Pikkusisaruksen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sandy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Esikoinen syntyi tasan laskettuna aikana (klo 22). Synnytys oli tosin käynnistynyt kaksi yötä aiemmin, yli 24h kotona valvomisen jälkeen synnärille jossa kaikkien keinojen ja lähes toisen 24h jälkeen lopulta epiduraali antoi parin tunnin kaivatun unen ja tyttö syntyi herättyäni reilun tunnin sisään.

Meillä tyttö synty 40+4 suunnitellulla sektiolla perätilan takia. Ja oon imettäny enää lähinnä aamulla, mutta tänään en kertaakaan! En oo ihan varma, mitä siitä ajattelen, kun tyttö kuitenkin pyytää väsyneenä tai nälkäisenä maitoa. Katotaan miten huominen menee, aamulla monesti herätessä alkaa itku, joka loppuu vasta kun tissi on suussa. Ja sit maistuis taas uni. Musta ois kivempi nukkua kerralla pidempään, koska oma uni ei oo kauheen laadukasta imetyksen jälkeen. Mutta. Onhan se lopettaminen superhaikeeta.

Esikko synty 3kk etuajassa, hätäsektiolla. Kuopus synty vk 39+0 suunnitellulla sektiolla.
Laskettuun aikaan ei mene koskaan.

Esikoinen synty rv36+5 sponttaanisesti meni eka vedet aamulla ja illalla poika oli sylissä. 13h vesienmenosta 5,5h säännöllisistä supistuksista pieni mies synty luomusti alakautta. <3 Riski uuteen ennenaikaseen vauvaan on. Saa nähdä tuleeko tämäkin sit aikasemmin. Esikoinen oli tulossa jo paljon aikasemmin mut levolla sain pidennettyy viikkoja. Nyt ei oo mahdollista levätä samalla tavoin kun poika on kotona ja tarvii äitiään.

Hempuliini:
Esikko synty 27+5. Syntymätilanteessa meinasi menehtyä. Monta kertaa elvytettiin andrenaliinin kanssa.
Siitä kun selvisi on kaikki mennyt hyvin :-)
Oltiin Tayssin vtolla n. 5vk ja sen jälkeen lastenosaston puolella.
Keskoskaapista pääsi pois 6vk ikäisenä.
Lähtöpaino oli 1050g ja alimmillaan paino 960g.
Kotiutuessa oli 2kg. Kotiutu 8vk syntymästä.
Keskosuudesta ei jäänyt mitään muuta kuin pieni koko. Neiti täyttää huhtikuussa 6v. ja painaa 15kg ja on 103cm pitkä :-)

Mulla alkoi yhtäkkiä ponnistuttamaan ja vedet meni 27+3 illalla. Supistukset saatiin kuriin mutta lapsivesi muuttui vihreäksi. Siksi oli pakko raskaus purkaa.

Hempuliini:
Esikko synty 27+5. Syntymätilanteessa meinasi menehtyä. Monta kertaa elvytettiin andrenaliinin kanssa.
Siitä kun selvisi on kaikki mennyt hyvin :)
Oltiin Tayssin vtolla n. 5vk ja sen jälkeen lastenosaston puolella.
Keskoskaapista pääsi pois 6vk ikäisenä.
Lähtöpaino oli 1050g ja alimmillaan paino 960g.
Kotiutuessa oli 2kg. Kotiutu 8vk syntymästä.
Keskosuudesta ei jäänyt mitään muuta kuin pieni koko. Neiti täyttää huhtikuussa 6v. ja painaa 15kg ja on 103cm pitkä :)

Mulla alkoi yhtäkkiä ponnistuttamaan ja vedet meni 27+3 illalla. Supistukset saatiin kuriin mutta lapsivesi muuttui vihreäksi. Siksi oli pakko raskaus purkaa.
Onni oli matkassa:Heartred Sitkeitä sissejä nuo pienet ovat. Mä kärsin kovista supistuksista ja välil tuli ihan rykelmänä kyl sitä pelkäs jatkuvasti et syntyykö tää kohta tähän suihkun lattialle. :( Muhun suhtauduttiin muutenkin päivystykseen soittaessa tosi ikävästi. Vähän sillä tyylil et taas joku esikoista odottava äiti skitsoilee ja pelkää kaikkee. Kerran marssin vaan sisään vaik puhelimessa sano et ei tarvii tulla. Kätilö oli ihan hirveen töykee mua kohtaan. Sit kun lääkäri määräs osastolle niin muuttu samantien ja alko kohtelee mua paremmin.

Tosi huonoa kohtelua olet saanut.
Mun perussairaudet aiheuttaa ennenaikaisuutta. Kohtu on heikko.
Mulle tehdään rakenneultra Taysissa ja siitä lähtien ultrataan 2vk välein.
Mä olin reilu viikko ennen tytön syntymää osastolla supistusten takia.
Mutta pääsin pois kun ne loppuivat. Ei vielä tuolloin ollut kanava lyhentynyt.
Pojasta mua alettiin seurata samoihin aikoihin. Oli paljon supistelua, mutta paikat pysyi kiinni. Eivät vaikuttaneet.
Muutaman kerran kävin synnärillä hakemassa Bricanyl piikin et saatiin supistukset loppumaan.

Toivottavasti sullakin tämä toinen raskaus sujuisi hyvin. Ilman ongelmia :-)

Meillä esikoinen syntyi 4 päivää ennen laskettua aikaa, jota käynniteltiin 5 päivää pillereillä, oli raskausmyrkytys epäily. Tää pienempi syntyi laskettuna päivänä, jolloin sekin käynnistettiin mun veren vasta aineen takia. Eli multa puuttuu kokonaan sen luonnollinen synnytyksen alun kokemus.

Meillä poika tosiaan syntyi kiireisellä sektiolla rv 40+6. Kaksi päivää käynnistettiin korkean lapsivesimenoepäilyn takia eivätkä paikat supistuksista huolimatta avautunut 5 senttiä enempää. Olipa elämäni pisimmät 48 tuntia :hilarious: lopulta, kun ballonki, kalvojen puhkaisu ja useammat oksitosiinktippakuurit eivät tuottaneet tulosta + kun omat tulehdusarvot alkoivat hipoa pilviä, päädyttiin sektioon. Vauva oli avotarjonnassa ja muutenkin reilun kokoinen. Leikkaava lääkäri kirjailikin, että vaikka tarjonta olisi ollut ok, niin vauva ei välttämättä olisi mahtunut tulemaan ahtaista paikoistani ulos. Siksi, jos kakkosen koko on sama tai suurempi kuin esikoisen, niin suosituksena on suunniteltu sektio.

Mulla meni vedet täsmällisesti 40+0, mutta kaveri muuttikin mieltään ja oli vielä kaksi päivää masussa eli syntyi käynnistyksellä 40+2

Mulla esikoinen syntyi 42+1. Käynnistettiin edellisenä päivänä ja lopulta syntyi kiireellisellä sektiolla virheasennon takia. Toinen syntyi rv 41+2

Samaa mieltä mä olen Sandy :-)
Siksi mä en niin pahana tätä sekundääristä lapsettomuutta pidä kun on jo kaksi lasta :-)
Paljon pahempi olisi jos ei olisi yhtään.
No nyt aika näyttää saako tällä kertaa kolmosen syliin. Alkuraskaus on aina riskialtis.

Meillä on uusioperhe ja kolme vanhempaa sisarusta tälle uudelle tulokkaalle: minun 13v poika,miehen 7v tyttö ja yhteinen 1v 1kk poika. Minä myös imetän iltaisin vielä tuota meidän aurinko-poikaa. Tuonne paikkakunta ketjuun jo vastasinkin viime synnytyksestä, nopea ja helppo tapaus oli kuten esikoisenkin.. kumpikin mennyt yli. Esikoinen syntyi 41+2 ja kuopus 40+6 viikolla. Arvelenkin, että lokakuussa vasta meille tämä syntyy, la kun on ovulaatiosta laskettuna vasta 28.9 ja menkoista kateltuna 2.10.

Mulla esikoinen syntyi tasan 40+0 :) Synnytys alkoi kipeillä supistuksilla keskellä yötä ja vajaa 12 h myöhemmin vauva oli sylissä. Alakautta syntyi, mutta piti avustaa imukupilla sydänäänten laskun takia. Ilmeni sitten että vauva oli tulossa avosuisessa tarjonnassa. Mulla oli myös ponnistamisen tarve aivan hukassa... Oliko sitten ettei ollut kunnolla laskeutunut vai mitä lie.
Toka syntyi rv 39+4. Synnytys alkoi lapsivesien menolla, josta kipeät supistukset alkoi noin 6 h myöhemmin. Sairaalassa kätilö katsoi tarkkaan vauvan tarjonnan ja oli oikein tulossa. Hienosti huomioitiin sekin että edellisellä kerralla en ollut kokenut ponnistamisen tarvetta. Nyt nimittäin kun olin jo 10 cm auki, niin kätilö totesi että voidaan odottaa kun musta tuntuu tarve ponnistaa. Vajaa tunti siinä meni kun tuntui että vauva tulee väkisin ulos. Ponnisteltiin ja vauva syntyikin parilla ponnistuksella alta 5 min :) Oli kyllä mahtava kokemus, kivut pysyi kurissa epiduralilla, tuli ulos vaan plop plop ja vointi synnytyksen jälkeen oli niin hyvä että ois voinu vaikka kotiin lähteä :grin Ns täydellinen synnytys, ei mitään negatiivista sanottavaa :Heartred

Kolmonen sitten viihtyi perätilassa rv 31 lähtien. Olisin halunnut synnyttää alakautta perätilasta huolimatta. Lasketun ajan lähestyessä ja vauvan kasvaessa tuli kuitenkin huoli olinko valinnut oikein... Sovittiin lääkärin kanssa ns takarajasektio rv 40+1. Tarkoitus oli synnyttää alakautta jos vaan synnytys ennen tuota päivää luonnollisesti käynnistyy. Näin ei kuitenkaan käynyt ja Kolmonen sitten syntyi elektiivisellä sektiolla rv 40+1.

Tyttö 9/15 löytyy. Synttärikaima näyttää tulevan. Töihin palasin 1/17.

Miten olet miettinyt synttärijärjestelyjä tulevaisudessa? Mua stressaan, miten seuraavaksi 9 v. täyttävä ja mahdollisesti jopa päivälleen samana päivänä syyskuuta syntyvä vauva pääsee juhlimaan synttäreitään tulevaisuudessa.

Varmasti pidetään tuplasynttärit sukulaisille. Molemmille omat kakut. Ei ainakaan oo kateellisuutta, kun molemmat saavat lahjoja :D Sit vanhempana kaverisynttärit eri päivinä vaikka samana vkonloppuna.

Hei vaan kaikki!
Täällä viikonloppuna plussattu, ja kolmas tulossa. Isosiskot syntyneet 2/10 ja 8/11, nämä neitoset ovat ex-mieheni kanssa ja tämä uusi pieni ihme ensimmäinen nykyisen mieheni kanssa yhteinen.

Esikoisen kanssa raskaus meni kokonaan pää pöntössä. Toisesta ensimmäiset puoli vuotta oksensin 16 tuntia päivässä ja sen jälkeen loppu meni lievällä heikotuksella. Nyt kauhulla odotan milloin tämän raskauden kanssa alkaa pahoinvointi. Tosin pari päivää mennyt jo ihan hyvin, toisin kun aiemmin.

Molemmat synnytykset myös olivat todella vaikeita ja pitkiä, esikoinen syntyi rv 41+2, toinen rv 39+6.

Meillä esikoinen syntyi 36+3 kiireellisellä sektiolla kun käynnistetty synnytys ei enää edennyt. Syynä varhaiseen käynnistykseen oli sikiön nopea kasvu. Syntyi 55cm ja 4400g vaikka 1kk etuajassa.

Takaisin