Kaksosodottajat

Mulla toinen tytteli kasvaa huonosti ja lapsivettä on jäljellä vain vähän, käydään nyt sikiötutkimuskeskuksessa seurannassa. Tytöt voivat kuitenkin hyvin, joten voidaan seurailla vielä tilannetta ja toivotaan että saadaan paljon lisää päiviä ja viikkoja masussa :Heartred
Huomenna poksahtaa 30+0 :Heartred
 
Tsemppiä Hellu ja Zeni, toivottavasti saatte vielä hyvin lisää masuaikaa vauvoille ja muutenkin sujuisi kaikki vaikka onkin ekstrahuolta.
 
Tsemppiä Hellu:Heartred makoiluun ja Zenille seurantoihin!
Mulla toissapäivän kontrolliultrassa todettiin, että oon 3cm auki. Kk on n 1cm ja pehmeä. Lääkäri povasi jopa viikonlopuksi vauvoja, mutta voi kuulemma mennä viikkojakin. Kassit on pakattu ja auto tankattu, nyt vain tuntuu malttamattomalta odottaa!! Pojat on jo onneksi n 2&2.5kg ja viikot 34+6, joten on jo turvallista tulla.
 
Tsemppiä loppuodotukseen Sontsille ja makoiluun hellulle!!

Zeni toivottavasti molemmat kasvaa hyvin ja seuranta on vain varmuuden vuoksi!

Täälläkin hiukan huolta tyttöjen kokoerosta. Molemmat kasvaa kuitenkin omilla käyrillään ja vettä on hyvin, liikkeet ++/++ sekä tänään ultrassa napavirtauksetkin taas normaalit. Nyt 31+1 Aa 1320g ja Bee 1575g joten pieniä ovat mutta toivon mukaan pippurisia :)

Molemmat yhä pt:ssä mut onhan niillä vielä aikaa kääntyä.

Onko muilla ongelmia vatsalihasten tai niiden välisen jänteen venymisen kanssa? Mulla rintalastan alapuolella on ollut useamman viikon jo kipeä kohta ja ihokin on tosi herkkä koko ylävatsalla. Välillä vietän aikaa ilman paitaa kotona kun vaatteet hankaa ikävästi vatsaa :sad001 Tottuiskohan se alue pian jo venymiseen vai meneekö vaan pahemmaksi kun vielä mahan pitäisi kasvaa reilusti.
 
Tsempit Hellu ja Zeni! :)

Sontsille myös tsemppiä, hyvät viikot jo onneksi ja myös hyvän kokoiset vauvat. :)
 
Tänään kontrollissa tilanne oli jo parempi, A:kin kasvanut nyt tasaisesti vaikkakin pikkuisena sillä käyrällä mihin aiemmin tipahti, kokoero oli pysynyt 21% ja lapsivettäkin oli hiukan viime kertaa enemmän :Heartred
Meillä molemmat oli nyt rt ja toivotaan että pysyisivätkin niin :-)

Tsemppiä Räsynukke ja hyvä että teillä kuitenkin kokoerosta huolimatta pikkuiset kasvavat tasaisesti omilla käyrillään :Heartred

Mikäs Hellulla on tilanne?
 
Mitäs tänne kuuluu?

Mä kotiuduin itse jo viime viikon lopulla, mutta tytöt jatkoivat vielä jatkohoitoon kasvamaan ja vahvistumaan. Heillä on kaikki hyvin, mutta painoa pitää vaan saada lisää.
En ole tätä koko asiaa varmaan vielä edes sisäistänyt. Että kahden tyttären äiti??? Minäkö??? Aivan hullua ja ihanaa! :Heartred
 
Niin ihanaa Hellu :Heartred
Onko vielä mitään tietoa milloin tytöt mahdollisesti pääsisivät kotiutumaan?

Mulla on reilu tunnin päästä kontrolli, sit taas tietää missä masussa mennään :-)
 
Mitäs tänne kuuluu?

Mä kotiuduin itse jo viime viikon lopulla, mutta tytöt jatkoivat vielä jatkohoitoon kasvamaan ja vahvistumaan. Heillä on kaikki hyvin, mutta painoa pitää vaan saada lisää.
En ole tätä koko asiaa varmaan vielä edes sisäistänyt. Että kahden tyttären äiti??? Minäkö??? Aivan hullua ja ihanaa! :Heartred
Onnea :Heartred miten olet toipunut synnytyksestä?
 
Paljon onnea Hellu :Heartred!!!!

Millä viikolla tytöt syntyivät? Olivatko minkäkokoisia? Miten synnytys meni?

Sori kun utelen, mutta tässä vielä itsellä kaikki edessä ja jännitys alkaa kasvamaan.

Viime viikolla rv 28+ molemmat olivat kasvaneet ok. Painoarviot pikkasen yli 1300g molemmilla. Loppuajaksi tuli saikkua. Kun supistukset tekevät kiusaa, onneksi vain paikat eivät ole ottaneet vielä pahasti nokkiinsa.

Nyt vaan toivotaan että päästään mahdollisimman pitkälle.
 
Onnea Hellu! Toivottavasti pienet pääsee kotiin pian :Heartred:Heartred

Täällä tuli yllätyksenä kohdunkaulan lyheneminen reiluun senttiin ja sisäsuukin oli auki joten lepoa tiedossa... Piänet oli molemmat kahden kilon tuntumassa ja kaikki hyvin!:love7 Jos sitä vaan malttaisi pötköttää oikeasti ja pitää tyypit masussa viä muutaman viikon.
 
Vauvat syntyivät 33+6, painot suurinpiirtein 1700 g ja 2200 g. Painot toki tippuneet syntymän jälkeen hieman. Nyt taas nousussa.
Haava on vielä hieman kipeä, mutta ei särje kokoaikaa. Myrkytysoireet vähän pahenivat noin viikko synnytyksestä ja jouduin osastolle, mutta nyt alkaa helpottaa, kun sain verenpainelääkkeet. Niitä syön viikon verran, että saan paineet tasattua. Voisi sanoa, että vauvat voivat äippää paremmin :D Mutta kyllä minunkin olo alkaa tässä nyt kohenemaan.
Siitä ei ole tietoa, milloin vauvat pääsevät kotiin. Oma veikkaukseni on, että syyskuun aikana. Molempien pitää kerryttää painoa ja olisi kiva, jos ei tartteisi kotiin lähteä letkujen kanssa.
Mitäs muuta...sektio oli jollain tapaa kamalampi kokemus mitä osasin odottaa. Lisäksi on aika raskasta suhata osastolta toiselle ja olla välillä erossa vauvoista. Odotan tosi paljon kotiinpääsyä, vaikka hieman tuo vauvojen hoito jännittää.
Mutta tämä rakkaus ja vauvat :Heartred
 
Ihana kuulla että voit itse jo paremmin. Ihan hyvän kokoisia tytöt olivat.

Itse vain odotan että tulisi täyteen 32+0 niin sitten varmistuisi että saadaan olla lähempänä kotia. Vielä kaksi viikkoa
 
Ihana kuulla Hellu teidän kuulumisia ja hienoa että pikkuisilla on kaikki hyvin ja sinäkin toipumaan päin :Heartred
 
Meidän di-di pojat syntyivät torstaina 14.9 alateitse. :Heartred lapsivettä alkoi tihuttaa tiistaina, keskiviikkona koitettiin käynnistää tuloksetta ja torstaina sitten puhkaistiin kalvoja lisää, jolloin kaikki eteni nopeasti. Synnytys oli mahtava kokemus, ponnistusvaiheet kestivät a:lla 21 ja b:llä 9min. B vauvaa vähän avustettiin imukupilla. Pojat painoivat syntyessään 3195 ja 3130g. Ihania valmiita pakkauksia! Niin paljon rakkautta :Heartred itse voin hyvin, sain muutaman tikin. Olo on uskomattoman kevyt!
 
Ja onnea Hellu pienistä tytöistä ja paljon paljon tsemppiä toipumiseen ja tytöistä erossa olemiseen! Kohta he ovat jo kotona :Heartred
 
Takaisin
Top