Raskausajan ruokavalio

Minusta se koski just raakaa punajuurta. Moon ainaki syöny ihan normi,keitettyjä, punajuuria ko ne on mun suurinta herkkua! :)
 
Oon ihan stressissä :sad001:sad001 käytiin syömässä ja tilasin burgerin, sanoin että pihvi kypsänä. Ja sanoivat kun toivat miehen annoksen että burgerissa kestää kun paistavat että on varmasti kypsää. Ehdinkin burgeria sitten syödä, kun huomasin että siellä oli vaaleanpunaista väriä pihvissä. Jäi loppu pihvi syömättä ja nyt olo on ahdistunut, jos joku tokso tai muu kamala tästä tämän takia tulee...:sad001
 
Oltiin eilen miehen suvun juhlissa. Ei olla vielä kerrottu kellekään (koska vasta 7+0 tänään), mutta alan epäilemään, että tarjoilut oli suunniteltu siten, että saadaan narautettua raskaana olevat: Rucolapohjainen salaatti, graavilohta, leivän päälle tuorejuustoa ja homejuustoja, Baileys-kakku, lakritsia ja salmiakkia... Vähin äänin söin pelkästään karjalanpiirakoita ja pullaa.
 
Rucola on sellainen, jota ei ole selvästi kielletty, mutta ei suositella korkean nitriittipitoisuuden vuoksi syömään ylen määrin. Kyseinen salaatti olisi varmaan ollut ihan ok, jos siinä olisi ollut vaan muutama rucolan lehti ja loput jotain normi-jääsalaattia tai vastaavaa, mutta "salaatin" pohja oli käytännössä pelkkää rucolaa...
 
Noku mä oon syönyt! Ennenku tänää tajusin et niishän on rommia ,!! Onkohan paljon?
 
Älkää ny ressatko kovin pahoin, jos ootte jotain "kiellettyä" vahingossa menny syömään. Muutama dacapo tai muutama suupala hampparipihvistä, joka ei täysin kypsä ollut, tai sitä rucolaa...esim. listerian saaminen on oikeesti niin harvinaista. Välttelette sitte tietoisesti tulevaisuudessa. Nimimerkillä eilen rucolaakin syönyt salaatin mukana, tänään muutaman etikka-punajuuri siipaleen makaronilaatikon kanssa, eilen ravintolassa toast skagenin, josta ainoastaan mätiin en koskenut. Aion syödä muutaman kerran sushia lempisushi-ravintolassani, jossa tiedän kalan olevan tuoretta, aion ehkä myös maistaa isän graavaamaa lohta jouluna, sekä syödä muiden laatikoiden mukana myös äipän tekemää maksalaatikkoa. Jos joskus tekee mieli ravintolassa hyvän pihvin kanssa punaviiniä, niin aion sitä maistaa muutaman sentin. Viime raskaudessa taisin maistaa kolme kertaa. Ainut ehdoton nounou on tupakointi raskausaikana (toki muutoinkin, ei oo kiva tuhkakuppia nuolla jos esim. mies sattuisi polttamaan), ja tietysti alkoholin käyttö toistuvasti raskauden aikana.
 
Noku mä oon syönyt! Ennenku tänää tajusin et niishän on rommia ,!! Onkohan paljon?

Oon joskus aikoinani googlettanu kyseisen karkin, ko sanottiin että se nostaa promilleja sen verran et esim autolla ei vois ajaa (en muista määrää paljonko piti syödä et vaikutti), mutta melkeen joka paikassa tuli vastaan et se sisältää rommiaromia :confused: eli en tiiä et pitääkö promille"tutkimus" paikkansa tai se et se sisältäis oikeeta rommia :)

Mä pyrin kyllä välttämään niitä mitä suositellaan, oon nyt jättäny jopa salmiakkikalenterin pois :D en ne varmaan turhaan niitä suosituksia tee? Toki joo ne on vaan suosituksia.
Onneks en syö kalaa oikeestaan missään muodossa, saati graavina :D ja tupakki on mullekki ehdoton no no, ja niin on myös alkoholiki.
 
Toi da cabot sisältää todella vähän rommia siitä tehtiin testi ja vain heti karkin syönnin jälkeen promille mittari värähti.

Eri on sit likööri karkit joissa on oikeasti alkoholia ilman mitään jalostusta.
 
Suoraan sanottuna mua alkaa jo vituttamaan ko mitään ei pysty syömään. Tänään on tullu joka ikisestä ruuasta huono olo. Aivan sama mitä suuhunsa tukkii, oksettaa silti.
Paras olo on sillon ku on nälkä eikä syö mitään. Mutta pakkohan sitä on jotain syyä, ei ilman ruokaakaan voi olla.
 
^sama homma paitsi että kun on liian nälkä, niin se oksettaa myös.

Meinasin sanoa siskolle aika pahasti, kun tämä alkoi paasaamaan raskausajan oikeasta ruokavaliosta sen jälkeen, kun sai kuulla että olen tänään syönyt vain juustohampurilaisen.
 
Mulle jos joku alkaa samaa paasaamaan ni ärähän kyllä pahasti takasin.
Tänään tosiaan jopa näkkäri aiheuttanu kamalan olotilan, tähän asti kuitenki sitä on voinu syyä. Myös kaupan pitsa on sopinu, mutta vain se saarioisten jauhelihapitsa, ei muut.
Vkl ko oltiin reissussa ni söin kanasalaatteja ko muuta en pystyny, tänään en taas oo voinu ajatellakaan niitä :/
 
Kalaa olisi hyvä syödä, mut en pysty. Yritin tänään syödä, mut ei vaan mene alas ja alkaa oksettamaan pelkkä haju. Kyse siis kuitenkin kalaruoista, joista yleensä pidän :sad001
 
^Mä ostin Raskaus-omegoja sen takia, että kalaa tulee syötyä muutenkin niin vähän + nyt pahoinvoinnin takia ei voi syödä sitäkään vähää.
 
Voi luoja, uus mieliteko; se Saluti! -punakorkkinen salaatinkastike ja Apetit(/vai Apetina)-fetasta tehty fetasalaatti. Voisin syödä nyt mielinmäärin tätä komboa! :D
 
Mulla jäi kuplavesi nyt ruokavaliosta ja siirryin laimeaan mustaan teehen. Ai että kun on ollut hyvää. Niin hyvää että jo mietin että miksi ihmeessä oon kahvia juonut (ennen pahoinvointia). Ja vaikka tee on laimeaa niin 2 litran päiväsaldolla tuli vähän huono omatunto. Suosituksissa oli Max 10dl. Eilen illalla keitin vain vettä, ja ai että se maistui makoisalta. Kyllä hanavesi tökkii niin että kyllä mä voin tätä lämmintä vettäkin juoda. Tuntui että auttaa janoonkin.
 
Takaisin
Top