Milloin kerrotte raskaudesta muille?

Mullaki ajatuksena oli jouluna kertoa sisaruksille ja miehen perheelle kortilla jossa olis ultra kuva mutta ultra ei kerkeä olla ennen joulua:( nyt tässä uutta keinoa miettimään.. muutenkin vaikea salata kun on polttanut tupakkaa ja nyt ei sitten poltakkaan ja maha on älyttömän kokonen pallo. (9+2)

Me kerrotaan sunnuntaina miehen perheelle. Oon luvannut tehdä kakun, ja kakkulautasen pohjaan kirjotin posliinitussilla kaikkien lastenlasten syntymäpäivät ja viimesimmäksi tämän uusimman lasketun ajan :) päivämäärät paljastuu sieltä alta sitten sitämukaa mitä kakkua syödään :)

Mullaki ajatuksena oli jouluna kertoa sisaruksille ja miehen perheelle kortilla jossa olis ultra kuva mutta ultra ei kerkeä olla ennen joulua:( nyt tässä uutta keinoa miettimään.. muutenkin vaikea salata kun on polttanut tupakkaa ja nyt ei sitten poltakkaan ja maha on älyttömän kokonen pallo. (9+2)
Mut hei, eikös se tupakoinnin lopettaminen lisää ruokahalua? Senkun keulit et ompas tullut herkuteltua. :D

Kerroin tänään pomolle, koska mulla tulee olemaan enskuussa paljon raskauteen liittyviä käyntejä terveydenhuollossa eikä ne välttämättä osu aina vapaapäivälle. Lisäks pitäis työsopimusta vähän muutella, kun jossain vaiheessa jää yövuorot pois ja palkka tippuis ihan sikana... Pomo otti asian ihanasti <3 Kerroin myös äitille, koska se on mun terapiaihminen ja osaa ottaa asiat aina jotenki oikein ja saa mut rauhottuu. Aamulla oli ihan älytön itkupaniikki kun tajusin, että oon syöny foolihappoa aivan liian vähän ja eka neuvolakäynti on ihan liian myöhään... No, äiti sai mut rauhottuu joten oon tosi hyvillään että kerroinki jo nyt enkä vatsa rv16 jälkeen, niinku ensin ajattelin.

Me kerrotaan sunnuntaina miehen perheelle. Oon luvannut tehdä kakun, ja kakkulautasen pohjaan kirjotin posliinitussilla kaikkien lastenlasten syntymäpäivät ja viimesimmäksi tämän uusimman lasketun ajan :) päivämäärät paljastuu sieltä alta sitten sitämukaa mitä kakkua syödään :)

Ihana idea Meemis!! :) <3

Mä haluisin kertoa suurimmalle osalle vasta rv12 jälkeen. Mutta joulu...en millään onnistu pitämään salassa koska 1.viini 2.graavilohi 3.mäti, kaikki mun rakkaita herkkuja. Eli päädyttiin miehen kanssa siihen että perhe saa tietää jouluna rv5+4. On liian aikaisin mut toisaalta heidän kanssa pystyy jakamaan mahdollisen km uutisenkin sitten...Nään tänään mun parhaan ystävän ja aattelin et kerron hänelle.

En haluaisi vielä jouluna kertoa, mutta taitaa selvitä samoista syistä kuin Rintalla. Lisäksi vielä 4. Aurajuusto :D Saa nähdä kuinka käy... :p

Joo tuo joulu on kyl paha :D ei voi syödä sitä eikä tätä eikä viiniä voi ruoan kanssa ottaa. Saaa nähdä millaiset selitykset keksii :D tarkoitus kertoa vasta lähipiirille 12viikon ultran jälkeen. Ja muutama läheinen ystävä ja mammakaveri tietää, ketkä tietää yrityksestä muutenki.

En tiedä onko se loppuenlopuksi niin kauheeta vaikka perhe tietääkin aikaisin. Kyllä heille keskenmenostakin varmasti kertoisin. Tietysti muille yritän pitää salassa sinne rv12 saakka. Someen sitten joskus kun masu alkaa näkyä...

Mä kerroin tokan plussan jälkeen miehelle ja kolmannen plussan jälkeen äidille... muu suku saa varmaan kuulla jouluna tai viimeistään vuodenvaihdetta juhlittaessa, kun mennäänkin vesilinjalla niin epäilykset heräis kumminki

Mä kerroin tänään pomolle. Pomo oli ihana, onnitteli ja halasi ja sanoi että jos tuntuu että tarviit lyhempää työviikkoa, etäpäiviä tai myöhempää töihintuloaikaa niin kaikki on sovittavissa.

Mua vähän itketti koska tä työpaikka ja työyhteisö on vaan parasta mitä voisin tässä elämäntilanteessa toivoa.

Mä kerroin tänään pomolle. Pomo oli ihana, onnitteli ja halasi ja sanoi että jos tuntuu että tarviit lyhempää työviikkoa, etäpäiviä tai myöhempää töihintuloaikaa niin kaikki on sovittavissa.

Mua vähän itketti koska tä työpaikka ja työyhteisö on vaan parasta mitä voisin tässä elämäntilanteessa toivoa.

Voi miten ihana vastaanotto pomolta!! :) tollaset pomot on varmasti kiven alla..

Aloitan toivottavasti ihan uuden aiheen tämän asian tiimoilta: omalle äidille kertominen! Olen jo kertonut heti plussatestin jälkeen parhaille ystaville ja lähimmälle työkaverille. Mutta omalle äidille en aio tällä kertaa kertoa, sillä siitä lietsoontuu vaan lisää paniikkimielialaa ja pahimman pelkäämistä. Oonko ainoa..?

Meillä onneksi on 12. lapsenlapsi tulossa mun äidille, niin eipä enää paljoa hötkyile.

Jos oma äiti höösäisi ihan hirveästi niin en kyllä kertoisi ennen kuin olis pakko.

Vieno77: Apua, miten sun äiti reagoi viimekerralla?

Mun äiti on hyvin jalat maassa tyyppi, mut jos sais mut jotenkin paniikkiin niin pitkittäisin kyllä kertomista.

Vieno77: Apua, miten sun äiti reagoi viimekerralla?

Mun äiti on hyvin jalat maassa tyyppi, mut jos sais mut jotenkin paniikkiin niin pitkittäisin kyllä kertomista.
Mun äiti on vaan niin perusluterilaisen negatiivinen ja näkee kaikessa vaan pelkoja ja huonot puolet. En siis viitsi pahentaa jo valmiiksi epävarmaa oloani kertomalla hänelle van ennemmin kerron kavereille joilta saa tukea ja tsemppiä. Viime raskaudessa en osannut ajatella, että äiti pelkäsi puolestani, kun olin niin onnellisen tietämätön ensiodottaja ja en ollut saanut ennen ekaa raskautta keskenmenoja, odottanut vaan raskautumista todella pitkään, kuten nytkin.....

Minun vanhemmille mies halusi soittaa heti plussan jälkeen, sillon arviolta 4+6. Kahdelle ikäiselleni serkulle halusin kertoa kans hetimmiten, ovat kuin siskoja mulle ja molemmat sairaanhoitajia (ymmärtävät alkutilanteen täydellisesti). Tosin toinen tajusi jo ennen kuin ehdin kertoa, koska oltiin kiinalaisessa syömässä ja otin kuulemma ihan liian vähän susheja enkä edes mun lemppareita. [emoji23]

Miehen suvulle kerrotaan jouluna jos kaikki on ok. Varasin juuri varhaisultran perjantaiksi että saa ajatukset kasaan kun tietää mikä siellä on tilanne. [emoji4] Muille kerrotaan sitten vasta rv 12 jälkeen.

Takaisin