Ensimmäistä odottavat!

Mä oon kans ruvennut pohtii noita liivejä. Mun pitää varmaan hankkia myös molempia. Menee samanlailla kun marinellahilla. Tuelliset päivällä ja tuettomat sitten yökäyttöön. Mulla on nyt tissit turvonnut ihan järkyiks, kun ne on jo muutenkin isot, ei mahdu enää oman koon liivit :angry1
Mä ajattelin suoraan hankkia imetysliivejä.
 
Mun oli tosi vaikee ees löytää oman kokosia imetysliivejä. Suurin osa loppuu johki d/e kuppiin. No kahet mitkä viimeks ostin makso 60€/kpl.. onneks kaarituettomat oli halvemmat ja löyty ihan halpa-hallista :D h&m.llä on myös kaarituettomia mutta vaikka oli kokoa xl/xxl, ni mulle aivan liian pienet.
Imetysliivit otin heti laitokselle mukaan, vaikka en saanukkaan imettää ku vasta 3vrk päästä. Sinne kyllä ehkä en ottais enää kaarituellisia liivejä, ne ainaki ittellä paino tosi ikävästi ku alko maito nouseen kunnolla. Ja se tissisärky sillon oli jotain ihan järkyttävää et tukevat liivit kyllä saa olla.
 
Mä hankin esikoisen raskauden aikana parit imetysliivit (ihan loppuraskaudessa) mutta eivät ne enää mahtuneet synnytyksen jälkeen kun maito nousi. Kannattaa siis huomioida jos meinaa ostaa imetysliivejä jo raskausaikana.
 
Ite olen ostanut jatkopaloja. Sellaisia joilla voi ympärysmittaa kasvattaa. Alle kympillä saa. Jos kuppi koko kasvaa niin silloin ostan uudet liivit. Koitan selvitä näin imetysliivien ostoon asti.
 
Kattelinki mun imetysliivejä ni ne kaarituelliset liivit onki yhtä kuppia isommat, ihan sitä imetyksen alkua ajatelleen. Alkuaikana oisin ostanu vielä yhen kupin isommat mut sitä ei suositeltu. Loppuajasta ne oliki sitte vähän liian isot mut sitä varten en ostanu enää uusia liivejä :) ja hyvin paljon riippuu valmistajasta liivien koot! Changen liivit on kokoa 85I ja ne on pienemmät mitä toisen valmistajan, vaikka on samat koko. Ja kolmannet on taas siltä väliltä ja sama koko, 85I :D normisti mun koko 80-85H.
Kaarituelliset voi joo aiheuttaa tukkeumia mutta ilman niitä en pärjää joten otin riskin ja aloin käyttään niitä. Eikä tosiaan ollu mitään ongelmia missään vaiheessa. Suosin myös topattuja kuppeja ison koon takia, jotta saa riittävän tuen. Ja leveät olkaimet.
 
Mä en kyllä uskalla imetysliivejä edes ajatella vielä. Uskaltaisin sanoa että menisi täysin rahantuhlauksen puolelle :rolleyes:

Oon joutunut nyt jo kahdesti liivikaupoille. Ekalla kerralla ostin kahdet, ja tuli todettua aika nopeesti, etteivät toiset olekaan mukavat päällä ja käytin sitten niitä jos nuo toiset oli pesussa. Ne paremmat jäi muistaakseni kuukaudessa pieniksi ja kävin ostamassa niistä isomman koon (ja isoimman mitä oli enää saatavillakaan). Itsellä ongelma tosiaan ei ole tuo ympärysmitta vaan kuppi vaan ei enää riittänyt. Nyt sit kiroan kun nuo koota isommat on pesussa, koska en pysty ahtautumaan niihin pienempiinkään ja nuo jotka tuli todettua epämukaviksi toki peittää rinnat, mutta on vaan etistäkin epämukavammat päällä. Kaapista löytyvät urheiluliivit ei meinaa oikein riittää rinnan alle asti. En haluaisi enää käyttää penniäkään rintsikoihin, jos nää vaikka on taas kuukauden päästä isommat.. :shifty:
 
Ei niillää pienilläkään liiveillä kannata nakata vesilintua heti. Ne voivat mahtua päälle sitten muutaman kuukauden kuluttua synnytyksestä kun pahimmat turvotukset ovat lähteneet. Varsinkin jos on ajatuksena imettää pitkään niin lähes normaalikokoiset imetysliivit pääsevät käyttöön.
 
Hei, Heinäkuun puolivälin tienoilla olisi esikoisen aika tulla ja olen jo kovasti kauhistellut tätä mahaa. Toki pieni "rasvarengas" minulla oli jo ennestään, mutta tuntuu että maha on jo tosi iso. [emoji50] Paino ei ole noussut vielä yhtään joten pistän kyllä turvotuksen piikkiin paljon + minulla kuulemma kohtu erityisen edessä. Ja ehkä jo tunnen vauvan liikkeet, aina ei ole varma onko se ilmaa vai ei [emoji57] Aineenvaihdunta hidastunut reilusti. Vanhat housut on saanu jäädä jo kaappiin...

Rinnat alkoivat kasvaa jo aika varhaisessa vaiheessa ja uusia liivejä pitää varmaan kohta taas ostaa [emoji4] Kiitos hyvistä vinkeistä! Itse pienirintaisena olen löytänyt lindexiltä hyviä kaarituettomia liivejä joissa ainakin toistaiseksi koot riittävät :)

Vaunuja kävin jo katsomassa mutta täytyy kuunnella kokemusasiantuntijoita tässä, pää meni ihan sekaisin [emoji1] Ainakin kuulemma lukittavat isorenkaiset kannattaa ostaa niin loskassa ja lumessakin menee helpommin eteenpäin.

Mutta eikös ole ihanaa ja ihmeellistä tämä ensiodotus?! :Heartred Toivottavasti alkaa jo olot helpottaa!
 
^Kannattaa niitä vaunuja käydä ihan itse koetyöntämässä ennen ostoa. Joku tykkää mallista x ja toinen inhoaa sitä :D
Me ostettiin ykkösvaunuiksi Britaxin Smile 2-yhdistelmävaunut ja kakkosvaunuiksi pitää sitten valikoida joku off-road-malli :D
 
Olipa huojentavaa kuulla, että muutamalla muullakin vatsa on lähinnä turvonneen näköinen. Tässä ehtii kantaa huolta milloin mistäkin. Onneksi meillä on huomenna rakenneultra niin voi hetkeksi huokaista toivottavasti.

Liivit ovat täälläkin jääneet pääasiassa pieneksi, urheiluliivit menee vielä. Peikkosen vinkki jatkopaloista oli kyllä hyvä! Eipä tullu mieleenkään, mutta nyt lähtee kyllä ostoslistalle.
 
Mä en oo vieläkään paljastunut töissä! Tai ainakaan ketään ei oo kehdannut tulla kysymään. Muutamalle olen oma-alotteisesti kertonut. Alkaa kyllä pikkuisen ärsyttää toi jatkuva "telttojen" käyttö, mutta ru olisi puolentoista viikon päästä niin jos sen jälkeen sitten voisi siirtyä niin vaatteisiin mitkä mahtuvat. :wink
Mulla on kyllä kaikki ylimääräinen rasva tuossa keskivartalolla, joten ymmärrettävää ettei kaikki välttämättä kiinnittele huomiota et minkäverran sitä nyt siinä on. :grin Itse kyllä huomaan et maha on pikkuhiljaa muuttunut kiinteämmäksi, mut jos käytän ihan normi vaatteita niin näytän vaan et oon syönyt hyvin tai turvonnut.
 
Meillä töissä kaikki työkaverit tietää ja nyt alkaa masu pömpöttääkin sillä tavalla, että on jo melkein mahdoton peitellä tätä :)
 
Meilläkin tiimi tietää töissä, on ollut jo tovin aikast vaikeaa salatakaan. Joku parikymppinen tarjos mulle viime viikolla jopa istumapaikkaansa bussissa! Siitä syytän kyllä mahaa korostavaa talvitakkia... olisin oikeastaan halunnutkin istua, mutta hämmennyin niin että sanoin vaan ei kiitos seison mielelläni :wacky:
 
Mulla maha on "pullahtanut" viimeisen kahden viikon aikana esiin oikein kunnolla. Huomenna viikkoja 21+0. Olin lomalla reilun viikon niin useampi työkaveri kävi sanomassa, että onpa vatsa kasvanut. Tuntuu kyllä tosi kivalta, että jotain alkaa tapahtua. On pitkään ollut aika oireeton olo muutenkin, niin raskaus on tuntunut tosi epätodelliselta.
 
Joo täällä sama juttu, maha on ihan tässä viimeisen kahden viikon aikana tullut esille oikein kunnolla. Nyt viikkoja mulla 18+6. Mä kyllä tykkään tästä fiiliksestä, kun masu kasvaa. Se tuo jollain lailla sellasta varmuuden tunnetta, että siellä se vauvakin kasvaa ja mä todellakin olen raskaana :)
 
Takaisin
Top