliset rattaat, joilla mahtui lähes kaikista ovista ja oli kevyet lykkiä. Sain omani vielä pois kun myin eteenpäin. :)
 
Meillä oli Emmaljungan Twin NitroCityt tjsp. Ostettiin kesällä 2012, poistuva väri > hinta n.750€. Käytettiin alle 20 krt, säilytettiin sisällä, kuivassa ja lämpimässä, ei eläimiä tai tupakointia. Lopulta kuukauden roikuttamisen jälkeen menivät kaupaksi 200€:lla.
Ja käyttöä ei tullut, koska isompi oppi kävelemään, eikä sen jälkeen suostunut enää istumaan kyydissä. Lapsella tuolloin ikää n.1v 4kk...
 
Nää suosittelut on vaikeita. Riippuu täysin käytöstä; kaupunki, metsässä, maalla, lumessa, rannalla jne. Mutta voin sanoa että meillä oli ekalla lapsella Emmaljungan City cross yhdistelmät, toimi hyvin omakotitalossa ja koiran kanssa metsäpoluilla jne. Mutta oli aika painava nostaa autoon kun kävi kaupungilla jne. Ja aikas isot. Ne jäi meillä kakkosvaunuiksi/päiväkotivaunuiksi kun hankittiin Bugaboo Donkeyt, ihan täydelliset kahdelle mutta myös yhdelle. Meni kaikista ovista läpi tuplina, toimi kaikissa maastoissa, parasta se ranta mode! Meillä on kesäpaikka hiekkarannan lähellä. Helppo vaihdella eri osia ja tosiaan kun liikkui yhden lapsen kanssa niin toimi loistavasti ja se ekstra tavarakori oli mainio. Se oli ainoa tuplavaunu joka me saatiin isoon farmariin koiran häkin viereen. Paljon kevyempi kuin Emmaljungat. Niin ja uudellenmyynti helppoa ja kannattavaa. Mun mies oli myös ihan myyty ja siitä syystä tälle iltatähdelle tulee saman merkin vaunut.
 
Meillä Baby jogger city select ollut kolmisen vuotta käytössä ja olen tykännyt. Istuimet saa 16 eri asentoon ja kätevät on oli sitten yksi tai kaksi istuinta kiinnitettynä, turvakaukalon tai vaunukopan saa adapterilla kiinnitettyä. Tavaratila suht iso mikä auttanut jos paljon kantamuksia mukana. Etupyöriin saa lukituksen. Hinnat pyörii kahdella istuimella olevista city selectin sisarusrattaista 450-950€ välillä, uutena saatiin ebaysta halvimmalla kun kuljetuskulujen kera muistaakseni n.500€. Tori.fi:ssä halvimmat käytetyt 450€ tienoilla joten aika hyvin saa rattaat myytyään rahansa takaisin. Lisäosat suht kalliita verrattuna moniin muihin merkkeihin, esim.olen katsellut siihen seisomatelinettä jonka hinnat pyörii 85,5-119€ välillä. Rattaat keskivertoa pidemmät joten kaikkiin hisseihin ei mahdu ellei ota hissimatkan ajaksi toista istuinta pois mutta muuten suht kapeat rattaat mikä auttanut bussireissuilla kyytiin mahtumisen kanssa ja kauppareissuilla jos on kapeita käytäviä. Ollaan pidetty istuimia niin että lapset voivat katsella toisiaan ja sosialisoida keskenään :)
 
Vielä en ole hankintoja tehnyt, mutta sormet syyhyää jo pelkästä ajatuksesta niiden kaikkien pienten sukkien ja potkuhousujen seassa :p Kaikennäköistä on jo lähipiiristäkin tarjottu, mutta vielä en ole suostunut mitään kotiuttamaan. Täällä, kun on jo aiemmin lapsen saaneita niin onko kenelläkään ollut perinteistä keinuvaa kehtoa käytössä? Onko aivan täysin turhake, kun pinnasänky on kuitenkin tarkoitus hankkia heti alkuun?
 
Vielä en ole hankintoja tehnyt, mutta sormet syyhyää jo pelkästä ajatuksesta niiden kaikkien pienten sukkien ja potkuhousujen seassa :p Kaikennäköistä on jo lähipiiristäkin tarjottu, mutta vielä en ole suostunut mitään kotiuttamaan. Täällä, kun on jo aiemmin lapsen saaneita niin onko kenelläkään ollut perinteistä keinuvaa kehtoa käytössä? Onko aivan täysin turhake, kun pinnasänky on kuitenkin tarkoitus hankkia heti alkuun?
Pinnasänkyihin saa myöskin ruuvattua semmoset keinujalat niin ei tarvii molempia, kehtoa Ja pinnasänkyä hommata.
 
Takaisin
Top