Pelot

Mulla on nyt jostain syystä tästä raskaudesta ihan hirveä keskenmenon pelko.. Esikoisen raskaudessa ei ollut, tai oli tietenkin vähän muttei ollenkaan tällaista. Vessaan meneminen pelottaa joka kerta enemmän, jos siellä housuissa onkin verta :crybaby2
Esikoisesta ei myöskään ollut kovia menkkakivun tyylisiä kipuiluja, niin ehkä tää pelko juontaa juurensa niihin..

Mie oon tuon saman sivuston laskuria vilkuillut. Omilla tiedoilla tän päivän km todennäkösyys on 25,6%. Että ei tässä varmoilla vesillä tosiaan olla..

Mä olin ajatellut, että todennäköisyys tiineyden jatkumiselle jo kun ennen menkkojen alkamisaikaa plussaa olis jotain 50-50 luokkaa, niin siihen nähden mun päivän prosentit 76,1 kuulostaa tosi paljolta :smile Mutta päivä kerrallaan se on mentävä, hiljalleen alkaa ees tajuta että ihan oikeesti tuolla on joku...

Nopeesti noi prosentit keskenmenoon kuitenkin tippuu! Täällä rv 5+2 omien tietojen kanssa mahdollisuus km on "enää" 14,6%. muutaman viikon päästä tippuu vielä merkittävästi.. Täytyy vaan toivoa parasta <3

Äääh.. pelottaa sekstailla miehen kanssa, jos siitä seuraa keskenmeno :meh: mies kuumotteli tätä asiaa edellisessä raskaudessa ja nyt mä sit vuorostani tässä raskaudessa..

Nopeesti noi prosentit keskenmenoon kuitenkin tippuu! Täällä rv 5+2 omien tietojen kanssa mahdollisuus km on "enää" 14,6%. muutaman viikon päästä tippuu vielä merkittävästi.. Täytyy vaan toivoa parasta <3

Miulla on 5+2 vielä 19,3% ..

Mulla on 5+0 ja 18,3% Keskenmenon pelko on järisyttävä! En ole aiemmin näin pelännyt, mutta nyt!!

Tänään miulla siis vasta 4+4 ja kmtodennäkösyys vielä 23,8% :/ katsoin vaan eteenpäin, kun ihmettelin et miten noin nopee tippuis..

Mulle siis tämä koko raskaus on täysi yllätys. Alun shokin jälkeen kylläkin erittäin mukava sellainen. Maanantaina siis tehty +. Nyt muutaman päivän aikana hiipinyt noi pelot mieleen. Tänään viikkoja 5+1. Toivottavasti pieni pysyy matkassa. Varhaisultran varasin jouluviikolle. Pakko käydä katsomassa asuuko tuolla kukaan [emoji3]

Jotenkin ihan tolkuttoman paljon kyllä jännittää/ahdistaa miten tässä käy, tänään ois pitänyt alkaa menkat ja vessassa käydessä odottaa aina pahinta... Puuh. Kaipa nää olotilat jossain vaiheessa vähän rauhoittuu.

Täälä kans pelottaa kokoajan että menee kesken ja vessassa käynti on aina yhtä jännittävää. Nyt pitäisi vieroittaa itsensä noista raskaustesteistä. Teen niitä kokoajan siinä toivossa että viiva ei haalistu ja sekin aiheuttaa vaan turhaa stressiä. Esikoisen aikana tein yhden testin ja se oli siinä, tottakai keskenmenoa pelkäsi mutta ei näin voimakkaasti. Kai tässäkin ikä ja tieto lisää tuskaa. Voi kun pääsisi äkkiä viikkojen ”turvapuolelle” nii varmasti sitten alkaa jo helpottamaan.

Muistutanpa tässä kohtaa teitä kaikkia siitä että jos raskaus menee kesken niin se menee, sille ei vaan kukaan voi mitään. Tilastot on karuja kun niitä alkaa katsomaan ja ymmärrän toki teidän kaikkien pelon. Itse kahden keskenmenon ja nyt kolmannen plussan jälkeen oon ymmärtänyt että vaikka pelottaa, jännittää ja ahdistaa niin ei ne testit auta siihen oloon vaan useimmiten tekee just päinvastoin. Silloin se asia on entistä enemmän mielessä. En halua mitenkään kritisoida teitä ja ymmärrän todella hyvin teitä ketkä ootte himotestaajia tai muutkin kestä haluatte testejä usein tehdä. Ihan hyvällä ajattelin teitä vain muistutella että raskauskin varmasti etenee tasaisemmin kun stressilevelit on mahdollisimman alhaalla :) Itse olen juurikin tän kanssa joutunut myös tekemään paljon töitä, varsinkin kun sitä kauan odotettua vauvaa ei ole vielä tullut syliin asti.

Ja lisättäköön vielä että mulla on ihan samanlaisia pelkoja kun kaikilla teillä muillakin, eritoten toi vessaan meneminen kun ekassa raskaudessa tuli useaan kertaan vuotoa ja lopulta se olikin merkki keskenmenosta.

Emilie totta! Siksi yritänki nyt lopettaa tuon testailun kun tiedän ettei se auta mitään eikä ole hyväksi, kun koko asia on vain enemmän mielessä. :) jo tosiaan, jos kkm tulee niin eihän siinä ole mitään tehtävissä. Yritetään siis nauttia ja unohtaa kaikki turha pelko vaikka vaikeaa se välillä onkin :)

Muistutanpa tässä kohtaa teitä kaikkia siitä että jos raskaus menee kesken niin se menee, sille ei vaan kukaan voi mitään. Tilastot on karuja kun niitä alkaa katsomaan ja ymmärrän toki teidän kaikkien pelon. Itse kahden keskenmenon ja nyt kolmannen plussan jälkeen oon ymmärtänyt että vaikka pelottaa, jännittää ja ahdistaa niin ei ne testit auta siihen oloon vaan useimmiten tekee just päinvastoin. Silloin se asia on entistä enemmän mielessä. En halua mitenkään kritisoida teitä ja ymmärrän todella hyvin teitä ketkä ootte himotestaajia tai muutkin kestä haluatte testejä usein tehdä. Ihan hyvällä ajattelin teitä vain muistutella että raskauskin varmasti etenee tasaisemmin kun stressilevelit on mahdollisimman alhaalla :) Itse olen juurikin tän kanssa joutunut myös tekemään paljon töitä, varsinkin kun sitä kauan odotettua vauvaa ei ole vielä tullut syliin asti.

Varmaan riippuu ihan ihmisestä. Miuta nimittäin ainakin testien teko ja viivojen vahvistumisen näkeminen rauhottaa. Jos alkaa tulla paniikkia päivän mittaan, niin tarvitsee vaan vilkasta aamun testikuvaa ja heti rauhottuu. Mutta ymmärrän myös ettei viivojen vahvistuminen poista km, ku, kkm tai tuulimunan mahdollisuutta. Itsellä kun vaan lähinnä kokemusta aikaisista km/kemiallisista, joissa viivat on nopeesti alkanut haaleta..

Takaisin