Raskaus ja liikunta

Mäkin tykkäisin suunnistamisesta! :) meidän kaupungissa myös aktiivinen seura. Hhmmm ehkä lapsen varjolla vois sitten liittyä mukaan joskus :D
 
Monet menee rasteilla pienten lasten kanssa siimareittiä vauva repussa. :) Meillä päin ei ole paikallista suunnistusseuraa, käyn lähikunnissa iltarasteilla.
 
Hei auttakaa!! Haluan jonkun liikunnallisen harrastuksen alottaa kun nyt on kansalaisopiston ilmoittautumiset. Uskaltaisinko osallistua vielä kahvakuulakurssiin? Oon muutamia kertoja käynyt aijemmin ja mietin et toisaalta siellä voi kuitenkin tehdä omaan tahtiin:) vai voiko se olla liian haitallista? Toinen vaihtoehto ois esim. pilates tai shindo-rentoutusvenyttely(en oo ikinä kokeillut noita) Oisko vinkkejä mitä tekisin?
 
Hei auttakaa!! Haluan jonkun liikunnallisen harrastuksen alottaa kun nyt on kansalaisopiston ilmoittautumiset. Uskaltaisinko osallistua vielä kahvakuulakurssiin? Oon muutamia kertoja käynyt aijemmin ja mietin et toisaalta siellä voi kuitenkin tehdä omaan tahtiin:) vai voiko se olla liian haitallista? Toinen vaihtoehto ois esim. pilates tai shindo-rentoutusvenyttely(en oo ikinä kokeillut noita) Oisko vinkkejä mitä tekisin?

Mä en ehkä uskaltaisi aloittaa kahvakuulaa.. etenkin jos suht uusi harrastus. Tai sitten kannattaisi joku personal trainer pyytää näyttämään mitä liikkeitä voi tehdä. Varmaan pilates tms olis parempi, siinäkin on tosin liikkeitä joita kannattaa raskaana välttää.. mut monethan sanovat että voi tehdä "omien tuntemusten ja jaksamisen mukaan".
 
Kahvakuula treenejä tein talvella kotona kaks kertaa viikossa YouTube videoiden avulla. Aikaisemmin olen käynyt aloittelija tunneilla ja jollain vanhan asuinkunnan piha treeneillä. Ehkä voisin sitä kevyesti jatkaa kotona kun on siinä se riski, että mulla alkaa herkästi supistelee kipeästi. Ja eipä niille tunneille taida päästä kun vauva syntyy.... Ehkä se 45min venyttely vielä menis vauvan kanssa jos hyvin nukkuva vauva. Jonkun harrastuksen tarviin ja ois kyllä kiva joku kroppa juttu.:wink
 
Kyllä mä ehkä jättäisin kahvakuulat ja isommilla painoilla treenauksen myöhemmällä jos ei oo kropalle jo tuttua. Tai sitten tosi pienet painot
 
Pilates on hyvä siinäkin mielessä et siinä harjotellaan eri hengitystekniikoita joka on hyvä keino synnytykseen kivunlievitykseen alussa :)
 
Mä kävin alkuviikosta fyssarilla ja sain ohjeita kuinka treenata turvallisesti raskauden aikana. Lääkäriltä tuli myös vahvistus että supistukset mitä on ollu ei oo kypsyttäny paikkoja. Tästä rohkaistuneena pitkästä aikaa vähä treenasin ja nyt jopa vatsalihakset kipeenä. :D
 
Mä tein joku kolme pv sitten jalkatreenin ja nyt joka paikkaa kolottaa, kurkku kipee ja pää tukossa. Mietityttää teinko liian rankasti vai oliko vaan saatumaa.
 
Mä tein joku kolme pv sitten jalkatreenin ja nyt joka paikkaa kolottaa, kurkku kipee ja pää tukossa. Mietityttää teinko liian rankasti vai oliko vaan saatumaa.

Tai sitten niin että joku pöpö on ollut sopivasti hollilla ja kun rasitus aina hetkeksi laskee vastustuskykyä niin on sitten iskenyt kunnolla. Toivottavasti menee nopeesti ohi. :)
 
Voi olla.. toivotaan ettei ainakaan pahene. Pelkään sairastaa, etteu vaan olis haittaa pienelle.
 
Viime tiistaina alkuun supisteli metsässä mutta helpotti siitä sitten. En edes kaatunut kertaakaan, mutta liukastelin varmaan joka kivessä olevaan jäkälämättääseen ja jalat uppos puoli säärtä myöden ties kuinka monta kertaa johonkin pieneen vesilammikkoon, ei siinä enää mikään kengän suojapinnoite paljo auttanu. :D Saa nähä kauanko jaksan ravata suunnistamassa, kun se rämpinen käy jo työstä ja puuskutan aina naama ihan punaisena. Uskon että sitten kun selkä ei enää kestä.
 
Olin tänään poimimassa kanttarelleja esikko selkärepussa anto vielä kivasti haastetta hommaan olin yllättyny kuinka hyvin jaksoin ja saalista löyty :) Sit vielä ennen anoppilasta lähtöä kipaisin mansikkamaan läpi ja sain mukaan 1.5 kiloo mansikkaa :)
 
Oho! Ja mistä ihmeestä niitä löydät? :D mulla on joku maailman huonoin tuuri kantarellien kanssa. Suppiksia löytys sit myöhemmin aina vaikka ja kuin. En vaan välitä niistä niin paljoa kuin kanttarelleista
 
Mäki haluisin kanttarellei tai suppiksii! Namnam! :) Mutta en mäkää niitä löydä :D tosin enpä paljoo oo ettiny, ja nyt ei voi metsiin enää mennä ku hirvikärpäset on tullu!! :sad001
 
Tänään poimin kymmenen litraa mustikkaa ja ämpärellisen kanttiksia aamuliikunnaks. Ei ollu yhtään hirvikärpästä!
 
Löydettiin kanttarellit juvalta anoppilan lähistöllä olevasta metsästä :) En oo ennen ollu innoissani lähössä sienestää kun harvemmin on mitään löytyny mut toi oli kivaa kun sai saalista hyvin :D
 
Liikunta on jäänyt mulla ihan liian vähäiseksi ja satunnaisiksi kerroiksi raskauden aikana, mutta tänään käytiin miehen ja koiran kanssa lenkillä. Oli mukavaa ja rentouttavaa, kun oli vain toinen koira mukana ja se käveli niin nätisti. Toinen oli treeneissä ja aina, kun se on lenkillä mukana, lenkki on kaikkea muuta kuin rentouttava. :bored: Mutta siis takaisin liikuntaan; ei tullut mitään kipujakaan ja lenkille tuli lähdettyä, koska oli energiaa vielä työpäivän jäljiltä. Ihana raskauden toinen kolmannes! :Heartred
 
Mulla kans on vähille ääny. Nyt ois mahollista kumminkin jatkaa salilla (jos vaa sais aikaseks mennä) ku ei kohdundsuulla ollu mitään tapahtunu. Tosin tulis säästöä, jos laittas muutamaks kuukaudeks sopparin katkolle, ku niin harvoin siel on tullu käytyä. Pitäis vaan alkaa käydä kävelyillä. Arkiliikuntaaha tulee tietty sen mukaan miten tarvii asioilla käydä, mut jotenkin toi lasten kanssa pihalla olminen ei mun laskuissa lukeudu liikkumiseks vaik enimmäkseen jalkeilla olisinkii.
 
Takaisin
Top