Oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pitääkin kaivaa esikoisen raskauspäiväkirja ja vertailla. nyt la 2 viikkoa ennen kuin esikoisella, joten kiva vertailla tuleeko "samanlainen talvi"?

Tutun kuuloista tuo hajuherkkyys. Roskiskaappi haisee kaatopaikalta vaikka vain kävisin keittiössä avaamatta kaapin ovea. Monet ruuan hajut yököttää. Eilen koululla yks jätkä haisi siltä, kuin olisi köntsät housussa. Kaikkein kamalinta on se, että murkkuikäinen esikoinen haisee tosi tunkkaiselta ja epäilyttää, mahtaako joka aamu pestä edes hampaitaan. Onneks oman pojan kohdalla on helppo kysyä muistiko pestä hampaat tai ehdottaa, oisko tänään saunailta. Mutta kaikki muut hajunlähteet, huoh! Täytyy vain jotenkin kestää :depressed:

Itkuherkkyys on kai oire. Oon kyllä herkkä muutenkin mutta nyt itken taas enemmän ja hölmöistä jutuista. Ja sit mulla tais huuli herpes pamahtaa päälle. :( En voi pussailla miestä enkä lapsia. Kyllä harmittaa kovaa. Eli sekin kai oire. Luin että raskaus voi laittaa aiheuttaa.

Madmasel tervetuloa mukaan!:dance018

Mulla on ollut hassu tunne viime aikoina kun tuntuu että ei ole mitään mitä tuntea :woot: Oireet ovat lieventyneet ja lieventymässä kovaa vauhtia. Ihan karmea väsymys on menossa ohitse, masua ei enää nipistele. Pahoinvointia on ehkä kerran viikossa ja ei sekään pahana eli ihan hyvin voin syödä ja kaikkea. Jonkun verran hajuherkkä eli esim maustekaapin kun avasi niin tuli sellainen outo fiilis että yh :wtf: Mutta ei muuten mitään, paitsi perus joka ollut jo ennen plussaamista eli tissit kokoajan vähän kipeänä.

Täällä oli ainakin jossain vaiheesssa muitakin joilla oireet liventyneet? Aiheuttaa väkisinkin sitä pientä tunnetta että onko kaikki ok tuolla masussa :rolleyes:

7+3

Mullakaan ei vielä oo mitään, lukuunottamatta väsymystä ja pissalla hyppäämistä. Viikkoja tosin vasta 5+3, mut silti mietityttää. Kattelin just esikoisen päiväkirjaa, ja sielä oli et rv 6+ mulla alko karsee närästys ja pahoinvointi. Sitä kivaa kestiki sitte 13vkolle asti.

Joku mainitsi alavatsakivuista orgasmin yhteydessä. Noh, tuota peläten en ole orgasmeja tavoitellut, mutta eipä siitä hyötyä, kun viime yönä heräsin kesken unien orgasmiin... o_O Ja kyllä siinä kävi tekemään kipeää, onneksi vain jonkun 10 min. ajan. Eikä varmasti johtunut mistään mekaanisesta ärsytyksestä, kun ihan puhtaasti alitajunnan voimalla tuli... :oops:

Viime onnistuneessa raskaudessa melko usein tuli nähtyä mukavia unia ja saatua uniorgasmeja niille kun ei maha mitään...

Itkuherkkyys on kai oire. Oon kyllä herkkä muutenkin mutta nyt itken taas enemmän ja hölmöistä jutuista. Ja sit mulla tais huuli herpes pamahtaa päälle. :( En voi pussailla miestä enkä lapsia. Kyllä harmittaa kovaa. Eli sekin kai oire. Luin että raskaus voi laittaa aiheuttaa.

Mulla tuli ennen edellistä raskautta tosi usein herpes huuleen mut sit raskauden eikä imetyksen 11kk aikana ollenkaan.. sit alkoikin tulla taas pari kertaa peräkkäin ja nyt on parantunut ja uudelleen raskaana. En tiä onko näillä tekemistä keskenään mut jännä sattuma jos näin.

Valkovuoto. Ja runsas sellainen. Onko tää normaalia :nailbiting: ihan välillä holahtaa housuihin et pitää miettiä et mitä tapahtu :banghead: onko tää nyt normaalia? En usko et on hiivaa. Ollu ja tiän kyllä heti ko se ees suunnittelee tulemaksi. On hajutonta, mut paksua jänkkiä ja saattaa holahtaa tosiaan kerralla ja paljon... :bored:
7+5

Joku mainitsi alavatsakivuista orgasmin yhteydessä. Noh, tuota peläten en ole orgasmeja tavoitellut, mutta eipä siitä hyötyä, kun viime yönä heräsin kesken unien orgasmiin... o_O Ja kyllä siinä kävi tekemään kipeää, onneksi vain jonkun 10 min. ajan. Eikä varmasti johtunut mistään mekaanisesta ärsytyksestä, kun ihan puhtaasti alitajunnan voimalla tuli... :oops:

Anteeksi kovasti mutta sain ihanan iltanaurun ja hyvän mielen :)
On ollut hirmuisen itkuinen päivä, mutta nyt sain hymyn ja naurun ilmoille. Kiitos :)

Valkovuotoo tulee raskaana ollessa runsaammin kun keho koittaa ite pitää paikat puhtaina ettei tulis tulehduksia.

Täällä kans tulee valkkaria normaalia enemmän. Oon kans aatellu et se on ihan asiaan kuuluvaa koska ei kuitenkaan oo hajultaa/väriltään/koostumukseltaan mitenkään erilaista.

[
Te joilla on jo ennestään lapsia ja väsymysoireita mitenkä jaksatte lasten/lapsen kans (plus tietty kaiken muun arjen pyörittämisen ohella)?

Meillä mies tekee tällä hetkellä lähes kaiken, kun mä en yksinkertaisesti jaksa. Illat vaan makaan sohvalla ja torkun. Olin pitkällä saikulla ja palasin työelämään vasta 1.11. Tällä viikolla olin joka päivä töissä eikä kroppa meinaa tottua sit millään. Väsyttää aivan koko ajan. Kun selviää kunnialla työt ja kotiin, muuta ei enää jaksakaan. Se on totuus tällä hetkellä.

4+6 tilanteessa oireet on pahimpana rintojen järkyttävä turvotus ja kipu, jatkuva jano ja pissahätä, flunssaa ja vilutusta, totaaliväsähtäminen joka ilta viimeistään kymmeneltä, ihon/huulten kuivuminenn, vatsassa turvotusta ja outoja vihlaisuja edelleen silloin tällöin.

Odottelen kauhulla sitä pahoinvointia alkavaksi. Eka raskaus, joten ei kokemusta siitä, mitä odottaa...

Huomasin eilen että tissit ei ookaan enää niin kipeet. Tissikipu alkoi siis jo ennen plussaa, eli kesti noin parisen viikkoa ja nyt loppu :eek: Onkohan normaalia.. Samoin turvotus hävisi. Edelleen kyllä palelen ihan kokoajan, sitä on ollu plussaamisesta lähtien. Pelottaa jos meneekin kesken :sad001 5+5

Kohta sä et tarvii sitä miestä ollenkaan, silmät vaan kiinni, unta palloon, ja uuuuuuh. :wink:smiley-bounce022

Huomasin eilen että tissit ei ookaan enää niin kipeet. Tissikipu alkoi siis jo ennen plussaa, eli kesti noin parisen viikkoa ja nyt loppu :eek: Onkohan normaalia.. Samoin turvotus hävisi. Edelleen kyllä palelen ihan kokoajan, sitä on ollu plussaamisesta lähtien. Pelottaa jos meneekin kesken :sad001 5+5

Täälläkin tissikipu on katoamassa vaikka tissejä on jomottanut ovulaatiosta lähtien... nyt 5+0

Takaisin