Oireet?

Mulla ei sillee oo selkä kipee, vaan tossa keskiselässä on sellasta niinku kuumotusta.. eikä oo mitenkään jumin olonen selkä.
ja en pysty ajatteleenkaan mitään kauratyynyjä tms selkään, ku esim autossa en kestä penkinlämmitystä ku se lämmittää alaselänki ja pelkkä ajatuski siitä jo ahistaa.. örks. En kestä sitä olleskaan.
 
Tohon kakkakeskusteluun vielä;
Joo ei sitä ees huomaa jos tulee. Ja kätilöt tietää sen ja nappaa niin nopee alta pois, että sitä ei tiedä itse ees jos ei kysy.
 
Tohon kakkakeskusteluun vielä;
Joo ei sitä ees huomaa jos tulee. Ja kätilöt tietää sen ja nappaa niin nopee alta pois, että sitä ei tiedä itse ees jos ei kysy.

Mä viimeks huusin et nyt sieltä tulee jotain, en tiedä onko kakka vai vauva :laughing002 No ekana tuli kakka ja sit vauva :hilarious:
 
Voihan turvotus, näin viikon 36 alkamisen kunniaksi ei aamulla saanu oikeeta kättä nyrkkiin kun nivelet pisti niin vastaan, sormet on kuin nakit, kädet puuduksissa 24/7 ja jumankauta, toista polveekaan ei saa koukkuun kun on nestettä kertyny siihenkin:facepalm: mitähän kaikkee kivaa vielä sais riesaks ennen synnytystä :bored:
 
Voihan turvotus, näin viikon 36 alkamisen kunniaksi ei aamulla saanu oikeeta kättä nyrkkiin kun nivelet pisti niin vastaan, sormet on kuin nakit, kädet puuduksissa 24/7 ja jumankauta, toista polveekaan ei saa koukkuun kun on nestettä kertyny siihenkin:facepalm: mitähän kaikkee kivaa vielä sais riesaks ennen synnytystä :bored:

Kuulostaa jotenkin tutulta... Mulla kans turvotusta aamulla käsissä, etten saa sormia nyrkkiin, onneks helpottaa päivän mittaan.
 
Miulla ei oo toistaiseksi ollut turvotusta, mutta lonkat kipeytyy aina nukkuessa/kyljellä maatessa. Pitää monta kertaa yön aikana jumpata, jotta pystyy taas hetken nukkumaan. :sad001 Onneksi kaveri kääntyi masussa oikein päin, niin enää ei ole tarvinnut herätä kauheaan kylkikipuun. Hengästyminen ja hapenpuutteen tunne vähenivät samalla myös. :happy:
 
Onko muilla todettu streptokokki b:tä raskaudessa? Itsellä otettiin näyte muutama päivä sitten neuvolassa rutiinina,niinkuin kaikilla, ja tänään omakannasta katsoin niin positiivista näytti. Mitä se käytännössä sitten tarkoittaa, ilmeisesti jonkinlainen antibioottitippa synnytyksessä?
 
Onko muilla todettu streptokokki b:tä raskaudessa? Itsellä otettiin näyte muutama päivä sitten neuvolassa rutiinina,niinkuin kaikilla, ja tänään omakannasta katsoin niin positiivista näytti. Mitä se käytännössä sitten tarkoittaa, ilmeisesti jonkinlainen antibioottitippa synnytyksessä?

Muistaisin että mulla oli ku menin esikoista synnyttään. Ne laitto kai jonku tipan juu, en ees tiä. Eli aika normaalia se kai on..
 
Itselläkin tuo streptokokki testi oli antanut positiivisen tuloksen. Antibiootti lääkkeet synnytykseen, mutta eipä tullut kysyttyä, missä muodossa ne annetaan.
 
Joo mulki oli streptokokki positiivinen ja kanyyli laitettiin ja antibiootti tippassa 4h välein ja mahdollisimman hyvä jos useampi annos keretään laittaa :) itselle siitä ei vaaraa, mutta vauvalle jos alatiesynnytys niin voi saada vakavan infektio tartunnan kohdunkaulalta/emättimestä :sad001 ja synnytyksen jälkeen pitää pari kuukautta viel tarkkailla vauvaa infektio oireiden varalta. Itse vasta kotona luin tosta streptokokista ja mitä aiheuttaa, keskellä yötä ni olinko vähä paniikissa! Mut on todella yleistä tuo positiivisuus!

Ja mulla siis todettiin se ku mentii sairaalalle lapsivesien menon jälkeen.
 
Just katsoin omakannasta että streptoB negatiivinen.. vasta sen jälkeen luin tietolomakkeen aiheesta minkä hoitaja antoi aiemmin... onneks oli nega.. onpahan ainakin yksi ressin aihe vähemmän :eek:
 
Mua väsyttää ja vituttaa (erityisesti mies ja mitä se tekee tai on tekemättä) :wacky: onneksi on tasaisempaa kun ekassa raskaudessa!
Saattaa vähän supistaa tai nippailla kohdunsuuta jos on kiireinen päivä tai liikkunut paljon. Paksua valkovuotoa tullut noin viikon. Lonkat vaivaa öisin. Muuten jaksaa vielä hyvin :) odottelu vaan alkaa kyllästyttää ja vituttaa, vaikka muuten ei mikään kiire oiskaan! No pari kolme viikkoa enää
 
En muista enää missä ketjussa puhuttiin jossain vaiheessa kalvojen napsumisesta tai vastaavasta, mutta täällä on nyt iltasella napsunu :cat: Ekalla kerralla hetken mietin, että oliko se nyt sellanen maaginen 'vedet meni' napsahdus mutta ei. Oli ihan uusi ääni mulle. No, sielläpähän napsuu.
 
Mä en nyt tiä mihin uskoa sen napsumisen suhteen. Mulla napsu tosi paljon. Ja nyt sama ääni kuuluu pojan olkapäistä joka kerta ku häntä nostaa.. eli ehkä se ääni oliki sitä ?!?!?
 
Mä en nyt tiä mihin uskoa sen napsumisen suhteen. Mulla napsu tosi paljon. Ja nyt sama ääni kuuluu pojan olkapäistä joka kerta ku häntä nostaa.. eli ehkä se ääni oliki sitä ?!?!?

Mulla on napsunu tosi paljon joka raskaudessa, mut ainoostaa nuoremman tytön olat ja lonkatkin on napsunu syntymän jälkeen.
 
Takaisin
Top