Vauvalle vakuutus

Noi vakuutusyhtiöt on joskus tosi tarkkoja et kannattaa selvittää etukäteen miten onnistuu yhtiön vaihtaminen tms. Ja mitä ne korvaa ja mihkä summaan asti.
Ite en saanu popista jotain tiettyä vakuutusta, koska syön säännöllisesti allergialääkettä :eek: mulla on siis niinki paha sairaus ko nikkosrokko :D samassa vakuutuksessa myös oli ettei sais vuoteen käydä lääkärissä jotta ne "uskaltaa" vakuuttaa sut.. mies sitte sai sen vakuutuksen ja mä sain jonku kehnomman joka ei korvaa ko pienen summan tapaturmasta ja kuolemasta. Miehen vakuutus korvaa melkeen tuplat mitä mun..
 
Mielenkiintosia kommentteja op:n vauvavakuutusmainos saanu "netissä": suurimmalla osalla kommentoijista vakuutus hylätty joko ed.synnytyksen ongelmien takia, äidin lääkityksen tai seulontakokeiden väliinjättämisen takia. Eli näköjään kyseinen firma on paljon tarkempi mitä muut.
Nyt kyllä alko vähän jännittämään että saako tää kakkonen vakuutusta lähitapiolasta kun ed.synnytys oli ongelmallinen..
 
Mistä sait tietoa? Kun mä oon löytänyt jtn vertailuja, joissa myös summat ym. ja niissä on et ifillä ei ole ennen syntymää otettavaa ollenkaan. Nettisivuilta en saa mitään irti. Oon (valitettavasti) ifin asiakas, kaikki keskitettynä sinne, tosin pitäisi kyllä kilpailuttaa, mut mietin et jos ei niillä oo niin mitäpä turhaan. Itsellä mm. tapaturma-/urheiluvakuutus ifissä ja sitä en ainakaan saa pois, koska sit en enää saa mitään korvauksia sattuneeseen tapaturmaan mistään.
 
RanaRidibunda, ihan Ifin sivuilta, ja siis otettiinkin se vakuutus kun meillä on kaikki muutkin keskitetty sinne. Laita googleen If vauvavakuutus niin pääset suoraan siihen sivulle, jos et muuten löytänyt. Olikohan hinnat suunnilleen ~60 e koko odotusajalta, ja syntymän jälkeen 300 jotakin euroa / vuosi. Vaikutti kattavan aika hyvin kaikenlaista, ainakin kun tässä vaiheessa otti vakuutuksen, kun ei ole vielä todettu mitään ongelmia raskaudessa tai terveydessä.
 
RanaRidibunda, ihan Ifin sivuilta, ja siis otettiinkin se vakuutus kun meillä on kaikki muutkin keskitetty sinne. Laita googleen If vauvavakuutus niin pääset suoraan siihen sivulle, jos et muuten löytänyt. Olikohan hinnat suunnilleen ~60 e koko odotusajalta, ja syntymän jälkeen 300 jotakin euroa / vuosi. Vaikutti kattavan aika hyvin kaikenlaista, ainakin kun tässä vaiheessa otti vakuutuksen, kun ei ole vielä todettu mitään ongelmia raskaudessa tai terveydessä.
Mitenkähän monta keskitettyä vakuutusta teillä on... kun mulla on nyt jo vissiin 4 vai 5 vakuutusta, järjestöalennukset jne ja tuo laskuri antaa hinnaksi aivan poskettoman 518,27 euroa, ei siis mitään järjen häivää. Uskomatonta.
"Ensimmäisenä vuonna vakuutusmaksu on korkeampi, koska se sisältää äidin ja vastasyntyneen vakuutusturvan.
Tällä hetkellä äidin ja vastasyntyneen vakuutusturvat maksavat 91.91 euroa ja lapsivakuutus 426.36 euroa.
Seuraavina vuosina maksat vain lapsivakuutuksen, joka on voimassa 80-vuotiaaksi asti."

VAIN lapsivakuutuksen, 426,36 euroa. Just.
Lähteepi tarjouspyyntö Lähitapiolalle ja OP:lle välittömästi. Kaikista vakuutuksista. Tossa yllä olevassa hinnassa on olevinaan vielä alennusta ("Sisältää kaikki mahdolliset alennukset"), eli normihinnasta -98,71 €. Vituttaa.
 
Mitä ihmettä :D juu ei meillä vakuutuksia ole kuin öö 4 tai 5, tämä mukaan luettuna? Mutta ei meillä kyllä tuollaisia hintoja tullut... :O siihen kyllä piti muistaakseni täyttää iät ja terveystiedot sun muut ennen kuin sai sen todellisen hinnan. Mutta siis ihan järkyttävä tuo yli 500 euroa :D
 
Joo, soitin juuri OP:lle, jossa sekä lapsi- että kotivakuutus yhteensä oli jotain 520 euroa..... Oon siis siirtämässä auton vakuutukset, kotivakuutuksen ja ottamassa lapsivakuutuksen. Jos mulla ois OP:n noi edellä mainitut kolme ja lisäksi jättäsin IFiin yhden vakuutuksen (pakko, kun asioita kesken), hinta olisi sama kuin se, mikä mulla nyt on Ifissä ILMAN lapsivakuutusta, eli säästöjä useita satasia, kun poistuu tuon riistofirman asiakkaista.
 
No huh! On kyllä aikamoinen hintaero tuossa :O Meillä kyllä mun mielestä on ifin vakuutuksilla ihan kohtuuhinnat, ja halpeni jonkin verran kun vaihdettiin sinne joskus pari vakuutusta Turvasta, mihin mulla oli järjestöalennus. Moni ei tunnu tykkäävän ifistä, mutta meillä vaan hyviä kokemuksia. Ei välttämättä se halvin kuitenkaan, mutta korvaukset ollaan aina saatu helposti ja nopeasti...
 
No huh! On kyllä aikamoinen hintaero tuossa :O Meillä kyllä mun mielestä on ifin vakuutuksilla ihan kohtuuhinnat, ja halpeni jonkin verran kun vaihdettiin sinne joskus pari vakuutusta Turvasta, mihin mulla oli järjestöalennus. Moni ei tunnu tykkäävän ifistä, mutta meillä vaan hyviä kokemuksia. Ei välttämättä se halvin kuitenkaan, mutta korvaukset ollaan aina saatu helposti ja nopeasti...
No, mulla on sekä huonoja että hyviä kokemuksia. Esim. selän oireilusta, jos joskus ollut vaiva vasemmalla puolen selkää, niin vuosia myöhemmin oikean puolen oireilu katsottu samaksi vaivaksi. Kysyin heiltä silloin, että onko näin, että jos vasen käsi on joskus kipeä, niin oikeasta kädestä ei myöskään mitään koskaan korvata. En saanut vastausta. Mut heillä on hyvin kirjava tämä käytäntö, mitä korvataan ja mitä ei. Aiemmin korvattu jtn tukipohjallisia, nyt ei enää korvatakaan, vaikka samat ehdot jne. Mutta sitten, kun on joku selvä tapaus, niin korvaukset kyllä tulevat nopeasti, ei siinä mitään. Selvittelen vielä tuon Lähitapiolan hinnan.
 
No just, onpa ikävää :sad001 Tainnut käydä meillä vaan hyvä tuuri kun ei ole tullut mitään ongelmatapauksia.
 
Haha, Lähitapiolan vauva- ja kotivakuutus oli yht. melkein 700 euroa, jossa kotivakuutuksessa ekan vuoden 50% alennus???? ; vauvavakuutuksen osuus oli 596 euroa... Plus autovakuutus, yhteensä tulisi ilman henkilövakuutusta melkein 1450 euroa (ja siihen siis Ifin henkilövak. noin 350 euroa päälle), eli kaikista kallein vaihtoehto. Tämä oli yli 400euroa kalliimpi kuin OP:n vastaavat ja vielä huonommilla ehdoilla. Naurettavaa. OP saa nyt kyllä uuden asiakkaan.
 
Meillä on lähitapiolan vauvavakuutus esiloiselle, hinta 350€/vuosi. Ja meillä on kaikki muutki vakuutukset lähitapiolassa. Autovakuutuksen hintaa en muista, mun ja miehen henkilövakuutukset olikohan jotain ~500€
 
Meillä on esikoisen lapsivakuutus Fenniassa, samoin muutkin vakuutukset pois lukien koirien vakuutukset. Lapsivakuutuksen hinta on 260e/vuosi. Toki verrattuna joihinkin muihin yhtiöihin omavastuu on 100e/sairaus, kun joissain yhtiöissä omavastuu on vuosikohtainen. Mutta sen 100 euron jälkeen korvataan kaikki yli menevät kulut. Korvaukset on maksettu aina nopeasti eikä mitään ongelmia ole koskaan tullut. Varmaan päädytään Fenniaan nyt tämänkin vauvan kohdalla. Juuri kysyttiin OP:lta vakuutustarjous ja nykyinen yhtiö tuli kokonaiskustannuksiltaan monta sataa euroa halvemmaksi vuodessa.
 
Lähitapiolassa on tosiaan omavastuu 100€/vuosi, sen jälkeen korvataan 80%/sairaus, eli omavastuu on 20%/korvaushakemus. Nopsaan tulee päätökset eikä oo vielä ollu mitään ongelmia. Ja meillä toi vakuutus on tullu tosi tarpeeseen ku on akuutteja sairaalareissuja ja sairauksia tullu mihin on menny rahaa ihan älyttömästi! Lisäks korvattiom tehohoitojakso syntymän jälkeen, oli suuri helpotus isojen sairaalalaskujen ohella.
Tokalle otetaan todennäköisesti samasta paikkaa vakuutus.
 
Niin ja OP:lla oli omavastuu vain 150 euroa per vuosi, ei muita maksuja; Lähitapiola tarjosi et omavastuu 100 euroa/ vuosi plus 10 % omavastuu jokaisesta kulusta, eli jos vaikka ois leikkaus, joka maksaisi 5000 euroa, niin siitä 10 % ei houkuta... Pitääpä VIELÄ toi Fennia katsoa.
 
Meillä on OP:ltä vauvavakuutus esikoiselle ja se oli ainakin edullinen ensimmäinen vuoden. Nyt kuitenkin huomattiin että se nousee vuosittain. Viime vuonna se oli 360, tänä vuonna tais olla 430, eli aikanoinen nousu! Ollaan just selvittämässä kuinka monta vuotta tota nousua tapahtuu ja kuinka paljon. Mut aika älytön. Muuten oon ollut tyytyväinen OPn vakuutukseen. Siinä on omavastuu 100e/ vuosi (omavastuun suuruuteen voi itse vaikuttaa. Näkyy sitten vakuutuksen hinnassa). Lisäksi voi itse räätälöidä vakuutusta ja poistaa omasta mielestä turhia osia ja siten laskea hintaa. Mekin otettiin siihen aika paljon kaikkea ennen vauvan syntymää ja aateltiin että siitä voi sitten myöhemmin tiputtaa osia pois jos ei suurempia ongelmia. Tähän asti ollaan jouduttu kyllä käymään sen verran lääkärissä että vakuutuksen hinta on tullut kyllä takaisin.
 
Meillä op:sta vakuutus ja meillä omavastuun osuus on 0€ on kyl ollu ihana kun tytär oli sairaalassa kesällä viikon nii ei tarvinnu murehtia miten sen maksaa. Sama nyt kun mietti että onko korvatulehdus nii ei muuta kun pohjolasairaalaan aika. Ei tarvinnu jonottaa lääkärrin ja ei maksanu mitään kun meni suoraan vakuutuksesta.
 
Huutelen tuolta syyskuisista sen verran, että kun taannoin vaihdettiin koti-, auto- ym vakuutukset OPsta Fenniaan, niin kun pyydettiin tietty tarjousta myös lapsi- ja omista terveys/tapaturmavakuutuksista niin sanoivat suoraan että OPlla on niin hyvät ehdot ja hinnat näiden suhteen etteivät he niiden kanssa yritä edes kilpailla vaan suosittivat pitämään ne vakuutukset OPssa. Nyt on sitten kahdessa paikassa vakuutuksia, keskittämisedut saadaan molemmilta [emoji4]
 
Takaisin
Top