BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Teen vuorotöitä niin turha haaveilla aamulämpöjen mittaamisesta..Mutta ei taida olla muuna aikana luotettava?

Fertility friend sanoo että on mahdollista, kunhan otat sen suht säännöllisesti ja nukkumisen jälkeen, on se sitten päivällä tai illalla :) Jos heräät vaikka klo 18 illalla mittaa silloin ja vapaapäivänä jos heräät aamulla niin mittaa silloin myös :) Jonkunnäköistä käyrää niistäkin saa.

Teen vuorotöitä niin turha haaveilla aamulämpöjen mittaamisesta..Mutta ei taida olla muuna aikana luotettava?

Pene, lämpöjähän ei tarvitse mitata joka päivä. Voit kokeilla tuota Annskun ehdottamaa taktiikkaa tai sitten voisit valita myös sellaisen taktiikan, jossa mittaat lämmön aina niinä aamuina, kun heräät esimerkiksi aamuvuoroon. Lisäksi mahdollisuuksien mukaan kannattaa mitata aamuvuoroon heräämisaikaan myös vapaapäivinä ja sellaisina päivinä, kun menet myöhempään vuoroon ja nukut vähän pidempään. Mittauksen jälkeen voit jatkaa unia:)

Oon nyt vähän eilen murehtinut että ovuloinko kuitenkaan mutta tänään lämpö reilusti korkeammalla ja FFkin merkkas oviksen varmana, huh mikä helpotus! Tänään tuli myös ilmotus että uus mittari on matkalla. :)

kierto.png

Dpo 7, eilen oli iso lasku lämmöissä ja tänään taas korkealla, mitenhän ne noin nyt hyppii :O En usko että uni tai huoneen lämpötilakaan vaikuttaa kun ei oo muutosta ollut nyt moneen päivään. Menkkojen pitäisi alkaa ensi viikon keskiviikkona tai viimeistään torstaina, siihen asti saa jännäillä. :/ Voisko joku keksiä superkoneen jolla tietäisi heti onko raskaana :’D

Jos se on se ns. "kiinnittymisdippi" joka monella on huolimatta siitä onko tärpännyt vai ei. Mulla ainakin ollut monessa kierrossa samanlaista vaihtelua dpo 7-10 paikkeilla.

Mulla ei oo noin isoa vaihtelua ollut aiemmin, enempi 0.2 asteen tai alle heittoa ja nyt oli 0.4. Tietty voi vaikuttaa kun pitkä kierto niin heittelee muuten vaan :)

Mulla aikakin oli plussakierrossa selkeä ”kiinnittyminen”, kun dpo 8 lämpö laski ja seuraavana päivänä pomppasi selkeästi uudelle tasolle. Missään muussa kierrossa sellaista ei mulla ole ollut. Toivotaan parasta Annsku:)

Uusi mittarikin tuli eilen. Ero edelliseen kun mittailin eilen, vanha näytti 36.90 ja uusi 36.30 päivällä.

Emk, aika iso ero mittareiden välillä... Kuinka kauan menee että uus mittari pääsee tositoimiin?

Tänään aamulla otin käyttöön. Kuitenkaan näillä mittauksilla ei niin suurta merkitystä ole vielä kun on vasta kp5 menossa..

Tänään FF varmisti oviksen :) Tosiaan kp 14 iltapäivällä kävin folliultrassa ja silloin näytti jo siltä että ovis on tapahtunut. Mutta kiva että FF on samaa mieltä, kun ensin vaan merkkasin ettei sovellus huomioi tuota yhtä lämpöä :grin

IMG_20180119_165236.png

Mun kierrot on rikkonut flon, se sanoi Yhessä vaiheessa että ovis 6 päivän päästä, nyt vaan että menkat myöhässä 9 päivää eikä ovista tunnistanut :D tänään jouduin heräämään reilu tuntia aiemmin ja lämpö oli 36.58, corrector sanoisi että olisi ollut 36.7 mutta en taida siihen luottaa. Kahtotaan mitä huomenna näyttää, nyt dpo 8.

Salainensydän, ei sun välttämättä tarvi laittaa tuota niin että tuota yhtä lämpötilaa ei käytetä. FFssä on myös se override ominaisuus missä voit manuaalisesti merkata ovispäivän ja FF toimii sit sen mukaan ja näyttää viivat sinisellä ja tekstin override.

Koska lämmöt alkaa laskemaan? Mulla alkoi kuukautiset pari pv sitten. Nyt kp3, menkat ollut todella niukat..siis todella mut lämmöt edelleen 36,8. Laski pari pv hiukan mut taas tossa.

Koska lämmöt alkaa laskemaan? Mulla alkoi kuukautiset pari pv sitten. Nyt kp3, menkat ollut todella niukat..siis todella mut lämmöt edelleen 36,8. Laski pari pv hiukan mut taas tossa.

Ettei olis valemenkat tms? Mulla lämpö laskenut 1-2 päivää ennen menkkoja kyllä, viimeistään ekoina päivinä pitäisi mielestäni laskea, voin olla väärässäkin :)

View attachment 64558
Lämpö laskussa, riippuen mitä uskoo kun heräsin taas klo 6.00 jolloin oli 36.41, klo 7.20 eli normiheräämisaika oli 36.64, corrector sanoisi 36.57. R testi oli hetken positiivinen, sitten tulos katosi, epäilen testiä vialliseksi kun ei lämmönlasku sovi positiiviseen tulokseen mitenkään. :/ Mjoh onpahan pitkä kierto kohta päätöksessä, Kp 59 tänään :D Natural cycles sanoo että ovis oli vasta kp50, eli viimeistään ensi torstaina alkaa menkat viimein!

Mua ärsyttää toi flo-sovellus. Se on nyt mennyt ihan sekaisin, kun olen syöttänyt sille tietoja aikaisemmista kierroista, mukaan lukien plussakierto ja keskenmenon jälkeinen kierto. Nyt se ennustaa mulle jotain ihan megapitkiä kiertoja:shifty: Pitää varmaan poistaa noi kaikkien aikaisempien kiertojen tiedot, koska eihän niillä
oo mitään tekemistä normikiertojen pituuden kanssa.

Iduliini, mulla yleensä lämpö laskee vähän päivää ennen menkkoja ja kunnon romahdus menkkojen alkupäivinä. Joskus on kyllä menkkojen aikaan alkukierrosta ollu myös outoa sahailua ja lämpöjen nousua. Sitä ei oo joka kuukausi, enkä osaa yhtään sanoa, mistä se sit vois johtua.

Heip! Pientä taukoa foorumista vietetty.
Keskiviikkona ois gynelle aika.. katsotaan mitä löytää/sanoo. :) jännittää!

Mulla Iduliini ollut välillä lämmöt koholla myös menkkojen ajan. Kannattaa toki varmuuden vuoksi testailla raskautta :)

Mrs R, Kannattaa tosiaan varmasti poistaa ne kierrot. Tosin onhan se vähän tyhmää, että menee sekaisin tuollaisista tiedoista, kun nekin kuitenkin sulla olleita kiertoja.

Annsku, huh mikä kierto sullakin! Toivottavasti pian päättyisi! Mieluiten tietty ei alkaisi seuraava ;D

Täällä tälläistä laskusuuntaista ja sahaavaa. Lämmöt pysyi todella korkealla, mutta me sairastettiinkin täällä koko perhe influenssaa. Edelleen lämmöt korkeammalla kuin viime kierrossa, mutta töiden takia mittailukin on vähän kärsinyt. Tästä jatketaan ja katsellaan :)
15A206A3-1651-42A0-89C3-305508E18BA2.jpeg

Takaisin