Ensimmäistä odottavat!

Täällä odotellaan kanssa ensimmäistä. Jännää, upeeta ja pelottavaa samaan aikaan :p

Eilen käytiin nt-ultrassa ja kaikki vaikutti olevan hyvin! Se oli itsellekkin sellainen etappi, jonka jälkeen nyt kaikki tuntuu realistisemmalta. Kun katteli ruudulta sitä joka suuntaan heiluvaa pientä tyyppiä, niin asia vasta meni ns perille asti :D

Mä oon aina ollut se, joka ei missään nimessä halua lapsia. Mut nähtävästi oikea mies sai mielen muuttumaan ja nyt oon kyllä jo ihan into pinkeenä itsekkin :smiley-bounce022
 
Joo sama juttu täällä, että tuota nt-ultraa ollaan pidetty etappina, eikä olla ennen sitä juurikaan edes kerrottu odotuksesta tai sen tarkemmin mietitty hankintoja. Helpotti kyllä suuresti omaa mieltä, kun ultrassa kaikki oli hyvin. Toivottavasti kaikki menee hyvin jatkossakin, meillä kaikilla :) ❤️
 
Pilviina, täällä kävi ihan sama juttu - ennen ultraa asia tuntui vielä tosi abstraktilta ja jotenkin etäiseltä, mutta nyt kun on eilen nähnyt sen pienen siellä möyrimässä, tunteet pääsi mukaan kärryille. Olo on nyt aika erilainen. Ja repesin täysin, kun mentiin suoraan ultrasta kauppaan ja kierrettiin marketin urheiluosaston kautta, mies tuli yhtäkkiä semmoisen ehkä 70-senttisen ensisuksisetin kanssa mun selän taakse ja kysyi, että voisko nää jo ostaa. :D että taisipa asia konkretisoitua toisellekin osapuolelle. :Heartred Poistuttiin marketista lopulta yhden bodyn ja housujen kanssa, pieni mutta suuri askel sekin... :wink
 
Mun mies katteli vaunuja tuossa yks päivä :grin Sille taitaa olla tärkeintä se ulkonäkö, vaikka mä yritin nätisti selittää, että niitä pitää käydä vähän koetyöntämässä, että ne on meidän käyttöön sopivat ja ostaa vasta sitten...
 
Jospa määki tänne kirjoitan. Eli oon 30v. Vauvan syntyessä 31v. Eka vauva ja todella odotettu. Mieheni on minua miltei 4 vuotta nuorempi.

Olen kovin iloinen lapsesta ja välillä ajatukset katosivat oman ajan menettämiseen. Kun ei ole ketään esim lemmikkiä josta olisin pitänyt huolta. Se vauva on todella riippuinen meistä. Vuorotyö vie oman aikansa sen yhdistäminen tulee olemaan väsyttävää kun lapsi on taapero.

Lähiporukka on todella innoissaan. Ja kauheana olen miettinyt miten uskallan ottaa heiltä apua etten itse väsy kun olen melko itsenäinen.

Eilen illalla rakkaani silitteli masuani. Häntä jännittää kovasti että miten pärjää vauvan kauaa. Minusta hänestä tulee rauhallinen isä toisin kuin minusta joka alkaa varmasti hössöttämään. :D
 
Meillä kanssa varsinkin iltaisin sängyssä saa helliä silityksiä mahalle. Oon aina sanonut, että mun miehestä tulee ihana isä :Heartred

Hänellä vaan tuli yksi ilta huoli siitä, että kun ei koskaan ole vauvaa hoitanut, joskus pitänyt hetken sylissä, että miten sellaista osaa hoitaa. Totesin vaan, että empä minäkään ole sen kummemmin vauvojen kanssa ollut, meillä on kuule edessä pitkä oppimisaika vanhemmiksi :)
 
Humppanen: Joo toi on just hyvin sanottu, että tunteetkin pääsi mukaan kärryille :) on tässä toki herkistynyt olo ollut pitkin raskautta ajoittain, mutta nyt ultran jälkeen tuntuu, että ihan eri tavalla asiat koskettaa ja menee tunteisiin.

Ihania kyllä nämä tulevat isät, hauskoja ja herttaisia juttuja ootte kirjoitelleet :joyful: Meillä täällä mies on niin itsevarmaa, että kyllähän hän nyt vauvaa osaa hoitaa, vaikka mitään kokemusta ei asiasta ole vielä yhtään:joyful::joyful:
 
Joko teillä on tehty hankintoja vauvalle?

Meillä ei vielä ole ostettu mitään, mutta netistä on selailtu ja etsitty (no joo ehkä lähinnä minä olen selannut) juttuja. Eilen tosin aloin neuloa peittoa vauvalle ja voi vitsi mikä mammaolo tuli :rolleyes:
 
Mä kans ajattelin tänään kaivaa langat ja puikot peittoa varten esille, mitään sen suurempia hankintoja ei vielä ole tehty. Pari vaatetta vaan :)
 
Mäkin rupesin heti plussaamisen jälkeen neulomaan vauvanhousuja (en IKINÄ tee käsitöitä :D), se oli jonkinlaista asian käsittelyä. Siinä ne oottaa keskeneräisenä, en niiden parin ekan päivän jälkeen oo koskenutkaan. Katotaan onko heinäkuuksi valmiit, luultavasti ei. :P

Mä sain viikonloppuna kaverilta lainaan ison kasan pieniä vaatteita. Huh, oli hurjaa hypistellä niitä kotona. Käytettyjä vaunuja, turvakaukaloita sun muita kattelen usein mut vieläkään en oo saanut ostettua...
 
Joko teillä on tehty hankintoja vauvalle?

Meillä ei vielä ole ostettu mitään, mutta netistä on selailtu ja etsitty (no joo ehkä lähinnä minä olen selannut) juttuja. Eilen tosin aloin neuloa peittoa vauvalle ja voi vitsi mikä mammaolo tuli :rolleyes:

Täällä kaukalo ostettiin nt ultran jälkeen ku oli niin hyvä tarjous! Vaatetta on monien vuosien haaveilun aikana tullut osteltua pääosin kirppareilta. Nyt vähän lähtenyt lapasesta kahdesti noissa hm aleissa ku netissä niin koko ajan kaikkea uutta kivaa tulee halvalla.

Vaunut on vähän niin ja näin, maalle sopivat niin emmaljungan outdoor duo edge, vois olla meille.mutta katsotaan...

Niin hukassa näiden ostosten kanssa...
 
Tinkanen, sama fiilis, että vähän hukassa näiden hankintojen kanssa. Vaunuja oon katsellut ja selannut arvioita, mitkä olis hyvät, mutta en ole kyllä oikein päässyt puusta pitkälle. Täytyy mennä varmaan ihan liikkeisiin testaileen vaunuja. Enimmäkseen asfaltilla liikkumiseen olis tarvetta vaunuilla.
 
Heippa kaikille!

Foorumiin olen törmäillyt kun googletellut mitä erilaisempia asioita ja päätinpä nyt sitten liittyäkin kun oikein passeli ryhmä osui kohdalle. Ensimmäistä viestiä tässä siis kirjoittelen, mutta enköhän vauhtiin pääse täällä foorumilla!

Odotamme siis ensimmäistä lastamme avopuolisoni kanssa, tällä hetkellä menossa 15+4. Kesällä koimme ensimmäisen keskenmenon, mutta nyt vaikuttaa, että kaikki olisi mallillaan. Yrittämällä yritetty ei ole, lopetettu ehkäisy viime keväänä ja ajateltu, että saa tulla jos on tullakseen. Eli toivottu on :) Innoissaan ollaan molemmat, mies on ehkä hieman varovainen vielä ja ei haluaisi ostaa mitään tarvikkeita tai edes pohtia niitä vaan ostaisi vasta sitten kun vauva on sylissä ja varmasti :grin Itsellä saattaa silloin olla mielessä ihan muut kuin shoppailut... Oli hän kyllä vauvavakuutuksesta ihan omatoimisesti kysellyt samalla kun oli ollut hoitamassa yrityksensä vakuutusasioita :wink Itse ostin eilen vauvalle tori.fistä vauvakehdon, ensimmäinen ostos tulevalle. Rattaita ym. olen netistä selaillut ja kovasti tekisi mennä katsomaan niitä kauppaan, mutta ehkä hetkisen maltan vielä odottaa.

Ollaan käyty kaksi kertaa neuvolassa ja nt-ultrassa. Kaiken pitäisi olla mennyt hyvin, tosin nt-ultran tulokset ovat johonkin matkalla kadonneet, joten niitä odotellaan vielä. Kätilö neuvolasta otti asian selvittääkseen ja hänen piti asiasta soittaa viime perjantaina, mutta eipä ole kuulunut. Eilen soitin perään, mutta vaihteessa sanottiin vain, että minulle soitetaan eilisen aikana. No ei soitettu. Erityisen huolestunut en ole, mutta olisihan se kiva tietää tulokset. Katsotaan, koska kehtaan soittaa seuraavan kerran niiden perään.

Joulua vietimme mieheni perheen luona, hänen vanhemmilleen mies oli ehtinyt kertoa jo aikaisemmin, mutta siskonsa saivat tietää joulupöydässä. Anopilla on tapana nostaa aina ruokailun aikana maljoja vuoden aikana tapahtuneille hyville uutisille ja tällä kertaa hän nosti maljan meidän valmistuneelle remontille, johon mies sitten lisäsi "ja sille, että teistä tulee tätejä ensi vuonna". Ilmeestä näki, että miettivät "mitä tää tarkottaa", taisivat olla niin yllättyneitä, vaikka sanoivat, että osasihan sitä tavallaan odottaa ja onnittelivat. Omien vanhempieni luona käytiin sitten joulun välipäivinä ja kerrotiin heille, isäni suhtautui oikein positiivisesti ja muistuttelee vähän väliä nukkumaan riittävästi ja syömään monipuolisesti. Äitini oli ehkä hieman järkyttynyt alussa (mutta toisaalta, sitä hän on aina jos tulee muutoksia), mutta vaikuttaa, että hän on pikkuhiljaa sulattelemassa tätä ja onnellinen ensimmäisestä lapsenlapsestaan.

Siinäpä taisi kaikki olla mitä tähän raskauteen kuuluu, ja vähän muutakin. :cat: Kiva saada keskusteluseuraa, hyvää odotusta kaikille!
 
Täällä kirjoittelee ensimmäistä kertaa foorumille 27-vuotias esikoisensa odottaja :shy: Laskettu aika on 3.7., eli kohta ollaan jo puolivälissä!

Uskaltauduin kirjoittamaan tähän ketjuun, koska kaiken kokee ensimmäistä kertaa ja täältä löytyy varmasti vertaistukea. Myöskään kavereillani ei ole omia pikkuisia, joten joskus tuntuu oudolta jutella heille vauvasta. Mies yrittää ymmärtää vaihtelevia fiiliksiä ja pelkoja, mutta ei kuitenkaan voi täysin ymmärtää, vaikka miten haluaisi. Tämä on myös miehen esikoinen ja hän onkin ollut ihana ja ottanut vastuuta kodin hoidosta ja koiran ulkoiluttamisesta :Heartred

Onko muut esikoisen odottajat jo tunteneet masuasukin liikkeitä? Täällä vielä innokkaasti odotellaan ja yritetään tunnustella kaikkea kuplintaa ja "perhosen siipien" tuntemuksia :)

Ihanaa odotusta kaikille!
 
Mites teidän vatsan kasvu on lähtenyt? Olen ymmärtänyt, että esikoistaan odottavilla näkyy hitaammin kuin seuraavissa raskauksissa. Toki kaikki on hyvin yksilöllistä, mutta esikoista odottavalla ei ole myöskään aikaisempaa kokemusta mihin verrata. :wacky:

Housut menevät nippa nappa enää kiinni, kaikki ei mene ja jonkinlaisia kuminauha virityksiä olen värkkäillyt kun ostamani "housunjatke" on toisaalta vielä liian iso. Vatsa näyttää mielestäni kuitenkin kovin turvonneelta ja ei ainakaan kukaan ole kysynyt, että olenko raskaana :pompus: ja googlettaa tietysti piti ja verrattuna muiden mahoihin nousee hieman huoli mieleen, että onhan kaikki hyvin kun näytän siis enemmän muutaman pullan syöneeltä kuin että vatsa olisi pieni kumpu. Onneksi rakenneultra perjantaina! Olisi kiva kuulla miten teillä muilla vatsankasvun kanssa menee? Mietteitä?:anyone
 
Vatsa on turvonnut, ei niinkään kasvanut. Samoin tissit ovat järkyttävän isot! Oma koko ennen raskautta oli 80E ja nyt sopii hyvin enää yhdet rintsikat..
 
Mulla ne jotka tietää että olen raskaana on sanonu että on maha tullu näkyviin mutta omasta mielestä oon vaa levähtäneen näköinen. Vanhoja farkkuja en tykkää käyttää enää kun on tukalat eli pääosin verkkareissa mennään. Työhousut vielä sopii koska ne oli alunperin sellaset että piti vyöllä hirttää ylös. Tissit on kanssa ihan järkyttävän kasvupyrähdyksen tehny. Kävin suosiolla ostamassa imetysliivejä isompaa kokoa, paljon mukavampia päällä kun ei oo kaaritukia ja pääsevät toivonmukaa sitten tarkoituksen mukaiseen käyttöön kesällä. :)
 
Mulla on ollut pääasiassa kollarit käytössä jo monta viikkoa. Omia farkkuja ei pysty enää pitämään vaan raskausfarkut on käytössä, jos haluaa jotain siistimpää pitää :)
Eipä tuo vatsa vielä kovin iso ole, mutta kyllä kasvun itse (ja ne jotka tietävät) huomaa.
16+1 nyt.

Rintaliiveissä olen siirtynyt käyttämään vain EMP:n urheiluliivejä :D
 
Mulla ei mee edes urheiluliivit enää :sad001

Tuli tuosta Amendien viestistä mieleen, että millaiset ja monet rintsikat tässä oikein kannattas hommata? Kohta joutuu kaupoille.. Suoraan imetysliivejä vai?
 
Mä ostin ite kahet kaarituelliset imetysliivit päiväkäyttöön ja 3-4 kaarituettomat liivit joita käytin yöaikaan. Mulla on välttämättömät kaarituelliset liivit joten en voi ees harkita muita. Eikä mulla ne aiheuttanu mitään tukkeumia tms.
Tosin kummassakaan raskaudessa ei oo tarttenu uusia liivejä, siis kuppikoon puolesta. Imetyksen alussa meinasin ostaa isompaa kuppikokoo liivit ku rinnat kasvo hervottomasti, mut sanottiin ettei kannata ku maito tasaantuu ni sitte ne on taas liian isot. Ja nopsaa se tasaantu. Näin siis kävi mulla.
 
Takaisin
Top