Päivän fiilis

Mulla kans! Ja sama ”aktiivisempi” tissi esikoisen aikaan on nytkin tuotteliaampi kuin toinen, vaikka vauva suosii sitä ”laiskempaa” :D

Sama täällä, pumpatessa huomasin että toisesta tissistä tulee maitoo suihkuamalla ja toisesta vaan valuu. Huomasin myös että vauvaa välillä iltasin ärsyttää se tissi mikä suihkuaa kun toinen haluais vissiin rauhassa nautiskella ruokaansa ja tissi yrittää pakkosyöttää, mut tissikärtty loppuu heti ku vaihan vauvan tolle "huonommalle" tissille. Suihkuava tissi taas on mainio sillon ku vauvalle meinaa tulla ruokakärtty, siitä saa pikaruokittua tyypin. :grin
 
Ihana ja tyytyväinen olo. :happy: Eilisistä ristiäisistä selvitty ja nukuttu pitkät yöunet. Neiti oli aivan ihanan reipas. :Heartred Vähän meinattiin ruveta kesken kastetilaisuuden itkemään, mutta tuttipullolla ja sormen tökkäämisellä suuhun siitäkin selvittiin. Sylikummi piti kovaa jöötiä. Sanoi tytölle, että jos tämä rupeaa huutamaan täyttä kurkkua, niin sitten ei tule rippilahjoja. :hilarious:
 
Tänää ketuttaa kaikki!
Vauva ollut hereillä koko päivän, kitissy millo mistäkin. Pihalla ollessa nukku rattaissa, sisällä nukahtaa syliin mutta kun siirtää johonkin niin kohta herää. LAuantaina olisi ristiäiset, tein kakun ja tein kohta uuden. Sain kakun täytettyä ja kävi pikkanen vahinko ja se hajos... Ei ollut enää pelastettavissa.
Auto kävi huollossa, sinne meni 600€. Kiva menoerä tällee 2 viikkoa ennen häitä.
Sairaalan synnytyslasku tuli, 198€
 
Täällä vähän samoja kitinöitä. Hyvä että voi edes syömässä käydä rauhassa kun huuto alkaa. Hieman vaativan oloinen ollut tämän viikon. Liekö tätä 6vkon hulinaa vai mitä.
Haaveilen edes 5h yhtäjaksoisista yöunista, aiemmin haaveilin 7-8h yöunista.
Oikeestaan olis kiva jos sais edes pätkissä sen 5h unta.
Yöllä saa nukuttua yhteensä syöttöjen välissä yleensä 3-4h ja päikkäreistä ei tarvi haaveillakkaan kun ei tuo pieni nuku enää päivisin kuin semmosia 10min pätkiä..

Tuli joo eilen sairaalalaskukin.. 350€... kiitti
 
Meillä vauva haluaa olla oikeastaan kokoajan sylissä, muualla ei juuri ole tyytyväinen. Hieman hankala tehdä kotitöitä ja hoitaa kaksivuotiasta samalla, mutta eiköhän tämä tästä. Manducassa ei viihdy kovin pitkään. Joinakin päivinä myös tuntuu, että on valveilla koko päivän.

Plussapuolina on kuitenkin, että hirmu vähän itkee meidän neiti, tosi erilainen kuin esikoinen vauvana! Ollut kyllä helppoa siinä mielessä. Ja viime yönä nukuttiin 22-03, lyhyt tankkaus sängyssä maaten ja sit jatkettiin unia seiskaan. Vauva siis nukkuu mun vieressä, eikä tarvi ylös nousta kun haluaa rinnalle. Nyt pötkylä taas unessa, ja itse ootan milloin alkaa poika äitiä huudella omasta huoneestaan.
 
Niin ja hei jos on vauvavakuutus niin kannattaa hakee sairaalalaskusta korvauksia, ainakin jos on jtn erikoista ollut. Meillä oli bilirubiinihommia, niin saatiin 250e laskusta omavastuuosuuden 100e jälkeen loput takas korvauksena.
 
Niin ja hei jos on vauvavakuutus niin kannattaa hakee sairaalalaskusta korvauksia, ainakin jos on jtn erikoista ollut. Meillä oli bilirubiinihommia, niin saatiin 250e laskusta omavastuuosuuden 100e jälkeen loput takas korvauksena.

Haitteko jo sairaalalaskuista? Vai tartteeko sen vauvan kelakortin? Me käytii 3vko vanhana yksityisellä ja siihe ainaki tarvii odottaa kelakorttii eka et voi ensin hakee kelakorvauksen ja sit pistää op:lle paperit :) on joo hyvä et on vakuutus nyt. Mut ahostaa kyl kaikki paperi hommat! Taidan pistää miehen hoitaa noi jutut :D
 
Ei oo kelakorttia meillä vielä ja korvaukset ollaan jo saatu :) Op pyytää niitä laskuja tms jos katsoo tarpeelliseksi mut ei oo meidän tarvinu mitään muuta ku ilmotus tehdä.
 
Me kans tehtiin netissä op:n sivuilla se korvaushakemus kun lasku tuli postissa. Pojan lasku oli 350e, ja tosiaan se omavastuu oli 100e. Ihan helposti hoitu netin kautta homma. :)
 
Täällä vähän samoja kitinöitä. Hyvä että voi edes syömässä käydä rauhassa kun huuto alkaa. Hieman vaativan oloinen ollut tämän viikon. Liekö tätä 6vkon hulinaa vai mitä.
Haaveilen edes 5h yhtäjaksoisista yöunista, aiemmin haaveilin 7-8h yöunista.
Oikeestaan olis kiva jos sais edes pätkissä sen 5h unta.
Yöllä saa nukuttua yhteensä syöttöjen välissä yleensä 3-4h ja päikkäreistä ei tarvi haaveillakkaan kun ei tuo pieni nuku enää päivisin kuin semmosia 10min pätkiä..

Tuli joo eilen sairaalalaskukin.. 350€... kiitti

Mä en oo tainnu nukkua kohta 3 vuoteen 5 tunnin pätkää.. tai ehkä kerran.. esikoinen (2v 8kk) alko nukkuun nyt vasta paremmin ku mä olin laitoksella..
Vauvan takia herään nyt 3-4 kertaa yössä, esikoisen kans heräilin 6 kertaa.. eli unipätkät on n 2h, eka saattaa olla 3h.

Ja tuosta omasta syömisestä. Meillä se hoidetaan niin (kun mies on töissä..) että vauva on joko mun sylissä tai vaunuissa mitä toisella jalalla heilutan syödessäni.
 
Ei tämä meidänkään neiti oikein suostu muualla kuin sylissä nukkumaan. Onneks on ensimmäinen ja kotityöt ei vaadi akuutisti huomiota, niin on voinutkin pitääkin sylissä. Nyt pariin otteeseen laittanut kantoliinaan ja siinä kyllä nukkuu. Nyt on jo vetänyt ainakin kaks tuntia unta tuossa rinnalla (ja heräsi äskeistä lausetta kirjoittaessani, ei pitäisi kehua :hilarious:). Et ihan mukavasti liinassa ollessaan mie saan jotain tehtyä.

Imetystyyny on itelleni ollut todellinen arjen pelastaja. Tai on ollut, kun ompelin tyynyyn nauhat, joilla saan tyynyn sidottua itseni ympärille. Sen avulla imetettäessä jää kädet vapaiksi, istui millä tuolilla hyvänsä. Tällä tekniikalla jo useampaan otteeseen syöty neidin kanssa kimpassa.

Meilläkin vauva nukkuu miun vieressä. On vaan itelleni niin paljon helpompaa. Illalla tuntuu olevan aina kunnon tankkaus sessiot menossa, niin en tiedä milloin sitä nukkumaan pääsis, jos ei tuohon viereen ottais. Ja kun ei tarvitse nousta erikseen syöttämään, rinta vaan suuhun ja itse jatkaa unia. Tän takia ei nyt ole kunnon käsitystä siitäkään, millaisissa pätkissä neiti nukkuu, kun en ole kelloa pahemmin katsellut enää öisin. Äiti kyllä yrittää maalata kauhukuvia siitä, millainen työ on jälkeenpäin opettaa yksin nukkumaan, mutta nyt menee yöunet tuon seikan ohi. :p

Meikäläiselle pamahti 429 € lasku, mut ei ihmekkään, kun olin laitoksella perjantaista torstaihin ja pari poliklinikka käyntiä tuossa samassa laskussa. Oishan tuo ollut tosin kiva saada pienemmissä erissä, nyt kerralla vetäsee tililtä kunnon siivun. :hungover:
 
Ei kannata pelätä tosiaan sitäkään turhaan, että ei oppis yksin nukkumaan jos vieressä nukuttaa. Meillä poika nukku vieressä yli 1-vuotiaaksi, ja sit siirty omaan juniorisänkyynsä meidän sängyn viereen. Ennen vauvan syntymää siirrettiin omaan huoneeseen ja siellä nukkunut mukisematta :) Kaikelle on aikansa, ja me ei stressattu yhtään asiasta niin kaikki siirtymät tapahtui melko luonnollisesti. Mielellään nukkuisin vieläkin koko porukka samassa huoneessa, mutta poika tietysti nukkuu yksin paremmin kun ei vauva ähise samassa tilassa.
 
Ja minä kun olen ihan onnessani jos saa nukkua jopa 3 tuntia kerralla. Mitä luksusta! Ei tarvi ees päiväunia nukkua sitten päivällä. :D Pari viimesintä lasta kun olivat vauvana sellasia että yötä päivää tunnin välein maitoa naamariin monta kuukautta, päiväunien aikaan kerkes ehkä jopa vessaan. Mutta niistäkin on vaan hengissä selvitty. :)

Tuli hankittua myös ensimmäinen kantoliina kun vauva on todellakin sylissä viihtyvää sorttia. Vielä kun opin liinan sitomaan niin saa kädet vapaaksi. Manduca ei vielä nauttinut vauvan suosiosta, joten siksi tuli liina hankittavaksi.
 
Huh, minä oon valittanu kans vähäisiä unia, juuri noita parin tunnin pätkiä. En taida valittaa enää kun saan kuitenkin kerran viikossa yhden yön vetää unta palloon niin paljon kun sielu sietää ja mies hoitaa syötöt :happy:
Viime yö oli taas vapaa yö ja nukuin 12h, tällä kertaa en tarvinu edes korvatulppia ja heräsin vain kerran itkuun :headphone:

Ja onneksi *koputtaa puuta* on alkanu tytöllä nyt vähän rauhoittumaan yöt ja rytmi, yhdessä välissä valvottiin sen kanssa kellon ympäri kun nukkui niin pieniä pätkiä... Edelleen kuitenkin keskimäärin 3h välein yöllä herättää
 
Meil tankkaillaa koko ilta niin ettei klo 19.00 jälkeen nuku enää kunnolla. Hetken torkkuja. Ja näyttäs olevan vakiintunu nyt että meillä ollaan hereillä 01-05! :angry1 vähä rasittaa, ja ku toinen ähisee vieres ni mä en saa nukuttuu :sad001 ja nyt sit viel tullu tavaks et nukkuu meidän kanssa. Sänky olis vieres, mut harvoin saa sinne enää huijattuu nukkuu :D

Inhottavaa, ku maanantaina saatii rotavirus rokote, peppu meni pari päivää sit peppuvaosta punaseks ja rakkuloille ja hoidetaa sitä nyt sinkin ja bebantheenilla vuorovälein. Ollaa aluks käytetty vaa sinkkivoidetta, mut nyt tartti jotain rasvasempaaki sinne hengaillee. Onneks jo vähä parempi :) ikävänä myöskin että alkanu puklailun lisäks oksentaa! Haittaa syötöissä, kun pakko röyhtäytellä ettei kaikki tulis ylös ni silti voi tulla kunno oksennus :sad001 myöskin vaipanvaihdon yhteydessä suurimman osan oksentaa :sad001 toivon niiin et viikonlopun jälkee jo helpottais ja päästäis oksentelu puklailusta eroon :sad001
 
Eilen oli ristiäiset ja niiden jälkee illasta lähdin tyttöjen kanssa viihteelle, mies jäi lasten kanssa kotiin kolmisteen. Oli kyllä ihanaa nauttia vapaaillasta ja nukkua rauhassa aamulla.
 
Siis miten te ootte selvinneet hengissä noin vähillä unilla?! APUA! Meikäläinen on vissii sit nii raaakalainen, että vauva saa elämänsä unikoulun jos homma ei ala taittua sitten 6kk iän. Ei tulis koulunkäynnistä yhtään mitään jos pitäs vaikka tunnin väleinkin nousta jotain lapsista veivaamaan. Hui
 
Rusina: se taitaa olla siinä kun on pakko :D
Ite oon ihmeissäni ollu siitä et ennen synnytystä aina ollut niin et jos parikin yötä tulee peräkkäin univelkaa niin rytmihäiriöitä pukkaa, nyt 6viikkoo vetäny sillä ~4h (joskus vähemmälläkin) yhteensä per yö ja ei mitään rytmiksiä. Kroppa on vain väsynyt ja pää vähän pehmee, mut mitään isompia vaivoja ei ole aiheuttanut :O
 
Taas oon superväsyny jos saan nukkua yhtään 'paremmin'.. kroppa tainnu tottua tohon heräilyyn. Meillä se ei onneksi ole koskaan valvomista tarkoittanut, heräilyä 'vain'..
 
Näinköhän mulla jo menkat alkaa :dead: lorahti ihan kunnolla verta pönttöön äsken, ja nyt vähän menkkatuntemuksia. Olin jo aatellu että pysyisivät kauan poissa, kun vauva täysimetyksellä ja aloitin minipillerit. Niin mun tuuria tietenki:grin
 
Takaisin
Top