Oireet

Tänään täällä alkanu liitoskivut ja hienosti kohtu muistaa 7,5kk takaisen raskauden!:confused: On meinaan aivan järjetön vatsa turvotuksineen. Ihan ku ois jo 6.kuulla :grin Alaselkä myös jumittelee....

Vasta viikko 4 menossa ja nyt jo ollut reippaasti liitoskipuja. Tänään alkoi myös pahoinvointi, mitenkähän kauan tämä pysyy töissä salassa :depressed:

Rinnat arat edelleen ja jostain syystä kasvot ja hiuspohja rasvoittuu nopeesti. YÖKS!!!!Onks kellään muulla ollu tämmöistä? Mulla siis normaalisti enemmänkin kuiva päänahka.

Mulla kasvojen kanssa sama juttu! Ennen oli ihan rutikuiva kesät talvet ja nyt tuntuu, että naama kiiltää koko ajan. Samoin mun hentoset hiukset on päätä myöten ja joka päivä sais olla pesemässä.

Mulla yks oire mikä pisti epäilemään että tärppi olis käyny on päänahan hilseily. Esikoisesta alko myös päänahka hilseilemään.

Niin ja nyt oon huomannut että kissan märkäruuan haju etoo ihan kunnolla, siis niin karmea haju! :yuck:

Täällä tänään alkoi pahoinvointi oikeen kunnolla, pelkään että jos tulee oksurefleksi kun en pysty oksentamaan, mulle on tehty refluksileikkaus muutama vuosi sitten ja se estää oksentamisen kokonaan. Aamupalaksi teki mieli maustamonta yogurttia ja mysliä, kun sain syötyä pari lusikallista niin se rupesi etomaan niin että sain pitkin hampain syödä sen loppuun. Huoh.. nyt olen miettinyt että mitähän sitä uskaltaa töihin evääksi ottaa niin ettei sama toistu. Muina oireina on tullut hormooni näppyä huulien ympäri ja alaleuan seudulle. Hiukset myöskin rasvoittuu tavallista nopeammin. Rinnat ja alavatsa turvoksissa niin että luulis että olisin jo edemmällä raskaudessa.

Tähän mennessä: heti alkuun tuli epätavallinen flunssa, sitten turvonneen oloiset rinnat ja arkuutta, paineen tunne alavatsalla ja vatsa tuntuu isolta/turvonneelta etenkin illalla, lievä väsymys, vettä menee reilusti, hajamielisyys (liekkö raskauteen liittyvää vai muusta johtuvaa :rolleyes:), lievä itkuherkkyys (en kestänyt lukea juttua naisesta, jonka lapsi kuoli). Ihan mukavaa kun ei ole ollut pahoinvointia, mutta toisaalta huolettaa onko kaikki ok. Onneksi täällä on muitakin "vähäoireisia".

Hui! Tsemppiä sinne :eek: ootko pahoinvoinnin takia siellä?
Joo Hyperemeesi nosti jälleen päätä. Tiputus auttaa selvittämään päätä mutta kroppa on heikko. Aika näyttää mihin tila kehittyy. Olo on erittäin huono. Tänään 6+4.

Tänään tuli ekaa kertaa etova olo ja päätäsärkee. Nytkö se raskauspahoinvointi sitte alkaa :hungover:
ätylille tsemppiä!

Muokattu viimeksi:
Äityli90 hui, näinkö aikaisin siulla tuommosta. Toivotaan että helpottaa olot!

Väsymys, lähes ainoa oire mitä on!
Ja sekö tässä pistää epäilemään että onko edes raskaana..
Hetkittäin huonoa oloa ja huimausta, mutta kovin vähän..
Nyt menossa 6+1

Ihan tolkuton närästys alkoi taas ja oksentelu. :( Saas nähdä kauanko pystyy töissä olemaan...

Täällä pahoinvointi ikään kuin aaltoilee, välillä tuntuu ja sitten se menee taas ohi. Liitoskipuja on vieläkin jonkun verran, tavallaan näin alussa tykkään siitä, että on jotain oireita, millä vauva ilmoittelee itsestään :Heartblue

Hirveesti jo odotan, että vauvan liikeet tuntuisivat :bounce

Noista liitoskivuista.
En tiie oliko ne niitä vai mitä, mutta samanlaisia tuntemuksia oli ekassa raskaudessa mutta paaljon myöhemmin.
Salilla liikkeiden välillä, kun lähti kävelemään tuntui että tonne alakertaan jotenkin pakottaa ja kolottaa, ja ehkä pistävä tunnekkin oli.
Hetken jopa säikäytti.
Miten niitä näin aikasin tulee?

Mulla särkee ja kolottaa jalkoja, varsinkin reisiä. Ihan ku aikaisemmin menkkojen aikaan, outoa.

Mulla on ollu nyt kohta kolme viikkoa jo todella etova olo ja pahimpana oireena oon saanu alavattaan kouristuskohtauksia joiden epäillään olevan suolistoperäsiä. Tottakai ne kouristukset tulee aina öisin ja yhden kesto on n. 20min ja voin kertoa että loppuu yöunet siihen... ne oon ny saanu talttumaan panadolilla mutta ku en sitäkää viittisi kovin pitkään syödä mutta minkäs teet

Väsyttää ihan uskomattoman paljon! Edellispäivänä tuli myös ihan oksennettuakin ja monesti. Muutoin on vaan sellanen puhaltelu olo.. Niin paha olo että ei voi ku puhallella ja voivotella. Miten sitä olikin ehtiny puolessatoista vuodessa unohtaa nää olot :D

Pahoinvointia alkanut olla (ei kuitenkaan oksentelua) pitkin päivää ja erityisesti, jos ruokavälit venähtää. Sit maha ollut ihan kuralla plussauksesta lähtien et vessassa saanu ravata tiuhaan :shy: Pientä menkkamaista kipua mut paljon lievempänä kuin edellisellä kerralla, varmaan kun sen verran lyhyt aika siitä niin ei sit nyt niitäkipuja tullut niin paljon. Väsymystä on kans, mut johtuu osittain töihin paluusta ja ettei oosaanu nukkua kunnolla (taapero valvottanut).

Mut oon vaan iloinen kaikista näistä oireista, kun tuulimunaraskaudessa ei juuri mitään oireita ollut niin itselle varmempaa ja toiveikkaampaa, kun on jotain oikeaa merkkiä raskaudesta :smug:

Takaisin