Oireet

Tänään ollu kyl sellanen päivä et voisin lähettää ton timbuktuun. :( ja ei lohduta et mies sano et tekee ylitöitä ja tulee vasta 19 pintaa.:smiley-angry017 Ollaan vedetty jo yhessä kahdet itkupotku raivarit lattial. Tahon ukon sassii kotiin!:smiley-angry016:smiley-angelic001

No otat joku päivä pari tuntia omaa aikaa meet kävelylle yms mikä omaan mieleen :) kummasti tekee hyvää ja sit taas jaksaa ainakin hetken :) ootko neuvolassa puhunut ?

Olen, mutta ei se oikein tunnu heitä kiinnostavan. Usein lähden itkien sieltä pois. Saa enemmän haukkuja kun tukea.

Muokattu viimeksi:
Onks muilla oireiden vaihtelevuutta? Siis et välillä esim on rinnat arat, mut sit saattaa olla päivä välissä et ei tunnu nii aroilta? Mä tääl vainoharhasena kuuntelen kroppaani [emoji28][emoji33]

Hempuliini: Onko sun mahdollista vaihtaa neuvolaa/ hoitajaa? Sulla on siihen täysi oikeus! Itse vaihdoin raskausaikana terkkaria kun lähdin sieltä kerran itkien pois.

Onks muilla oireiden vaihtelevuutta? Siis et välillä esim on rinnat arat, mut sit saattaa olla päivä välissä et ei tunnu nii aroilta? Mä tääl vainoharhasena kuuntelen kroppaani [emoji28][emoji33]

Mulla rintojen arkuus vaihtelee päivien mukaan. Ja ihan päivän aikana. Tänään esim, aamulla ei mitään ja nyt tuntuu että ei voi yöpaitaa pitää ilman liivejä ku paita koskee ja ne painaa tonnin laughing7 eilen rinnat oli ok. Pahoinvointi tuntuu lisääntyvän.

Tänään on rv 6.4

Mullaki on päivät erilaisia oireiltaan :) Ihan normaalia vaihtelua pitäs olla :)

Tänään 6+3

Hyvä tietää :) täällä rv joko 4+6 tai 5+3...vähä epävarmaa viel. 4.9 ois varhaisultra..jännittää.

Hempuliini: Onko sun mahdollista vaihtaa neuvolaa/ hoitajaa? Sulla on siihen täysi oikeus! Itse vaihdoin raskausaikana terkkaria kun lähdin sieltä kerran itkien pois.

Oon kysyny sitä mut kuulma pitäs soittaa jollekin päällikölle jonka kautta. Mut nyt hän puhu viimeeks miehen kanssa et oli kuullu muilta et olin kaivannu vaihtoa koska näin oli jo mulle raskausaikana sanonu. Kun ei ilmeisesti halunu mua asiakkaaks kun teki pienempää tuntia viikossa niin en oikein mahtunut siihen. Mut nyt kun tekee täyttä niin tietenki. Ens kuussa selvitellää kun nään hänet et kuinka edetään.

Mää soitin sillon suoraan toiselle terkkarille ja sanoin miten asiat on. Hän oli hyvin ymmärtäväinen eikä mun pitäny asiaa mitenkään muuten hoitaa. Tosin he kyllä ilmeisesti tekivät toistensa puolikkaita. Toivottavasti vaihto onnistuu sulla :)

Voi Hempuliini! On kyllä melkoinen tilanne sulla :/ ite en kyl osaa neuvoa mut varmasti auttaa jaksamaan tilannetta enemmän, jos saat omaa aikaa enempi niinä iltoina kun mies tulee aikaisemmin töistä. Osaiskohan joku muu taho auttaa tässä asiassa, jos neuvola ei ota tätä asiaasi vakavasti? Mietin vaan että kyllähän tossa loppuun palaa itsekin kun helpotusta/muutosta ei tule tilanteeseen ja varmasti sitä jo toivot kun jos noin pitkään on sama homma jatkunu! Voimia kovasti!

Hempuliini: voi että, voimia sulle ja tsemppiä!! Toivottavasti saisit vaihettua neuvolatädin niin jospa ottaisivat asian vakavasti sitten :sad001

Mulla tuli tänään ihan järkyttävä menkkajomotus/kuumotus kohtaus. Siis täysin sellainen että NYT alkaa menkat. Olin jo ihan varma että sieltä ne tulee. Oli pakko mennä makoileen sänkyyn. Ei oo aiemmin noin vahvasti tullut, aikaisemmin ollut vaan lievää jomotusta mut nyt oli sellanen että vastas täysin niitä pahimpia menkkajomotuksia mitä mulla on joskus ollu. Ei varsinaista kipua mut säteili koko alavatsan alueella ja kuumotti mahan kohdalta. Samalla myös vähän etova olo, joka ei yleensä kuulu menkkoihin. Meni kuitenkin ohi n. 30min ja pystyin meneen takaisin miehen ja anopin luo (meillä muutto meneillään). Tottakai pelotti että olinkohan kantanut liian painavia tavaroita ja rehkinyt liikaa, että sekö tuon käynnisti. Yritin ottaa vähän rauhallisemmin ton kohtauksen jälkeen. Onko kellään muulla ollut tällaisesta kokemusta?:anyone

Mulla itseasiassa tänää myös just tolleen "kuumotti" ja jomotti. Ei nii kipeesti ku menkkojen aikaa mut kuitenki ni et aattelin et no ny ne sieltä hulahtaa..yövuorot justii menossa ja aattelin kans et näiden.valvomisten takia menee kesken, kun on elimistölle kuitenki rasitus...mut meni kans ohi..kesti kylläkin muutamia tunteja, aaltomaisesti tuli ja meni..

Tänään ollu kyl sellanen päivä et voisin lähettää ton timbuktuun. :( ja ei lohduta et mies sano et tekee ylitöitä ja tulee vasta 19 pintaa.:smiley-angry017 Ollaan vedetty jo yhessä kahdet itkupotku raivarit lattial. Tahon ukon sassii kotiin!:smiley-angry016:smiley-angelic001

Voisit perheneuvolasta kysyä apua? Täällä sinne kyllä on pitkät jonot, mutta en tiedä teidän paikkakunnasta..

Mulle tuli sama ku esikoisesta alussa: raskausflunssa :D keuhkoihin pistää ja huomenna pitäis lähteä etelään :/

Mulla itseasiassa tänää myös just tolleen "kuumotti" ja jomotti. Ei nii kipeesti ku menkkojen aikaa mut kuitenki ni et aattelin et no ny ne sieltä hulahtaa..yövuorot justii menossa ja aattelin kans et näiden.valvomisten takia menee kesken, kun on elimistölle kuitenki rasitus...mut meni kans ohi..kesti kylläkin muutamia tunteja, aaltomaisesti tuli ja meni..
Okei kiva tietää että en oo ainut! Vähän rauhoittaa :) oon kyl lukenut että menkkamaiset tuntemukset kuuluu alkuraskauteen kun kohtu kasvaa mutta jotenkin kyl se silti hirvittää ku mulla oli ihan samat tuntemukset ku ennen menkkojen alkuao_O

Perheneuvolasta saa lisäapua sillon ku näyttää ettei neuvolan keinot riitä. Siis ihan ns. tavallisissakin jutuissa. Siellä on moniammattillinen tiimi, jonka kanssa ratkotaan lapsen kehitykseen ja kasvuun liittyviä tilanteita. Sinne voi myös ottaa yhteyttä jos on kohdannut kriisin ja tuntuu että tarvitsee tukea siitä ylipääsemiseksi.

hm. en nyt yhtään saa kirjotettua tätä järkevästi ja ymmärrettävästi :sad001

Mutta pointtina se että kun teidän neuvolasta ei saa apua, niin tuota voisi harkita :)

On kyllä ihan painajaismainen tilanne, Hemppuliini. Toivottavasti tuo perheneuvola (naps ihan hyvin selitin, ymmärsin vaikken ole tuosta koskaan kuullutkaan;)) antaa teille apuja tuohon, ja loppuaika ei tarvitse olla noin tuskastuttavaa neuvolan osalta. :/

Takaisin