Päivän fiilis

Meillä ainaki tuntuu olevan paras ehkäsy nää 2kpl alle metrin mittasta pikkuihmistä jotka asuu meillä :) todella tehokasta.

Joo, iltasin on niin tolkku pois että vähä harvemmalle on jääny touhut.

Ja paljon onnea Joulukuu 14/17 rouvautumisesta. :)
 
Eilen pääsin käymään räpsyttimien ja kulmien värjäyksessä ja sain nukuttua koko yön kun isi otti vahtivuoron :happy: Nyt on siis virtaa vaan muut vielä nukkuu niin ei isommasti voi kämppää räjäytellä :grin
Jälkitarkki oli torstaina ja niinhän siinä kävi kuin arvasinkin - ei tullut lähetettä kunnon tsekkaukseen kun ei ollut se edellinen lääkäri laittanut selvää mainintaa, sanoi kyllä että on täällä mainintaa myoomista jne. mutta tästä jää vähän epäselväksi että missä :rolleyes:
Sain kuitenkin lähetteen sterilisaatioon, jonot on kyllä täällä Oulun seudulla kuulemma vähän kysymysmerkki, voi mennä pari kk tai sitten yli puoli vuotta, eikä ollut tietoa tehdäänkö OYSissa vai Oulaskankaalla, saattaa kuulemma tulla kumpaan vaan operaatio. Sain nyt minipillerit siksi aikaa kokeiluun, vähän vaan mietityttää aloittaa ne kun jo nyt ekat menkat oli tosiaan sen 8 päivää ja kahtena päivänä on taas tullu "välivuotoa", että onko se sitten hanat auki ku niitä alkaa mussuttaan :grumpy:
Hemppa oli peräti 134, verenpaineet vähän koholla ja muuten kaikki ok, kysta on edelleen kohdunsuulla ja ektopia oli tullut takaisin, jee:angry3
 
Eilen pääsin käymään räpsyttimien ja kulmien värjäyksessä ja sain nukuttua koko yön kun isi otti vahtivuoron :happy: Nyt on siis virtaa vaan muut vielä nukkuu niin ei isommasti voi kämppää räjäytellä :grin
Jälkitarkki oli torstaina ja niinhän siinä kävi kuin arvasinkin - ei tullut lähetettä kunnon tsekkaukseen kun ei ollut se edellinen lääkäri laittanut selvää mainintaa, sanoi kyllä että on täällä mainintaa myoomista jne. mutta tästä jää vähän epäselväksi että missä :rolleyes:
Sain kuitenkin lähetteen sterilisaatioon, jonot on kyllä täällä Oulun seudulla kuulemma vähän kysymysmerkki, voi mennä pari kk tai sitten yli puoli vuotta, eikä ollut tietoa tehdäänkö OYSissa vai Oulaskankaalla, saattaa kuulemma tulla kumpaan vaan operaatio. Sain nyt minipillerit siksi aikaa kokeiluun, vähän vaan mietityttää aloittaa ne kun jo nyt ekat menkat oli tosiaan sen 8 päivää ja kahtena päivänä on taas tullu "välivuotoa", että onko se sitten hanat auki ku niitä alkaa mussuttaan :grumpy:
Hemppa oli peräti 134, verenpaineet vähän koholla ja muuten kaikki ok, kysta on edelleen kohdunsuulla ja ektopia oli tullut takaisin, jee:angry3

Hei mitä vaatimuksia tohon sterilisaatioon on?
 
Hei mitä vaatimuksia tohon sterilisaatioon on?

Mulla laittoi iän perusteella (31 vee), tarkkaan siihen "hakemukseen" kirjattiin raskaudet ja keskenmenot, onko viimeisin ollu onnistunut raskaus, terveystietoja ja mitähän vielä.
Se kaksisivuinen lomake pitää säilyttää itellä siihen sterilointiin asti (siinä on lääkärin ja minun allekirjoitukset) ja antaa sitten ennen operaatiota, jos se menee hukkaan niin pitää metsästää toinen lääkäri joka allekirjoittaa ennenkuin pistävät piuhat solmuun :grin

Mutta kauhean tarkka paperi näytti olevan ja kyllä lääkäri painotti kovasti, että niin kauan voi perua kun toimenpidettä ei oo tehty :grin
Ja miehen kanta asiaan täytyy kans merkata siihen, että "hyväksyykö", me laitettiin siihen kohtaan lääkärin kanssa vaan miehen nimi ja ruksi :angelic: Toki on siis ukon kanssa asia sovittu :happy:
 
Siinä on kai isoimmat se että on aivan varma että lapsiluku on täynnä ja ainakin täällä Mikkelissä mulle sanottiin että 35vuotta olis iän puolesta. Toki poikkeuksiakin tietenkin tehdään juurikin sairastumisten ja muitten takia.
Mutta perusterveellä naisella se on ilmeisesti nuo perusteet... ainakin täällä :) meilläkin olisi puolenvuoden jonotusaika.
Satuin nimittäin mainitsemaan neuvolassa että mun takaraja on 35v ja sitten en enempää lapsia halua. Eli jos toinen päättää tässä tulla niin tervetuloa, mut jos ei niin tuon jälkeen en enää ryhdy...
 
Niiii ja voihan ne piuhat vaan ns laittaa ”solmuun” et jos muuttaiski mielensä vielä.
Tosin siinä on pienenpieni vahingon riski silloin ;D
 
Mulle ainaki sano, että tehdään klipseillä - nekinhän voi purkaa mutta kovin hevillä ei sitä tehdä ja siihenkin pitää tehdä tuollainen hakemus :happy:
Niitä essureja on nyt purettu vissiin vähän helpommin kun niissä on ollut ongelmia, mutta se purkukaan ei takaa että raskautuminen onnistuu enää.
 
Ärsyttää suunnattomasti, ku poika on vieläki tukossa. Ei oo ollu yhtään viikkoa sen rs-viruksen jälkeen ettei ois ollu tukkosta päivää. Ny mulla on menny 4 yötä putkeen etten oo kovin nukkunu.. isoveliki tukossa ja selvästi kurkussa jotain. Eikä mun omakaan olo oo mikään mahtava. Jiihaa.

Tosta pikkusen tukkosuudesta tekee ärsyttävän se että päivisin hän on täysin kunnossa, iloinen normaali itsensä. Mutta yöt ja vaakataso on huonoa. Vaikka nukkuu korotetussa asennossa, suolavettä annan ennen joka imetystä, imen räkää kun kuulostaa että sieltä on jotain tulossa...
 
En nauti yhtään kuukautisista nykyään. No joo en voi kyllä sanoa nauttineeni niistä koskaan, mutta ei ennen lapsia ole ollut mitään kuukautisvaivoja. Mutta jo ensimmäisen synnytyksen jälkeen kuukautiskivut on ollut kovat. Ja nyt taas.
Alapäässä samanlainen paineentunne kuin just ennen synnytystä. Vasen reisi kipeä selästä puhumattakaan. Mahaakin välillä kouristuttaa. En pärjäis ilman buranaa!!
 
Mullakin tuli ekat menkat, jatkuneet nyt 9 päivää, tosin alan epäillä että vuodon jatkuminen näin pitkään johtuu minipillereistä mitkä aloitin helmikuun alussa. Kipuja on ollut vähemmän mitä ennen oli, ei ole tarvinnut ottaa ollenkaan buranaa.
 
Surullinen, äärettömän surullinen. Eilisestä mahalle pyörähtämisen juhlapäivästä vei kaiken ilon tieto ystävän puolison kuolemasta.
koko yön sitten pyöri asia mielessä ja tietenkin alkoi nyt miettimään omaakin elämää kun oman ikäisestä oli kyse...
 
Mulla tippuu tukka päästä! Aivan hirveitä määriä lähtee :shifty: Luin että noin 3kk synnytyksestä ois pahimmillaan hiustenlähtö. En tykkää ku joka paikka täynnä hiuksia!
 
Sama vika :D varsinkii hoitoainetta suihkussa laittaessa on koura täynnä tukkaa :D onneks on suht lyhyt tukka itellä niin ei oo ehkä niin paha kuin että roikkuis joka paikassa metrikkäitä.

Muuten on kyllä päivän fiilis vähän mitä on.. yö meni ihan perseelleen, joka paikkaa särkee ja kun näkee kuinka mies jättää kaikki roskat keittiössä pitkin pöytiä ja tasoja sen sijaan et ne menis roskiin asti ni AI JUMA! Nyt lopetan ihan kokonaan! Aikuinen ihminen! Pitäs osata jo!!

Edit: ja vielä kun raskausaikana puhuin miehelle sitä että pitäs oikeesti opetella olemaan jättämättä kaikkea pitkin poikin varsinkin kun vauva tulossa, että mä en kyllä aikuisen ihmisen jälkiä ala siivoamaan kun varmasti lapsen jälkiä saa siivoilla sitten, niin vastaus oli: kyllä hän sitten kun se lapsi on. Että ei hänellä vielä kiire ole. Mitään muutosta vieläkään!!! Jaksa enää isolle ihmiselle jankuttaa tollasesta itsestään selvyydestä! Paras on vielä kun hän saattaa käydä vettä ottamassa roskiksen yläpuolella olevasta hanasta niin ei voi ottaa niitä roskiaan samalla mukaan ja laittaa roskikseen!!! Aaargh!
 
Muokattu viimeksi:
Joo, tuo hiusten lähtö on jotain ihan järkyttävää. Itellä vielä ulottuu vyötärölle asti, niin ne irtohiukset näkyy ja tuntuu. Pesulla saa metsästää pitkin kroppaa niitä. Välillä tullut kiskottua vauvan vaatteistakin niitä. Imurin suuttimen ulkonäöstä puhumattakaan. Kädellä kokeiltaessa massaa tuntuu olevan enää puolet jäljellä. Nyt tosin on tuntunut vähän helpottavan.

Neiti nukkui viime yönä 6-7 tuntia putkeen. Itelle hämmentävää herätä yöllä, katsoa kelloa ja ihmetellä, eikö toisen ole nälkä. :-o Mutta kyllä tähän voisi mielellään tottua, kunhan rinnat ei ota tulehtuakseen taas yhtäkkiä tulleista yön pitkistä tauoista.
 
Meillä on nyt aikalailla vakiintunut yksi unipätkä 5h ja sit 2x3h. Välillä tosin sitä itkeskelyä sillon aamuyöllä. Mulle toi 5h oli aluks kans vähän ”apua” kun ennen heräs aina 3h välein. Rupesin kyl jossain vaiheessa tekemään niin että jos vaikka klo 19 on iltapala niin tän ja edeltävän sekä tän ja seuraavan ruokailun välin jätin aavistuksen normaalia lyhyemmäksi, eli vähän niinku ”tankattiin” yötä varten niin sai itekki ekan unipätkän pitkäksi. :)

Normaalisti kun herätään joka aamu 6-6.30, syötiin mihin aikaan tahansa, niin tänä aamuna kun syötiin klo 5.30 ja en siirtänytkään omaan sänkyyn vaan annoin vieressä nukkua, niin heräämisähinä alko vasta 7.40! Taidankin jättää tavaksi kun kerran aikasemmin käyny samoin. Ainut on vaan et pikku-ukko äheltää ittensä muhun kiinni ja sit mä siirryn aina kauemmaks ja sit hän on ihan poikittain ja mä toisella reunalla xD
 
Meillä on nyt aikalailla vakiintunut yksi unipätkä 5h ja sit 2x3h. Välillä tosin sitä itkeskelyä sillon aamuyöllä. Mulle toi 5h oli aluks kans vähän ”apua” kun ennen heräs aina 3h välein. Rupesin kyl jossain vaiheessa tekemään niin että jos vaikka klo 19 on iltapala niin tän ja edeltävän sekä tän ja seuraavan ruokailun välin jätin aavistuksen normaalia lyhyemmäksi, eli vähän niinku ”tankattiin” yötä varten niin sai itekki ekan unipätkän pitkäksi. :)

Normaalisti kun herätään joka aamu 6-6.30, syötiin mihin aikaan tahansa, niin tänä aamuna kun syötiin klo 5.30 ja en siirtänytkään omaan sänkyyn vaan annoin vieressä nukkua, niin heräämisähinä alko vasta 7.40! Taidankin jättää tavaksi kun kerran aikasemmin käyny samoin. Ainut on vaan et pikku-ukko äheltää ittensä muhun kiinni ja sit mä siirryn aina kauemmaks ja sit hän on ihan poikittain ja mä toisella reunalla xD


Tuo voi vain johtaa pahimmillaan siihen ettei kohta suostu nukkumaan muualla kuin vieressä...
 
Takaisin
Top