Pikkusisaruksen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sandy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä esikoinen eskarissa, keskimmäin 3pvää viikossa päiväkodissa(aloittaa syksyllä eskarin) ja vuosikas miun kanssa kotona. Haaveilin aina kakkosen jälkeen, että saisin olla kotona kun lapset aloittaa koulutaipaleen sekä tietysti toivoin että lapsiluku ei vielä olisi täynnä ja sanoinki jo silloin, että unelma olis tähän kohtaan pieni ja pienelle kaveri. Kesti vaan vähän aikaa lämmittää miestä, mut lämpenihän se vihdoin ja nyt olis se pienen kaveri tulossa :D

Meillä siis 5 vuotias tyttö joka täyttää maalikuussa 6 vuotta, aloittaa syksyllä esikoulun. Sitten on tämä 1,4kk ikäinen joka täyttää juuri kaksi, kun tämä ketä odotan niin syntyy.

Olen ollut nyt kotona tän pienemmän kanssa koko aika.

Meillä poika 10kk nyt ja ollaan mietitty että menisi syksyllä päiväkotiin 2-3krt/viikko. Lähinnä aktiivisuuden ja sosiaalisten taitojen vuoksi. On jo nyt kovin seuranhaluinen, joten luulen että on meidän kohdalla hyvä vaihtoehto. Mies on myös paljon töissä, joten siinäkin mielessä helpottaisi päiviä

Lino 91 mä mietin ihan samaa että laittaisin tän pienimmän nyt 1 v 4 kk tarhaan syksyllä. Hän onkin kova menemään joten voisi tarha tehdä hyvää, sillon kun pienin syntyi niin isompi jäi tarhaan 10pv/kk oli silloin järkevää kun isoin oli sen 4,5 vuotta. Nyt kun viime kesänä jäin kotihoidon tuelle niin tää isoin jäi nyt kotiin meidän kanssa. Käy kyllä 2 krt/ viikko seurakunnan kerhossa.

Saike kuulostaa teillä kanssa hyvältä vaihtoehdolta tuo päiväkodin aloitus:happy:. Varmasti sellainen aihe mikä jakaa mielipiteitä, mutta mun mielestä jokaisen perheen pitää miettiä oman tilanteen mukaan mikä on hyvä. Itse tosiaan aattelen, että jos lapsi viihtyy hyvin hoidossa on se hänelle varmasti hyvästä ja viihtyy sitten paremmin myös kotona kun saa virikkeitä hoidossa. Pienen vastasyntyneen kanssa kun ei välttämättä heti voi samanlailla olla menossa isomman tarpeen mukaan:happy:

Meillä on 4/17 syntynyt tyttö, joten kotona ollaan vielä ja jään nyt hoitovapaalle tammikuun lopulta heinäkuun loppuun.

Täälläkin ollaan kotona vielä pojan kanssa. Tarkoitus oli aloittaa työt elokuussa, mutta silloinhan mulla alkaa taas äippäloma jos kaikki menee hyvin. Ei kyllä toisaalta haittaa, kun ehti jo tulla surku, että kuinka pystyn niin pienen (silloin 1v 3 kk) laittaan hoitoon. Me käydään viikottain avoimen päiväkodin vauvakerhossa ja muskarissa.

Tyttö 9/15 löytyy. Synttärikaima näyttää tulevan. Töihin palasin 1/17.

Oon kanssa kotona tytön (11/16) kanssa. Töihin oli tarkotus palata ens syksynä, mut nyt ei toivottavasti tarvikaan :) Oon miettiny esikoiselle jotain osapäivästä hoitokuviota, ettei meillä hajoile päät kotona. Mut se on vielä aika vaiheessa.

Meillä tyttö ennestään. Noin 3 v 3 kk tulisi ikäeroa.
Tyttö on vähän hellyydenkipeää sorttia eli voisin kuvitella olevan sitten vähän mustasukkainen :grin

Mulla on 1/16 tyttö entuudestaan, tämän hetkisen kyytiläisen la olisi 09/18, mua on askarruttanut eniten että miten noi unirytmit? Meneekö aivan metsään kun vauva tulee taloon ? Entä äidin jaksaminen? Huolettaa ehkä eniten nämä, kun ei varmuutta isän osallistumisesta hoitamisessa ole..

Mulla 9/15 tyttö ollut aina huono nukkumaan ja viihtyy edelleen paljon sylissä. Itseä pelottaa kanssa kovasti jaksaminen, jos tulokas yhtä haastava. Olin ihan rikki ekan vuoden. Tyttö nukkuu edelleen sivuvaunussa. Ei suostu omaan huoneeseen ja heräilee 2-3 kertaa yössä. Silmät ristissä käyn töissä.

Mulla kaksi lasta. Tyttö 5,5v. ja poika 4,5v. Olisin nytkin halunnut lyhyen ikäeron mutta eipä toteutunut.
Poika meillä kehityshäiriöinen. Kaksi vuotiaan tasolla. Sitä eniten mietin miten tulee sujumaan arki vauvan ja pojan kanssa. Mutta eiköhän hyvin mene.
Niin kuin mun nimimerkistä paistaa läpi niin mä istun pyörätuolissa.
Mulla on apuna arjessa aviomies ja kolme avustajaa.
He auttavat kaikessa. Myös tulevan vauvan hoidossa.
Mulla toimii kädet täysin joten pystyn hyvin itse nostelemaan jne. vauvaa.
Mutta tietysti on paljon asioita joita en pysty tekemään.

Meillä esikoinen 11/16 ja kotona hänen kanssa vielä ollaan. Syksyllä oli tarkoitus jatkaa opiskeluja ja töitä, mutta nyt suunnitelmat vähän muuttuivatkin. Vähän jännittää miten sitten selvitään kun esikoinen tuommoinen hulivili, mutta toisaalta turha sitä on vielä stressata :)

Täällä esikois poika 11/16 viime syksynä sain keskenmenon eikä meille nyt tullukaan huhtikuun vauvaa, mutta nyt toivon koko sydämmestä et syyskuun rakas tulee kotiin turvallisesti.<3 Itsellä on synttärit syyskuussa ja samoin mun äidillä.

Pullarusina: Meillä on 9/2016 syntynyt tyttö joka on kans melko huli vili, eli samat jännitykset täällä myös, että kuinka sit pärjätään. Ja miten kaikki sujuu. Ja itseäni mietityttää ehkä eniten tarvitaanko tuplavaunuja?

Mä oon ehkä päästäni vialla mut oon ajatellu pärjätä ilman tuplia :grin Ikäero tulee olee 2v2kk, mut jo nyt esikoinen haluu kävellä kaikkialle ni ajattelin et hommataan vaan seisomalauta vaunuihin. Voi olla et tuun viel muuttaa mieleni tän asian suhteen :rolleyes:

Luruh: Kun mäkin vähän olisin noita tuplia vastaan, siis kun just isompi on sen kaksi vuotias kun tää syntyy. Että kävelisikö kuitenkin, ja sit se seisomalauta. Mut siis voi olla että tätä tässä sit pähkäillään sinne syntymään saakka :D

Tosi hankala arvioida että miten pitkiä matkoja 2 v kävelee, ja kun sit nää 2 vuotiaat on kuitenkin kaikki niin erilaisia. Meillä tää pienin on lähtenyt 10 kk ikäisenä kävelemään eli liikkuvaista sorttia, mut eihän se kerro miten se sit syksyllä kävelee :D :D

saike: kyllä mä ajattelin tuplarattaat hankkia, kun ollaan päivittäin tähän saakka vaunulenkeillä käyty ja poika tykkää, ainakin vielä. Toivottavasti tykkää pikkuisen tultuakin!

Mä mietin kans tuplia. Että hommatako vaiko eikö. Miten toimii seisomalauta/semmonen lisäistuin pari kuukautta vajaa kaksivuotiaan kanssa?

Takaisin