Oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu täällä kanssa toi hiki. Itteeoikeen ällöttää ku haisee hiki koko ajan.

Elvi~ ja Triokide oliko teidän aiemmat lapsukaiset poikia? Kun kirjoititte, että ei etonut yhtään raskauden aikana? Mä täälä mietin omia olojani, kun mullakaan ei ollut kahdessa aiemmassa (poika)raskauksissa etomista, tai ei ainakaan näin selkeesti. Oon kuullut monelta tutulta, että tyttöä odottaessa on etonut, että oliskohan tää nyt tyttö sit vihdoin? :D

Mulla on kaksi tyttöä ja nyt toivon että tää ois prinssinakki.

Mulla on alkanut poltella ylävatsassa aina silloin tällöin. Nytkin makaan sängyssä ja olo on tosi inhottava. Ei kuitenkaan ole närästystä.

Mistäköhän tää johtuu? Onko muilla vastaavaa?

8+5

Nannarii, mulla oli esikoisen raskaudessa rv15-> eteenpäin aina välillä ihan jäätävää poltetta ylävatsassa, avistuksen oikealla puolella. Sitä tuli varsinkin suklaan syömisen jälkeen, mutta usein muulloinkin. Syömiseen se aina kuitenkin jollain tavalla liittyi. Oli tosi voimakasta poltetta ja mulla epäiltiin sappikiviäkin ja ne ultrattiin. Ei kuitenkaan löytynyt mitään ja eräänlaiseks närästykseksi se lopulta tulkittiin. Toivottavasti tässä raskaudessa ei tuu samaa.

Veikkaan että on närästystä. Vai ookkos sää oksennellu täs raskauden aikana ny? Oksentelu voi aiheuttaa myös ruokatorven tulehusta joka tuntuu polttava tunteena ylävatsassa.
Jos on närästystä ni suositteleen jättään ainaki ruisleivän, sokerimehut ja sokerijugut pois. Ne ku turvottaa ja lisää närästystä.

Voihan nukkuminen - oon saamarin kiukkuinen ja väsyny koko ajan, kun yöllä ei saa unta ja heräilee koko ajan. Tuntuu et ei nukkuis juuri ollenkaan. Kivasti ehkä 30min pätkissä. Yleensä mulla on liiankin hyvät unenlahjat.

Täällä kans uneton yö takana joka tarkottaa takuu varmasti oksentamista :( myös aivan loppu. Jatuntuu että laiminlyön miestäni ja esikoistani..

Mulla on alkanut poltella ylävatsassa aina silloin tällöin. Nytkin makaan sängyssä ja olo on tosi inhottava. Ei kuitenkaan ole närästystä.
Mistäköhän tää johtuu? Onko muilla vastaavaa?
8+5
Meinasin ihan samanlaista viestiä tulla kirjoittamaan! Polttelu kuulostaa kyllä närästykseltä.. Kokeile auttaako närästyslääke tai jossei sitä ole niin ruokasooda käy kanssa.

Itsellä ihan järkyttävä paineen tunne ylävatsalla, ihan keskellä. Soodat, renniet ja kaikki kokeiltu. Mikään ruoka ei juurikaan maistu. Odotan tiistain ekaa neuvolaa, jos jotain jeesiä sais.

Veikkaan että on närästystä. Vai ookkos sää oksennellu täs raskauden aikana ny? Oksentelu voi aiheuttaa myös ruokatorven tulehusta joka tuntuu polttava tunteena ylävatsassa.
Jos on närästystä ni suositteleen jättään ainaki ruisleivän, sokerimehut ja sokerijugut pois. Ne ku turvottaa ja lisää närästystä.

En oo oksentanut kertaakaan. Ehkä tää on semmoista närästystä joka ei nouse ihan kurkkuun asti. :rolleyes:

Hhmm. Pitää yrittää jättää mehut pois, niitä tulee juotua aika paljon. Kiitos vinkistä!

Mua nimittäin viime raskaudessa närästi ihan hitosti heti alusta asti. myöhemmin sitte kaveri sano et sokerimehut närästää herkästi. Ja nyt tässä raskaudessa en voi syyä ruis tai muutakaan leipää ko alkaa heti närästämään.
Toivottavasti sulla jelppais pian! :)

Väsyykö teille selkä seisomisessa tai istuessa nyt herkemmin? Mä huomaan etten jaksa seistä pitkiä aikoja, käy särkee alaselkää ja säteilee sitten myös alavatsaan, tavallaan väsyy. Sama istuessa jos pitkään istuu paikallaan. Outo oire, vai liittyyköhän edes raskauteen millään lailla?! :D
7+2

Tietenkin siis tämä oire sitten ymmärrettävää kun maha on kasvanut, mutta että nyt jo tälläistä kun vasta alkuraskaus! :D

Tää oire on niin vaatimaton tähän etovaan oloon nähden että oon jättänyt sen huomiotta. Mutta siis plussatestistä lähtien mulla on ollut vatsa löysällä. Vatsa toimii 4-5 kertaa päivässä. Onko muilla ollut ripulia vai onko toi ummetus vaan se yleisempi oire?
Mulla on myös ollut vatsa löysällä plussa-testistä asti. Aamupäivällä ja myöhään illalla joutuu käydä "istunnolla". Joskus myös kolmannen kerran...rasittavaa!

Elvi, yh.. sympatiat sinne!

Tosi rasittavaa ko ei voi syyä paljo mitään, ja siitä vähäsestäki mitä voi syyä ni jää ihn p*ska maku suuhun! Iltapalalla ei voi syyä ko näkkäriä, ja sitte yöllä on ihan järkyttävä nälkä! Oon nytki viime yönä syöny 12 mandariinin,kolmelta rahkaa ja kuuelta oli taas niin nälkä et oli pakko tulla syömään heti aamupala.

Etova olo 24/7 ja taapero oksennustaudissa!! :hungover::depressed: Aivan mahtavaa.

10+6

Eikä. Me sairastettiin koko poppoo pika oksu tauti viime viikolla. Ke-to yönä esikoinen oksensi pe illalla minä ja nuorimmainen ja yöllä mies. Onneksi oli vaan muutanan oksun tauti. Mut hirveetä se oli. Olin vielä tallinnassa perjantaina ja kerkesin onneksi illalla kotiin ennekuin oksensin. Yyyh.

Etova olo ei oo onneks enää kokopäiväistä. Iltaa kohden lisääntyy ja aina kun maha kurnii, niin tulee huono olo. Jokohan tää pahoinvointi loppuis kohta kokonaankin. Tietyt ruoka-aineet ei maistu, mutta muuten pystyn syömään onneks ihan normaalisti. :)
11+1

Hui! Täällä tänään rv 7+5 ja huomenna on ultra 11:00 :) Jännittääää!!
Hirveet allergiat päällä :mad: ikenet turvonneet ja nenä tukossa

Musta tuntuu ettei mun raskaus ole mennyt tunnetasolla ihan putkeen.... silloin kun plussatestin teki, tuli ilo, mutta se on hiljaksiin hävinnyt pois kokonaan. En tunne enää mitään iloa tästä.... :sad001 Vaikka kuinka mietin että vatsassa asukki, niin mikään ilon tunne ei liikahda mihinkään. Lähinnä ahdistaa, masentaa ja itkettää. Puhuin neuvolassakin tästä aika karmeasta masennusolosta ja oli siellä vähän huolissaan ja varasi aikaa lääkärille.

Silloin kun plussa tuli niin kaupassa miehen kanssa hypisteltiin vauvanvaatteita iloisina. Muistelen vaan että oli se kivaa, sen lyhyen aikaa kun se kesti eli ennenku tää kaikki ahdistus, masennus ja muu vyöryi päälle ja ilo katosi. Nyt mies on se jolla on ilo jäljellä ja miettii paljon elämää vauvan/lapsen kanssa, mulla ei mitään iloisia tunteita. Asiaa ei auta sekään että ihan hirveä väsymys valtasi muutama viikko sitten ja hyvä kun jaksoi jotain tehdä silloin kun oli hereillä. Nyt on ihan kamalin väsymys alkanut väistymään mutta muuten on ihan yhtä alakuloinen ja onneton olo. Ilo missä olet......:oops:

9+1

Mulla on ollut sekä edellisessä että tässä nykyisessä raskaudessa hyvin samanlaista. Plussauksen jälkeen teki mieli lukea kaikkea mahdollista vauvaan ja raskauteen liittyvää ja nyt ajatuskin siitä oksettaa. Joudun tsemppaan itseäni jopa tänne foorumille kirjautumiseen. Uskon sen liittyvän alkuraskauden pahoinvointiin ja tunneherkkyyteen sekä niihin liittyvään ahdistukseen. Silloin kaikki vauvaan ja raskauteen liittyvä ahdistaa. Viime raskaudessa tilanne muuttui, kun ensimmäinen kolmannes oli takana päin. Toivottavasti nytkin niin. Toivottavasti sullakin helpottaa, kun alun haasteista on päästy!

9+0

Näin viime yönä eroottista unta emmerdalen cain dinglestä :D tai mulla oli suhde häneen.. oli aikas kiva uni hahaa

Takaisin