Päivän fiilis

Täällä tuskin pitkään menee että tulee ekat menkat. Mä tosin en imetäkään edes. Tuntuu ainakin siltä että hormonit lähteny tasottuun ja ”normalisoitumaan”. Sano lääkärikin jälkitarkastuksessa että eiköhän parin viikon sisällä jo tuu..
 
Täällä menkat jo kolmatta päivää, saa kuukupin lisäksi olla side housuis kun lorottaa ihan huolella. Tokikaan en imetä ja synnytyksestä aikaa reilu kuukausi.
 
Mulle lääläri varotteli et synnytyksen jälkeen ekat voi olla runsaammat/kovemmat... kauhulla siis odotan :eek: toiv ei kovin kivuliaat oo kuitenkaan..
 
Mulle lääläri varotteli et synnytyksen jälkeen ekat voi olla runsaammat/kovemmat... kauhulla siis odotan :eek: toiv ei kovin kivuliaat oo kuitenkaan..

Mulla alko esikoisen jälkeen yöllä sillee et sänky lainehti verestä. Säikähdin ihan järjettömästi. Mutta kuulemma normaalia.
 
Mulla päinvastoin on aina ollu varsin niukat ne ekat synnytyksen jälkeen. Tosin on ollu muutenkin niukemmat kuin ennen lapsia.
 
Miten nopeesti porukalla siis alkanut? Imetyksen lopetuksen jälkeen kauanko mennyt?
Mulla nyt imetyksen lopetuksesta ~3viikkoa. Olo on vähän sellainen et olis tulossa. Jospa nuo raskauden aikana kertyneet ylimääräiset 10kiloa elopainoakin lähtisi hiljalleen sulamaan kun hormonit tasottuu. Ei oo yhtään lähteny vaunulenkeistä ja syömisistä huolimatta..
Tosin tunnen kyllä millasella säästöliekillä kroppa vetää kun ei saa nukuttua tarpeeksi.

Nyt eka yö kun mies lupas (ja mä uskaltauduin/kehtasin pyytää) hoitaa yösyötöt ja miä nukun eri huoneessa ihan ^__^ saa nähä saako nukuttua ollenkaan o_O
 
Täällä loppui imetys sen ekan viikon jälkeen, menkat alkoi n. 7+ vkoa synnytyksestä. Kauheet tuskat ennen, aikana ja jälkeen - kesti 8 päivää ja erittäin runsasta.
Torstaina on jälkitarkastus niin saan alkaa kinuamaan lääkäriltä lähetettä kunnon tutkimuksiin! Raskausaikana ultralääkäri sanoi, että synnytyksen jälkeen pitää tutkia tarkemmin kohtu ja munasarjat, toivon että se kirjas sen jonnekki ylös ettei tarvi taas alkaa tappelemaan :facepalm:

Jotenki nyt on kauhean positiivinen olo, että jos sais pidettyä päänsä ja vaadittua _jotakin_ tehtäväksi tuolle alaosastolle :grin Onhan tässä jo 11 vuotta tapellu ongelmien ja kipujen kanssa + näiden muiden ihanien oireiden kanssa, esim. parrankasvun :meh:
 
2kk synnytyksestä ja n. 2vkoa sitten alkoi niukahko, kivuton vuoto, jota kesti yli viikon (mulla ollut aina runsaat ja kivuliaat kuukautiset). Täysimetän. En tiedä oliko ne menkat, vai sitten jotain muuta vuotoa (jälkivuodon jälkivuoto? :grin) Toivottavasti ei palaa..ei oo kyllä yhtään ikävä menkkoja meinaan..
 
Täällä loppui imetys sen ekan viikon jälkeen, menkat alkoi n. 7+ vkoa synnytyksestä. Kauheet tuskat ennen, aikana ja jälkeen - kesti 8 päivää ja erittäin runsasta.
Torstaina on jälkitarkastus niin saan alkaa kinuamaan lääkäriltä lähetettä kunnon tutkimuksiin! Raskausaikana ultralääkäri sanoi, että synnytyksen jälkeen pitää tutkia tarkemmin kohtu ja munasarjat, toivon että se kirjas sen jonnekki ylös ettei tarvi taas alkaa tappelemaan :facepalm:

Jotenki nyt on kauhean positiivinen olo, että jos sais pidettyä päänsä ja vaadittua _jotakin_ tehtäväksi tuolle alaosastolle :grin Onhan tässä jo 11 vuotta tapellu ongelmien ja kipujen kanssa + näiden muiden ihanien oireiden kanssa, esim. parrankasvun :meh:

Kuulostaa pcos:n oireilta. Tervetuloa kerhoon! :D Rasittava vaiva johin ei auta oikein mikään. Joillain e-pillerit (ei toimi mulla) auttaa. Mulle auttanut parhaiten laihduttaminen, jatkuva metforem-lääkitys (diabeteslääke) ja sokerin pois jättäminen. :) Jos ei kunnallisella tutki niin mee ihmeessä yksityiselle. Mutkin otettii siellä tosissaan vaikka vuos kaudet teini-ikäsestä asti valitin oireita.
 
Kolmella sanalla fiilis on onnellinen, iloinen ja rakastunut! Siispä täydellinen ❤
Lauantaina oli häät ja musta tuli rouva. Tuntuu kyllä hyvältä.
Vauva kierti juhlissa vieraiden sylissä hoidettavana, kertaakaa ei huutanut tai vierastanut vaikka sitäkin on ruvennut tekemään. Esikoinen (3v) tanssi ja leikki 12 vuotiaan serkkunsa kanssa. Yö ilman lapsia
 
Kuulostaa pcos:n oireilta. Tervetuloa kerhoon! :D Rasittava vaiva johin ei auta oikein mikään. Joillain e-pillerit (ei toimi mulla) auttaa. Mulle auttanut parhaiten laihduttaminen, jatkuva metforem-lääkitys (diabeteslääke) ja sokerin pois jättäminen. :) Jos ei kunnallisella tutki niin mee ihmeessä yksityiselle. Mutkin otettii siellä tosissaan vaikka vuos kaudet teini-ikäsestä asti valitin oireita.

Joo siis PCO-tyyppiset munasarjat annettiin diagnoosiksi vuosia sitten, mutta eivät mitään ole alkaneet asialle tekemään, muuta kuin silloin tällöin Terolutkuuri että saa vuodon loppumaan (ennätys 11 vkoa putkeen!).
Nyt tosiaan raskausaikana sitten pukkasi kohdunsuuta myöten kystia ja lääkäri meinas, että kaiken hyvän lisäksi endometrioosia ja myoomiakin väläytteli :meh:

Mää toivon, että saisin kunnon tutkimukset ja ne itsekin toteais, että paskan möivät ja saisin veks koko hilavitkuttimet :grin Lapsiluku on nyt täynnä niin en tee yhen mittään nuilla vehkeillä... Epäilen kyllä, että ne alkaa niitä poistamaan, mutta jos tarpeeksi valittais :angelic:
 
Joo siis PCO-tyyppiset munasarjat annettiin diagnoosiksi vuosia sitten, mutta eivät mitään ole alkaneet asialle tekemään, muuta kuin silloin tällöin Terolutkuuri että saa vuodon loppumaan (ennätys 11 vkoa putkeen!).
Nyt tosiaan raskausaikana sitten pukkasi kohdunsuuta myöten kystia ja lääkäri meinas, että kaiken hyvän lisäksi endometrioosia ja myoomiakin väläytteli :meh:

Mää toivon, että saisin kunnon tutkimukset ja ne itsekin toteais, että paskan möivät ja saisin veks koko hilavitkuttimet :grin Lapsiluku on nyt täynnä niin en tee yhen mittään nuilla vehkeillä... Epäilen kyllä, että ne alkaa niitä poistamaan, mutta jos tarpeeksi valittais :angelic:

Huh. Kuulostaa hurjalle! :oops: Jos saat vetkuttimet pois ni kerro sitte miten autto. Oon kanssa miettiny että miten poisto vaikuttaa hormooneihin jos ne ei pelaa muutenkaa kun pitäis. Jos itekki poistattais vehkeet kun on varma ettei enää lapsia halua.
 
Kolmella sanalla fiilis on onnellinen, iloinen ja rakastunut! Siispä täydellinen [emoji173]
Lauantaina oli häät ja musta tuli rouva. Tuntuu kyllä hyvältä.
Vauva kierti juhlissa vieraiden sylissä hoidettavana, kertaakaa ei huutanut tai vierastanut vaikka sitäkin on ruvennut tekemään. Esikoinen (3v) tanssi ja leikki 12 vuotiaan serkkunsa kanssa. Yö ilman lapsia

Paljon onnea! :) :Heartred
 
Voin olla täysin väärässä, mutta mää ajattelen niin, että jos sais ne värkit pois ja purkista tarvittavat, niin sieltä purkista ne sais säädettyä oikealle kohdalle eikä tarttis sitten tapella :grin
Toki se värkkienpoistokaan ei oo pikkujuttu ja siinä on omat riskinsä, mutta eipä paljon tässä tilanteessa houkuttele hormonaalinen ehkäisy, kun muutenki sekasi ja piuhojen tukkiminen/katkaisu voi lukemieni kokemusten perusteella lisätä kipuja jne. hyvin mahdollisesti... Ja edelleen jäis nuo omat vaivansa ja hormooniongelmat.

On se ihanaa olla nainen!:cool:
 
Takaisin
Top