Raskausajan vitamiinit?

Mulla menee päivittäin pitkävaikutteinen c-vitamiini 125μg d-vitamiini, Omega-3, maitohappobakteeri, foolihappo, k2-vitamiini mk-7 muodossa, magnesium, astaksantiini ja satunnaisesti sinkki, seleeni, jodi ja kromi. Tosin ajattelin nyt pitää noi satunnaiset tauolla niin kauan et kysäsen neuvolasta niistä. Kalkkia on varmaan pakko alkaa syömään, kun en paljoa maitotuotteita käytä ja raudan ottamista jatkan kunhan varmistan neuvolasta ensin, että sen syömistä ei suositella alkuraskaudessa juuri tuon aiemminkin mainitun mahdollisesti pahoinvointia lisäävän ja vatsaa ärsyttävän sivuvaikutuksensa vuoksi.

Mä en pysty syömään mitään noista apteekkien ym. raskaus/monivitamiineista, koska niistä tulee just toi oksetus olo.
 
Muokattu viimeksi:
Ostin just tänään minisun maman, sitä ennen olin napsinut YA:n foolihappo+B-vitamiinilisää, mutta siinä toi foolihappo jäi alle suositellun annosrajan niin vaihdan nyt mamaan. B)
 
Foolihappo, kalkki-D ja B12

Miksi maitohappobakteerivalmistetta suositellaan?

Uskotaan/on tutkittu et vaikuttaisi vauvan suoliston kehittymiseen ja mahd. ehkäisisi "koliikkia" tms selittämättömiä vatsavaivoja. Itse söin esikoisesta läpi raskauden ja en tiedä oliko vaikutusta mut maailman tyytyväisin vauva oli :)
 
Uskotaan/on tutkittu et vaikuttaisi vauvan suoliston kehittymiseen ja mahd. ehkäisisi "koliikkia" tms selittämättömiä vatsavaivoja. Itse söin esikoisesta läpi raskauden ja en tiedä oliko vaikutusta mut maailman tyytyväisin vauva oli :)


Sit huomenna ostamaan niitä :)
 
Vitamiinit odottaa vielä kaupassa. Foolihappo on ainut mitä tällä hetkellä syön. Koitan syödä muuten monipuolisesti :)
 
Minisun Mamaa ehdin yrittää opetella syömään yrittämisen aikana, mutta toisinaan on sylettävä se roskiin.. Kahdessa aikaisemmassa raskaudessa en moisia syönyt, sillä en saanut nieltyä. Aikaisimmissa raskauksissa on tullut syödä rautaa kaksin käsin (tokassa pillerinä ja ekassa myös nestemäisenä) mutta siitäkin huolimatta arvot laskivat (esikoisen aikaan kävi alle 90).
 
Mä soitin neuvola-ajan ja kun kerroin että oon ekaa kertaa raskaana niin se sano mulle, että käy hakemassa apteekista foolihappoa ja d-vitamiinia tai raskausajan monivitamiinia. Apteekista saa kuulema myös jonkun ilmaisen raskauskirjan.
 
Se on muuten aika iso se minisun maman vitamiinipilleri. :eek: Mä laitan sen mahdollisimman taakse kielelle ja sit runsaasti vettä niin menee alas.
 
Mä soitin neuvola-ajan ja kun kerroin että oon ekaa kertaa raskaana niin se sano mulle, että käy hakemassa apteekista foolihappoa ja d-vitamiinia tai raskausajan monivitamiinia. Apteekista saa kuulema myös jonkun ilmaisen raskauskirjan.

Niin saa, vaun raskauskirja. Otin viime raskaudessaki sen kirjasen ja eilen kävin hakemassa sen taas, samalla ostin multivitan raskaus-ja imetysvitamiinit.
Tällä kertaa siihen raskauskirjaan oli laitettu tosi vähän tilaa omille pohdinnoille/päiväkirjalle, ja olin vähän pettyny sen takia, mut muuten tykkään siitä kirjasesta :)
 
Onko muita kasvissyöjiä? Yks tais olla. Mä syön muutenkin kalaöljytabletteja, jotain multi-b-vitamiineja mut toi foolihappo täytynee käydä hakemassa. Muita vielä mit tarttis? Joo varmaan selviää kun soittelen neuvolaan ensi viikolla, olettaen että on syytä sinne soittaa...... Pakko saada se veritesti (hcg-määrä) ens käytyä.
 
Ranaridibunda, mä oon kasvissyöjä ja ostin sen minisun maman. Foolihappoa saa myös erikseen mut katso että on varmasti se suositus eli 400 ug. :)
 
Mäkin oon kasvissyöjä. Mulle määrättiin reseptillä foolihappoa 1mg.
Sit kalkki-D.

Ja B 12 oon syönyt aina.
 
Tossa mun Apteekki B-vitamiini Plus -purtilossa näköjään lukeekin, että siinä on myös foolihappoa 600 mikrogrammaa. Et ei tarviikaan ostaa. :D
1 tabletti sisältää:
* B1-vitamiinia (tiamiini) 35 mg
* B5-vitamiinia (pantoteenihappo) 35 mg
* B2-vitamiinia (riboflaviini) 35 mg
* B3-vitamiinia (niasiini) 35 mg
* B6-vitamiinia (pyridoksiini) 25 mg
* B12-vitamiinia (syanokobalamiini) 10 µg
* Foolihappoa 600 µg
* Biotiinia 150 µg

Ehkä noilla pärjää. :happy:
Helvata et on karmee flunssa, en mitään jaksais tehdä ja kuitenkin on levoton olo. Vihloo mahaa ja edelleen pelko persiissä et jotain käy. Oikeestaan pelko ylipäätään et mihin hommaan sitä onkaan lähtenyt. :wideyed:
 
Takaisin
Top