Oireet

Suvitus, mulle kävi ihan samoin! Rv 12 meni aivan mahtavasti, ei huonoa oloa ollenkaan ja virtaa riitti. Rv 13 alkaen tilanne on taas palautunut ennalleen :wacky: keskellä päivää alkaa huono olo ja tuntuu siltä, ettei edes pieni syöminen parin tunnin välein auta... Syyslomaa vietän ja olisi kivaa puuhailla kotona kaikkea, mutta hetken kun jotain puuhastelee, niin alkaa yököttää :yuck:

Mä aikaisemmin kyselin verenpaineesta, mulla on edelleen matala verenpaine. Ilmeisesti nousee normaalille tasolle, kun ruokailusta on jo tovi aikaa.

Mulla on nyt ollut päänsärkyä kolme päivää putkeen :arghh: tuntuu olevan silmistä peräisin, ne ovat kipeän ja väsyneen oloiset. Mietin, että onkohan näössä tapahtunut muutoksia, jonka vuoksi silmälasit eivät korjaa riittävästi ja silmät pääsevät väsymään...

Mulla meni jo ainakin pari-kolme viikkoa hyvissä oloissa, kunnes eilen aamu alkoi oksennuksella ja iltavuorossa töissä tuli järkky huono olo. No tänään ollaan esikoisen kanssa kotosalla, pikkunen on ollut kuumeisena flunssassa jo viikon eikä vaan parane yhtään:hungover: kun vaan ei tulis mitään jälkitauteja niin olisin tyytyväinen!

@Haidina mulla lähti kokonaan näkö kun aloin odottaa esikoista:grin siis jouduin ihan oikeestk käydä optikolla hakee lasit, synnytyksen jälkeen tuntu ettei ne vahvuudet enää edes riitä. Nyt kakkosta ootellessa mä TIEDÄN ettei nää riitä kun en oikeesti nää yhtään kauas edes lasit päässä. En vaan saa laiskuuttani käytyä optikolla, nohh jos sit viimeistään kun jää pois töistä:grin

Iskias :meh: Esikoisen odotusaikana tuli vasta loppuraskaudessa ja oli satunnaista. Nyt alkoi jo rv14 satunnaisesti ja ollu viikon verran rv16-17 joka päivä koko ajan! Kiva jos on koko loppuraskauden :shifty:

Mulla on nyt ollut päänsärkyä kolme päivää putkeen :arghh: tuntuu olevan silmistä peräisin, ne ovat kipeän ja väsyneen oloiset. Mietin, että onkohan näössä tapahtunut muutoksia, jonka vuoksi silmälasit eivät korjaa riittävästi ja silmät pääsevät väsymään...

Kannattaa mennä optikolle, tosiaan näkö voi muuttua reilustikkin raskaus aikana ja myös synnytyksen jälkeen. Niinkun jo sterling sanoikin :)

Täällä myös pahoinvointi vaan jatkuu, aloitin 2vko sitten uudessa työssä ja nyt olen töistä ollut viikon saikulla oksentelun vuoksi. Ja eilen lääkäri jatkoi sairaslomaa kuukauden loppuun. Viime viikolla ja eilen olin tiputuksessa, eilen vaan jotenkin ilmeisesti tuli keikalla mitta täyteen ja sain tipassa ollessani elämäni ensimmäisen paniikkikohtauksen, oli todella hämmentävää. Muutama päivä oli reilu viikko sitten Ok olo, mutta sitten taas alkoi oksentelu ja ällötys. Lisänä päänsäryt ja väsymys.
Kotidoplerilla onneksi voi kuunnella että sykkyrällä on kaikki hienosti

Mulla oli pari viikkao sitten ihan sama homma. Huomasin myös että en saa kohdistettua enää tarkasti kaukaa lähelle tai toisin päin. Noin vuosi ennen raskautta optikko jo siis uhitteli että joudun hankkimaan monitehot. SIllon sain vielä jumpattua silmät kuntoon. Täytyy nytkin yrittää samaa.

Nyt pääkipu on jo helpottanut, mutta näössä edelleen vikaa..

Ai raskaus voi vaikuttaa näköönkin!?
Ilmankos on ollut silmät jännästi kipeät tässä viime aikoina.

Mullahan on silmälasit. Juttu menee niinkin kauas kuin noin tasan vuosi takaperin. Aloin kärsimään jatkuvasta unettomuudesta ja myöskin silmäsärystä ja kävin optikolla ja mulle jäi vähän sellainen fiilis, että optikko myi koska voi. Eli käytännössä silmälasit eivät tulleet oikeaan tarpeeseen, vaan siksi, että lukemat nyt olivat jotain tyyliin 0,25 ja 0,50 jotakin (mies nauroi mulle että mihin oikein hassasit 600 euroa, kun hänellä oli lasit kun lukemat oli 14-15 (jotain) ). En oikeasti tiedä, miten nuo lukemat menee :D
Ja aloin siis pitämään noita laseja ihan koko ajan mutta aina tuli päänsärky seuralaiseksi, niin lopetin sitten.

Ostin maanantaina kaupan kalatiskiltä siivun lohta ja nautiskelin siitä sitten sekä lounaan että päivällisen. Vähän aloin miettimään, kun kala ei tuoksunut miltään, ei edes vienosti kalalta :shifty: Nyt olen siitä asti miettinyt, että onko mulla oikeasti huono olo vai onko tämä vain nosebo -vaikutus...

Mulla ollu rillit nyt 11 vuotta ja näkö on kokoajan ollu toisessa silmässä -0,25 ja toisessa -0,5 sekä vasemmassa silmässä hajataittoa. En todellakaan pärjäis ilman kakkuloita :grin Raskaus ei mulla vaikuta näköön, enkä koskaan oo näön takia kärsiny päänsärystä tai silmäsärystä. Jos päänsärky jatkuu rilleistä huolimatta, niin kannattaa käydä ihan silmälääkärillä tarkistuttamassa asiaa :) Silmillä myös kestää tottua ”uuteen näköön”, joillaki kuulemma jopa kuukausia o_O

Oikein tuore kala ei haise miltään :wink Mutta tosiaan aistit voi myös raskausaikana mennä sekasin tai heikentyä tai niinku joillaki hajuaisti menee täysin lakkoon. Mulla on raskausaikana aina maku- ja hajuaistit sekasin. Ruoat ja juomat ei aina maistu sille mille pitäis ja saatan haistaa yhtäkkiä sellasia hajuja mitä en voi siinä tilanteessa edes haistaa. Yhtäkkiä telkkua katsellessa voi alkaa haisemaan todella voimakkaasti tupakka tai niinku yks aamu heräsin palaneen muovin hajuun ja mistään en löytäny hajun lähdettä. Sitte ne katoaa yhtä nopeesti ku tuleeki. Joskus myös esikoisen kakka haisee mun mielestä kahville...jätkä 10kk tuskin juo salaa kahvia! :joyful:

Täällä on alkuraskauteen verrattuna ihan oireetonta, enkä tietäisi olevani raskaana ellei olisi nt-ultrasta saatu "todistusta".. Ainoa mainittava oire on ajoittainen turvotus, mutta sekin on nyt ollut vähäisempää. Vatsassa ei näy vielä mitään kasvun merkkejä tuota ajoittaista turvotusta lukuunottamatta. Vähän jo odotan että se alkaisi kasvamaan..

Mä kävin silmäleikkauksessa pari vuotta sitten joten pidän sormia ristissä ettei raskaus huonontaisi näköä uudestaan! Vaikka siitäkin kyllä silloin vähän varoitettiin.

Musta tuntuu et välillä sydän lyö ylimääräisiä lyöntejä, siis ihan levossa, onko kellään muulla tällasta jotain rytmihäiriötä..? Luin, että suurimmassa osassa tapauksissa on harmitonta ja johtuu raskaudessa kasvavasta verimäärästä sekä jostain muusta veren virtaamiseen liittyvästä asiasta. Täytyy muistaa kysyä neuvolalääkäriltä.

Ja nuo hajut ja maut on kyl outoja! Mies oli ostanut erimerkkistä appelsiinimehua enkä voinut juoda sitä kun se maistuu ihan hernekeitolta!! :woot:

Musta tuntuu et välillä sydän lyö ylimääräisiä lyöntejä, siis ihan levossa, onko kellään muulla tällasta jotain rytmihäiriötä..? Luin, että suurimmassa osassa tapauksissa on harmitonta ja johtuu raskaudessa kasvavasta verimäärästä sekä jostain muusta veren virtaamiseen liittyvästä asiasta. Täytyy muistaa kysyä neuvolalääkäriltä.

Ja nuo hajut ja maut on kyl outoja! Mies oli ostanut erimerkkistä appelsiinimehua enkä voinut juoda sitä kun se maistuu ihan hernekeitolta!! :woot:

Mulla kans tuntunut, että ihan kuin sydän löisi välillä ylimääräisiä lyöntejä. En oo kuitenkaan ollut asiasta kovin huolestunut, kun luin just kans että johtuu lisääntyneestä verimäärästä tms.

Mulla on ollut oikein kunnon sydämentykytystä nyt iltaisin. Vähän säikäytti, mutta googletin myös ja ilmeisesti ok. Kysyn huomenna neuvolasta kuitenkin, koska haittaa jo yöunia.

Mulle pullahti kauhea pallomaha nyt ihan yllättäen! :eek: Aiemmin on vaan näyttänyt siltä että olen vaan vähän lihonnut. Onneksi ollaan kaikille jo kerrottu niin ei tarvi selitellä tai piilotella. Paha olo on ilmeisesti helpottamaan päin, viimein! Pari päivää sitten nukuin kahdet päiväunet ja kävin normaalia aiemmin yöunille, mielikin oli jotenkin maassa mutta sen jälkeen olen ollut jotenkin tosi energinen. Vauvan potkut tuntuu jo tosi selkeästi monta kertaa päivässä. 16+3

Mulla on kokemusta raskauden aikaisista lisälyönneistä. Ekg:ssä ja kuuntelemalla todettu silloiset tuntemukseni oikeiksi. Yhdessä raskaudessa niitä oli niin paljon, että määrättiin ottamaan tarvittaessa betasalpaajaa.
Tässä raskaudessa on ollut silloin tällöin.

Käsittääkseni se ei ole vaarallista. Myös raudanpuute voi aiheuttaa ylimääräisiä tykytyksiä.

Inhottavan tuntuista etenkin, jos se on jatkuvaa.

Mulle kans edellisessä raskaudessa _joka kerta_ mainittiin neuvolassa kun "on niin korkea syke". Mun mielestä siinä ei ollut mitään outoa, että sydän on kovilla, ottaen huomioon ylimääräsen veren määrän jota kroppa kierrättää raskaana, nooooh siinähän ihmettelivät.

Mulla on tänään ollut rytmihäiriö päivä. Tämän tästä pumppu muljahtelee epämiellyttävän tuntuisesti.
Neuvolakäynnillä asiasta tänään mainitsin ja terkka sanoi, että kun on vaarattomiksi todettu niin ei hätää. Propralia kehiin, jos häikät alkaa häiritä unta.
Tänään olen normaalia väsyneempi. Mulla oireet lisääntyy väsyneenä, rasittuneena tai stressaantuneena.

Oli siistiä nähdä pikkutyyppi jo neljännen kerran ultrassa. Ihanaa kun terkka huolehtii voinnista historian takia, vaikken ole sitä häneltä pyytänytkään.

Takaisin