Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nilla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kans vissiin sokerirrasitus taas edessä :depressed: esikoisen kanssa ei ollut mutta pikkuneidin kanssa oli koska tosiaan raskaus aikana paino nousi reippaasti, ennen raskautta painoin taas sen samat 45kg ja raskauden lopussa 68kg heh :angelic: ja sitten vielä kun suvussa diabetestä, mutta noh saas nähä mitä tää uus neuvola th tai kätilö on mieltä, mulla oli kahessa edellisessä raskaudessa neuvolan täti kätilö :D jospa nytkin olis oli paljon mukavampi ja kannustavampi kun sijaiset :)

Aiemmat lapset syntyivät ulkomailla, joten Suomen systeemit on uusia mulle. Ylipainoa on n. 10 kg mutta niin on ollut aiemmissakin raskauksissa ja paino on noussut vain 5-7 kg raskauden aikana, alkuun jopa laskenut pahoinvoinnin takia. Yhtään sokerirasitusta en ole käynyt tekemässä pahoinvoinnin takia, ajatuskin yökkäytti, katotaan miten nyt käy.

Mä en oo vielä saanu aikaseks varattua neuvolaa, täytyy huomenna koittaa muistaa. :)

Sokerirasitukseen lähettämisen kriteerit on aika laajat, eli sinne joutuu melkein jokainen :hungover:
Meillä on se hyvä puoli tässä odotuksessa, että odotetaan talvella, joten sijaisia ei pyöri niin paljon neuvolassa :wink

Niin ja en siis tarkoita sijaisia kohtaa pahalla, oonhan itekin ollut sellasen :) Mutta on se itselle mukavampi kun oma terkkari paikalla :)

Nyt on varattu täälläki
eka neuvola, 7.9. ja sillon on 8+3. :) varasin vielä samalle viikolle kolme päivää aikaisemmin ar-ultran, niin saa ennen varmistuksen onko tuolla ketään. :D

Soitin samaan numeroon kuin aiemmin, ja puheluun vastasi tooosi mukava ja eri terkkari kun viimeksi, ja alussa sanoi että kuulun hänen alueeseen. Puhelun edetessä kävikin ilmi, että kuulunkin toiselle terkkarille eli sille, jonka kanssa aiemmin puhuin edellisen raskauden aikaan. Pienen pieni harmitus, kun tämä jonka kanssa nyt puhuin, oli ainakin puhelimessa mukavamman kuuloinen. Noh, optimistisella asenteella, eiköhän omanikin ole livenä mukava :)

Nyt jotenkin konkretisoitui tämä homma enemmän, kun on ultra ja nla varattu! :D

Mä oon tosi tyytyväinen kun saan jatkaa samalla terkalla jolla kävin esikoista odottaessa ja sama terkka on pojallakin nyt. Hän on ihan mahtava. Ei turhaan nitise mistään mutta kuitenkin puhuu asioista suoraan ja vastaa kaikkiin tyhmiinkin kysymyksiin :D

Sain tänään postia äitiysneuvolasta, tuntuu jo taas enemmän todelta tää vauvan odotus :love7 Itkuhan siinä onnesta tuli ku väsyneenä ja EHKÄ vähän hormoneissa avasin kirjeen :rolleyes:

Mä oon sen verran vanhanaikanen että haluaisin kans paperia käteeni. Kaikki on täällä sähköisenä, ihan kaikki. Vaikka oon it-alalla ja tottunu kaiken olevan sähköisenä, niin itelle kaipaisin paperilla :D

Mä oon sen verran vanhanaikanen että haluaisin kans paperia käteeni. Kaikki on täällä sähköisenä, ihan kaikki. Vaikka oon it-alalla ja tottunu kaiken olevan sähköisenä, niin itelle kaipaisin paperilla :D

Juu, oli kyllä oikeesti kiva saada Tervetuloa Äitiysneuvolaan- kirje, liian harvoin saa enää kivoja kirjeitä! :joyful: Nyt se komistaa jääkaapin ovea tuolla :):Heartred Meillä on muuten sama neuvolapäivä, 7.9 :)

Juu, oli kyllä oikeesti kiva saada Tervetuloa Äitiysneuvolaan- kirje, liian harvoin saa enää kivoja kirjeitä! :joyful: Nyt se komistaa jääkaapin ovea tuolla :):Heartred Meillä on muuten sama neuvolapäivä, 7.9 :)

Oo siistiä! Voidaan jännäillä yhdessä. :)

Jes, sain aikaiseks varattua neuvolan. :) 12.9 On ensimmäinen käynti jolloin viikot 8+3. :)

Mä varasin heti seuraavana päivänä kun olin plussannut. Mulla neuvola 15.9 jos oikein laskin viikkoja on 8+5 [emoji4]

Minä en vielä ole saanut aikaiseksi neuvolaan soitella. Ehkä ensiviikolla sitten. :)

Hei neuvolassa jo käyneet, mitä nykyään ensimmäisellä kerralla siellä tehdään ja onko seuraava vasta nt ultran jälkeen?

Mulla on neuvola ens viikon perjantaina ja sillon on 8+1. Piti aikastaa sitä kun sainkin töitä syksyksi ja työt alkaa ma 28.8 :nailbiting:

Hei neuvolassa jo käyneet, mitä nykyään ensimmäisellä kerralla siellä tehdään ja onko seuraava vasta nt ultran jälkeen?
Täytetään perustiedot ja kartoitetaan sukurasitteet. Kyselee siis perinnöllisistä sairauksista. Pissitään purkkiin, mitataan hemppa, verenpaine ja paino. Mulla on ylipainoa huomattavasti ja raskausdiabetes edellises raskaudes, niin puhuttiin ruokavaliosta ja varattiin aika sokerirasitukseen. Eipä muuta. Seuraava aika on nt-ultran jälkeen.

Tänään soittelin ekaa kertaa neuvolaan. Vähän tuntui aikaiselta kun vasta 4+2, mutta ainakin sain sopivan ajan. Eka aika siis kuukauden kuluttua 13.9. ja silloin taitaa olla tasan 8+0. Voi vitsit, mä oon niin alussa. Tässä vaiheessa tuntuu olevan IKUISUUS jo pelkästään ekaan neuvolaan!

Toi mitä ekassa nlassa tehdään on aika paljon nlasta ja viikoista kiinni, myös eri hoitajat on erillaisia, mutta just noi on ne perus mitä "ainakin" tehdään, toisen nla tädit saattavat kuunnella ja sydänääniö, jos viikkoja tarpeeksi jotkut saattavat ultrata, mulla ultrattiin helsingin kontulan neuvolassa 2015 jo ennen ekaa neuvola käyntiä kun esikoisen neuvolassa kerroin raskaudesta, odotin sillon meidän pikku neitiä ja halusin siinä samalla ajan varata ekaan äippänlaan että saan saman tädin :D oli niin innoissaan että halus heti siinä samalla ultrata :D harmi että kyseinen nlatäti jäi eläkkeelle ja asutaan nyt eripaikassakin :/

Takaisin