Raskausajan vitamiinit?

tinkanen

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Heinämammat 2018
Mitäs vitamiineja syötte? Itse täällä pohdin mitä ostaa? Foolihappo mennyt jo säännöllisesti noin 3kk....d-ja c-vitamiinit kun muistan ottaa...
 
Mulla käytössä multivitan(?) raskaus ja imetys monivitamiini, c-vitamiini (ehkäisee virtsatientulehduksia mitä mulla ollut joskus paljonkin), d-vitamiini, raskaus omega-3, maitohappobakteeri ja ferrofol (sisältää rautaa, foolihappoa ja c-vitamiinia). Näitä oon syönyt jo tovin, kun imetän edelleen esikoista. Pitää ehkä miettiä tarvitseeko kaikkia jatkossa, mut eipä niistä mitään haittaa pitäisi olla.
 
Mietin zoria onko sulla tuo hb alhaalla kun rautalisää käytät?? Raskausaikanahan ei suositeltu ellei tarvetta :)
 
Eipä ole hb mitattu toviin. Raskauden jälkeen vedin varmaan kaksin käsin rautaa, kun arvot tippui. Muutenkin olo kesällä oli vetämätön ni sillä otin tuon tabletin missä rautaa myös mukana. En usko että ravintoni on tarpeeksi monipuolinen siihen ja imetys vie oman osansa. Muistaakseni ne siinä ekassa neuvolassa mittaa sen hb:n(?) et sitpähän tiedetään missä lukemissa ollaan.
 
Mut hyvä kun mainitsit asiasta Tinkanen :) Kävin läpi pillerit ja tuossa monivitamiinissa on myös rautaa ni vois jättää jo tuon ferrofol-C:n pois. Se oli varmasti hyvä yrittämisaikana. Onneksi tuo raudan syöminen ei oo haitallista (nopean googlauksen tulos), mut eipä sitäkään kannata liikoja syödä
 
Katselin tuossa vitamiineja, ostin minisunin maman, maitohappo lactoseven (suositeltua raskausaikana maitohappobakteerin käyttö) ja kalkki plus d-vita...

Tuossa minisunin raskaus vitamiinissakin on rautaa 20mg vai olikohan mikrogrammaa... no enivei, mulla hemppa korkea aina , katsotaan laskeeko raskaus, mutta varovainen olen aina noista rautavalmisteista :)
 
Ei ole toistaiseksi muita kuin Multivitan raskaus ja imetys -purkki. Omegat vois olla kyllä hyvät lisäksi. Pitääpä tutkia.
 
Foolihappoa. Silloin kun muistan sinkkiä, B- ja D-vitamiinia. Nuo siksi kun olen kasvissyöjä.
 
Kävin ostamassa nyt myös kalanmaksaöljyä :happy: Tulee kalaa syötyä liian vähän...
 
Mie syön monivitamiinia, d-, c- ja b-vitamiinia ja foolihappoo. Ja maitohappobakteeria, ja omega 3: sta. :'D jossain kohtaa sit luultavasti pitää lisätä kalsium ja rauta..
 
Nyt on Multivita raskaus ja imetys sekä Omega-3 käytössä :) Tota monivitamiinia olen syönyt koko yrityksenkin ajan.
 
Minä oon napsinut näitä vitamiinejä lähes taukoomatta keväästä -14, eli esikoisen raskausajasta eteenpäin :D
 
Mulla myös raskausajan multivita ja omega 3. Lisäks vielä 10mg d-vitamiinia. Samoja söin edellisessäkin raskaudessa.
 
Mie en edellisessä raskaudessa pysynyt syömään mitään, loppu raskaudesta oli pakko rautaa napostella. Saa nähdä Kuinka nyt käy
 
Minisunin Mama monivitamiini ollut käytössä esikoisen odotuksesta lähtien kun taaperoa vielä imetän. Kalkki ja D vielä lisänä. Raskausajan omega 3 söin viime raskauden, mutta sen varmaan aloitan vasta tokalla kolmanneksella. En syö niin paljon kalaa kun pitäisi, niin siksi tota omegaa olen ottanut.

Ja muoks. Monella tulee yökötys ton minisunin ottamisen jälkeen, että en suosittele. Mulle sopi kylläkin viime raskauden, saa nähdä miten tässä.
 
Täällä myös Mama monivitamiini käytössä niin kuin aiemmissakin raskauksissa. Tuosta yökötyksestä, sen suhteen niin itse olen todennut että sitä ei saa tyhjään vatsaan ottaa, vaan syömisen yhteydessä, jolloin ei tule huonoa oloa (: joskus luin että se rauta siinä saattaisi aiheuttaa sen koska tavallisiin monivitamiineihinhan siinä ei kaiketi muuta eroa ollut joskus kun saman merkin purkkeja tutkailin.
 
Mulla jo aiemmin ennen raskautta pistänyt kaikki vitskut vattan veteläks, joskus sinkki+c sai vesiripulin aikaan. Enpä ole sen jälkeen uskaltanut ottaa mitää vitamiineja tyhjään masuun :/
 
Foliren, d-vitamiini, perus multivita ilman A-vitamiinia, magnesium ja kalaöljykapselit. Ajattelin syödä nuo kuningatarhyytelökapselit kans pois, (niiden avulla uskon plussanneenikin yöimetyksestä huolimatta )
 
Takaisin
Top