Oireet

Kiitos tsempistä Imme! Lähinnä ihmetyttää tuo kun viime tiistaina saamani eka plussa oli heti hyvän vahvuinen ja tänään tuli (tosin erimerkkisellä testillä josta ei herkkyysmerkintää löydy mistään...) vain hädin tuskin näkyvä haamu. Meillä ei oo neuvolapalvelua täällä etelässä, yksityisellä vakuutuksella mennään, mutta vois täälläkin kai jonkun verikokeen saada...

Onpa ikävää miten testit reagoi noin! Millaiset viikot sulla pitäisi olla, osaatko yhtään arvioida? Kovasti tsemppiä tuskailuun:Heartred
 
Ihan varma ovispäivästä en ole, kun ei tikuteltu, mutta oireista päätellen ovis oli kp14 kieppeillä. Jos osaan oikein laskea niin menkoista laskettuna tänään 4+6 eli huomenna poksuisi... Ekan testin tein dpo15 ja nyt siis dpo21.
 
Muokattu viimeksi:
Kiitos tsempistä Imme! Lähinnä ihmetyttää tuo kun viime tiistaina saamani eka plussa oli heti hyvän vahvuinen ja tänään tuli (tosin erimerkkisellä testillä josta ei herkkyysmerkintää löydy mistään...) vain hädin tuskin näkyvä haamu. Meillä ei oo neuvolapalvelua täällä etelässä, yksityisellä vakuutuksella mennään, mutta vois täälläkin kai jonkun verikokeen saada...
Terveysaseman kautta mä oon saanu verikokeisiin ja raskaustestiin ajan.
 
Kannattaa lallastiina yrittää saada jotain kautta mahdollisuus veritestiin jos uudessakin testissä on haaleneva viiva. Milloin ajattelit testata? Luulisi, että jos nuo viikot pitää paikkansa nopeasti lähtisi voimistumaan. Kovin on yksilöllistä tuo viivojen tummuminen.
 
Mä en ala... :sad001 Hain sitten digitestin ja uuden tavistestin. Koko yön ja aamupäivän pidätellystä näytteestä tuli tavalliseen testiin vaan superhailu haamu ja digitesti näytti pitkän miettimisen jälkeen 1-2 vkoa vaikka pitäis olla jo kolkuttelemassa 3:a... Hain sitten toisesta apteekista kaks testiä perjantaista merkkiä, mutta pitää odottaa että voi testata uudelleen... Ainoa oire edelleen paineluarat rinnat, mitään mahatuntemuksia ei ole ollut moneen päivään :depressed:.
Voi ei :sad001 Toivottavasti ei ole tosiaan merkki mistään ikävästä, vaan ihan vain testien välisiä eroja. Vastaavassa tilanteessa mie pääsin verikokeeseen, kun soitin neuvolaan ja kerroin oireettomuudesta + testituloksesta. Kannattaa kokeilla!
 
Voimia ja tsemppiä Lallastiinalle ja Luruhille!

Minä vasta juuri plussasin ja oireina lähinnä lievä kuvotus, rintojen kihelmöinti ja alamaha nipistely. Repäisykipuja on myös tullut ylösnoustessa. Ennestään mulla on kaksi poikaa ja heistä ei pahoinvointi koskaan pahaksi yltynyt..katotaan miten nyt. :)
 
Nyt rv 4+4. Iltapäivällä iskee väsymys, tissit on vähän arat ja yöllä nukun huomattavasti kevyemmin.. Nälkä ja jano on usein.
 
Lovehearts, pienet vuodot kuuluu joihinkin raskauksiin eikä vuoto aina ole merkki mistään kummemmasta (toki ymmärrän huolesi, enkä halua vähätellä niitä!). Olisiko helpompi sinulle itsellesi, jos pitäisit pienen tauon salitreenistä ja kävisit sen sijaan vaikka vain hyvin kevyillä kävelylenkeillä? :)

Tuo on varmasti hyvä idea :) harvakseltaan on kyllä tullutkin käytyä salilla mutta parempi ehkä nyt vain rennommin ottaa, tuleehan tuota pyöräilyä kuitenkin päivittäin työmatkan muodossa :)
 
Mulla on nyt tullut pyyhkiessä rusehtavaa aamuisin. Mitään kipuja ei kuitenkaan ole, koitan olla luottavaisin mielin. Torstaina ultra.
 
Täällä myös syketaso noussut, varsinkin jos vähänkään liikkuu :D sydän meinaa jyskyttää ulos rinnasta ja hengästyttää ja puuskututtaa kuin viimeistä päivää [emoji111]

Turvotus ilmestyi myös kuvioihin, en meinannut mahtua farkkuihin aamulla. Ja peliin kun katsoi, näytti että olisn vähintään puolivälissä :joyful:

Niinpä! Mä oikeesti jo mietin että onks mulla näin huono kunto :-D
 
Mites muuten nuo erot raskauksien välillä, oliko eri sukupuolta lapset? Meinaan ekassa olin seesteinen, nyt ärtynyt, mietin voiko olla viite lapsen sukupuolesta

Meillä tyttöjä ja poikia ja joitain eroja kyllä raskauksissa on ollut.
Tytöistä pahoinvointi alkanut plussan tienoilla ja ollut tosi voimakasta. Hermoa kiristänyt kiitettävästi.

Poikien kohdalla jotenkin helppo raskaus ja pahoinvointi ei oo kestänyt läheskään niin kauaa eikä oo ollut niin voimakasta.
 
Kiitos kysymästä :)

Tänään tiputellu enemmän ja vähemmän koko päivän ja lisäks ihan järkyt kivut niin kävin uudelleen päivystyksessä. Konsultoi Naistenklinikkaa niin joko on menossa kesken tai sit normaalia alkuraskauden vuotoa. Ei auta kun seurailla mitä käy :sorry:

:-( Tsemppiä ja voimia! Toivottavasti kaikki on hyvin.
Mulla on joissain raskauksissa vuodellut kans aika paljon ja syyksi on paljastunut etinen istukka.
 
Täällä on oireeksi ilmestynyt mahan turvotus :/ Ei kiva.

Ja noihin odotus oireisiin, takana kaksi tyttö raskautta joissa kummassakin samanlaiset ns oireet, eli pientä huonoa oloa, jos ruoan syömisväli oli liian pitkä, sit en pystynyt juomaan maitoa, kummassakaan, se koko maidon ajatteleminen teki pahaa. Sit ekassa raskauden alussa haju aisti herkistynyt tosi paljon, pidätin hengitystä kun avasin jääkaapin oven :D ( näitä oireita lunttaan mun kummankin tytön raskauspäiväkirjasta, jota pidin kummassakin raskaudessa, en nyt päivittäin kirjoittanut, mutta viikon välein)

No tällä hetkellä juon maitoa, ei tee pahaa. Eikä ole niin huonoa oloa. Joten eikös tää nyt oo aika selvää sit että poikaa odotellaan :laughing025

Mut no ehtiihän noi oireet vielä tulla
 
Täällä pahimat oireet on mahan turvotus ja jatkuva väsymys. Mitkään housut ei meinaa mahtua jalkaan tai ainakin puristaa ja kun töistä pääsee kotiin niin väsyttää jo niin että viis vaan mennä nukkumaan saman tien. Lisäksi menkkamaisia kramppeja välillä, välillä ihan vähän ruskehtavaa limaa ja et ovat olo. Varsinkin syöminen ja kahvi aiheuttavat et ovat olon ja yleensä syöminen jää kesken.

Itse oon nyt viime viikolta asti ihmetellyt miksi hengästyn normaalia helpommin, mutta ilmeisesti siis normaalia. Viikoista ei varmuutta mutta veikkaisin 4+? tai jotain sellaista...
 
Meillä tyttöjä ja poikia ja joitain eroja kyllä raskauksissa on ollut.
Tytöistä pahoinvointi alkanut plussan tienoilla ja ollut tosi voimakasta. Hermoa kiristänyt kiitettävästi.

Poikien kohdalla jotenkin helppo raskaus ja pahoinvointi ei oo kestänyt läheskään niin kauaa eikä oo ollut niin voimakasta.

Tätä minäkin nyt mietin kun jo dpo8 sain plussan testiin ja testin tein juuri kuvotuksen takia. Ovulaation tikutin niin tiedän, että päivä on aika varma (mikäänhän ei 110% koskaan taattua ole tietenkään). Mulla on kaks poikaa ennestään ja heistä ei ollut mitään oloja ennen 6-7 rv:a. Nyt myös hermo on ollut kiitettävän tiukalla ja olo on kyllä ihan eri tyyliin "raskaana". Itseäni ei kyllä yhtään haittaisi jos tulokas olisi pieni prinsessa näiden jässiköiden jatkoksi. Toki prinssi olisi äidille ihan yhtä rakas. :)
 
Mulla on oireena ihan järkky pahoinvointi. Alko kuudennen viikon puolivälissä. Yököttää, ei ollenkaan ruokahalua. Väkisin jotain mehuja vaan lipittelen. Eilen alkoi oksentelu. Saikulla nyt viikon ja tänään aika gyn polille, mutta eipä ne sielläkään mitään oikein asialle voi. Kaikki maailman vinkit oon testannut, mutta silti. Tuntuu, että olen ihan luuseri, kun en töihin pysty, vaikka muut mammat porskuttaa hyvällä vauhdilla.

7+0 ja mulla ollut myös rusehtavaa vuotoa koko ajan ja pidetty ihan normaalina. Tsemppiä muillekin!
 
Uusina oireina univaivat ja ummetus. Onko vinkkejä jälkimmäisen helpottamiseen..?
Rv 4+6
 
Uusina oireina univaivat ja ummetus. Onko vinkkejä jälkimmäisen helpottamiseen..?
Rv 4+6

Mulla toimi aiemmassa raskaudessa runsas veden juonti ja aamuinen kahvikupillinen. :grin Loppuraskaudessa ei auttanut sitten enää mikään. :meh:
 
Voi mitkä heikot hermot, koko ajan on pinna niin kireällä, että kyllä käy miestä ja esikoista sääliksi:facepalm: Toivottavasti jossain kohtaa vähän tasottuu, en uskalla kohta avata suuta kun en tiedä mitä sieltä ulos tulee:wacky:
 
Takaisin
Top