Oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Terveisiä naistenklinikalta, valitettavasti meidän Papu oli lopettanut kasvun ja menehtynyt jo viikoilla 8+5, eli aivan alkuraskauden ultran jälkeen. Olo on kamala, mutta ehkä tästä jotenkin selviää.

Oikein upeaa odotusta teille kaikille, toivon että raskautenne sujuu hyvin. Oli ilo olla mukana nämä muutamat viikot. <3

Ei voi olla totta, oon todella pahoillani puolestasi :( Voimia ja jaksamista, ja kaikkea hyvää tulevaan <3

Voi ei nannarii! Olen niin pahoillani! Voimia toipumiseen. Varmasti ihan äärettömän surullinen olo, joulun piti olla erilainen.

Huh. Selvisin paastosta ja sokerirasituksesta :wideyed: Söin eväitä sairaalan pihalla ennen töihin menoa. :grin Normaalit oireet: kuvotus, palelu ja väsymys on ollut muuten seurana.

12+1

Oliko täällä joku muukin refluksi tautia sairastava odottaja? Voiko siitä johtua tää et mahaan tulee monesti tosi ällö olo ja tuntuu niinku vatsa laukusta nousee jotakin kurkkuun mut ilman närästystä.

Täällä! Ihan samanlaisia oireita ja alun ällö olo osin johtuo tuosta etten tunnistanut mahassa vellovaa oloa närästykseksi. Ja normaalitilassakin miul nousee kurkkuun mahalaukun sisältöä ja erityisesti yöaikaan jos syön väärin. Renniee oon itse käyttäny raskauden ulkopuolella ja raskausaikana, pahimmissa oireissa galievee käytin esikoisen odotusaikana. Apteekista osaavat antaa oikeat valmisteet. Tsemppiä!

Voimia<3

Miltä kohdun kasvukivut tuntuu?:hilarious:
Mua on nyt about 15min nipistellyt alavatsaan. Tuntuu samalta kun jalat puutuu ja niitä alkaa nipistellä. Tai ihan kun joku tökkisi neulalla:wideyed:

Kohdun kasvukivuilta kuulostaa. Ne voi äityä koviksikin, esikoisen aikaan piti ihan sohvalla maata kipujen takia. Tämäkin raskaus on ollut kohdun kasvun suhteen viime päivinä hyvin kipuileva.. Panadol auttaa pahimpaan!

Nannarii oon pahoillani, voimia sinne!

@nannarii_ : lle paljon tsemppiä ja voimia. Aika helpotti ainakin itselläni, vaikkei se siinä pahimmassa tuskassa ja surussa, heti tuntunutkaan siltä. Päivä kerrallaan. Itselle pitää antaa aikaa surra :Heartred

Voimia<3

Miltä kohdun kasvukivut tuntuu?:hilarious:
Mua on nyt about 15min nipistellyt alavatsaan. Tuntuu samalta kun jalat puutuu ja niitä alkaa nipistellä. Tai ihan kun joku tökkisi neulalla:wideyed:

Mulla ainakin juilii ihan huolella. Sellasta jomotusta, nipistelylä, väillä repäisykipuja. Tuntuu just siltä et joku raivaa tilaa kohdussa. Alussa pelkäsin aina että km alkaa taas kun vatsaa jomotti, mutta nyt oon huomannut että ne on kuitenkin aika erillaisia kuin mitä se keskenmeno kipu oli.

Astianpesukone ( jossa oli likaisia astioita) sattui tänään olemaan auki, ja sen jälkeen oltiin vessassa kykkimässä. Hyi helkutti, mikä haju! :yuck:

Tää nyt ei oo raskausoire mut toista päivää niska niin jökissä ettei voi päätä kääntää vasemmalle. Koita tässä sit lapsia hoitaa. Yyh hirvee kipu

Mulla pahentuu pahoinvointi. Tulee yhtäkkiä, eikä enää syöminenkään auta vaan meinaa tulla ylös samantien. En oo vielä joutunut oksentamaan mutta lähellä on. Makuulleen on paras, heti kun nousee ylös niin meinaa oksu tulla. Ei vaan viittis maatakkaan jatkuvasti :D

Star4 ootko millon mittauttanu hemoglobiinin? Mulla eka raskaudessa matala hemoglobiini aiheutti aivan jäätävän pahanolon johon ei auttanut mikään...

Mamma16, viime torstaina neuvolassa mitattiin, oli silloin 124. Mä en tiedä voisko alhaset paineet aiheuttaa tän myös. Mulla aina ollu tosi alhaset, välillä yläpaine on alle sadan. Neuvolassa ne oli kuitenkin ihan ok, ei niin matalat mitä normaalisti. :)

Kiitos vastanneille! Nipistely/pistely tuntui eilen noin 45min putkeen, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Nyt ei oo mitään ollu, muutakuin välillä menkkajuilintaa hetken ja illalla sattu hetken nivuseen.
Oireettomuus pelottaa, rinnatkaan ei oo enää niin kipeät. Rv 8+5 tai 9+0

Rv 8+4, ja tää oksentelu! Mä en jaksa, silmiäkin särkee kun ne pullistelee ulos oksennellessa. Mikään ei maistu hyvältä. Kertokaa te joilla on pahoinvointi jo alkanut helpottaa, millä viikoilla helpotti? Tiiän että on yksilöllistä, mutta lohduttaisi kun olisi joku aika jota odottaa..

Rv 8+4, ja tää oksentelu! Mä en jaksa, silmiäkin särkee kun ne pullistelee ulos oksennellessa. Mikään ei maistu hyvältä. Kertokaa te joilla on pahoinvointi jo alkanut helpottaa, millä viikoilla helpotti? Tiiän että on yksilöllistä, mutta lohduttaisi kun olisi joku aika jota odottaa..

Mäki haluisin kuulla. Mulla tänää 10+0 ja aloitin aamun sappinestesessiolla :D vihaan oksentamista.. tänää just mietin etten meinaa ees muistaa miltä tuntui kun ei vellonu 24/7. Hehkua odottaessa.

Takaisin