Raskausajan vitamiinit?

RanaRidiBunda, katso ettei sun omegoissa ole a -vitamiinia. D vit on tärkeä ympäri vuoden kun raskaana/imettää.
 
Minulla käytössä foolihappo, d-vitamiini, raskaus-omega. Pitääkin nuo maitohappobakteerit vielä lisätä. :)
 
Askarruttaa semmonen et aina kun otan tommosen raskausajan multivitamiinin niin iskee hetkenpäästä sikapaha yökkäily olo.. ja siis mulla ei muutoin tätä tuu ja pahoinvointikin on pientä, siedettävää aaltoilua pitkin päivää. Siirsin ton pillerin oton illalle ja se kai vähän helpotti, mutta vaan vähän.. joka kerta inholla ootan et millon ton joutuu kurkustaan alas pistään.
 
Sisältää rautaa mikä saattaa aiheuttaa sitä pahoinvointia. Melko yleistä voida pahoin ton vitamiinin takia.
 
Mä syön foolihappoa, D-vitamiinia ja maitohappobakteereita. Rautaa en viitsi ainakaan vielä ottaa koska maha menee siitä sekaisin ja hemoglobiini on yleensä ollut ihan siedettävällä tasolla.
 
Mulla käytössä multivita raskaus ja imetys monivitamiini, raskaus ajan kalaöljykapseli ja d-vitamiini vielä lisäksi. :)
 
Foolihappo ja sinkki oli käytössä jo yrityksen aikana.
Ja nyt kävin ostamassa tuota Minisunin Mamaa.
 
B-vitamiini (foolihapon takia), omega 3 -pellavasiemenöljykapselit, ja d-vitamiini. Satunnaisesti nappailen magnesiumia suonenvetoihin ja soodalla maustettua vettä (1tl/2dl vettä) närästykseen/happamaan oloon. Sinkkiä olen käyttänyt jos olen pelännyt flunssan alkua, mutta pitäisi tarkistaa että sopiiko sitä raskaana ollessa käyttää. Rautaa en ole yleensä tarvinnut, mutta nyt saattaa olla toisin kun on raskaana ja imettää.
 
Mulla paha olo helpotti Mamalla :) Kun söi sinkin (Kelasin) ja foolihapon (Foliren) erikseen, niin paha olo tuli noin vartin sisällä. Veikkaan, että sinkkivalmiste ei tuossa muodossa sopinut. Sinkki voi aiheuttaa pahaa oloa tai närästystä vaikka ei olisi edes raskaana ja valmisteen vaihtaminen saattaa auttaa.
 
Onko muita kasvissyöjiä? Yks tais olla. Mä syön muutenkin kalaöljytabletteja, jotain multi-b-vitamiineja mut toi foolihappo täytynee käydä hakemassa. Muita vielä mit tarttis? Joo varmaan selviää kun soittelen neuvolaan ensi viikolla, olettaen että on syytä sinne soittaa...... Pakko saada se veritesti (hcg-määrä) ens käytyä.

Minä. maitotuotteista menee tällä hetkellä vain edamjuusto. Kaikki muu etoo. Kalaa syön silloin tällöin ja kananmunaa. Purkista mama monivitamiini, raskausomegat, probiootit, d_vit, magnesium ja b strong b6vitqmiinin ja B12 vitamiinin takia. Kalsium pitäisi vielä ottaa. Syöminen on tosi huonoa nyt. Katsotaan kun olo paranee niin tiputan b strongin pois.
 
Mä aattelin kokeilla ottaa mama vitamiinin illalla ennen nukkumaan menos, ko jotenki tuli yhtäkkiä mieleen et jos se aiheuttaa pahoinvointia. No nyt kahtena päivänä on ollu parempi olo :eek: toki etoo vähäsen ja ruokavälit ei saa venyä pitkiks mutta se järkky pahoinvointi jäi pois. Aattelin myös ottaa allergialääkkeenki iltasin, jos seki aiheuttaa huonoa oloa.
 
Mä en oo nyt kolmeen päivään ottanu mitään vitamiineja ko mamaa en uskalla ottaa, jos pahoinvointi johtuu siitä, enkä oo päässy tänään apteekkiin ostaan uusia, koska olo on ollu ihan perseestä. Toisaalta, en tosiaan oo ottanu mamaa tänäänkään ja olo on silti paska.
 
Syöttekö muuten maitohappobakteereja?
Mulla on Gefilukset vitamiinien lisäksi.
 
Mä en syö vielä. Viimeksi aloitin joskus raskauden puolivälissä ja söin imetysajan loppuun asti. Apteekista mulle sanottiin, että vauvan kannalta ei vielä tässä vaiheessa tarvii syödä ellei sit ite koe niistä olevan omalle suolistolle apua.

Mä syön minisun mamaa kans. Sit sen lisäks omega-3 ja magnesiumia.
 
Piti käydä tänään apteekista ostamassa uuet vitamiinit mut unohin kokonaan. Jos huomena muistais
 
Mä lopetin jotain viikko sitte kokonaan ne mama-vitamiinit ja alotin syömään deetä, fooli+rauta+c-vitsku yhistelmää ja olo on mukamas parempi. Voi toki vaikuttaa et viikkojaki on nyt enemmän, mutta se jatkuva etovuus on vähentyny paljon. En taija enää koskaa syyä mamoja :D
 
Takaisin
Top