painon nousu ja mahan kasvu

Marinellahi83, kiitos kun jaoit tän! Tuli olo et ei ihan välttämättä paineta mua maanrakoon. Mä en tiiä täältä päin ketään joka olis ollut raskaana ja ylipainoinen eli ei kokemuksia.
Itseasiassa mulla ei ole yhtään kaveria/ystävää jolla olisi lapsia. Mun siskolla on kaksi, ne jo isompia. Oon omaan kaveripiiriini outo lintu ja vähän jännittääkin miten sitten syntymän jälkeen? Olisi ihanaa tutustua odottaviin äiteihin täälläpäin, mutta en ole löytänyt huhuiluista huolimatta :sad001
 
Muokattu viimeksi:
Mukava jos musta oli apua! :)
Mullakaan ei täälä hirveesti kavereita/äitikavereita oo (muutin tänne toiselta paikkakunnalta 4v sitte), mutta sitte taas mää oon niin erakko. Ja viihdyn yksikseni, ainaki jonku aikaa. Ja ku oon asiakaspalveluammatissa ni sitte vapaa-ajalla haluan vaan olla yksikseni :) tätä ei kaikki kaverit ymmärrä.. meitä on niin erilaisia :) nyt ku alotin syksyllä taas työt ni jaksan arkea ihan eri tavalla :)
Eikä mulla oo kaveria joka olis ylipainonen, ni sitä painoasiaakaan ei aina niin käsitetä.
 
Mulla on edellisistä raskauksista vatsalihasten erkauma joka on ehkä viheliäisin. Turvottaa pelkkä banaani jo. Mutta kiloja ei kyllä oo jäänyt yhdestäkään raskaudesta vaikka aina on tullu 30kg painoa. Sitten vain rapisee pois puolessa vuodessa
 
Olispa yhtä onnekas ku mamma96 :)
Edit siis sen suhteen et paino rapisis pois :D
 
Muokattu viimeksi:
Itellä tuota ylimäärästä painoo on mut miehelle nauroin tänään et mulla on raskaus maha taas kun alamaha on noussu ylös.
 
Tää mahan turvotus on jotain ihan jäätävää! Esikoisesta ei näkynyt mitään ennen rv16 ja työkavereillekin kerroin vasta rv23, eli siihen asti sai helposti pidettyä piilossa. Nyt joutuu jo tietyissä tilanteissa vetää mahaa sisään, kun se pömpöttää ihan tosi paljon. :eek: Ajattelin, että kertoisin työkavereille joululoman jälkeen, mut tätä menoa joutuu jo ihan tosissaan miettiä vaatetusta, jos siihen asti aion salassa saada pidettyä. Tänään vasta 8+3.
 
Mulla kans ihan älytön tää mahan pömpötys jo 7+0 onneks työkaverit tietää jo. Yks sanoi mulle että jos en tietäis sun olevan raskaana niin ajattelisin et onpa se lihonu :hilarious: töissä en saa oikeen mahaa piiloon vaatetuksella kun on pakko pitää työvaatteita.
 
Mulla on nimenomaan turvotuksen takia kaikki huomanneet töissä ja miehen velikin huomasi heti.. että ei paljon piilotella
 
Pakko lähtee rintsikkakaupoille kun tissit on kasvaneet niin että vaan yhet mun rintsikat ei vielä paina. o_O Nyt noin 6+3.
 
Mäki ostin jo kuppia isommat ihan tuos 5-6vkolla :D VALTAVAT RINNAT ja niinkuin muutamassa hujauksessa plussan jälkeen!
 
Mä oon ajatellut, että pitäis joku pahvi laittaa nurkkaan seinään kiinni. Mennä selkä seinään vasten ja antaa miehen piirtää mun maha pahville. Toistaa tätä jokusen viikon välein koko raskauden ajan. Niin ja pitää muistaa peritä viikot viivalle. Harmittaa ettei kahdesta aikaisemmasta lapsesta tullut tehtyä ja vähän epäillyttää että jaksanko/muistanko kuitenkaan sitten piirtätyttää sitä mahaa... Mutta oisha se ihana :-)
 
Ihan käsittämätön turvotus päällä. Näyttäis kuin olisin paljon pidemmällä jo. Vähän alkaa jännittään, voisko olla kaks vauvaa tulossa :nailbiting: Meillä on molemmilla suvuissa kaksosia. Mun isoisällä on veljinä kaksoset ja mulla on serkkuinakin kaksoset, mies on itse kaksonen ja hänen äitinsä on kaksonen, miehen siskollakin on kaksoset. Että mahiksii ois :eek:
 
Tytti M, mullakin turvotus on iltaisin ihan hillitöntä. Masu näyttää siltä kuin esikoista odottaessa puolivälissä, vaikka vielähän kohtu ei ole edes liiemmin alkanut kasvaa. Saas nähdä osuuko heinäkuisiin yhtään kaksosia...? Teillä olisi hyvät tsäänssit! [emoji6]
 
Kauhea turvotus on kyllä päällä, varsinkin iltaisin. Nykäisin jo mammahousut jalkaan kun ei mukavasti mahdu muuten olemaan. Edellisestä raskaudesta jäi 2kg, ja vaikka en ole uskaltanut käydä puntarilla, niin luulen että ovat saaneet muutaman kilon jo lisäkavereita. Etoo niin kovasti jos ei syö tasaisesti, niin sitten tulee tosiaan pupellettua kaikkea.
 
Mulla ei paino ole noussut, oikeastaan oon syönyt vähemmän kuin yleensä/ pienempiä annoksia, vaikka syönkin tosi usein. Toivon, että se vähän tässä ennen neuvolaa vielä laskisi, vaikka ylipainoa ei olekaan. Sen sijaan ulkoiluhousut ei menneet kunnolla kiinni päivällä, turvottaa. Tissit on nyt jo kun jalkapallot (joskus, kun painoin noin 6 kg enemmän kuin nyt, rintsikat oli kokoa 65 G) ja nyt rupee toi koko D olee pieni..... :banghead: Ei muuten, mutta kun noita erikoiskokoisia ei saa kuin kalliista liikkeistä tai todella huimalla säkällä kirppiksiltä... ja kyllä, ostan myös rintsikoita käytettyinä, mutta joo, alkkareissa menee raja. :rolleyes: Tein housuinventaarion, on onneksi niitä löysempiäkin. Mut noi helvatan utareet, mihin ne tunkisi. Tissienturpoamishymiö puuttuu.
 
Oi kamala, näin unta että painoin 98kg ekassa neuvolassa!:eek: normaalisti painan siis joku 68kg..
 
Mun pitäs lähteä tällä viikolla liivikaupoille.. oon tosin venyttäny sitä jo pari viikkoa, kun ei oo mitään helppoa hommaa. 70G:t pitäis mukamas löytää jostain ellei jopa isommat. Tai sit vaan tyydyn ottaa jotkut vähän pidemmällä ympärysmitalla.. oletan et tää tissien kasvu ei jää tähän. Ainakin cubuksella on hyvin noit 65/70 ympärysmittaisia ollut. Viimeks ostin sopivan malliset liivit sieltä löydettyäni kaikissa eri väreissä, ettei tarvii tulla pitkään aikaan uudelleen. Tällä kertaa ostan vaan yhdet jos ne jääkin samantien pieniks..
Tissienturpoamishymiö puuttuu.
Tollasen kieltämättä tarvis tähän loppuun!
 
Takaisin
Top